abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184210714
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 23:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Niet goed genoeg om de schuld te leggen bij de persoon die iemand heeft mishandeld met een dwarsleasie als gevolg? Oké dan.
Dat was dus nadat de dame had besloten om terug te gaan.
pi_184210734
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 23:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Klopt. Het is een vreemd verhaal. Incompleet.

En natuurlijk is iedereen hier Captain Hindsight en kunnen we als zodanig heel makkelijk vertellen wat die vrouw had moeten doen. Maar in zo'n situatie denkt niet iedereen even helder. Punt is dat als je als mens naar je eigen huis gaat en iemand je een dwarsleasie in mept, die laatste persoon fout zit.
Je hebt niet goed gelezen. Die man heeft haar geen dwarsleasie in gemept.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 23:52:26 #53
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184210792
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 23:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat was dus nadat de dame had besloten om terug te gaan.
Dus is het haar schuld dat ze in stukken wordt geslagen? Hou ff op zeg, vind je dit nou echt?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 4 januari 2019 @ 23:53:06 #54
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184210810
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 23:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hebt niet goed gelezen. Die man heeft haar geen dwarsleasie in gemept.
Ergens vanaf gegooid dan. Verandert mijn punt niet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184210866
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 23:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dus is het haar schuld dat ze in stukken wordt geslagen? Hou ff op zeg, vind je dit nou echt?
Ik stel helemaal nergens dat het haar schuld is. Wel dat ik begrijp dat er geluiden zijn die van mening zijn dat ze slechts recht heeft op een deel van de schadevergoeding.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 00:15:56 #56
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184211353
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 23:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik stel helemaal nergens dat het haar schuld is. Wel dat ik begrijp dat er geluiden zijn die van mening zijn dat ze slechts recht heeft op een deel van de schadevergoeding.
Je vindt iig niet dat de schuld bij de dader ligt, gebaseerd op de info die we hebben. Dat vind ik al apart. Het is haar eigen huis en ze zou daar veilig moeten zijn. Ik zou dan eerder zeggen dat die man weggehaald had moeten worden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184211564
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 23:33 schreef mspoez het volgende:

[..]

Overigens werkt dat in Nederland niet zo hoor. Daar gaat het schadefonds gewoon uit van de beschikking.
Dat lijkt me ook de bedoeling.. Vraag me af waarom dat hier anders is.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 00:32:29 #58
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_184211741
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 00:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook de bedoeling.. Vraag me af waarom dat hier anders is.
Ik lees dit:
2.9. Si l'auteur de l'infraction a été identifié, faut-il d'abord essayer d'obtenir des dommages-intérêts dudit auteur ?
Non, les actions sont indépendantes et la Commission d'indemnisation des victimes d'actes criminels n'est pas liée par le montant de l'indemnisation qui peut avoir été accordée antérieurement par un tribunal.

Dat zou kunnen betekenen dat het niet om het slachtofferfonds geweldsmisdrijven gaat, daar heeft ze sowieso recht op, maar echt om de vergoeding die de meneer moet betalen. Nog even verder zoeken.
Prrrrr
pi_184212871
Die vent zou straks dus ook van haar schadevergoeding kunnen eisen.
Hij is immers mede door haar onverstandige beslissing in de gevangenis geraakt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_184214312
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 00:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Je vindt iig niet dat de schuld bij de dader ligt, gebaseerd op de info die we hebben. Dat vind ik al apart. Het is haar eigen huis en ze zou daar veilig moeten zijn. Ik zou dan eerder zeggen dat die man weggehaald had moeten worden.
Jawel, hoor. Hij heeft haar mishandeld, dus hij zit fout. Daar krijgt hij dan ook straf voor.
pi_184214334
Het lijkt mij vooral dat de uitkerende instantie alle moeite doet om zoveel mogelijk geld in eigen kas te houden.
En met de terugkeer naar het huis, hebben ze daarvoor een leuk handvat gevonden.
pi_184214457
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 23:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee. Hij had haar een blauw oog geslagen, en zij heeft de keuze gemaakt weer naar hem toe te gaan.

Hij is de immorele klootzaak, maar zij is een tikkeltje suf.
Nee de politie laat een mishandelaar zn gang gaan.
Ze hadden hem gewoon moeten oppakken zodat zij veilig in haar eigen huis kon blijven.
pi_184217537
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 23:30 schreef theunderdog het volgende:
Vent bost zijn vriendin/vrouw een blauw oog - vrouw gaat weg - komt erachter dat de treinen niet meer rijden - gaat terug naar de man die haar net een blauw oog sloeg.

En op het prachtige forum fok vindt men dat een verstandige beslissing. De wondere wereld van het internet.
Nee dat zegt niemand. Maar dat zullen misogyne users er vast wel weer van maken. Ow wacht ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_184217543
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 23:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je kan het best een onverstandige beslissing vinden en daarnaast van mening zijn dat de schuld nog steeds volledig bij de dader ligt. In althans wel.
Dit dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184242399
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 23:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dus is het haar schuld dat ze in stukken wordt geslagen? Hou ff op zeg, vind je dit nou echt?
Ze is verantwoordelijk voor de keuzes die ze maakt. Je gaat ook niet op vakantie naar Syrië nadat je gehoord hebt dat daar een burgeroorlog heerst. Moet je ook niet gaan janken wanneer als je er wel naartoe gaat in gevaar bent.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 6 januari 2019 @ 16:45:25 #66
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184242702
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 08:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee de politie laat een mishandelaar zn gang gaan.
Ze hadden hem gewoon moeten oppakken zodat zij veilig in haar eigen huis kon blijven.
Dit idd.

Vrouw wordt stevig mishandeld (blauw oog tot gevolg), politie komt erbij en de mishandelaar wordt niet weggehaald. Maar het slachtoffer wordt de straat opgestuurd midden in de nacht en moet maar zien dat ze zichzelf red in die staat.

Waarom heeft de politie de dader niet opgepakt? Of op zijn minst het slachtoffer meegenomen om veilig ergens af te leveren (desnoods crisisopvang als naar een ander veilig adres brengen niet mogelijk was)?

Vind dit echt een ziek verhaal. Daar sta je dan met een blauw oog en alle emotie die daarbij komt kijken. De politie erbij en die doet blijkbaar geen flikker. Zoek het zelf maar uit, midden in de nacht. De dader mag gewoon lekker thuis blijven, het slachtoffer in waarschijnlijk nogal emotionele staat de straat op.

Dan op het station komen, geen treinen meer. Amper kunnen nadenken door de situatie waardoor ze terug naar huis gaat (designated save spot, hetzelfde instinct die maakt dat bv paarden weer terugrennen naar de stal die in brand staat).
En dan is het mede haar schuld dat die hufter haar zo verwond?

De tjeempig zeg.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 6 januari 2019 @ 17:00:40 #67
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184242963
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 16:22 schreef HSG het volgende:

[..]

Ze is verantwoordelijk voor de keuzes die ze maakt. Je gaat ook niet op vakantie naar Syrië nadat je gehoord hebt dat daar een burgeroorlog heerst. Moet je ook niet gaan janken wanneer als je er wel naartoe gaat in gevaar bent.
Ze is niet bewust op reis gegaan naar een oorlogsgebied, ze is mishandeld in haar eigen huis, een plek waar je veilig hoort te zijn. Dat ze, in emotionele toestand, na falen van andere opties en na afgewezen te zijn door de politie, terug is gegaan maakt dit niet dezelfde situatie. Mensen maken vaak niet dezelfde keuzes onder stress.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184250058
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ze is niet bewust op reis gegaan naar een oorlogsgebied, ze is mishandeld in haar eigen huis, een plek waar je veilig hoort te zijn. Dat ze, in emotionele toestand, na falen van andere opties en na afgewezen te zijn door de politie, terug is gegaan maakt dit niet dezelfde situatie. Mensen maken vaak niet dezelfde keuzes onder stress.
Zij is wel bewust naar huis gegaan waarvan zij wist dat die vent daar nog was.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 6 januari 2019 @ 22:04:57 #69
408813 crew  trein2000
pi_184250284
Enige mate van eigen schuld door na de situatie te hebben verlaten daar bewust in terug te keren. Tja, rationeel snap ik die beslissing wel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 7 januari 2019 @ 09:05:17 #70
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_184255763
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 08:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee de politie laat een mishandelaar zn gang gaan.
Ze hadden hem gewoon moeten oppakken zodat zij veilig in haar eigen huis kon blijven.
Dit.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_184255843
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 22:04 schreef trein2000 het volgende:
Enige mate van eigen schuld door na de situatie te hebben verlaten daar bewust in terug te keren. Tja, rationeel snap ik die beslissing wel.
Hoe kan ze daar schuld aan hebben? Is het niet normaler om de mishandelaar aan te houden en een nachtje in de cel te zetten?
  maandag 7 januari 2019 @ 09:18:28 #72
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184255897
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 09:12 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Hoe kan ze daar schuld aan hebben? Is het niet normaler om de mishandelaar aan te houden en een nachtje in de cel te zetten?
In de film wellicht. Totdat er echt brokken gemaakt worden doet de politie weinig.
And so is the past
pi_184255910
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2019 09:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

In de film wellicht. Totdat er echt brokken gemaakt worden doet de politie weinig.
Nou nee, een aangifte is al genoeg om tien dagen verbannen te worden uit je eigen huis. In Nederland dan.
pi_184257139
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 22:09 schreef HSG het volgende:

[..]

Bron.

Nee je bent inderdaad niet verantwoordelijk voor het geweld wat je wordt aangedaan maar wel voor je keuzes, in deze terug te gaan naar die vent die je mishandeld. Je had ook een hotelkamer kunnen boeken.

Gewoon ontzettend dom van haar en dus terecht maar desondanks nog steeds onterecht wat de rechter heeft bepaald. Moet je daarna niet huilie huilie doen.
Fixed ;)
pi_184257325
Ik had , als man, altijd het standpunt dat dit soort vrouwen toch echt wel ergens terecht kunnen en als ze in dit soort situaties verkeren dat een snelle en makkelijke oplossing mogelijk zou zijn.

Sinds m'n inmiddels jarenlange hechte vriendschap met zo'n vrouw is het me duidelijk dat dat een utopie is.

Door haar heb ik een inkijk gekeken hoe het kan gaan / meestal gaat.

Complexer dan complex zijn dit soort vaak letterlijk zenuwslopende huwelijken/relaties/ (gezins-) situaties.

En degene die bijna altijd verantwoordelijk is : de gewelddadige / gefrustreerde / machtsbeluste / dominante man.

Als man heb ik met verbazing zo vaak aangehoord waartoe ze in staat zijn, de verhalen zal ik jullie besparen.

Als man schaam ik me dood voor het gedrag van dit soort ranzige wezens.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')