abonnement Unibet Coolblue
pi_184201050
Koninklijke familie laat meerdere kunstvoorwerpen veilen

Veilinghuis Sotheby's veilt deze maand in Londen en New York kunstvoorwerpen afkomstig uit de collectie van het Koninklijk Huis.

Het gaat om dertien tekeningen van oude meesters en twaalf kavels met Chinees porselein, serviesgoed en zilverwerk. De geschatte opbrengst bedraagt zo'n 3,5 miljoen euro, meldt NRC donderdag.

De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD), belast met de woordvoering van het Koninklijk Huis, en Sotheby's willen niet zeggen wie de inbrenger is. In de catalogus van de Londense veiling staat de omschrijving "property of a princess".

De tekeningen die op 30 januari in New York worden aangeboden, stammen uit de fameuze kunstcollectie van Willem II (1792-1849) en zijn echtgenote Anna Paulowna, de dochter van de Russische tsaar.

Het topstuk is een tekening van Peter Paul Rubens (1577-1640) met een geschatte opbrengst van 2,5 tot 3,5 miljoen dollar.

https://www.nu.nl/cultuur(...)orwerpen-veilen.html

Waarom mogen deze opvreters kunst veilen, is toch helemaal niet van hun? Wij betalen die poppenkast!
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 15:43:47 #2
186611 Haags
pi_184201069
Moeten zij weten.
Zonder wrijving geen glans
pi_184201082
Ik mag aannemen dat de opbrengsten terugvloeien in de schatkist van Nederland, maar dat zal wel weer ijdele hoop zijn.
pi_184201088
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Moeten zij weten.
:')
pi_184201139
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

:')


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2019 15:46:33 ]
pi_184201160
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Moeten zij weten.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 15:48:40 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184201181
Beter kopen ze er wat mooiers voor terug. Belachelijk dat dit 2,5 tot 3,5 miljoen waard is :')

http://www.sothebys.com/e(...)ot.15.html?locale=en
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184201198
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:43 schreef Nober het volgende:
Koninklijke familie laat meerdere kunstvoorwerpen veilen

Veilinghuis Sotheby's veilt deze maand in Londen en New York kunstvoorwerpen afkomstig uit de collectie van het Koninklijk Huis.

Het gaat om dertien tekeningen van oude meesters en twaalf kavels met Chinees porselein, serviesgoed en zilverwerk. De geschatte opbrengst bedraagt zo'n 3,5 miljoen euro, meldt NRC donderdag.

De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD), belast met de woordvoering van het Koninklijk Huis, en Sotheby's willen niet zeggen wie de inbrenger is. In de catalogus van de Londense veiling staat de omschrijving "property of a princess".

De tekeningen die op 30 januari in New York worden aangeboden, stammen uit de fameuze kunstcollectie van Willem II (1792-1849) en zijn echtgenote Anna Paulowna, de dochter van de Russische tsaar.

Het topstuk is een tekening van Peter Paul Rubens (1577-1640) met een geschatte opbrengst van 2,5 tot 3,5 miljoen dollar.

https://www.nu.nl/cultuur(...)orwerpen-veilen.html

Waarom mogen deze opvreters kunst veilen, is toch helemaal niet van hun? Wij betalen die poppenkast!
Kost hooguit ¤2 per jaar per Nederlander, of heb je liever een Macron, Erdogan of Trumpfiguur aan de top?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 15:50:31 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184201220
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:49 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Kost hooguit ¤2 per jaar per Nederlander, of heb je liever een Macron, Erdogan of Trumpfiguur aan de top?
Trump _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184201243
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:49 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Kost hooguit ¤2 per jaar per Nederlander, of heb je liever een Macron, Erdogan of Trumpfiguur aan de top?
Erdoğan sowieso graag.

Maar goed, een slecht argument van je. Want wilders kan ook gewoon MP worden in theorie. Het feit dat Nederland opgezadeld zit met een koningshuis doet daar weinig aan af.
pi_184201248
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:44 schreef Hamzoef het volgende:
Ik mag aannemen dat de opbrengsten terugvloeien in de schatkist van Nederland, maar dat zal wel weer ijdele hoop zijn.
Natuurlijk niet. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184201357
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:43 schreef Nober het volgende:
Waarom mogen deze opvreters kunst veilen, is toch helemaal niet van hun?
Jawel, dat is wel van hen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 15:58:37 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184201363
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jawel, dat is wel van hen.
Het is van de staat
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184201373
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:58 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Het is van de staat
Nee, het is van hen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 15:59:47 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184201385
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee, het is van hen.
Nee. Het is van de staat
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184201401
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:43 schreef Nober het volgende:

Waarom mogen deze opvreters kunst veilen, is toch helemaal niet van hun?

Jawel
Wij betalen die poppenkast!

Zoveel heb jij niet bijgedragen gok ik
  vrijdag 4 januari 2019 @ 16:00:41 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184201404
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:58 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Het is van de staat
Nee, je zwetst.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184201422
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:59 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nee. Het is van de staat
Het is familiebezit van de Oranjes. De Nederlandse staat heeft er niks mee te maken.
Je hebt geen idee waar je over praat. Maar dat wisten we allang.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184201450
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoewel ik fel tegen het koningshuis ben, vind ik fatshaming van een tiener-meisje echt niet kunnen. Ga je schamen.
Ik betaal er toch voor middels die toelage, zij geeft het slechte voorbeeld.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 16:06:08 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184201527
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het is familiebezit van de Oranjes. De Nederlandse staat heeft er niks mee te maken.
Je hebt geen idee waar je over praat. Maar dat wisten we allang.
Dit.
Daarbij:
quote:
De tekeningen die op 30 januari in New York worden aangeboden, stammen uit de fameuze kunstcollectie van Willem II (1792-1849) en zijn echtgenote Anna Paulowna, de dochter van de Russische tsaar.
Erfstukken dus, deels wellicht ingebracht door Anna Paulowna, maar mogelijk ook van haar vermogen betaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 16:07:53 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184201566
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Luister eens bijdehandje.

Een mattie van me kwam jaren geleden eens in de situatie dat hij bijstand nodig had. Had ie aangevraagd. Maar hij reed een redelijk recente mercedes E-klasse. Vonden die pennenlikkers van de gemeente dat hij die maar moest verkopen. Je mag echter maar iets van 20.000 euro hebben als je bijstand aanvraagt, dus dat gaat ook niet.

Ook als je dure cadeaus krijgt wordt je gekort op de bijstand. Waarom zou dit voor hen niet moeten gelden dan? Als ze wat spulletjes verkopen kan hun toelage toch gewoon verlaagd worden ter compensatie?
Dus alle zooi die we ze geven is familiebezit _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184201597
Bij sommigen hier zit het wel erg diep
  vrijdag 4 januari 2019 @ 16:09:55 #23
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_184201624
Toch wel netjes eerst te koop aangeboden aan Nederlandse musea?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 16:13:01 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184201686
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:09 schreef Nibb-it het volgende:
Toch wel netjes eerst te koop aangeboden aan Nederlandse musea?
Tuurlijk niet! Daar kunnen ze niet zoveel geld aan verdienen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184201706
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Lees nou eens goed.

Je hebt werkt, je komt in de ww, die loopt af, dan ben je aangewezen op bijstand.
En bij die bijstand kijken ze echt wel naar je vermogen.

Nee, bij WW niet. Zou mooie boel zijn, heb je zelf toch aan meebetaald? :')
Dat schreef je niet, maar goed bijstand is bedoeld als een uiterst middel om mensen van basisbehoeften te voorzien, Mercedes rijden is dat niet, overigens met een bijstandsuitkering heb je toch geen geld voor een autoverzekering, benzine en onderhoud, met andere woorden waarschijnlijk een crimineel die te pauper is om daar ze geld mee te verdienen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 16:17:23 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184201767
Altijd maar weer die mensen die anderen het licht in de ogen nog niet gunnen :')
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 4 januari 2019 @ 16:21:51 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184201851
In haar latere leven kreeg Anna Paulowna te maken met enorme financiële problemen. Het echtpaar Willem II en Anna Paulowna had reeds jaren te veel geld uitgegeven, waardoor Willem II enorme schulden achter liet. Gelukkig kon Anna een groot deel van de schulden afkopen door haar riante vermogen en de Russische toelage die zij jaarlijks ontving. Om overige schulden af te betalen wist Anna haar broer, tsaar Nicolaas I, zover te krijgen dat hij een groot aantal schilderijen uit het familiebezit van Oranje-Nassau aankocht. Dit is één van de oorzaken waardoor er op dit moment in de Hermitage te Sint-Petersburg een grote collectie Hollandse meesters hangt, waaronder een aantal Rembrandts.

Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Anna_Paulowna_van_Rusland
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 4 januari 2019 @ 16:23:30 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184201895
En gezien het erfstukken zijn en ze verkocht worden door een prinses verwacht ik dat het Beatrix is die ze verkoopt.
Maar het kan ook Irene, Margriet of Christina zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184201938
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:23 schreef Leandra het volgende:
En gezien het erfstukken zijn en ze verkocht worden door een prinses verwacht ik dat het Beatrix is die ze verkoopt.
Maar het kan ook Irene, Margriet of Christina zijn.
"Ja maar Amalia is dik en heeft een drugsverslaving en WimLex moet gekort worden op zijn bijstand!"
Aldus FOK!. Man man man :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 16:27:42 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184201976
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"Ja maar Amalia is dik en heeft een drugsverslaving en WimLex moet gekort worden op zijn bijstand!"
Aldus FOK!. Man man man :')
Ja, dat soort bagger moet dan ook gewoon gemis worden wegens "off-topic" en niet blijven staan wegens "een mening".

^ bovenstaand is een mening.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 16:27:51 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184201977
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"Ja maar Amalia is dik en heeft een drugsverslaving en WimLex moet gekort worden op zijn bijstand!"
Aldus FOK!. Man man man :')
_O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 4 januari 2019 @ 16:29:45 #32
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_184202018
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:23 schreef Leandra het volgende:
En gezien het erfstukken zijn en ze verkocht worden door een prinses verwacht ik dat het Beatrix is die ze verkoopt.
Maar het kan ook Irene, Margriet of Christina zijn.
Ik denk eerder dat het een van de andere drie prinsessen is. Beatrix krijgt nog een uitkering van de Staat, de anderen niet.
pi_184202030
Het Oranje-comité op fok! geeft ook weer acte de présence hoor. Man man man.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2019 16:31:25 ]
  vrijdag 4 januari 2019 @ 16:34:27 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184202115
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:29 schreef freako het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het een van de andere drie prinsessen is. Beatrix krijgt nog een uitkering van de Staat, de anderen niet.
Dat zou ook kunnen, maar het nieuwsbericht is wat dat betreft wat onduidelijk omdat gesteld wordt dat het uit de collectie van het koninklijk huis komt, en daar horen Irene en Christina al decennialang niet meer bij.
Maar ik acht de kans vrij groot dat dat een fout in het bericht is.
Dat de RVD er een uitspraak over doet is wel opvallend, en ik denk niet dat ze dat zouden doen als het Irene of Christina was.

Ik verwacht overigens niet dat ze uit geldgebrek verkocht worden, ongeacht degene die het ingebracht heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 16:38:23 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184202181
En blijkbaar zit er veel roofkunst in hun collectie. BAH

https://nos.nl/artikel/20(...)-koning-rammelt.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184202193
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:38 schreef Nikonlover het volgende:
En blijkbaar zit er veel roofkunst in hun collectie. BAH

https://nos.nl/artikel/20(...)-koning-rammelt.html
Het was toch van de staat? Of is dat nu ineens niet meer zo?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184202254
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet alleen kunst, zelfs het Paleis op de Dam is geroofd.
quote:
Het gebouw is tot 1808 stadhuis gebleven. Daarna werd het aan koning Lodewijk Napoleon aangeboden als paleis.[2] De galerijen werden door houten wanden in vertrekken verdeeld. Aan de voorzijde werd een balkon aangebracht. Beeldhouwwerken die stoorden werden achter doeken verborgen. Lodewijk had in het paleis ook een kapel ingericht. Een aantal zilveren voorwerpen liet hij bij zijn vertrek achter.[3] Uit deze periode stammen ook de fraaie empire-meubelen die in het paleis zijn te zien. Dit is de grootste collectie van deze meubelen buiten Frankrijk. In 1810, toen Nederland werd ingelijfd bij het Franse Keizerrijk, werd het zelfs tijdelijk een keizerlijk paleis.

Lodewijk Napoleon vestigde met behulp van de stadhouderlijke en Amsterdamse stedelijke collecties in het paleis een Koninklijk Museum, dat de basis zou vormen voor het latere Rijksmuseum.

In 1813 werd het door Willem I als stadhuis even teruggegeven aan Amsterdam. Het stadsbestuur zag echter op tegen weer een verhuizing en de onderhoudskosten van het gebouw, maar wilde bovendien graag de vorst aan de stad binden. Het stadsbestuur liet de zaak op zijn beloop en zo is sinds 1815, na de Slag bij Waterloo en het Congres van Wenen, het paleis op de Dam in Amsterdam het Koninklijk Paleis van het Nederlandse koningshuis.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Paleis_op_de_Dam#Geschiedenis
Nou idd, het paleis is geroofd, hoor.
Weer zo'n bewering die op geen enkele wijze onderbouwd kan worden. :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184202295
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Erdoğan sowieso graag.
Liever dit omhooggeboren duits kliekje dan zo'n zwakzinnige larf als Erdolf.

Zou wel mooi gebaar zijn als ze het aan een goed doel geven trouwens maar aangezien ze zelfs het onderhoud aan hun plezierjacht op de belastingbetaler afwentelen zal dat wel weer niet.
pi_184202316
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Paleis_op_de_Dam#Geschiedenis
Nou idd, het paleis is geroofd, hoor.
Weer zo'n bewering die op geen enkele wijze onderbouwd kan worden. :')
"Aangeboden" aan Napoleon, ja natuurlijk u veroverd ons land, en daar zijn we zo blij mee!
En "Geweigerd" door gemeente Amsterdam??? LOL, men had er ook een andere bestemming voor kunnen zoeken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184202322
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:44 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
b

Zou wel mooi gebaar zijn als ze het aan een goed doel geven trouwens maar aangezien ze zelfs het onderhoud aan hun plezierjacht op de belastingbetaler afwentelen zal dat wel weer niet.
De omgang met de Groene Draeck zegt echt alles inderdaad. Maar laat Spijkerbroek Vlemmincx het maar niet horen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2019 16:46:16 ]
pi_184202340
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:45 schreef raptorix het volgende:
"Aangeboden" aan Napoleon, ja natuurlijk u veroverd ons land, en daar zijn we zo blij mee!
En "Geweigerd" door gemeente Amsterdam??? LOL, men had er ook een andere bestemming voor kunnen zoeken.
Geef maar bewijzen dat het geroofd is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 16:48:14 #42
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_184202359
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:23 schreef Leandra het volgende:
En gezien het erfstukken zijn en ze verkocht worden door een prinses verwacht ik dat het Beatrix is die ze verkoopt.
Maar het kan ook Irene, Margriet of Christina zijn.
Uit het stuk van NRC (gebaseerd op catalogusvermeldingen):
quote:
In 1959 werd de tekening toegeschreven aan de collectie van koningin Wilhelmina, in 1992 en 2000 was koningin Beatrix de eigenaar. Naar verluidt hing de tekening in de jaren tachtig in het New Yorkse appartement van prinses Christina, de jongste zus van Beatrix.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 16:50:13 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184202405
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:48 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Uit het stuk van NRC (gebaseerd op catalogusvermeldingen):

[..]

Dan gok ik dat Beatrix het verkoopt en dat Christina (maar vooral haar gold digging echtgenoot) het in bruikleen had van Juliana.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184202499
Blijkbaar begrijpen bepaalde users niet dat dit gewoon privébezit is van de inbrenger dat verkocht mag worden. Wel kunnen er restricties van toepassing zijn op het uitvoeren van cultureel erfgoed, maar gezien het bericht zullen de benodigde vergunningen verleend zijn.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 16:56:33 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184202531
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:54 schreef rutger05 het volgende:
Blijkbaar begrijpen bepaalde users niet dat dit gewoon privébezit is van de inbrenger dat verkocht mag worden. Wel kunnen er restricties van toepassing zijn op het uitvoeren van cultureel erfgoed, maar gezien het bericht zullen de benodigde vergunningen verleend zijn.
Privébezit betaald door de belastingbetaler.

Dat vraag ik mij af. Ze kunnen vanalles omzeilen omdat ze van het koninklijk huis zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184202534
Zou mooi zijn als t Rijksmuseum dat werk van Rubens koopt voor 4-5 Mil.
:')
pi_184202553
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:43 schreef Nober het volgende:
Waarom mogen deze opvreters kunst veilen, is toch helemaal niet van hun? Wij betalen die poppenkast!
Aangezien het al jaren in hun huis zit van wie is het dan? Zijn de koninklijke volk bezit van het volk? Onze slaven
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 16:59:58 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184202573
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:56 schreef Jed1Gam het volgende:
Zou mooi zijn als t Rijksmuseum dat werk van Rubens koopt voor 4-5 Mil.
:')
Dat zou triest zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184202576
Jammer, dit soort waardevolle (cultureel gezien ook) kunst ben ik van mening dat het zo veel mogelijk publiekelijk toegankelijk moet zijn/blijven/worden.

Zal wel weer een Chinees het kopen en in een van z'n huizen hangen.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 17:13:13 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184202808
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:56 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Privébezit betaald door de belastingbetaler.
Lul toch niet zo dom; uit de collectie van Willem II en Anna Paulowna.
En gezien haar vermogen misschien zelfs wel met haar geld gekocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')