abonnement Unibet Coolblue
pi_184193653
Vught - In de gevangenis in Vught liggen extremistische boeken voor het grijpen. De gevangenisbibliotheek, die ook de terroristenafdeling bedient, leent boeken uit die de gewapende jihad verkondigen.
(...)
Toch is er in de bibliotheek, die er is voor alle bewoners, meer bedenkelijk materiaal te vinden. Zoals de Tafsir van de klassieke radicale theoloog Ibn Kathir, uitgegeven door een salafistische uitgeverij uit Leiden die al eerder in opspraak kwam door een boek over het van gebouwen gooien van homo’s.

Een van de gevangenen zegt dat recent ’twee dozen met twintig exemplaren’ van de Tafsir zijn binnengedragen. Het boek, een klassieke uitleg van de Koran, bevat aanmoedigingen dat alle ware gelovigen ’jihad met het zwaard moeten voeren’. ’Vechten is moeilijk, want het behelst gedood worden en gewond raken’. Maar de opbrengst is groot: ’dominantie over de vijand, zijn land overnemen, zijn geld en zijn kinderen.’ Joden en christenen moeten onderworpen, gepest en vernederd worden.
https://www.telegraaf.nl/(...)ijpen-in-bajes-vught

Ondertussen verbaasd staan dat onze hulpverleners steeds vaker belaagd worden. Je zult eerst jezelf meer serieus moeten nemen en dit soort haatboeken uit bibliotheken verwijderen, anders is het dweilen met de kraan open.
pi_184193762
Kan ik daar ook Mein Kampf bestellen? Die is namelijk nergens anders te krijgen...
Racist
  vrijdag 4 januari 2019 @ 07:26:36 #3
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184193775
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 06:47 schreef Loekie1 het volgende:
Je zult eerst jezelf meer serieus moeten nemen en dit soort haatboeken uit bibliotheken verwijderen, anders is het dweilen met de kraan open.
Wie heeft deze boeken besteld voor de gevangenis? Ik neem aan dat alleen werknemers dat kunnen. Waarom specifiek deze boeken? Wordt er niets gecontroleerd? Ik heb teveel logische vragen die allang beantwoord waren als ze zich wat serieuzer hadden genomen..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 07:30:16 #4
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184193791
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 07:26 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Wie heeft deze boeken besteld voor de gevangenis? Ik neem aan dat alleen werknemers dat kunnen. Waarom specifiek deze boeken? Wordt er niets gecontroleerd? Ik heb teveel logische vragen die allang beantwoord waren als ze zich wat serieuzer hadden genomen..
De directie interesseert het geen biet wat er wordt gelezen
20 van die Jihad boeken ineen keer bestelt

die Moslim jongens gaan nog gekker het gevang uit dan ze erin kwamen
https://www.telegraaf.nl/(...)ijpen-in-bajes-vught
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184193797
Man man man }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 07:31:59 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184193799
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 07:22 schreef Toga het volgende:
Kan ik daar ook Mein Kampf bestellen? Die is namelijk nergens anders te krijgen...
lijkt me wel als jij als gevangene dat op de bestelllijst zet

dat noemt men begeleiding o|O *O* -O- -O- 8)7 :W

https://www.telegraaf.nl/(...)n-in-bajesbieb-vught
quote:
Haatlectuur voor het grijpen in bajes Vught
Door SILVAN SCHOONHOVEN
2 uur geleden in BINNENLAND
VUGHT - In de gevangenis in Vught liggen extremistische boeken voor het grijpen. De gevangenisbibliotheek, die ook de terroristenafdeling bedient, leent boeken uit die de gewapende jihad verkondigen. Een van de gedetineerden trekt daarover bij De Telegraaf aan de bel omdat hij bang is dat medegevangenen radicaliseren.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 4 januari 2019 @ 07:33:22 #7
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184193804
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 07:30 schreef michaelmoore het volgende:
De directie interesseert het geen biet wat er wordt gelezen
Hopelijk wel na het lezen van dit Telegraaf bericht.. Man man man, ik vraag me oprecht af waar sommige mensen mee bezig zijn

quote:
Een van de gedetineerden trekt daarover bij De Telegraaf aan de bel
Het is heerlijk absurd dat een gedetineerde aan de bel trekt, maar het personeel + management de boel negeert.

Zo komt het tenminste over.

[ Bericht 20% gewijzigd door Kaizen_ op 04-01-2019 07:41:29 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184193840
Is de telegraaf tegenwoordig betrouwbaar?
  vrijdag 4 januari 2019 @ 07:43:30 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184193846
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 07:42 schreef loni55 het volgende:
Is de telegraaf tegenwoordig betrouwbaar?
die zal het toch niet uit de duim zuigen ??
https://www.omroepbrabant(...)ieb-gevangenis-Vught
quote:
Een gedetineerde heeft over de jihadboeken bij De Telegraaf aan de bel getrokken.
Hij is bang dat medegevangenen radicaliseren.
De Dienst Justitiële Inrichtingen bevestigt dat de boeken in de gevangenis aanwezig zijn. maar ze zouden niet zomaar aan iedereen worden uitgeleend.

Vragen aan minister
Het CDA en de PVV hebben volgens de krant om opheldering gevraagd aan de minister.
Die boeken horen daar niet
Nergens in Nederland , maar zeker niet daar

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 04-01-2019 08:45:42 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184193891
Nederland :')
There are only 151 Pokémon.
pi_184193894
Is er werkelijk iemand verbaasd? (8>
´
pi_184193919
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 07:57 schreef Kim-Holland het volgende:
Is er werkelijk iemand verbaasd? (8>
Zal vast wel iemand verbaasd zijn.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 08:06:23 #13
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184193934
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 07:42 schreef loni55 het volgende:
Is de telegraaf tegenwoordig betrouwbaar?
Nou, ik mis iig de wederhoor van de gevangenisdirectie op deze claim van een anoniem figuur..
:')
pi_184193937
Personeel en directeur ontslaan.

Maar ja dat doen ze natuurlijk niet, want dan moet je daadwerkelijk iets doen en daar zijn ze in nederland te lui voor.
pi_184193939
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 08:02 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zal vast wel iemand verbaasd zijn.
Die iemand zal dan vast onder een steen geleefd hebben..
De onderste steen moet boven! :')
´
pi_184193953
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 07:33 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Het is heerlijk absurd dat een gedetineerde aan de bel trekt, maar het personeel + management de boel negeert.

Zo komt het tenminste over.
Nou ja, de boeken zullen (dankzij multicultureel Nederland) uiteraard in het Arabisch zijn, weet het personeel/directie veel wat daar in staat....
Het lijkt me ook een mooi moment om de hoogstwaarschijnlijk soloculturele winkel waar ze zijn ingekocht eens onder het licht te houden.
Racist
  vrijdag 4 januari 2019 @ 08:11:58 #17
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184193971
Tja :')__!
pi_184194147
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 08:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Nou, ik mis iig de wederhoor van de gevangenisdirectie op deze claim van een anoniem figuur..
Verbaasd....wist van niets...mag niet meer gebeuren...moet intern onderzoek komen...

Daar heb je de reactie
  vrijdag 4 januari 2019 @ 08:44:20 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184194179
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 08:39 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

Verbaasd....wist van niets...mag niet meer gebeuren...moet intern onderzoek komen...

Daar heb je de reactie
nee het is

ja het klopt, die boeken zijn aanwezig, en er zijn er 20 exemplaren van dat ene boek besteld, maar we kijken wel wie ze leest


Ontkennen heeft geen zin namelijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 4 januari 2019 @ 08:49:26 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184194212
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 07:57 schreef Kim-Holland het volgende:
Is er werkelijk iemand verbaasd? (8>
interesseert die directie niet

Arabisch kunnen ze toch niet lezen en begeleiding slaapt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184194316
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 08:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

interesseert die directie niet

Arabisch kunnen ze toch niet lezen en begeleiding slaapt
Aan de medewerkers heb je soberso niks, die rijden de gevangenen zelf nog naar buiten op een karretje..
´
  vrijdag 4 januari 2019 @ 09:06:46 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184194347
Gezien de nogal beperkte verstandelijke vermogens daar, verbaast het me dat ze überhaupt zwaardere lectuur dan Nijntje hebben.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184194393
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 09:03 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Aan de medewerkers heb je soberso niks, die rijden de gevangenen zelf nog naar buiten op een karretje..
Zelfs in zwaarbeveiligde gevangenis in vught?
pi_184194486
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 07:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De directie interesseert het geen biet wat er wordt gelezen
20 van die Jihad boeken ineen keer bestelt

die Moslim jongens gaan nog gekker het gevang uit dan ze erin kwamen
https://www.telegraaf.nl/(...)ijpen-in-bajes-vught
telegraaf :')
  vrijdag 4 januari 2019 @ 09:22:40 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184194525
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 09:19 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

telegraaf :')
https://www.hartvannederl(...)oeken-bajesbieb-met/?

nee dat verhaal van die bestelling van 20 Jihad boeken was in de NPO journaal vanochtend
kennelijk wilde men daar als uitgeverij gaan fungeren


quote:
De gevangenisbibliotheek, die ook de terroristenafdeling bedient, leent boeken uit die de gewapende jihad verkondigen. In sommige boeken zou de gewapende jihad en het vernederen van Joden en christenen verheerlijkt worden. Een van de auteurs praatte zelfmoordaanslagen en onthoofdingen goed, meldt De Telegraaf. De gedetineerde is bang dat medegevangenen door de boeken zullen radicaliseren.

NIET ZOMAAR VERSTREKT
De Dienst Justitiële Inrichtingen geeft toe dat de genoemde werken inderdaad op de plank staan, maar niet zomaar aan iedereen worden verstrekt. Op de terroristenafdeling van Vught is deradicalisering van gedetineerden juist een speerpunt. Het CDA en de PVV willen opheldering van de minister.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')