abonnement Unibet Coolblue
pi_184209364
Hoi,

Ik zit hier en daar met wat zorgen.
Een vriendin van me had het over een oefening waar ze vroeger veel aan had, maar die ze niet meer goed kan beschrijven. Zodoende kan ik hem niet uitvoeren en kan ik ook geen artikelen vinden die het uitleggen. Waar ze wel op kwam was het volgende:

Je hersenen zijn een tuin, en je kunt gedachten zien als plantjes. Die plantjes kun je water geven door er veel mee te doen (dus veel aan te denken). Maar je kunt de slechte gedachten, het onkruid, ook laten uitsterven door geen water meer te geven.

Weet iemand hoe dit heet? Als ik google op dingen met psychologie en tuin, dan krijg ik alleen maar pagina's die zeggen dat tuinieren goed is voor je brein.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 22:55:15 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184209565
Visualisatie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_184209647
Ik weet het niet. Vroeger wel aan zelfhypnose gedaan, dat was eigenlijk best wel leuk en vrij gemakkelijk als je gewoon het boek volgde.

Maar het kan zijn dat het beste is om gewoon je problemen te confronteren (klinkt heftig, maar doet vrijwel iedereen) en er gewoon mee om te gaan (desnoods met een traan) (dat rijmde) (dit niet)
pi_184210020
Klinkt als een mindfullness oefening. Zou daar eens op googlen.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
pi_184210112
Wat je aandacht geeft, groeit.

Valt wellicht onder positieve psychologie/therapie

pi_184210207
Mindfulness?
  zaterdag 5 januari 2019 @ 00:00:33 #7
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_184211529
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 23:21 schreef Prixie het volgende:
Wat je aandacht geeft, groeit.

Valt wellicht onder positieve psychologie/therapie

quote:
Thanks, helden! :)

@ Luchtbel; haha, ik weet ook nog niet of het mijn ding is. Morgenochtend even kijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')