Verder lezen:https://www.hartvannederl(...)-door-chaos-bij-cbr/?quote:Veel beroepschauffeurs noodgedwongen thuis door ‘chaos bij CBR’
Buschauffeur Ruud van den Berg uit Kampen is he-le-maal klaar met het CBR (Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen). De wachttijden om een rijbewijs te verlengen zijn intussen verschrikkelijk lang. Zo lang dat er mensen zonder baan komen te zitten.
Slechts een van deze gevallen is Frits Urselmann uit Tegelen. Hij rijdt met touringcars voor een bedrijf in Weert. Hij wacht intussen zo lang op zijn rijbewijs, dat hij nu noodgedwongen thuiszit. Zijn rijbewijs is namelijk per 1 januari verlopen. Zijn werkgever baalt ook, want die moet tijdelijk voor vervanging zorgen
En hoe gaat dit de problemen bij het CBR oplossen?quote:Op vrijdag 4 januari 2019 08:50 schreef etuiedelapiel het volgende:
Na een reeks moeizame onderhandelingen hebben vakbonden FNV, De Unie en Het Gilde een akkoord bereikt met de directie van het CBR over een nieuwe cao. De vakorganisaties leggen dit akkoord dinsdagavond met met positief stemadvies voor aan de leden. Er is onder meer een structurele loonsverhoging van in totaal 7,05 procent afgesproken.
Niet, nu is er helemaal niemand meer die de kar wil trekken.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 08:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En hoe gaat dit de problemen bij het CBR oplossen?
Fucking hell ik wil ook wel 7,05% loonsverhoging!quote:Op vrijdag 4 januari 2019 08:50 schreef etuiedelapiel het volgende:
Na een reeks moeizame onderhandelingen hebben vakbonden FNV, De Unie en Het Gilde een akkoord bereikt met de directie van het CBR over een nieuwe cao. De vakorganisaties leggen dit akkoord dinsdagavond met met positief stemadvies voor aan de leden. Er is onder meer een structurele loonsverhoging van in totaal 7,05 procent afgesproken.
Daar hebben ze zo hun oplossingen voor.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 09:13 schreef Karstman het volgende:
[..]
Fucking hell ik wil ook wel 7,05% loonsverhoging!
Beroepschauffeurs moeten een medische verklaring meeleveren. Ze hebben alleen niemand om dat te beoordelen. 6-8 weken is echt veel te laat.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 14:18 schreef MisterLastName het volgende:
Z'n rijbewijs is verlopen op 1 Januari, je kan toch zien op je rijbewijs wanneer 'ie verloopt? Waarom dan niet 6-8 weken van te voren een nieuwe aanvragen? Geeft 'ie het CBR de schuld voor het zelf niet op tijd plannen/handelen (Iets wat je ironisch genoeg ook leert bij rijlessen)
Ah oke. Nou, dan ligt de fout volledig bij de chauffeur in kwestie, en niet bij het CBR.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 14:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Beroepschauffeurs moeten een medische verklaring meeleveren. Ze hebben alleen niemand om dat te beoordelen. 6-8 weken is echt veel te laat.
Bij beide. Nogmaals de chaos bij het CBR is al jaren onacceptabel maar er kan/wordt niets aan gedaan.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 14:20 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Ah oke. Nou, dan ligt de fout volledig bij de chauffeur in kwestie, en niet bij het CBR.
Hij was drie maanden van tevoren begonnen met regelen. Ruim twaalf weken dus.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 14:18 schreef MisterLastName het volgende:
Z'n rijbewijs is verlopen op 1 Januari, je kan toch zien op je rijbewijs wanneer 'ie verloopt? Waarom dan niet 6-8 weken van te voren een nieuwe aanvragen? Geeft 'ie het CBR de schuld voor het zelf niet op tijd plannen/handelen (Iets wat je ironisch genoeg ook leert bij rijlessen)
Veel werkgevers staan er tegenwoordig op dat je het een jaar voor verlopen doet.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 14:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hij was drie maanden van tevoren begonnen met regelen. Ruim twaalf weken dus.
Als werkgever dat rijbewijs betaalt vind ik het ook best, al zit er een overlap van een half jaar geldigheid in ofzo.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 14:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Veel werkgevers staan er tegenwoordig op dat je het een jaar voor verlopen doet.
Dan ga je dus de problemen van het CBR oplossen met totaal onredelijke oplossingen.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 14:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Veel werkgevers staan er tegenwoordig op dat je het een jaar voor verlopen doet.
Ja maar dit speelt al jaren en zal ook niet snel veranderen omdat de wil ontbreekt. Kun je lekker principieel gaan doen maar dan zit je zoals Frits dus zonder inkomen, feitelijk nog verwijtbaar ook.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 15:43 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan ga je dus de problemen van het CBR oplossen met totaal onredelijke oplossingen.
Het CBR veroorzaakt deze problemen. Om dan maar te zeggen "dan is het maar zo" is wel heel erg makkelijk en geeft ze ook totaal geen grond om er wat aan te veranderen.
Dit zou jij moeten weten, aangezien jouw rijbewijs net als iedereen met een beperking, minder lang geldig is dan een normaal rijbewijs. Dat leer je ironisch genoeg bij rijlessen. Daar heb je er genoeg van gehad.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 14:20 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Ah oke. Nou, dan ligt de fout volledig bij de chauffeur in kwestie, en niet bij het CBR.
Oefquote:Op vrijdag 4 januari 2019 17:02 schreef Treinhoer het volgende:
Dat leer je ironisch genoeg bij rijlessen. Daar heb je er genoeg van gehad.
Allicht. Maar dat kan niet met het CBR, dus daarom is er in die hele organisatie geen hond te vinden die de ambitie heeft om er iets aan te verbeteren. Sterker nog, bij dit soort overheidsmonopolisten werkt het meestal zo dat als je de zooi maar groot genoeg maakt, je extra geld krijgt.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 17:39 schreef MaGNeT het volgende:
Als het CBR een gewoon bedrijf was met concurrentie, dan was het al failliet.
Dit. Zolang er elk jaar geld wordt bij geschreven is alles prima. Combineer het met (ex- danwel semi)ambtenaren en een paar verzuurde werknemers die dicht tegen hun pensioen aan hikken, en je hebt een geweldig recept voor de ellende.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allicht. Maar dat kan niet met het CBR, dus daarom is er in die hele organisatie geen hond te vinden die de ambitie heeft om er iets aan te verbeteren. Sterker nog, bij dit soort overheidsmonopolisten werkt het meestal zo dat als je de zooi maar groot genoeg maakt, je extra geld krijgt.
Daar komt in dergelijke bureaucratische clubs trouwens ook nog eens bij dat ze er in principe zouden moeten zijn ten dienste van de burger, maar dat men er in de realiteit voor zorgt dat de burger naar de pijpen van hun systemen dient te dansen. Men stelt het belang van hun eigen regels boven het belang van degene die ze moeten bedienen. Daar kom je als bedrijf niet mee weg, en je wil dat als normale werkgever ook niet dus die gaan weg. En wat je overhoudt vormt dan het CBR, en DUO, CITO, het UWV en nog wat van dat soort clubjes.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 17:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit. Zolang er elk jaar geld wordt bij geschreven is alles prima. Combineer het met (ex- danwel semi)ambtenaren en een paar verzuurde werknemers die dicht tegen hun pensioen aan hikken, en je hebt een geweldig recept voor de ellende.
Klopt. En vanuit het Rijk wordt er te weinig aan gedaan om de boel klantvriendelijker te maken.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar komt in dergelijke bureaucratische clubs trouwens ook nog eens bij dat ze er in principe zouden moeten zijn ten dienste van de burger, maar dat men er in de realiteit voor zorgt dat de burger naar de pijpen van hun systemen dient te dansen. Men stelt het belang van hun eigen regels boven het belang van degene die ze moeten bedienen. Daar kom je als bedrijf niet mee weg, en je wil dat als normale werkgever ook niet dus die gaan weg. En wat je overhoudt vormt dan het CBR, en DUO, CITO, het UWV en nog wat van dat soort clubjes.
Nou nou, dan heb je ook 2.50 per maand meerquote:Op vrijdag 4 januari 2019 09:13 schreef Karstman het volgende:
[..]
Fucking hell ik wil ook wel 7,05% loonsverhoging!
Oja, die wa ik zowat vergeten. Ik had gepost dat de boete was gematigd. Na juridisch advies heb ik besloten het erbij te laten. Doorgaan zou niet veel meer uithalen, behalve de kans dat het OM alsnog gelijk zou krijgen en de boete weer het volledige bedrag zou worden. Natuurlijk kon de boete ook volledig kwijtgescholden worden, maar dat zou, gezien de impact, niet waarschijnlijk zijn. Iets met het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 22:24 schreef pitboer het volgende:
@ridocar.Hoe staat met je beroep tegen die bekeuring?Met de lzv?
Daar is ook een wachttijd van gemiddeld zeven maanden. En wie ben jij om te bepalen of een bejaarde wel of geen rijbewijs nodig heeft? Ook die hebben hem vaak hard nodig. En evenveel recht.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 14:32 schreef Fer het volgende:
Talloze bejaarden, die hun rijbewijs absoluut niet nodig, krijg ook hun medische keuring op tijd er doorheen. Een beroepschauffeur moet voorruitzien, je kan die verklaring een jaar van tevoren indienen, doe dat dan ook.
Aan de andere kant, de ministeries en gemeentes verbeteren hun diensten wel afgelopen decenia. Tijd dat die semi overheden, provincies en andere commerciele staatsbedrijven hun zaakjes ook aanpassen.
Beroepschauffeurs zouden voorrang moeten krijgen op een bejaarde.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 00:14 schreef Everythingexist het volgende:
[..]
Daar is ook een wachttijd van gemiddeld zeven maanden. En wie ben jij om te bepalen of een bejaarde wel of geen rijbewijs nodig heeft? Ook die hebben hem vaak hard nodig. En evenveel recht.
Hebben ze geprobeerd, werkt niet.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 00:19 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Beroepschauffeurs zouden voorrang moeten krijgen op een bejaarde.
Dat staat er niet, oen.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 00:14 schreef Everythingexist het volgende:
[..]
Daar is ook een wachttijd van gemiddeld zeven maanden. En wie ben jij om te bepalen of een bejaarde wel of geen rijbewijs nodig heeft? Ook die hebben hem vaak hard nodig. En evenveel recht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |