Leuke karretje, maar ik wil juist een sedan. Probeer er maar eentje te vinden die ook EV en betaalbaar is.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 19:46 schreef Mr.Ping het volgende:
Zo'n Floriaanse 500e vind ik een leuk karretje!
[ afbeelding ]
Voor 14.000 euro vind je in NL al een gebruikte, maar je kan er maar 120 km mee rijden.
Prius.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 19:52 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Leuke karretje, maar ik wil juist een sedan. Probeer er maar eentje te vinden die ook EV en betaalbaar is.
Wat verwarming betreft is er wel een belangrijk verschil tussen rijden op benzine en elektriciteit: een auto op brandstof kan de warmte van de motor gebruiken voor verwarming en hoeft hiervoor dus geen/nauwelijks extra energie te verbruiken. Met een elektrische auto gaat dat niet zo gemakkelijk, aangezien elektromotoren veel minder warmte produceren. Dus zal je extra stroom van de batterij moeten gebruiken voor verwarming. Daar komt bij dat de capaciteit van batterijen toch al minder wordt naarmate het kouder is. Bij erg lage temperaturen gaat de actieradius van een elektrische auto dus verder naar beneden.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 19:04 schreef MisterLastName het volgende:
Er word óók moeilijk gedaan over elektrisch rijden omdat de actieradius afneemt in de winter, als je je verwarming aan zet, of als je 130 i.p.v 100 rijdt. Wat denk je wat een benzineauto doet? Exact hetzelfde. Alleeeeeeeeeeeeen is het verschil dat je met een goede benzine auto 600-700 kilometer ver komt en met 3-5 minuten weer weg bent en je met een goede EV 400 kilometer ver komt en het je 30-45-60 minuten kost voor je weer behoorlijke range erbij hebt.
buiten dat laad lithium minder snel in lagere temperatuurquote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:32 schreef Wandeling het volgende:
[..]
Wat verwarming betreft is er wel een belangrijk verschil tussen rijden op benzine en elektriciteit: een auto op brandstof kan de warmte van de motor gebruiken voor verwarming en hoeft hiervoor dus geen/nauwelijks extra energie te verbruiken. Met een elektrische auto gaat dat niet zo gemakkelijk, aangezien elektromotoren veel minder warmte produceren. Dus zal je extra stroom van de batterij moeten gebruiken voor verwarming. Daar komt bij dat de capaciteit van batterijen toch al minder wordt naarmate het kouder is. Bij erg lage temperaturen gaat de actieradius van een elektrische auto dus verder naar beneden.
Als Tesla eindefuckinglijk die Model 3 gaat leveren zijn er nog meer betaalbare EVs bij gekomen.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:29 schreef Tailless het volgende:
Ik ga zelf dit jaar naar een EV. Na 2 maanden data verzamelen kwam ik er achter dat ik nooit langer dan 215 km rijd zonder dat ik de wage kan opladen.
(Ik ga er uit dat als ik een laadpaal zie ik en 5 uur op die plek sta ik makkelijk die 215 km terug heb en reset dan mijn aantal km)
In de winter ga ik ervan uit dat de wagen 20 procent meer verbruikt.
Dus 258km bereik.
Nou er zijn nu genoeg wagens op de markt die een grotere range hebben dan die 260km. Dat is voor mij de reden geweest om november over te stappen.
Het feit dat er zelfs al auto's zijn in de 400 plus range zegt al genoeg. (Kia eNERO etc)
Dus er is genoeg keus. Enige waar je moet kijken kan ik laden thuis en of op werk. In mijn branche kan ik vaak op werk laden.
Allemaal persoonlijk natuurlijk maar ik denk als tesla komt met zijn standard range model 3 dat het toch wat meer mensen over de streep gaat trekken.
Enige wat echt nog niet toegankelijk is zijn de verzekeringen. (Zware auto met veel pk's houden ze niet zo van)
het is een toffe wagen dus ja haalt zeker mensen over de streep.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:35 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Als Tesla eindefuckinglijk die Model 3 gaat leveren zijn er nog meer betaalbare EVs bij gekomen.
De standaard range Model 3 zal waarschijnlijk tussen de 45 en 50k kosten, heeft 'ie minder bereik dan de Hyundai Kona én (Het is tenslotte Tesla) de afwerking van een 30 jaar oude Passat.
Als je een beetje verstandig bent kies je gewoon niet voor Tesla's. In het begin (en zelfs tot vorig jaar) was het Tesla oooohhhhh Tesla aaahhhhh Tesla Terwijl als je realistisch gaat zijn, is het enige goede aan Tesla het feit dat ze het een kickstart hebben gegeven en dat Musk de patenten vrij heeft gelaten De auto's zijn van bedroevende kwaliteit, interieur als exterieur. Já ze geven veel en lang garantie maar het feit dat je ook bijna gegarandeerd van die garantie gebruik gaat maken zegt toch al genoeg?
Renault fluencequote:Op zaterdag 5 januari 2019 19:52 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Leuke karretje, maar ik wil juist een sedan. Probeer er maar eentje te vinden die ook EV en betaalbaar is.
Waar gebruik ik VW?quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:46 schreef Tailless het volgende:
[..]
het is een toffe wagen dus ja haalt zeker mensen over de streep.
Die vw is echt lelijk daardoor ga je toch niet naar EV?
nouja je bent er ook mee eens dat een groter aanbod altijd helpt.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:49 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Waar gebruik ik VW?
Als ik zou moeten kiezen tussen voor 40k een Hyundai, gewoon een huis tuin en keuken EV wat niet gehyped is omdat Musk en omdat eerste massa EV, of een Model S met hetzelfde bereik maar 90k omdat geyped door Musk met (nogmaals) de bouwkwaliteit van een 90s Fiat Panda, dan ga ik toch echt voor een Hyundai.
Zou het zelfs zó stellig willen maken dat ik LIEVER 250 kilometer ver kom met een Zoé voor 30k dan dat ik 60k EXTRA betaal puur omdat er dan een T op de motorkap staat. Tesla is de Apple van de auto's.
Duitsers kunnen zonder Tesla geen auto's maken?quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:53 schreef Tailless het volgende:
[..]
nouja je bent er ook mee eens dat een groter aanbod altijd helpt.
Meeste EV missen het stukje toffe wagen en zijn meer een vervoermiddel. Nu de range geen probleem meer is hoop ik snel dat de prijs van batterijen kan dalen. Love or hate tesla maar de Duitsers kunnen zonder geen auto's maken.
waar denk je dat de batterijen vandaan komen?quote:Op zaterdag 5 januari 2019 21:28 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Duitsers kunnen zonder Tesla geen auto's maken?
Ik zei ook dat Tesla het EV rijden gekickstart heeft, daarvoor kudo's. Maar ik rij toch echt 500x liever in een VW E-up of E-Golf dan een Tesla.
Liever een Tesla, die Golf heeft een waardeloos bereik.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 21:28 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Duitsers kunnen zonder Tesla geen auto's maken?
Ik zei ook dat Tesla het EV rijden gekickstart heeft, daarvoor kudo's. Maar ik rij toch echt 500x liever in een VW E-up of E-Golf dan een Tesla.
Jij denkt dat Tesla die batterijen heeft ontwikkeld ? Tesla zal vast echt wel z'n steentje hebben bijgedragen, maar van wat ik weet zijn het Panasonic cells.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 21:37 schreef Tailless het volgende:
[..]
waar denk je dat de batterijen vandaan komen?
Ja was ook puur als voorbeeld. Heb liever die Golf omdat de bouwkwaliteit daarvan gewoon vele malen hoger is. Als ze die Golf nou zouden leveren met 60 kwh accupakket en 400+ kilometer voor de prijs van een leuk aangeklede 1.0 met 85 PK (Dus zeg 25-27,5k) dan hebben ze écht een verkooptopper.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 21:37 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Liever een Tesla, die Golf heeft een waardeloos bereik.
Panasonic tesla om precies te zijnquote:Op zaterdag 5 januari 2019 21:38 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Jij denkt dat Tesla die batterijen heeft ontwikkeld ? Tesla zal vast echt wel z'n steentje hebben bijgedragen, maar van wat ik weet zijn het Panasonic cells.
Mensen zien Tesla nog steeds met een roze bril. Zelfs eigenaren die TOEGEVEN dat hun auto veel mankeert na amper 30-40k aan kilometers hebben zoiets van "Hoort erbij, jong bedrijf" maar dat vind ik bullshit.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 21:44 schreef nogeenoudebekende het volgende:
De Tesla-religie. Fascinerend.
dit kan je zeggen voor bijna alle merkenquote:Op zaterdag 5 januari 2019 21:48 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Mensen zien Tesla nog steeds met een roze bril. Zelfs eigenaren die TOEGEVEN dat hun auto veel mankeert na amper 30-40k aan kilometers hebben zoiets van "Hoort erbij, jong bedrijf" maar dat vind ik bullshit.
Als het bedrijf auto's verkocht voor 5k en ze kwamen met deze problemen had ik zoiets van oke, prima job. Maar Tesla's BEGINNEN nu bij zeg maar 50,000 euro... Veel eigenaren val Tesla's zijn delusioneel
Vormgeving van Tesla M3 vind ik persoonlijk mooi, zelfde carroserie als een Audi A5 of BMW 4 serie (hoewel ik die wel mooier vind). Groot bereik tov de concurrentie en nog een voordeel waar je aan voorbij gaat, Tesla heeft een volledig Europees laadnetwerk en services. Toch wel zo handig als je op reis gaat met je wagen.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 21:48 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Mensen zien Tesla nog steeds met een roze bril. Zelfs eigenaren die TOEGEVEN dat hun auto veel mankeert na amper 30-40k aan kilometers hebben zoiets van "Hoort erbij, jong bedrijf" maar dat vind ik bullshit.
Als het bedrijf auto's verkocht voor 5k en ze kwamen met deze problemen had ik zoiets van oke, prima job. Maar Tesla's BEGINNEN nu bij zeg maar 50,000 euro... Veel eigenaren val Tesla's zijn delusioneel
Even deze getallen delen door honderd en je hebt de prijsklasse waar je normaal gesproken je auto's voor kooptquote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:49 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Waar gebruik ik VW?
Als ik zou moeten kiezen tussen voor 40k een Hyundai, gewoon een huis tuin en keuken EV wat niet gehyped is omdat Musk en omdat eerste massa EV, of een Model S met hetzelfde bereik maar 90k omdat geyped door Musk met (nogmaals) de bouwkwaliteit van een 90s Fiat Panda, dan ga ik toch echt voor een Hyundai.
Zou het zelfs zó stellig willen maken dat ik LIEVER 250 kilometer ver kom met een Zoé voor 30k dan dat ik 60k EXTRA betaal puur omdat er dan een T op de motorkap staat. Tesla is de Apple van de auto's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |