abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184196577
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:43 schreef Arkai het volgende:

[..]

Dat heeft zeker wel zin als je op tijd moet leveren naar je klanten. Als je dan ook niet eens in de bulk zit, moet je ook nog eens rekening houden met OEE's tussen de 40-95% waardoor je sowieso te maken hebt met machines die een groot gedeelte van het jaar stilstaan.
Allemaal waar. Laten we zeggen dat het van veel factoren afhankelijk is wat de beste oplossing is. De vraag is in deze vorm niet te beantwoorden omdat we die factoren niet weten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_184196618
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Van die 7,500 euro?
Echt, jij zou een bedrijf eens van binnen moeten zien
Ik heb natuurlijk best veel met deze problematiek te maken. Cruciale machines die in principe onvervangbaar zijn. Daar zijn geen budgetvriendelijke oplossingen voor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_184196623
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:21 schreef SBP het volgende:

Het vraagstuk
Dit is het vraagstuk zoals het aan mij verteld werd, zonder meer gegevens of uitleg:

Het juiste antwoord is volgens mij dat je zonder meer info of uitleg hier geen zinnig woord over kan zeggen.
pi_184196631
registreer om deze reclame te verbergen
Inderdaad. :) Als de TS er nog achter komt wat volgens het bedrijf waar hij solliciteert het juiste antwooord is...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_184196715
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:43 schreef Arkai het volgende:

[..]

Dat heeft zeker wel zin als je op tijd moet leveren naar je klanten. Als je dan ook niet eens in de bulk zit, moet je ook nog eens rekening houden met OEE's tussen de 40-95% waardoor je sowieso te maken hebt met machines die een groot gedeelte van het jaar stilstaan.
Een OEE van 95% ja? Van 1 dag zeker?
pi_184196941
Klant verwijzen naar de installateur; die heeft het op te lossen, niet jij of je werkgever.

/WGR-mode
pi_184197127
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:03 schreef r_one het volgende:
Klant verwijzen naar de installateur; die heeft het op te lossen, niet jij of je werkgever.

/WGR-mode
Hij moet componenten gaan verkopen dat lijkt me een verkeerde insteek. :D
  vrijdag 4 januari 2019 @ 12:14:20 #33
472255 SBP
First in first out
pi_184197130
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
En dan ga je bij daadwerkelijke vraagstukken op de werkvloer ook steeds hier antwoord halen?

Ze willen denk ik geen antwoord maar vooral je manier van problemen benaderen zien.

Overdenken en op fok vragen lijkt me... eeeerm... niet wat ze willen zien.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:09 schreef Lunatiek het volgende:
Maar als je dit komt vragen op Fok ben je sowieso niet erg geschikt voor de functie lijkt me.
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:30 schreef JeMoeder het volgende:
Wanneer je dit zelf niet kan beantwoorden moet je je afvragen of je wel geschikt bent voor de baan. Just saying.
Even een weerwoord op enkele van deze reacties.

Ik heb tijdens de tweede ronde testen afgelegd in een gecontroleerde omgeving, ook heb ik zowel technische als commerciŰle vragen van deze aard on the spot moeten oplossen. Geen forum, geen hulplijn.

Voor deze vraag kreeg ik echter 2 weken de tijd. Als hij mijn persoonlijke skills on the spot wou testen kon hij gewoon meteen een antwoord vragen. Maar nee, zoals sommigen (en ikzelf) al hebben opgemerkt is dit een open vraag met niet ÚÚn juist antwoord en geeft hij mij duidelijk de tijd en VRIJHEID om dit op MIJN MANIER op te lossen.

Het zit dan ook in mijn persoonlijke aard om de twee weken die ik gekregen heb zo goed mogelijk te benutten. Ik heb al eens gegoogled, ik heb het vraagstuk eens bij mijn vrienden voorgelegd, ik heb het eens op een forum gedropt en jazeker (het zal jullie misschien verbazen) maar ik heb hier ook al zelf over nagedacht.

Het is dan ook niet mijn bedoeling dat jullie mijn huiswerk maken. Ik hoop gewoon nieuwe inzichten en opinies te krijgen, want er is geen hapklaar antwoord. Informatie verzamelen om zo mijn EIGEN finaal antwoord te formuleren is mijn manier van omgaan met deze vage vraag. En als de manager vraagt hoe ik tot bij mijn antwoord gekomen ben zal ik daar ook eerlijk en zonder schaamte op antwoorden.

Als je ergens wilt geraken in je leven kan ik jullie alleen maar aanraden om te durven vragen voor een andere opinie of hulp bij mensen met meer ervaring. We hebben allemaal wel eens last van tunnelvisie of van egoproblemen als het over zo een zaken gaat. Het is het resultaat die telt en in het professioneel leven wordt er zeker niet neergekeken op het stellen van vragen.

In ieder geval bedankt voor de mensen die hier wel al behulpzame reacties hebben gepost! :)
pi_184197164
TS, kun je over 2 weken ook een update plaatsen? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 12:47:34 #35
306743 Opa2012
ę 2010..2017
pi_184197572
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hij moet componenten gaan verkopen.
Jij bent de enige die het snapt.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_184197786
Je hebt 2 weken om dit op te lossen? Als je salesman bent en je zit in zo een gesprek moet je direct op een bierfiltje duidelijk kunnen maken wat je businesscase is. Ik heb veel vergelijkbare situaties met migratie van on premise VS cloudhosting gezien en dan weet je welke zaken duurder zijn en goedkoper. Uiteraard hoef je niet direct een offerte af te geven, maar een ruwe berekening moet je wel kunnen doen.
pi_184197848
Daarnaast ontbreekt er cruciale informatie, als belangrijkste wat is de afschrijfperiode van de huidige machine? Hoe lang is deze al in gebruik?

Een ander belangrijk vraagstuk is wat de "downtime" zou zijn als je deze machine zou aanpassen dan wel vervangen. En zeker ook: zijn er op dit moment al betere alternatieven voor de machine, en houd het bedrijf rekening met productiegroei?
  vrijdag 4 januari 2019 @ 13:07:56 #39
134944 Hi_flyer
Uw fiets staat gereed.
pi_184198013
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:04 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wat zou het grappig zijn als die HR figuur van de werkgever ook hier zit en straks tijdens de 3e ronde zegt : " zo ik zag dat je de hulplijn had ingezet SBP? " :D
Dan zeg je: "Logisch, we zoeken toch een oplossing voor dit probleem? Ik voel me niet te groot om daarvoor hulp in te roepen van ter zake deskundigen"

BAM, contract.
pi_184198053
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:04 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wat zou het grappig zijn als die HR figuur van de werkgever ook hier zit en straks tijdens de 3e ronde zegt : " zo ik zag dat je de hulplijn had ingezet SBP? " :D
_O- _O-

Als een bedrijf drie gesprekken houdt en ook nog met dit soort vage opdrachten/vraagstukken komt zou ik mezelf afvragen of ik hier uberhaupt wel zou willen werken.
pi_184198073
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:07 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dan zeg je: "Logisch, we zoeken toch een oplossing voor dit probleem? Ik voel me niet te groot om daarvoor hulp in te roepen van ter zake deskundigen"

BAM, contract.
Mijn pa werkte bij een chemisch bedrijf en een relatief nieuwe medewerker liet hij wat simpele chemische berekeningen maken. Later ging hij googlen en kwam hij de gevraagde berekeningen tegen op een forum, de medewerker kon meteen zijn biezen pakken. :D
pi_184198206
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hij moet componenten gaan verkopen dat lijkt me een verkeerde insteek. :D
Maar niet aan de klant. En hij heeft de machine ook niet ge´nstalleerd of in onderhoud.
pi_184198271
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mijn pa werkte bij een chemisch bedrijf en een relatief nieuwe medewerker liet hij wat simpele chemische berekeningen maken. Later ging hij googlen en kwam hij de gevraagde berekeningen tegen op een forum, de medewerker kon meteen zijn biezen pakken. :D
Beetje flauw. Als je echt wil de capaciteiten van een (potentiele) medewerker wil testen laat je hem/haar gewoon op kantoor een case oplossen en presenteren. Als iemand het thuis kan gaan doen loop je het risico dat hij of zij hulp inschakelt.
pi_184198295
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar niet aan de klant. En hij heeft de machine ook niet ge´nstalleerd of in onderhoud.
Hij moet toch zijn sales targets gaan halen, naar een andere partij door te wijzen zal hij niet veel omzet mee creŰren. :D
pi_184198387
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hij moet toch zijn sales targets gaan halen, naar een andere partij door te wijzen zal hij niet veel omzet mee creŰren. :D
Klopt maar hij moet ik zijn grenzen kennen en aangeven. Hij kent de historie van die machine niet, de installateur wel. Wellicht is dat ook de bedoeling van de case: ook een 'nee' durven verkopen en niet ter wille van je targets alles op willen lossen, ook al ligt dat buiten je competenties.

Even meedenken met de klant is niks mis mee overigens maar laat het daar dan ook bij.
pi_184198393
Als sales man een service monteur aanbieden om het probleem te analyseren, op basis van zijn analyse componenten aanbieden aan de klant (ter waarde van bijvoorbeeld 40k). En aangeven bij de klant dat hiermee de up time verhoogd wordt en dus kosten bespaard gaan worden aangezien de machine dan bijvoorbeeld slechts nog 1 maal in de 2 maanden blokkeert of een kortere startup tijd nodig heeft, zeg maar 1,5u ipv 3u. Liefst het verhaal ondersteunen met grote merken waar jullie mee samenwerken in dezelfde branche.
pi_184198403
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar niet aan de klant. En hij heeft de machine ook niet ge´nstalleerd of in onderhoud.
De onderdelen zullen uiteindelijk bij de distributeur worden gekocht.
Maar TS zal da klant dan wel moeten be´nvloeden zodat de klant de onderdelen van zijn bedrijf koopt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_184198442
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:28 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

De onderdelen zullen uiteindelijk bij de distributeur worden gekocht.
Maar TS zal da klant dan wel moeten be´nvloeden zodat de klant de onderdelen van zijn bedrijf koopt.
Ja zo staat het ook al in de OP. Maar je kunt ook doorschieten in het be´nvloeden.
pi_184198492
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:09 schreef Lunatiek het volgende:
Ik heb geen idee wat een technical sales engineer is en waarom het geen gewone verkoper is, maar ik vermoed dat je iets van techniek zou moeten weten.
Daar zit wel degelijk verschil tussen, je geeft het zelf al aan. Je moet de techniek begrijpen en met de klant mee kunnen praten over zijn/haar productieproces (en de problemen daarbinnen) en feedback van de klant moet je overleggen met andere ingenieurs binnen eigen bedrijf. Snap eigenlijk niet waarom sommige mensen zo moeilijk doen over de term "sales engineer". Het is vaak toch wel heel anders en meer diepgaand dan theezakjes verkopen.
pi_184200616
Als ex Senior Technical Sales Engineer met jaren ervaring moet ik echt zeggen dat ik het een casus van niks vind.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')