abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184219977
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 15:36 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Handig niet, maar ik vind dat een zorgmedewerkers het volste recht heeft om een client te weigeren waar structureel gerookt wordt of waar huisdieren rondrennen. Natuurlijk kun je dan afvragen ‘waar ligt de grens?’ Bijv een kpn medewerker die internet aan moet sluiten bij iemand die de huiskamer blauw heeft staan. Mag die ook zondermeer weigeren? Ik zou ergens zeggen van wel...
Je zit met de zorgplicht.
Als een organisatie zich heeft verplicht om zorg te leveren dan moet die organisatie dat ook doen. Onder voorwaarden.

En daarin kun je eisen stellen zoals het in een andere kamer opsluiten van huisdieren en niet roken als er medewerkers in huis zijn. Al haalt dat in het geval van roken idd weinig uit.
Individuele medewerkers hebben de vrijheid om aan te geven dat ze niet naar een cliënt gaan, als deze afspraken voor hen niet werkbaar zijn. Dan moet je denken aan tabakallergie, huisdierenallergie of angst voor huisdieren. Beetje werkgever (en collega) gaat daar wel mee accoord.

Om zorg te weigeren moet er heel wat meer aan de hand zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Spellchecker zaterdag 5 januari 2019 @ 16:04:27 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184220023
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 15:36 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Handig niet, maar ik vind dat een zorgmedewerkers het volste recht heeft om een client te weigeren waar structureel gerookt wordt of waar huisdieren rondrennen. Natuurlijk kun je dan afvragen ‘waar ligt de grens?’ Bijv een kpn medewerker die internet aan moet sluiten bij iemand die de huiskamer blauw heeft staan. Mag die ook zondermeer weigeren? Ik zou ergens zeggen van wel...
Ik heb dat aan mijn leidinggevende gemeld; ik ga niet werken in een gezin waar gerookt wordt of huisdieren zijn. (Huishoudelijke hulp)
pi_184238186
Als je niet wilt werken in de rook dan sta je volledig in je recht.

Alleen je recht hebben en krijgen zijn helaas heel verschillende dingen.

Ik werk zelf bijv. in een bedrijf waar ze het met veiligheidsregels niet zo nauw nemen. Dat is simpelweg helemaal verweven in de cultuur hier. Ze doen het al decennia zo. Wel met af en toe een bedrijfsongeval tot gevolg maar dat lijkt weinig indruk te maken. 'Goed uit je doppen kijken' is de hoogste vorm van verlichting die ze hier bereiken qua veiligheidsbesef.

Maargoed, zo af en toe kan je best eens op je strepen staan natuurlijk. Vooral als het bij een minderheid van de klanten is. Gewoon zeggen tegen de klant, de volgende keer dat ik hier kom moet er niet worden gerookt en zet het raam maar open 10min vantevoren.

Het is wel van belang dat je baas je verder ziet als een welwillende positieve werker.

Zelf ben ik aan het rondkijken voor ander werk aangezien ik niet de illusie heb dat ze bij dit bedrijf ooit gaan veranderen. Dat kost ze gewoon teveel tijd en dus geld.
pi_184288537
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 13:13 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Vraag me af wie die mensen eigenlijk van rookwaren voorzien? Als ze al afhankelijk zijn van thuiszorg kunnen ze zelf niet zo veel meer. Thuiszorg moet dan ook wel eens boodschappen doen lijkt me, als de client dan vraagt om rookwaar zou ik dit als medewerker thuiszorg gewoon weigeren, of zeggen "och, helemaal vergeten, sorry tot over 4 weken. Succes met het afkicken."
Toen ik nog wat vrijwilligerswerk deed bij een bejaardenhuis nam ik regelmatig een pakje shag mee voor zo'n ouwe kerel die daar woonde. Hij ging toch over een paar maanden dood en ik gunde hem best nog zijn peuk.

Dus ja, mensen zoals ik nemen die peuken mee voor die oudjes.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 21:51:03 #30
236264 crew  capricia
pi_184288706
Ken er genoeg die hun rookwaar bij de Appie bestellen en gewoon met de boodschappen thuis laten bezorgen.
Mensen in een rolstoel zijn niet allemaal debiel hoor.

Overigens kan het best zo zijn dat de cliënt niet rookt, maar een ander in dat huis. Lijkt me lastig afdwingen.
Definitely not CIA
  woensdag 9 januari 2019 @ 00:09:15 #31
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_184291836
Je kunt je maar ergens druk om maken. Haal dat oudje uit huis en vervolg je weg.

Die 2 seconden in de rook :')

Al dat gezeik om rokers tegenwoordig.
Rook zelf niet maar hier kan ik me zo niet druk om maken.
pi_184292765
Privéruimten
De verplichting voor een rookvrije werkplek geldt niet in privéruimten. Inbreuk op de persoonlijke levenssfeer mag niet in deze ruimten. Degene die zeggenschap heeft over de privéruimten bepaalt welk rookbeleid geldt. Werknemers die werken in woningen of andere privéruimten kunnen geen beroep doen op een rookvrije werkplek. Denk daarbij aan catering en thuiszorg in privéwoningen.

https://www.nvwa.nl/onder(...)ruimten-priveruimten

In andere woorden, niet zo zeuren lol.
  woensdag 9 januari 2019 @ 05:16:07 #33
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184292784
Wel strontirritant dat je die rookgeur de rest van de dag in je kleren ruikt en de taxi ernaar gaat stinken. Is ook niet fijn voor je volgende klant.
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:21:48 #34
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_184299071
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 05:16 schreef Lunatiek het volgende:
Wel strontirritant dat je die rookgeur de rest van de dag in je kleren ruikt en de taxi ernaar gaat stinken. Is ook niet fijn voor je volgende klant.
Zo snel gaat dat ook weer niet hoor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')