abonnement bol.com Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 januari 2019 @ 13:06:10 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184238939
quote:
Saudische vrouwen voortaan per sms ingelicht over scheiding

Vrouwen in Saudi-Arabië moeten vanaf vandaag per sms worden ingelicht dat hun man van ze is gescheiden. Het Saudische ministerie van Justitie wil zo voorkomen dat vrouwen niet op de hoogte zijn van hun huwelijkse staat en de rechten die daarbij horen.

Tot vandaag konden Saudische mannen hun huwelijk laten ontbinden zonder medeweten van hun vrouw. Wanneer de echtscheiding dan rond was, wisten vrouwen vaak onvoldoende wat hun rechten waren, waardoor ze bijvoorbeeld geen aanspraak maakten op alimentatie.

https://nos.nl/artikel/22(...)-over-scheiding.html
Het gaat echt met sprongen vooruit dat land :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_184238998
Dit is toch gewoon een kleine stap vooruit, evenals dat vrouwen mogen rijden et cetera?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184239000
Goede zaak dat ze geïnformeerd worden.
pi_184239081
Ik dacht dat je pas gescheiden was, als je dat drie keer duidelijk tegen je vrouw had geroepen.
pi_184239197
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:14 schreef Idisrom het volgende:
Ik dacht dat je pas gescheiden was, als je dat drie keer duidelijk tegen je vrouw had geroepen.
Dat is het begin daarna moet het aan de rechter voorgelegd worden en als die uitspraak doet moet ook de vrouw op de hoogte gebracht worden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_184239320
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Dit is toch gewoon een kleine stap vooruit, evenals dat vrouwen mogen rijden et cetera?
ik vind het voornamelijk een bevestiging met wat voor een achterlijke cultuur we te maken hebben.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184239363
_O-
Eens kijken
pi_184239366
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Dit is toch gewoon een kleine stap vooruit, evenals dat vrouwen mogen rijden et cetera?
Het impliceert overigens wel dat vrouwen in de KSA een mobiele telefoon mogen hebben. Ik denk dat dit de stiekeme boodschap is van het wetsvoorstel. :o
One man's trash, another man's treasure.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 6 januari 2019 @ 13:32:03 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184239405
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:09 schreef Toefjes het volgende:
Goede zaak dat ze geïnformeerd worden.
Dit dus!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184239577
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Dit is toch gewoon een kleine stap vooruit, evenals dat vrouwen mogen rijden et cetera?
SA heeft de afgelopen jaren 10 stappen achteruit gezet voor iedere millimeter die ze vooruit zijn gegaan.
pi_184240215
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

ik vind het voornamelijk een bevestiging met wat voor een achterlijke cultuur we te maken hebben.
Ja uiteraard maar ik zie liever enige vooruitgang naar mijn ethiek dan achteruitgang.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184240235
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:29 schreef Arkai het volgende:

[..]

Het impliceert overigens wel dat vrouwen in de KSA een mobiele telefoon mogen hebben. Ik denk dat dit de stiekeme boodschap is van het wetsvoorstel. :o
Is het ook niet een aardige zien en gezien worden cultuur als je al die auto's en zo ziet? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184240253
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

SA heeft de afgelopen jaren 10 stappen achteruit gezet voor iedere millimeter die ze vooruit zijn gegaan.
Recent is er wel regelmatig nieuws over vooruitgang van de rechten van vrouwen daar toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 6 januari 2019 @ 14:15:46 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184240304
En dan krijgt de man zeker een SMSje wanneer zijn familieleden de eer gered hebben.
  zondag 6 januari 2019 @ 14:23:04 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184240430
quote:
9s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:15 schreef Twiitch het volgende:
En dan krijgt de man zeker een SMSje wanneer zijn familieleden de eer gered hebben.
SMS 'eerwraak aan'
pi_184240434
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Recent is er wel regelmatig nieuws over vooruitgang van de rechten van vrouwen daar toch?
SA heeft de afgelopen 4 jaar meer vrouwen vermoord dan in de 40 jaar ervoor.
  zondag 6 januari 2019 @ 14:27:06 #17
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184240497
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

SMS 'eerwraak aan'
Sms 'levend verbranden','zuur in het gezicht' of 'verkracht verwesterde hoer'...
pi_184240914
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

SA heeft de afgelopen 4 jaar meer vrouwen vermoord dan in de 40 jaar ervoor.
En hoe staat dat in verhouding met de hoeveelheid vermoorde mannen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184241012
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En hoe staat dat in verhouding met de hoeveelheid vermoorde mannen?
Wat zou dat uitmaken? Je staat te jubelen om een fucking smsje na scheiden terwijl dat land massaal andersdenkenden aan het uitmoorden is en in een buurland de afgelopen jaren volgens voorzichtige schattingen 85.000 kinderen heeft vermoord.

Oh en media die een beetje kritisch hierover is wordt zelfs in het westen door ze gecensureerd. https://nos.nl/artikel/22(...)ht-saudi-arabie.html
pi_184241090
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat zou dat uitmaken? Je staat te jubelen om een fucking smsje na scheiden terwijl dat land massaal andersdenkenden aan het uitmoorden is en in een buurland de afgelopen jaren volgens voorzichtige schattingen 85.000 kinderen heeft vermoord.

Oh en media die een beetje kritisch hierover is wordt zelfs in het westen door ze gecensureerd. https://nos.nl/artikel/22(...)ht-saudi-arabie.html
Dat maakt zeker wat uit. Dit gaat over de emancipatie van vrouwen, niet over de praktisering van de doodstraf. Dat het verder een verdorven land is waar we Europa zijnde alle banden mee zouden moeten verbreken lijkt mij evident.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184242373
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

ik vind het voornamelijk een bevestiging met wat voor een achterlijke cultuur we te maken hebben.
He he he pas op je woorden racist. Het zijn wel onze vrienden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184242374
Progressie boys!

Een kinderhand is snel gevuld.
pi_184242625
Waarom moeten mensen uit het westen altijd haten op mensen uit het oosten?

Lijkt net een oudere jaloerse zus wel

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2019 16:40:21 ]
  zondag 6 januari 2019 @ 16:41:19 #24
286575 Roces18
Chef de party
pi_184242642
in nederland krijg je niet eens een smsje als je bent gescheiden

dus ik vind dat nederland nog best wel stappen mag gaan maken, kom op !
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184242838
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 16:40 schreef Vollenhoven het volgende:
Waarom moeten mensen uit het westen altijd haten op mensen uit het oosten?

Lijkt net een oudere jaloerse zus wel
Gaat beide kanten op. Zo zit de mens in mekaar wmb kudde dier.
pi_184242872
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 16:53 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Gaat beide kanten op. Zo zit de mens in mekaar wmb kudde dier.
true fam
pi_184242944
Als een nieuwe generatie vrouwen nou eens massaal besluit niet meer te trouwen om veranderingen af te dwingen (maw de mannen geen sex meer geven). Gewoon eens proberen om te kijken wat er gebeurd. >:)
pi_184246579
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 16:59 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Als een nieuwe generatie vrouwen nou eens massaal besluit niet meer te trouwen om veranderingen af te dwingen (maw de mannen geen sex meer geven). Gewoon eens proberen om te kijken wat er gebeurd. >:)
In dat land? Dan gaat verkrachten de nieuwe volkshobby worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 7 januari 2019 @ 00:11:55 #29
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_184252955
Sinan Can was er nog met een serie. Echt, wat een tyfus land met achterlijke regels
pi_184252998
Wat lief en attent.
pi_184253031
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 00:11 schreef Ciclon het volgende:
Sinan Can was er nog met een serie. Echt, wat een tyfus land met achterlijke regels
Die kerel met z'n kamelen in de woestijn _O_
  maandag 7 januari 2019 @ 00:19:40 #32
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_184253070
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 00:17 schreef boekenplank. het volgende:

[..]

Die kerel met z'n kamelen in de woestijn _O_
Idd. Volgens mij steekt ie ook z'n lul in dat kamelenhol
pi_184254762
En andersom? Kan mevrouw ook middels een SMS-je haar huwelijk eindigen? En haar lidmaatschap bij de islamclub opzeggen?
Racist
pi_184254806
Volgende stap is per whatsapp. Kleine stapjes vooruit. :')
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 7 januari 2019 @ 10:14:35 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184256534
quote:
Gevluchte Saudische vrouw vast in Thailand, vreest gedwongen terugkeer

Een jonge Saudische vrouw die op weg was naar Australië om asiel aan te vragen, heeft zich verschanst in haar hotelkamer op het vliegveld van Bangkok en de deur gebarricadeerd. Ze is bang dat de Thaise autoriteiten haar terug willen sturen naar Saudi-Arabië.



De vrouw, Rahaf Mohammed al-Qunun, zegt dat ze wordt bedreigd omdat ze de islam heeft afgezworen. Ze is bang dat haar familie haar zal vermoorden als ze terugkeert.

De 18-jarige Qunun was met haar familie op vakantie in Koeweit toen ze vorige week besloot naar Australië te vluchten. Bij haar overstap in Bangkok werd ze naar eigen zeggen opgewacht door een man die haar zou helpen, maar in plaats daarvan verdween hij met haar paspoort en haar Australische visum.

Later keerde de man terug, in het bijzijn van Thaise beveiligers en een vertegenwoordiger van Kuweit Airlines. Die vertelden haar dat haar familie haar als vermist had opgegeven en dat ze zo snel mogelijk wordt teruggestuurd.

'Ik besta'
Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch roept Thailand op om Qunun niet uit te zetten. Tegen de BBC zegt de organisatie dat Thailand lijkt te verzinnen dat ze onjuiste reispapieren heeft om haar verdere reis te dwarsbomen. Human Rights Watch denkt dat de Thaise autoriteiten samenwerken met Saudi-Arabië om te voorkomen dat al-Qunun asiel aanvraagt in Australië.

Via sociale media vraagt Qunun om hulp. "Ik ben bang dat mijn familie me zal vermoorden", schrijft ze in een tweet. Tegenover persbureau Reuters voegt ze daaraan toe dat haar familie haar al vaker dreigde te doden, vaak vanwege "triviale dingen". In een ander bericht op Twitter laat ze een foto van haar paspoort zien, "omdat ik wil dat je weet dat ik echt ben, dat ik besta".

"Ik heb mijn verhaal en mijn foto gedeeld op sociale media", zegt Qunun tegen de BBC. "Mijn vader is ontzettend boos dat ik dat heb gedaan. Ik kan niet studeren of werken in mijn land. Ik wil vrij zijn en kunnen werken en studeren." Ze zegt dat ze niets meer te verliezen heeft.

Volgens correspondent Eva Gabeler is er in Australië veel aandacht voor de zaak van Qunun. "Het is trending op Twitter en alle grote kranten zijn met het verhaal aan de haal gegaan." Het is nog maar de vraag of dit ook zal leiden tot bemoeienis van de Australische overheid. "Op dit moment zijn er geen signalen dat Australië zich in de zaak zal mengen", zegt Gabeler.

Eerdere zaak
Het vluchtverhaal van Qunun wordt vergeleken met de vluchtpoging van de 24-jarige Dina Ali Lasloom, die twee jaar geleden probeerde asiel aan te vragen in Australië. Toen ze via Koeweit naar de Filipijnen vloog om daar over te stappen naar Australië, werd ze door de autoriteiten in de kraag gevat. Ze werd teruggestuurd naar Saudi-Arabië en er is sindsdien nooit meer iets van haar vernomen.

https://nos.nl/artikel/22(...)ongen-terugkeer.html
Alvast RIP als ze wordt teruggestuurd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 7 januari 2019 @ 10:25:45 #36
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184256644
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het gaat echt met sprongen vooruit dat land :')
Hopelijk krijgen de vrouwen daar binnenkort ook het recht op het bezit van een mobiele telefoon.
pi_184256673
Ik heb ook wel eens een vriendin per SMS laten weten dat het uit was.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')