abonnement Unibet Coolblue
pi_184199602
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:28 schreef HSG het volgende:

[..]

Volgens mij ligt het vooral aan de opvoeding.
Eens

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Beter in ieder geval dan een verbod gewoon opleggen zonder iemand te raadplegen, zoals gewoon is bij de kartelpartijen,
Eens

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Persoonlijk denk ik wel dat Amsterdam grotere problemen heeft dan een beetje vuurwerk eens per jaar.
Maar hier nog meer mee eens, vandaar dat ik het een beetje vreemd vind dat hier wel een referendum voor wordt gehouden, terwijl dat niet gedaan wordt voor IAMSterdam.

Verder - komend jaar willen ze al een totaalverbod met een aantal uitzonderingsplekken waar je wel mag afsteken. Dus vraag ik mij het nut af van deze referendum.
pi_184199618
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Daarmee wordt gelijk een standaard gezet voor de 'vuurwerkdiscussie'.
Ik mag hopen dat Amsterdam niet de standaard gaat zetten.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 14:32:10 #28
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184199644
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:30 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat Amsterdam niet de standaard gaat zetten.
Laat staan dat het representatief is voor de rest van Nederland.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184199693
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat een geklaag weer hier.
Ben oprecht benieuwd naar de uitslag. Daarmee wordt gelijk een standaard gezet voor de 'vuurwerkdiscussie'. Goed idee dus voor Amsterdam maar vooral voor de hele discussie die nu alleen gevoerd wordt op basis van wat peilingen
En ik vraag me dan af wat er gebeurt als de uitslag van het referendum is dat vuurwerk werk toegestaan moet blijven. Helemaal met TipRechts aan de macht.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:40:24 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184199794
Gezien de "ik vind het niet leuk, dus het mag wel verboden worden"-mentaliteit in ons land zal dat wel een ja worden.
pi_184199822
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:40 schreef Hexagon het volgende:
Gezien de "ik vind het niet leuk, dus het mag wel verboden worden"-mentaliteit in ons land zal dat wel een ja worden.
Merk daar hier op het platteland eigenlijk weinig van.
pi_184199847
What happens in Amsterdam stays in Amsterdam.
Maar serieus, vroeger (inmiddels heel vroeger) was het een stad van allure, status en prestige.
Tegenwoordig is de stad zo verpauperd dat je hier als normaal weldenkend/hardwerkend/rugsterkend mens niks meer te zoeken hebt.
Amsterdam is de karikatuurstad van de wereld geworden.
Ik leef nog liever op straat volgens mij.
pi_184199906
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:06 schreef grimselman het volgende:
Aha de gemeente durft geen beslissing te nemen en dan is een referendum wel zo handig. Komt het vuurwerkverbod er door dan kun je als gemeente weer stoer roepen 'dat heb je zelf zo gewild'
Wat dan ook gewoon waar is. Vind dit ook wel een goed onderwerp voor een referendum. Het is behapbaar voor de doorsnee burger (in tegenstelling tot dat Oekraïne-referendum bijvoorbeeld) en het leeft erg.

Wel benieuwd wat GL er mee zou doen als er een overweldigend "ja" voor vuurwerk uitkomt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:48:40 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184199930
Amsterdam is een kutstad maar zo'n referendum vind ik dan wel weer oke.
pi_184199933
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:43 schreef -Chakotay- het volgende:
What happens in Amsterdam stays in Amsterdam.
Maar serieus, vroeger (inmiddels heel vroeger) was het een stad van allure, status en prestige.
Tegenwoordig is de stad zo verpauperd dat je hier als normaal weldenkend/hardwerkend/rugsterkend mens niks meer te zoeken hebt.
Amsterdam is de karikatuurstad van de wereld geworden.
Ik leef nog liever op straat volgens mij.
Parijs, Berlijn, Londen zijn volgens mij niet veel beter.
pi_184200042
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:48 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Parijs, Berlijn, Londen zijn volgens mij niet veel beter.
Zeker Londen niet. Daar vergissen een hoop zich in.
pi_184200284
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:17 schreef Ringo het volgende:
Prima onderwerp voor een referendum.
Maar goed, nu het voorstel uit lokaal-linkse koker komt, hebben de salonpopulisten hier natuurlijk weer alle reden om te klagen. :').
Ik denk dat dit inderdaad wel dé oplossing voor deze discussie is. Helemaal niks mis mee. Maar ja, sommige mensen zien de bui al hangen. En dan worden ze boos.
pi_184200419
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat dit inderdaad wel dé oplossing voor deze discussie is. Helemaal niks mis mee. Maar ja, sommige mensen zien de bui al hangen. En dan worden ze boos.
Sta zelf in dubio over de referanda en peilingen die Amsterdam uit wil voeren. Een Canal Pride zal een feestje zijn waar maar weinig Amsterdammers wat mee hebben, maar moet je het dan verbieden? Zelfde met vuurwerk. De jongens die er het drukst mee bezig zijn hebben zelfs niet eens een stem in dit referendum. Ik heb zelf overigens niks met vuurwerk, maar ben gewoon niet zo van het verbieden. Ook al schud het huis hier zo af en toe ook op zijn grondvesten met oud en nieuw.
pi_184200526
Neem dan meteen wel of geen geldautomaten mee. Dat vuurwerk hoeven we ook niet meer.
pi_184200602
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:25 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Tuurlijk, over allerlei onbelangrijke zaken mogen we zogenaamd nog even onze stem laten horen. Net zoals met de winter- en zomertijd. We hebben met dat Oekraïne referendum wel gezien dat men toch geen moer geeft om wat de bevolking denkt. Het was dan weliswaar raadgevend maar het heeft enkel het opgeven van dit referendum tot gevolg gehad. En dit enkel omdat het resultaat hiervan niet in hun straatje zat.
Daar komt het wel op neer. Alleen nog maar onschuldige brood-en-spelen referenda.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 15:34:36 #41
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184200853
Beter een volksraadpleging over de burgermeester daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184200871
Verbieden,controleren beperken
I will do what i must !!
pi_184200901
Wanneer houden we eens een referendum over het afscheiden van Amsterdam?
pi_184200904
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:06 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dan woon je te groot als men nergens anders vuurwerk kan flikkeren dan in jou tuin :')
Jou :')______
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184200920
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:12 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Sta zelf in dubio over de referanda en peilingen die Amsterdam uit wil voeren. Een Canal Pride zal een feestje zijn waar maar weinig Amsterdammers wat mee hebben, maar moet je het dan verbieden? Zelfde met vuurwerk. De jongens die er het drukst mee bezig zijn hebben zelfs niet eens een stem in dit referendum. Ik heb zelf overigens niks met vuurwerk, maar ben gewoon niet zo van het verbieden. Ook al schud het huis hier zo af en toe ook op zijn grondvesten met oud en nieuw.
Als die Canal Pride leidt tot schade, verwondingen en geweld tegen de politie denk ik dat er niet eens een referendum nodig zal zijn om het af te schaffen.
pi_184201539
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:37 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als die Canal Pride leidt tot schade, verwondingen en geweld tegen de politie denk ik dat er niet eens een referendum nodig zal zijn om het af te schaffen.
Zou raar zijn. Bij verscheidene evenementen is daar sprake van. Bij verscheidene uitgaansgelegenheden zelfs. Dat wordt ook niet allemaal afgeschaft. Als je iets organiseert loop je altijd een risico dat er tokkies op af komen. Daar heb je beveiliging en politie voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 16:14:58 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184201717
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:06 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Zou raar zijn. Bij verscheidene evenementen is daar sprake van. Bij verscheidene uitgaansgelegenheden zelfs. Dat wordt ook niet allemaal afgeschaft. Als je iets organiseert loop je altijd een risico dat er tokkies op af komen. Daar heb je beveiliging en politie voor.
Alle evenementen en uitgaansgelegenheden sluiten!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184201726
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:06 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Zou raar zijn. Bij verscheidene evenementen is daar sprake van. Bij verscheidene uitgaansgelegenheden zelfs. Dat wordt ook niet allemaal afgeschaft. Als je iets organiseert loop je altijd een risico dat er tokkies op af komen. Daar heb je beveiliging en politie voor.
Een evenement is op een bepaalde tijd, op een bepaalde plaats. De oud en nieuw ellende is gedurende de gehele nacht op locaties die je niet kunt voorspellen.

En als een uitgaansgelegenheid structureel te veel problemen veroorzaakt wordt uiteindelijk gewoon de vergunning ingetrokken.
pi_184201803
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een evenement is op een bepaalde tijd, op een bepaalde plaats. De oud en nieuw ellende is gedurende de gehele nacht op locaties die je niet kunt voorspellen.

En als een uitgaansgelegenheid structureel te veel problemen veroorzaakt wordt uiteindelijk gewoon de vergunning ingetrokken.
Het grootste probleem is volgens mij illegaal vuurwerk en dat is bij mijn weten al verboden. En dronkenlui die lastig zijn in de nacht, maar die heb je ook als je vuurwerk afschaft.
pi_184201921
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:19 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het grootste probleem is volgens mij illegaal vuurwerk en dat is bij mijn weten al verboden. En dronkenlui die lastig zijn in de nacht, maar die heb je ook als je vuurwerk afschaft.
Ja, ik vraag me ook af wat het plan wordt om te handhaven.

Op zich zijn er veel landen waar het een leuk feest is. Ik hoop het volgend jaar aan het strand in Thailand te vieren. Maar ja, je weet dat wanneer je daar lastig doet, je gewoon een paar jaar opgesloten wordt. En niet in een hotelkamer met TV.

Misschien dat daar een oplossing in zit. Al is Nederland daar in dat opzicht te laf voor helaas. Dus blijft het pappen en nathouden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')