abonnement Unibet Coolblue
pi_184212604


SJOELCLUB NIEUWJAARSRECEPTIE EDITION *G*
Voor in de nieuwe agenda's: op zondag 20 januari is de volgende. En als we er dan toch zijn maken we er meteen een nieuwjaarsding van. Inloop 14.00 uur (uurtje eerder dan anders!)
Komers tot nu toe: ijs_beer, Cee, ato, Redefine, Aoibhin, grazz, Roger en Epiales, Greys en een aantal crewleden, zoals vorige keren

Ons eiland Doezepwa Utopia:


Cee's moodboard van Doezepwa Utopia:
https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete esf liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns afgelopen esf je bezorgd heeft, hoe vaak je naar het toilet ging vandaag etc.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry.

quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:40 schreef Greys het volgende:
JOOP THE MOVIE staat online *O*

Joop, onze ouwe FOK-bingodraaiert en die veel van jullie weleens gezien hebben in onze stamkroeg.

Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~The present is all there is~
pi_184212638
Als ik je naam/TT moet laten verwijderen Aoi, zeg het dan gerust.
~The present is all there is~
pi_184212710
Nee, dit is lief O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 5 januari 2019 @ 01:19:02 #4
39237 crew  H_T
2733
pi_184212781
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 01:01 schreef grazz het volgende:

[..]

Ik moest even lachen om het begin van die tweede zin... Alsof het heeeel lang geleden was dat je 30 was :P .En fijn dat die auto je ook rust heeft gegeven, haha :D Wat voor auto overigens? Ik rijd in een fiat punto uit 2002 :7 daar mag ik nog brokken mee maken van mezelf.

Goed dat je dit deelt trouwens. En FB heb ik zelf niet, maar ik hoor vaker dat mensen druk ervaren door social media. Je ziet dat anderen iets hebben, dat jij niet hebt. Als je dan het idee krijgt, dat het bijv. bij iedereen goed gaat (de mindere kanten, daar lees/zie je vaak niets over/van )dan kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die het gevoel hebben er alleen voor te staan, of dat ze het gevoel krijgen dat alles in hun leven mislukt. Wil niet zeggen dat jij dit ook zo hebt ervaren hoor ;) . Ik kan je wel aanraden, iedereen, om FB te verwijderen. Ik heb niet het idee dat ik iets mis. Contact houden doen we wel via de app zeg ik dan of ouderwets smsen, wat jij wil joh.

Naast je neerleggen, wat jij deed is ook niet makkelijk, dus knap om het op die manier te doen. En zolang alles goed gaat, hoef je je ook geen zorgen te maken toch? Waar twijfel je nog over?
Ik las laatst nog een artikel in een blad van Humanitas (vrijwilligers organisatie), dat ging over ongv zelfde onderwerp en dat tevredenheid een heel belangrijke factor schijnt te zijn voor een gezonder leven. Dat heeft me een beetje aan het denken gezet.
Ik had een Opel Corsa 1.0 eco uit 2002, jaren geleden overgenomen van mijn opa. Minder dan 120k op de teller, liep 1 op 17 en de jaarlijkse kosten vielen mee. Maar zoooooooo saai om mee te rijden. Het ding was een (semi-)automaat, Poeptraag (0-100 officieel in 18,5 seconden :X ) en het onderstuurde als een gek. Jaren prima geweest, maar toen ik de auto voor een zachte prijs overnam was ik net-afgestudeerd en zat ik zonder werk. Die situatie was nogal veranderd. Uiteindelijk vond ik het een leuk idee om een auto te kopen van een merk dat (bijna) niet meer bestaat. Uiteindelijk is dat een MG ZS uit 2002 geworden, nadat ik ook naar Saab en Lancia had gekeken. Die auto kost meer in vaste lasten en verbruikt meer, maar ik zit er ook fijner in en hij is echt heel veel leuker om mee te rijden :D. Dinsdag gaat hij voor de APK, dus nu is het hopen dat dat meevalt. Mijn eerste auto was overigens een gele Fiat met rode gordels O+

FB verwijderen heb ik wel over gedacht, maar het is nu nog net even te handig voor me, ook voor werk. Dat gaat nu dus niet gebeuren. Ik ken wel mensen die van FB afgegaan zijn, maar die kan ik gewoon appen, mailen of sms'en als ik dat nodig vind :)

Naast me neerleggen was niet altijd makkelijk en is zeker niet van de ene op de andere dag gegaan. Het heeft wel geholpen om het malen te stoppen. Een van die dingen was dat ik erachter was gekomen dat een iets jongere collega iets meer verdiende dan ik. Na belasting was het verschil ongeveer 1 euro per dag. Dat besef hielp wel om dat daarna te negeren :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_184212785
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 01:04 schreef Cee het volgende:
Het huisje, boompje, beestje verhaal. Dat wordt gezien als vooruitgang, tenminste, zo voel ik dat en zolang er niet aan die verwachting wordt gedaan sta je voor je gevoel stil, of ga je zelfs achteruit. Ik heb er een tijdje echt mee gezeten dat alles en iedereen om me heen ging samenwonen, trouwen, kinderen krijgen en tegen me zeiden “ah joh jouw tijd komt nog wel”, alsof ik verplicht was dat zelfde pad te bewandelen. We zijn jaren verder en er is niks veranderd. En soms zou ik het wel eens leuk vinden om na een dag werk eens thuis te komen en dat ik mijn verhalen kwijt kan of dat er eten op tafel staat of dat ik kan klagen over rondslingerende boxershorts.
Ook herkenbaar idd, dat het huisje boompje beestje verhaal de norm is en alles wat er van afwijkt maar gek is ofzo. Gewoon je eigen pand bewandelen. Je bepaalt zelf je reis en bestemming.

Ik wil trouwens wel een weekje bij je logeren hoor, dan laat ik wat boxershorts liggen. :D Anyone else? Ook goed hoor. Help Cee aan d'r Ik wil me ergeren aan rondslingerende boxershorts-moment.

En schattig hoe je vertelt over je droom. Wil je dat uiteindelijk nog steeds wel dan?

En ja de tijd vliegt veel te snel voorbij. Daarom jongens, laat geen kansen onbenut. See you de 20e en ergens in april *O*
~The present is all there is~
  ESF Reporter zaterdag 5 januari 2019 @ 01:21:15 #6
87554 Cee
Welluk?
pi_184212817
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 01:19 schreef grazz het volgende:

[..]

Gewoon je eigen pand bewandelen.
PLAAG JE ME NU OVER MIJN SENIORENSTARTERSFLAT. :(
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 5 januari 2019 @ 01:22:04 #7
39237 crew  H_T
2733
pi_184212825
@Cee ik heb nog wel wat shorts die aan vervanging toe zijn. Interesse? Het rond laten slingeren zal je nog wel zelf moeten doen :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_184213253
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 01:19 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Naast me neerleggen was niet altijd makkelijk en is zeker niet van de ene op de andere dag gegaan. Het heeft wel geholpen om het malen te stoppen. Een van die dingen was dat ik erachter was gekomen dat een iets jongere collega iets meer verdiende dan ik. Na belasting was het verschil ongeveer 1 euro per dag. Dat besef hielp wel om dat daarna te negeren
Huh vreemd, waarom verdiende hij meer dan? Zou mij ook wel bezighouden, zelfs die euro zit me niet lekker :P

Die MG ZS kende ik niet, moest ff googlen, maar eh bijzondere ahcterkant. Zo zie ik ze niet vaak meer. Niet mijn auto, maar wel eentje die opvalt. En het rijdplezier is idd belangrijk. Ik ben helemaal niet zo blij met mijn fiat, maar het is nu even niet anders. M'n oom heeft een Nissan Almera, echt zo'n gezinsauto vind ik het, maar wat rijdt ie lekker. Het is een hoogzitter en dat vind ik toch wel wat fijner merk ik. Heb meer overzicht en het aangrijpingspunt van de koppeling is perfect voor mij :D .

Succes dinsdag, moet wel lukken toch? Of heb je de afgelopen tijd wat mankementen geconstateerd?
~The present is all there is~
pi_184213280
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 01:21 schreef Cee het volgende:

[..]

PLAAG JE ME NU OVER MIJN SENIORENSTARTERSFLAT. :(
_O- :@

Ja, ik dacht, als Cee nou in haar pand gaat wandelen, dan ontmoet ze missch nog een leuke kerel en dan kunnen ze samen wonen en dan is het al snel te klein enzo, want Fred heeft ook ruimte nodig en dan krijg je alsnog je droomrijtjeshuis. O+
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 5 januari 2019 @ 01:57:33 #10
163650 Greys
pi_184213329
Sterkte Aoibhin :*
Vooral heel rot om te lezen dat je je in je directe omgeving niet genoeg serieus genomen voelt. Goed dat je het hier deelt.

Het 'wat wil ik nou echt' gevoel is voor velen wel herkenbaar denk ik. Hier ook. Al zal de één er meer last van hebben dan de ander. Zelf die gedachten ook vaak gehad en nog steeds, op m'n honderdvijfenveertigste. ;)

Als ik ergens lees dat je moet doen wat je gelukkig maakt en als je iets echt wilt dat het lukt, dat het enige dat je móet is ademen en poepen enzo. Ik voel me daar meestal juist rotter door. Want dat klinkt echt prachtig en ergens zal het ook wel zo moeten zijn en het is heel goed bedoeld, maar toch denk ik dat dat voor het gros van de mensen gewoon niet is weggelegd. Realiteit enzo. Die 'doe wat je echt wilt, je kunt alles zijn' uitspraken maken me soms bijna bozig. (Geen aanval, naar niemand, want dat is MIJN probleem :P) Want ik ben blij met m'n werk maar tis niet m'n droomdroomdroombaan. Sterker nog, m'n droom is géén baan maar wel de hele dag handen uit de mouwen om bv verwaarloosde honden te redden en verzorgen op een boerderij in the middle of nowhere. Ja leuk, maar HOE DAN!? Als dat (financieel) niet bereikbaar is voor me, wil ik het dan dus niet graag genoeg? Jawel! Dus waar blijft die uitspraak dan van als je iets maar graag genoeg wilt..?

In de meeste situaties moet je toch gewoon werken om geld te verdienen om in je levensonderhoud te voorzien. En de droombanen waarbij je elke dag zingend en huppelend naar je werk gaat en je daarmee óók nog genoeg verdient voor alles wat je wilt en waarbij je dan óók nog genoeg vrije tijd overhoudt voor alle leuke dingen die je wilt etc liggen niet echt voor het oprapen toch?

Ik heb zat wensen en dingen die ik anders zou willen, maar ondertussen ben ik ook zo nuchter dat ik heus wel weet dat wat ik ECHT wil toch nooit uitkomt en maak ik er gewoon het beste van en ben ik alsnog héél behoorlijk tevreden ook al heb/doe ik lang niet alles wat ik zou willen. Er zijn mensen die het veel veel veel rotter hebben denk ik altijd zelf maar. Je doet/krijgt nou eenmaal niet altijd alles wat je wilt.

Disclaimer: niets in deze post is een aanval op wie ook. Integendeel. Maar dat zal wel duidelijk zijn. Gewoon hoe ik er zelf regelmatig over/aan denk en dat is waarschijnlijk ook niet hoe het zou horen/moeten. Misschien ben ik wel weer te nuchter of leg ik me er te makkelijk bij neer. Iedereen gaat met dat soort dingen om op z'n eigen manier.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 5 januari 2019 @ 01:58:27 #11
163650 Greys
pi_184213339
Oh jullie hadden het al over iets anders. Ik zat die lap weer mobiel te typen dus spuit 11 enzo. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 5 januari 2019 @ 02:00:23 #12
163650 Greys
pi_184213360
Oh gaan we een laatjeondergoedslingerenbijCee-meet doen? I'm in. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 5 januari 2019 @ 02:01:00 #13
39237 crew  H_T
2733
pi_184213369
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 01:50 schreef grazz het volgende:

[..]

Huh vreemd, waarom verdiende hij meer dan? Zou mij ook wel bezighouden, zelfs die euro zit me niet lekker :P

Die MG ZS kende ik niet, moest ff googlen, maar eh bijzondere ahcterkant. Zo zie ik ze niet vaak meer. Niet mijn auto, maar wel eentje die opvalt. En het rijdplezier is idd belangrijk. Ik ben helemaal niet zo blij met mijn fiat, maar het is nu even niet anders. M'n oom heeft een Nissan Almera, echt zo'n gezinsauto vind ik het, maar wat rijdt ie lekker. Het is een hoogzitter en dat vind ik toch wel wat fijner merk ik. Heb meer overzicht en het aangrijpingspunt van de koppeling is perfect voor mij :D .

Succes dinsdag, moet wel lukken toch? Of heb je de afgelopen tijd wat mankementen geconstateerd?
Geen idee wat de officiele reden is, maar hij moest weggelokt worden van een ander bedrijf. Ik zat er al, als voormalig stagiair. Ik denk dat het daar mee te maken heeft.

Bij MG ZS is het jaartal nogal van belang ;). Een Chinees bedrijf heeft tegenwoordig de merkrechten, en maakt een SUV onder die naam. De mijne is een ouderwetse sedan, maar wel met een subtiele spoiler :7

Wat betreft de APK: het zou niet de eerste keer zijn dat ik denk dat er weinig tot niets mis mee is en alsnog een gepeperde rekening krijg. Het blijft dus afwachten. In het voorjaar was de koppelingscylinder ineens stuk, dat geintje kostte al 600 euro :X
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 5 januari 2019 @ 02:07:59 #14
39237 crew  H_T
2733
pi_184213427
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 01:57 schreef Greys het volgende:
Als ik ergens lees dat je moet doen wat je gelukkig maakt en als je iets echt wilt dat het lukt, dat het enige dat je móet is ademen en poepen enzo. Ik voel me daar meestal juist rotter door. Want dat klinkt echt prachtig en ergens zal het ook wel zo moeten zijn en het is heel goed bedoeld, maar toch denk ik dat dat voor het gros van de mensen gewoon niet is weggelegd. Realiteit enzo. Die 'doe wat je echt wilt, je kunt alles zijn' uitspraken maken me soms bijna bozig. (Geen aanval, naar niemand, want dat is MIJN probleem :P) Want ik ben blij met m'n werk maar tis niet m'n droomdroomdroombaan. Sterker nog, m'n droom is géén baan maar wel de hele dag handen uit de mouwen om bv verwaarloosde honden te redden en verzorgen op een boerderij in the middle of nowhere. Ja leuk, maar HOE DAN!? Als dat (financieel) niet bereikbaar is voor me, wil ik het dan dus niet graag genoeg? Jawel! Dus waar blijft die uitspraak dan van als je iets maar graag genoeg wilt..?
Ik zou graag iets cools willen zijn als coureur. Maar dan wel met het geromantiseerde beeld dat ik daar bij heb. Net zoals dat ik op de basisschool graag archeoloog wilde worden omdat Indiana Jones zo stoer was. Voor coureur heb ik het talent niet, het postuur niet en ik ben al te oud om er met hard werken nog echt wat van te maken, dus hoe graag ik het ook zou willen, een carriere als profcoureur zit er niet meer in.

Zelf hou ik ook helemaal niet van 'motiverende' plaatjes van het kaliber 'Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars'. Ik mag graag naar de plaatjes van despair.com kijken, juist omdat die er zover vanaf staan.

quote:
In de meeste situaties moet je toch gewoon werken om geld te verdienen om in je levensonderhoud te voorzien. En de droombanen waarbij je elke dag zingend en huppelend naar je werk gaat en je daarmee óók nog genoeg verdient voor alles wat je wilt en waarbij je dan óók nog genoeg vrije tijd overhoudt voor alle leuke dingen die je wilt etc liggen niet echt voor het oprapen toch?

Ik heb zat wensen en dingen die ik anders zou willen, maar ondertussen ben ik ook zo nuchter dat ik heus wel weet dat wat ik ECHT wil toch nooit uitkomt en maak ik er gewoon het beste van en ben ik alsnog héél behoorlijk tevreden ook al heb/doe ik lang niet alles wat ik zou willen. Er zijn mensen die het veel veel veel rotter hebben denk ik altijd zelf maar. Je doet/krijgt nou eenmaal niet altijd alles wat je wilt.
Helemaal gelijk in :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_184213638
Iedereen heel erg bedankt die heeft gereageerd. :* Kan alleen niet echt reageren erop, want ik ben er echt te moe voor.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 5 januari 2019 @ 10:21:44 #16
163650 Greys
pi_184215299
Mogguh!

Middagje Blijdorp (lees: vlinderhal, lekker warm _O- ) en eten bij de Henk. Zin an *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 5 januari 2019 @ 11:14:20 #17
39237 crew  H_T
2733
pi_184215901
Veel plezier Greys :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 5 januari 2019 @ 11:20:16 #18
163650 Greys
pi_184215978
Dank Tim!

Jullie ook fijne zaterdag *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_184216009
Heel veel plezier daar Greys!
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  PR en moderator zaterdag 5 januari 2019 @ 11:51:55 #20
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_184216409
Beetje laat maar; hier nog iedereen een gelukkig 2019 gewenst *O*

Enn....

quote:
4s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:07 schreef Dave het volgende:
Huishoudelijke mededeling: ik eet normaal niet van twee walletjes, maar ik ben binnenkort ook regelmatig in het MOL subforum te vinden.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:17 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik ook hoor!

WIDM *O*
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:48 schreef Redefine het volgende:
WIDM _O_
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Is toch leuk! MissMOL Moira is hier ook regelmatig te vinden. *O*
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:01 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Qft.

Veel animo hier. Gaan we elkaar zien in de livetopics? :P
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:43 schreef Guanabana het volgende:

[..]

[..]

Ik ook!

Hoewel ik al een aantal jaar niet meer zo fanatiek ben, programma is nogal over zijn hoogtepunt heen imo :@
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Misschien ga ik WIDM dit jaar weer eens volgen. Voorgaande jaren was het zo dat ik vanwege werk de eerste drie afleveringen al moest terugkijken, nu is het er mogelijk maar een. Dat is nog wel te doen :)
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:04 schreef Fred_B het volgende:

[..]

ESF on Tour :P
Jullie zijn van harte welkom hoor :D *O* O+

Vergeet ondertussen niet mee te doen met de poule & prono om een bordspel te winnen :7
MOL / [WIN!] De WIDM-app (met FOK!poule) & MOL / [WIN!] FOK! Wie is de Mol? Prono 2019

Ik stap halverwege ook net zo hard over op de ESF-hype-trein :7 :D

quote:
11s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:15 schreef Greys het volgende:
Ik heb WIDM nog nooit gevolgd. Elke keer neem ik het me voor om mee te kunnen praten maar dan komt er weer wat tussen en laat dan maar. Ik ben nooit zo goed in op vaste dagen tv 'moeten' kijken zeg maar :P

Behalve met het ESF dan :')
Je kunt gewoon elke aflevering terugkijken op de site en dan meeposten als je 'm gezien hebt :Y

MissMOL en MissESF O+ :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zaterdag 5 januari 2019 @ 11:52:22 #21
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_184216415
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 10:21 schreef Greys het volgende:
Mogguh!

Middagje Blijdorp (lees: vlinderhal, lekker warm _O- ) en eten bij de Henk. Zin an *O*
EN DAARNA WIE IS DE MOL KIJKEN *O* O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_184216767
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 00:53 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Bedankt! :* En zo'n soort fase heb ik elk jaar wel even, maar het wordt telkens extremer.

Ik zal wel mee blijven lezen hier, maar ik ben hooguit gewoon sporadisch actief. Ik heb vaak gewoon de puf niet om te antwoorden. Ik heb geen zin in dingen die me normaal altijd heel erg interesseren. Het interesseert me gewoon allemaal even wat minder (terwijl het me tegelijkertijd wel heel veel goed doet).
Het er met anderen over praten zal ook lastig worden, want heel serieus wordt het niet genomen in mijn omgeving.
Het vervelende is ook dat de hulp die ik wil van instanties niet geleverd wordt zolang een heel hardnekkige diagnose van járen terug nog blijft staan, en het gaat moeilijk worden om die weg te krijgen.
Heel vervelend om te lezen Aoibhin, veel sterkte! Probleem van dat piekeren en nadenken over dingen is dat het je inderdaad helemaal gek kan maken. :{

Zelf ben ik ook wel eens somber over hoe dingen in het leven lopen. Vooral als bij anderen alles goed lijkt te gaan. Ik herken het dus ook wel. Gelukkig zelf tot dusver geen klachten gehad daarvan. Wandelen in de bossen helpt mij persoonlijk altijd heel goed, als ik even rust wil hebben in mijn hoofd. :) Beweging en veel naar buiten gaan (daglicht) zijn sowieso goed.

Misschien zijn er ontspanningsoefeningen die kunnen helpen? Heb je vast al geprobeerd. Erover praten, uiteraard met mensen die je serieus nemen, is altijd goed. En verder dingen blijven doen waar je nog wel (een beetje) plezier uit haalt om niet in de negativiteit te blijven hangen. Al snap ik dat het makkelijker gezegd is dan gedaan om uit zo'n neerwaartse spiraal te komen. Je geeft aan vaker in dit soort fases te hebben gezeten. Misschien weet je voor jezelf ook wat de vorige keren heeft geholpen. Hopelijk voel je je snel beter. :)
  † In Memoriam † zaterdag 5 januari 2019 @ 13:18:22 #23
368283 ato
pi_184217524
Aoibhin kus.

vrijdag 4 januari 2019 @ 23:11 • 288
crew ijs_beer
Ato... Hoe is die presentatie eigenlijk gegaan?

Ik moet nog, ik zou 16 januari moeten. Maar het wordt later en wel 21 januari. -O-
Life can be a bitch, so like it..
pi_184218460
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 02:47 schreef Aoibhin het volgende:
Iedereen heel erg bedankt die heeft gereageerd. :* Kan alleen niet echt reageren erop, want ik ben er echt te moe voor.
Ik lees het nu pas, wat naar en ik hoop dat je er snel weer bovenop komt en nog belangrijker dat je steun vindt in je omgeving. Sterkte en veel liefs.
pi_184219055
Even inhakend op wat er werd gepost:

ook voor mij herkenbaar hoor. Sterker nog, ik tob al met mijn leven sinds ik van de middelbare school kom, heb er een potje van gemaakt :')
Het is nu in oke vaarwater gekomen omdat ik bij mijn vriend kon gaan wonen en ik dus in ieder geval een basis heb (eerst woonde ik op een kamer met een vreselijke huisgenoot en gedoe en dacht ik, hoe moet ik ooit ever een plek voor mezelf vinden), maar weet nog steeds niet wat ik moet doen met mijn leven. En heb omdat ik nu die (tijdelijke) baan heb weer slaapproblemen, want dat gebeurt altijd als ik verplichtingen heb. Ik weet hoe rot slaapproblemen zijn, heeft invloed op heel je dag (en nacht).

Sterkte!
Koel en donker bewaren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')