abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184194896
registreer om deze reclame te verbergen
Ongezien met je oude diesel Arnhem in? Het kan, want camera's milieuzone werken nog niet
ARNHEM - De strengste milieuzone van Nederland ligt in Arnhem. Sinds 1 januari zijn personenauto’s op diesel van voor 2005 niet meer welkom in de binnenstad en op de centrumring. Op papier althans.

De borden vlak voor de milieuzone waarschuwen wel, maar de camerasystemen die oude diesels moeten registreren functioneren nog niet

Dat is volgende week wel het geval, benadrukt de gemeente. Dan krijgen bezitters van oude diesels die zich in de milieuzone wagen een waarschuwingsbrief thuis gestuurd. Drie maanden geeft de gemeente dieselrijders de tijd om te wennen aan de nieuwe maatregel, die moet zorgen voor minder vuile lucht in het centrum.

Daarna is het menens. Wie zich na 1 april nog met een oude diesel in het centrum begeeft ontvangt een boete van 230 euro.

Bron De Gelderlander

Ts heeft dan wel geen diesel maar ik vraag mij af of dit zomaar kan en waar het heen gaat.
pi_184194955
Ja dit kan en het gaat nergens heen altans niet met je oude diesel na 1 april.

tevens Fipo
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 4 januari 2019 @ 10:02:59 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184195116
Heerlijk, een paar ouwe diesels verbieden, maar wel vuurwerk toestaan wat veel en veel vervuilender is dan die paar oude auto’s.
Vuurwerk is verantwoordelijk voor alleen al een hoeveelheid fijnstof van ca 15-20 procent van wat het verkeer uitstoot. En dan hebben we het nog niet over zwavel, Natrium, Kalium, Barium, Strontium, Calcium, Koper, Magnesium
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')