abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 14 januari 2019 @ 21:24:36 #251
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184404887
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:17 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nja bedoel meer dat het in hele grote lijnen hetzelfde lot zal hebben, maar nee LF zal veel slimmer zijn en Sansa haar ontwikkeling zal ook minder uit het niks komen :+ Maar daarom geen idee hoe GRRM dat gaat eindigen.
Het zou best kunnen dat dingen als Aegon, Illyrio en Varys irrelevant zijn voor het hoofdplot.
En dat Asha en Olenna grotere rollen gaan spelen dan dat ze nu doen.

Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat Cersei nog lang echt belangrijk is in de boeken. Aan de andere kant, de Tyrells hebben Euron of mee te dealen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 14 januari 2019 @ 21:31:04 #252
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184405017
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:18 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die verandering was wel goed gedaan voor de serie vond ik, want die Jeyne uit het boek had niet eens echt een persoonlijkheid dus het was beter voor tv om Robb gewoon verliefd te laten worden op iemands persoonlijkheid. En daardoor kon ze ook aanwezig zijn bij de Red Wedding wat de schok nog groter maakte, niks mis mee.

Maar dat plot met de Westerlings werkt wel prima in het boek verder.
Komt omdat we niet vanuit Robb kijken.
Snap wel waarom ze het gedaan hebben hoor, vind ik ook niet erg.

Vond het in het boek ook wel een mooi moment voor Jaimie als hij praat met Sybell Spicer. Maar goed, hij is dan ook mijn favoriet. Bijna alles vanuit zijn POV is geweldig.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 14 januari 2019 @ 21:39:24 #253
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184405204
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:24 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat dingen als Aegon, Illyrio en Varys irrelevant zijn voor het hoofdplot.
En dat Asha en Olenna grotere rollen gaan spelen dan dat ze nu doen.

Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat Cersei nog lang echt belangrijk is in de boeken. Aan de andere kant, de Tyrells hebben Euron of mee te dealen.
fAegon zal vooral belangrijk zijn om Dany ook nog even bezig te houden, want die kan anders makkelijk Cersei verslaan (want GRRM gaat niet de rare stunts uit seizoen 7 uithalen waardoor Dany niet gewoon Cersei van de troon stoot met haar draken). Maar goed in het boek zijn sowieso veel meer partijen nog bezig in het spel waardoor het complexer ligt, en snap ook wel dat dit niet makkelijk te verfilmen is allemaal.
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:31 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Komt omdat we niet vanuit Robb kijken.
Snap wel waarom ze het gedaan hebben hoor, vind ik ook niet erg.

Vond het in het boek ook wel een mooi moment voor Jaimie als hij praat met Sybell Spicer. Maar goed, hij is dan ook mijn favoriet. Bijna alles vanuit zijn POV is geweldig.
Cersei POV ook hoor, heb blauw gelegen om hoe ze denkt iedereen te slim af te zijn maar ondertussen zoveel domme beslissingen te maken :'). En hoe erg ze op Robert begint te lijken.
Oh.
pi_184405644
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:31 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Boeiender inderdaad. Misschien komt het wel doordat we Ned tekort kende, en Robb alleen vanuit zijn moeder. En voor mij is het iig dat Arya en Sansa totaal niet boeiend zijn, maar dat kan komen doordat GRRM zich niet kan verplaatsen in een jong meisje. Met Arya voel ik vooral medelijden.

Heb je dat boek over de Targ geschiedenis gelezen?

[..]

Dat is de tragiek van alles, natuurlijk.

[..]

In welk opzicht vind je hem dom?
Bijna in al zijn keuzes. Niet trouwen met een Frey, Theon niet bij zich houden. Bolton constant negeren. Maar het domste van alles vond ik toch wel de kop afhakken van Kastark. Toen was ik wel klaar met hem.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_184405701
Vond Rouse Bolton wel echt een baas trouwens. Slimme man hoor. Alleen zijn zoon was helaas voor hem een mongool.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  maandag 14 januari 2019 @ 22:01:04 #256
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184405712
Robb deed alles fout way fout gedaan kon worden, ik denk by design om de domheid van de Starks vast te leggen. In die zin dat ze steeds dezelfde fouten maakten waar een tully voor gewaarschuwd heeft.
And so is the past
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 22:02:26 #257
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184405740
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Robb deed alles fout way fout gedaan kon worden, ik denk by design om de domheid van de Starks vast te leggen. In die zin dat ze steeds dezelfde fouten maakten waar een tully voor gewaarschuwd heeft.
Sja, maar eenzelfde Tully heeft de boel in het verderf gestort door niet gewoon haar klep te houden over dat bericht van haar zus, en het gewoon te verbranden :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184405801
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Sja, maar eenzelfde Tully heeft de boel in het verderf gestort door niet gewoon haar klep te houden over dat bericht van haar zus, en het gewoon te verbranden :P
Daar zat nog slimheid van LF en haar zus achter. Daarnaast niet erg raar als je weet hoe de Lannisters zijn.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  maandag 14 januari 2019 @ 22:05:37 #259
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184405828
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Sja, maar eenzelfde Tully heeft de boel in het verderf gestort door niet gewoon haar klep te houden over dat bericht van haar zus, en het gewoon te verbranden :P
Mja maar die was ook echt borderline...
And so is the past
  maandag 14 januari 2019 @ 22:07:47 #260
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184405878
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:00 schreef LordVoldermort het volgende:
Vond Rouse Bolton wel echt een baas trouwens. Slimme man hoor. Alleen zijn zoon was helaas voor hem een mongool.
Rouse :')

Maarja die is er echt slecht uitgeschreven ja, had wel een grote veldslag willen zien tussen hem en Stannis ipv die korte hinderlaag die we in 5x10 kregen :')
Oh.
  maandag 14 januari 2019 @ 22:08:46 #261
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184405901
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

fAegon zal vooral belangrijk zijn om Dany ook nog even bezig te houden, want die kan anders makkelijk Cersei verslaan (want GRRM gaat niet de rare stunts uit seizoen 7 uithalen waardoor Dany niet gewoon Cersei van de troon stoot met haar draken). Maar goed in het boek zijn sowieso veel meer partijen nog bezig in het spel waardoor het complexer ligt, en snap ook wel dat dit niet makkelijk te verfilmen is allemaal.

[..]

Cersei POV ook hoor, heb blauw gelegen om hoe ze denkt iedereen te slim af te zijn maar ondertussen zoveel domme beslissingen te maken :'). En hoe erg ze op Robert begint te lijken.
Daarom moet het wel foutgaan met haar. En sneller dan met Robert want die had wijze vrinden om zich heen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 14 januari 2019 @ 22:09:12 #262
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184405915
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:00 schreef LordVoldermort het volgende:
Vond Rouse Bolton wel echt een baas trouwens. Slimme man hoor. Alleen zijn zoon was helaas voor hem een mongool.
Helaas is hij vergiftigd door zijn vijanden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 14 januari 2019 @ 22:10:57 #263
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184405964
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:58 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Bijna in al zijn keuzes. Niet trouwen met een Frey, Theon niet bij zich houden. Bolton constant negeren. Maar het domste van alles vond ik toch wel de kop afhakken van Kastark. Toen was ik wel klaar met hem.
Je doet net alsof Robb dit in universe kon weten.
Als je van buiten kijkt met kennis die hij niet kan hebben, is het makkelijk. Beetje inleven is in een boek wel makkelijker dan in een serie voor mij. Gewoon omdat ik er meer tijd bij stilsta.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 14 januari 2019 @ 22:11:22 #264
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184405978
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:08 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Daarom moet het wel foutgaan met haar. En sneller dan met Robert want die had wijze vrinden om zich heen.
Benieuwd of ze in de boeken ook nog een revengeplotlijn krijgt, ze zal daar niet de Sept opblazen en zeker niet zonder gevolgen.

Dat vond ik echt heel dom in seizoen 7 dat iedereen wist dat zij erachter zat maar de bevolking totaal niet in opstand kwam.
Oh.
pi_184406028
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Je doet net alsof Robb dit in universe kon weten.
Als je van buiten kijkt met kennis die hij niet kan hebben, is het makkelijk. Beetje inleven is in een boek wel makkelijker dan in een serie voor mij. Gewoon omdat ik er meer tijd bij stilsta.
Maar dat kon hij weten. Iedereen adviseerde hem anders. Zijm eigen vader trouwde zelfs om een oorlog te winnen. Hij is ook het enige personage in heel GOT die zovaak een facepalm opriep. Wel zonde, want was wel een aardige kerel verder.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_184406043
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Rouse :')

Maarja die is er echt slecht uitgeschreven ja, had wel een grote veldslag willen zien tussen hem en Stannis ipv die korte hinderlaag die we in 5x10 kregen :')
Benieuwd hoe dat in de boeken gaat.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  maandag 14 januari 2019 @ 22:16:18 #267
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184406101
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:13 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Benieuwd hoe dat in de boeken gaat.
Stannis die wint van de Boltons en dan ergens later als de White Walkers komen zal hij Shireen verbranden in de ultieme poging om ze te stoppen oid. Het moet een groter doel hebben om haar te offeren dan wat sneeuw te laten smelten.
Oh.
pi_184406112
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:11 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Benieuwd of ze in de boeken ook nog een revengeplotlijn krijgt, ze zal daar niet de Sept opblazen en zeker niet zonder gevolgen.

Dat vond ik echt heel dom in seizoen 7 dat iedereen wist dat zij erachter zat maar de bevolking totaal niet in opstand kwam.
Nothing to see here! Walk on. Van Tarly slaat ook nergens op. Die waren nog loyaal aan de mad king en nu is hun koningin vermoord. Dat gaat ook wel anders lijkt mij.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  maandag 14 januari 2019 @ 22:35:36 #269
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184406583
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:16 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Nothing to see here! Walk on. Van Tarly slaat ook nergens op. Die waren nog loyaal aan de mad king en nu is hun koningin vermoord. Dat gaat ook wel anders lijkt mij.
Nja snap het wel dat ze dan promotie konden maken omdat de Tyrells weg waren en ze dan Warden of the Reach konden worden zoals de Boltons dat ook kregen. Beetje jammer alleen hoe de Tarly's doodgingen, had ze ook wel willen zien tegen de White Walkers samen met Sam.
Oh.
pi_184406671
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:35 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nja snap het wel dat ze dan promotie konden maken omdat de Tyrells weg waren en ze dan Warden of the Reach konden worden zoals de Boltons dat ook kregen. Beetje jammer alleen hoe de Tarly's doodgingen, had ze ook wel willen zien tegen de White Walkers samen met Sam.
Maar de winkansen waren letterlijk 0. Dus die overstap was totaal niet logisch. Bij een gelijkwaardig gevecht kan ik het mij nog indenken ja. Boltons keuze was wel logisch gezien het feit dat ze weinig kon gebeuren en ze de oorlog gingen verliezen met ome Rob.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_184411795
Kan het boekengeneuzel gewoon in het boekentopic gehouden worden? ;)
  dinsdag 15 januari 2019 @ 12:47:20 #272
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184414642
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:21 schreef Het_Liegebeest het volgende:
Kan het boekengeneuzel gewoon in het boekentopic gehouden worden? ;)
Dat topic is er niet eens, of allang dood dus nee.

Kan prima hier, is niet alsof het spoilers zijn voor wat komen gaat.
Oh.
pi_184414682
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:00 schreef LordVoldermort het volgende:
Vond Rouse Bolton wel echt een baas trouwens. Slimme man hoor. Alleen zijn zoon was helaas voor hem een mongool.
Werd ook heerlijk neergezet door de acteur. Beetje jammer dat ze Ramsay hem lieten afmaken.

Zoals in de boeken, 'the son is just the shadow of his father'. Had zo graag meer van hem gezien.
pi_184415166
Toffe teaser. Zin in komend seizoen! *O*
pi_184415727
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:16 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Stannis die wint van de Boltons en dan ergens later als de White Walkers komen zal hij Shireen verbranden in de ultieme poging om ze te stoppen oid. Het moet een groter doel hebben om haar te offeren dan wat sneeuw te laten smelten.
Volgens mij was het een idee van d en d en niet van grrm om shireen te offeren, dus ik weet niet of dat haar lot in de boeken ook zal zijn.

Daarnaast was het doel uiteindelijk niet niet wat sneeuw laten smelten, maar melissandre bij jon krijgen om haar voodoo shit op zijn lijk te laten doen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')