abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 januari 2019 @ 21:51:36 #101
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_184269522
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:49 schreef slarti_bartfast het volgende:
realDonaldTrump twitterde op maandag 07-01-2019 om 14:31:00 ....The Fake News Media in our Country is the real Opposition Party. It is truly the Enemy of the People! We must bring honesty back to journalism and reporting! reageer retweet
Het zou zo een tweet van Jinping of KJU kunnen zijn.
Xi Jinping is veel subtieler en intelligenter.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 7 januari 2019 @ 21:52:13 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184269536
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:49 schreef slarti_bartfast het volgende:
realDonaldTrump twitterde op maandag 07-01-2019 om 14:31:00 ....The Fake News Media in our Country is the real Opposition Party. It is truly the Enemy of the People! We must bring honesty back to journalism and reporting! reageer retweet
Het zou zo een tweet van Jinping of KJU kunnen zijn.
Nou nee, want in China of de PRK zijn geen media die het regime onwelgevallig zijn.

Maar dat is dan ook het enige dat er nog tussen zit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184269579
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou nee, want in China of de PRK zijn geen media die het regime onwelgevallig zijn.

Maar dat is dan ook het enige dat er nog tussen zit.
Goed punt, die twee hebben het al voor elkaar. Erdogan of Putin dan, z'n twee andere idolen.
  maandag 7 januari 2019 @ 22:06:48 #104
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184269829
Kon wel eens illegaal zijn geld uit te keren door de IRS?!

quote:
[...]
Under previous shutdown plans — and interpretations of federal law — the I.R.S. was prohibited from dispensing tax refunds when Congress has not approved money to fund the Treasury Department, as is the case now.

[...]
pi_184269845
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:54 schreef slarti_bartfast het volgende:

[..]

Goed punt, die twee hebben het al voor elkaar. Erdogan of Putin dan, z'n twee andere idolen.
Duitsland zet toch ook wel enige stapjes. Niet in dezelfde categorie maar censuur is wel degelijk aanwezig.
pi_184270042
quote:
12s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:51 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Xi Jinping is veel subtieler en intelligenter.
Het tweede wellicht wel, maar het eerste toch zeer zeker niet. De wijze waarop die omgaat met moslims is de natte droom van Trump.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 maandag 7 januari 2019 @ 22:20:41 #107
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184270151
Wie zegt dat de Dems alleen maar negatief zijn over Trump?

quote:
Dear @realdonaldtrump: I look forward to you addressing the following:

-Violent crime is down in the US
-Property crime is down
-Immigrants commit less crime
-Border crossings are down

These are good facts. Take credit for it.

#mondaythoughts https://t.co/IF9yXANcvu
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184270155
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het tweede wellicht wel, maar het eerste toch zeer zeker niet. De wijze waarop die omgaat met moslims is de natte droom van Trump.
Spotgoedkope uitspraak die het goed zou doen in de kantine (of op de voorpagina) van de NYT.
pi_184270195
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:20 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Spotgoedkope uitspraak die het goed zou doen in de kantine (of op de voorpagina) van de NYT.
Bedankt voor je bijdrage. Trump maakt er toch geen geheim van dat hij bepaalde groepen mensen niet in de VS wil hebben en dat kampen waar mensen niet al te plezierig leven daar een prima middel voor zijn? Hij gaf Arpaio nota bene nog gratie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184270407
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bedankt voor je bijdrage. Trump maakt er toch geen geheim van dat hij bepaalde groepen mensen niet in de VS wil hebben en dat kampen waar mensen niet al te plezierig leven daar een prima middel voor zijn? Hij gaf Arpaio nota bene nog gratie.
Stellen dat hij zoiets zou willen insinueert iets over zijn persoonlijkheid; alsof hij uit is op het creëren van leed terwijl het niet willen toelaten van bepaalde (groepen) mensen veel meer te maken heeft met wie die mensen niet zijn: de bevolking die hij dient te beschermen. Het is een wereld van verschil in de intentie. Als we nagaan wie voornamelijk leed heeft veroorzaakt bij 'die bepaalde groep' dan ben ik bang dat we een dikker boek zullen schrijven over een van zijn voorgangers.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2019 22:33:03 ]
  Overall beste user 2022 maandag 7 januari 2019 @ 22:32:37 #111
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184270417
quote:
NEW: US Customs and Border Protection encountered just 6 immigrants on US-Mexico border in first half of fiscal year 2018 whose names were on a federal government list of known or suspected terrorists, according to CBP data obtained by @NBCNews. https://t.co/bwFrnBZdtt
quote:
The low number contradicts statements by Trump admin. officials, including White House Press Sec. Sanders who said Friday that CBP stopped nearly 4,000 known or suspected terrorists from crossing the southern border in fiscal year 2018.
6 is flink wat minder dan 4000. Het lijkt me niet dat je met droge oogjes kunt stellen dat hiervoor de noodtoestand moet uitgeroepen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184270524
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:32 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Stellen dat hij zoiets zou willen insinueert iets over zijn persoonlijkheid; alsof hij uit is op het creëren van leed terwijl het niet willen toelaten van bepaalde (groepen) mensen veel meer te maken heeft met wie die mensen niet zijn: de bevolking die hij dient te beschermen. Het is een wereld van verschil in de intentie. Als we nagaan wie voornamelijk leed heeft veroorzaakt bij 'die bepaalde groep' dan ben ik bang dat we een dikker boek zullen schrijven over een van zijn voorgangers.
Ik denk inderdaad dat hij wel degelijk uit is op het creëren van leed als hij denkt dat dat een beoogd effect sorteert. Zoals ik al aangaf was hij vrij groot fan van Arpaio die er wel van hield om willekeurig mensen met een tintje op te pakken en in de brandende zon in kleine hokjes te stoppen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184270575
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat hij wel degelijk uit is op het creëren van leed als hij denkt dat dat een beoogd effect sorteert. Zoals ik al aangaf was hij vrij groot fan van Arpaio die er wel van hield om willekeurig mensen met een tintje op te pakken en in de brandende zon in kleine hokjes te stoppen.
Je denkt dat hij uit is op het creëren van leed bij moslims? Onder het motto ''ook daar bakt ie niks van'' verklaren we -in vergelijking met Obama- het matige aantal islamitische kinderlijkjes? Misschien moet ie even met Rutte bellen, opdat ie wat tips mbt het financeren van extremistische koppensnellers kan opdoen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2019 22:42:26 ]
pi_184270679
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:40 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Je denkt dat hij uit is op het creëren van leed bij moslims? Onder het motto ''ook daar bakt ie niks van'' verklaren we -in vergelijking met Obama- het matige aantal islamitische kinderlijkjes? Misschien moet ie even met Rutte bellen, opdat ie wat tips mbt het financeren van extremistische koppensnellers kan opdoen.
Ik zie de relevantie van je whataboutism niet zo. Het ging over Xi en Trump, niet over Obama of Rutte.

Ik denk overigens meer dat hij uit is op creëren van leed bij migranten dan bij moslims met het idee dat dat afschrikwekkend werkt, een beetje op de wijze waarop er door velen in Europa ook wordt gepleit voor het torpederen van schepen met vluchtelingen op de Middellandse Zee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 7 januari 2019 @ 22:48:38 #115
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_184270746
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:40 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Je denkt dat hij uit is op het creëren van leed bij moslims? Onder het motto ''ook daar bakt ie niks van'' verklaren we -in vergelijking met Obama- het matige aantal islamitische kinderlijkjes? Misschien moet ie even met Rutte bellen, opdat ie wat tips mbt het financeren van extremistische koppensnellers kan opdoen.
https://www.thebureauinve(...)ble-trump-first-year

Trump doet daar nog harder aan mee, notabene één van zijn eerste goedgekeurde missie kosten een kind het leven en een Amerikaan.
pi_184270853
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie de relevantie van je whataboutism niet zo. Het ging over Xi en Trump, niet over Obama of Rutte.

Ik denk overigens meer dat hij uit is op creëren van leed bij migranten dan bij moslims met het idee dat dat afschrikwekkend werkt, een beetje op de wijze waarop er door velen in Europa ook wordt gepleit voor het torpederen van schepen met vluchtelingen op de Middellandse Zee.
Waarom zie je die niet? Het is al sinds 9/11 Amerikaans beleid om ellende in de islamitische wereld te scheppen en nu zit jij hier de eerste president die hier (vooralsnog) niet (behoorlijk) aan toevoegd het eea in de schoenen te schuiven op basis van een vermeende intentie.

Maar goed, ja, 'leed bij migranten' is het (middel tot het) doel? Hoeveel zijn er eigenlijk in de slachtbank VS toegelaten in 2017 en 2018?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2019 22:54:44 ]
pi_184270918
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:48 schreef Tweek het volgende:

[..]

https://www.thebureauinve(...)ble-trump-first-year

Trump doet daar nog harder aan mee, notabene één van zijn eerste goedgekeurde missie kosten een kind het leven en een Amerikaan.
https://www.cfr.org/blog/obamas-final-drone-strike-data

As he reportedly told senior aides in 2011: “Turns out I’m really good at killing people. Didn’t know that was gonna be a strong suit of mine.”

Waar people staat mag je gerust 'muslims' lezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2019 22:57:11 ]
  maandag 7 januari 2019 @ 22:58:53 #118
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_184270976
quote:
15s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:56 schreef EipNiC het volgende:

[..]

https://www.cfr.org/blog/obamas-final-drone-strike-data

As he reportedly told senior aides in 2011: “Turns out I’m really good at killing people. Didn’t know that was gonna be a strong suit of mine.”

Waar people staat mag je gerust 'muslims' lezen.
Niemand die dat dispuut.

Trump daar en tegen gaat er nog harder tegen aan:
https://www.businessinsid(...)nt-bashar-al-assad-3

Maar dat ontken jij.
pi_184271042
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:52 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Waarom zie je die niet? Het is al sinds 9/11 Amerikaans beleid om ellende in de islamitische wereld te scheppen en nu zit jij hier de eerste president die hier (vooralsnog) niet (behoorlijk) aan toevoegd het eea in de schoenen te schuiven op basis van een vermeende intentie.

Maar goed, ja, 'leed bij migranten' is het (middel tot het) doel? Hoeveel zijn er eigenlijk in de slachtbank VS toegelaten in 2017 en 2018?
Maar wie heeft het nou weer over de slachtbank? Ik had het initieel over het beleid van Xi. Voor zover ik weet praten we dan niet over slachtbanken maar over "heropvoedingskampen", structurele pesterijen in meer en minder ernstige vormen en dat soort zaken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184271059
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:58 schreef Tweek het volgende:

[..]

Niemand die dat dispuut.

Trump daar en tegen gaat er nog harder tegen aan:
https://www.businessinsid(...)nt-bashar-al-assad-3

Maar dat ontken jij.
Waar staat dat dan? Ik had je vorige bron doorgelezen maar daar bleek het niet uit (een opleving in enkel Somalië ging nergens over) dus citeer het ditmaal even.
pi_184271184
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar wie heeft het nou weer over de slachtbank? Ik had het initieel over het beleid van Xi. Voor zover ik weet praten we dan niet over slachtbanken maar over "heropvoedingskampen", structurele pesterijen in meer en minder ernstige vormen en dat soort zaken.
We hadden het nadien in een bredere context getrokken. (Leed bij migranten als middel om meer migratie te voorkomen). Het leed zien we niet terug. In de vorm van heropvoedingskampen noch structurele pesterijen. Een (afgedwongen) afname van (legale) migranten zien we ook niet.
We keren terug naar de vermeende intentie. Iets met een of andere malloot die gratie kreeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2019 23:07:32 ]
pi_184271269
kylegriffin1 twitterde op maandag 07-01-2019 om 22:20:22 Only six immigrants in the terrorism database were stopped by CBP at the southern border in first half of 2018, NBC News reports.Sarah Sanders said the number was 4,000 in fiscal year 2018.https://t.co/IKjIodx3rj reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 7 januari 2019 @ 23:10:41 #123
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_184271288
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:01 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Waar staat dat dan? Ik had je vorige bron doorgelezen maar daar bleek het niet uit (een opleving in enkel Somalië ging nergens over) dus citeer het ditmaal even.
Obama:
https://www.thebureauinve(...)2015-1-1&to=2017-1-1
Trump:
https://www.thebureauinve(...)from=2017-1-1&to=now
pi_184271290
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:01 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Waar staat dat dan? Ik had je vorige bron doorgelezen maar daar bleek het niet uit (een opleving in enkel Somalië ging nergens over) dus citeer het ditmaal even.
Staat ook bijvoorbeeld in dit stuk van the Guardian:
https://www.theguardian.com/us-news/2018/jan/23/us-air-wars-trump

Inclusief plaatjes, dus dat moet lukken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184271377
quote:
Goed verhaal wel. Behalve dat die van Obama in 09' en niet in 15' begon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')