abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184198798
registreer om deze reclame te verbergen
Of je komt gewoon tot de conclusie dat het niet werkt.
Zij heeft teveel verwachtingen en eigen wensen, jij ook.

Dat zou jaren kosten om recht te trekken voor de een of voor de ander.

Game over.

Vooral met zo'n geile vriend in het spel waar zij misschien niet echt iets mee wil, dat geloof ik ook nog wel, maar ze hoeft maar 1 zwak moment te hebben en het is zo gebeurd.

Ik zou niet zitten wachten op deze stress.
Het is ook zo te lezen een verkapte lange afstandsrelatie vanwege waar zij vandaan komt maar ook waar zij naartoe wil.. en dat is niet de kant die jij op wil.

Nou dan houd het op he.
pi_184200108
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou niet zitten wachten op deze stress.
Feitelijk dit.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:57:13 #78
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_184200119
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:50 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Zou goed kunnen. De meeste vrouwen gaan dan drama creeeren om te zien of hij nog van haar houdt. Heb t zelf ook meegemaakt.
Spelletjes spelen noemen ze dat :') , dat doe je op een spelcomputer en niet in een relatie
Het uit maken en dan verbaast zijn dat de ex op Tinder gaat ipv pogingen gaat doen om het goed te maken, want het "was een test" om te kijken of hij wel voor haar ging 8)7
N/A
  vrijdag 4 januari 2019 @ 15:04:33 #79
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_184200264
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 01:05 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Jij snapt duidelijk niet hoe zij in elkaar steekt. Vrouwen zijn anders, zij houd van jou dus wil aandacht van jou. Jouw liefde voor haar is geen octopus die zich vertakt in jouw familie of vrienden. Zij wil jou, wees blij.

Die dreigingen zijn loos.
Vrouwen zijn ook gewoon volwassen mensen en zijn prima in staat zich zo te gedragen. Beetje zelfreflectie staat iedereen goed.
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 15:12:42 #80
273461 crew  AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184200426
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het lijkt een verstandige keuze (in ieder geval voor jou) om in Nederland te blijven om je schulden eerst af te lossen. Daar heb je helemaal gelijk in.

Het probleem (voor jou) is echter hoeveel je vriendin daarvoor wil inleveren. Jij geeft nu bijvoorbeeld 3 jaar aan, de vraag is of je vriendin dat wel okay vindt.

Er moet namelijk gekozen worden tussen relatie (in NL) of carrière (in Canada) - even los van hoe succesvol ze in Canada zal zijn. Verder heeft ze ook nog eens familie en vrienden daar in de buurt (Canada -> NL versus Canada -> VS); het kunnen allemaal zaken zijn waardoor ze twijfelt over haar toekomst en over wat ze moet doen.

Net zoals jij een verstandige keuze maakt voor jezelf, kan zij hetzelfde doen. Bedoel, je kunt natuurlijk over haar zeggen dat ze haar carrière boven de relatie plaatst als ze toch naar Canada gaat, maar datzelfde valt ook over jou te zeggen: als jij in NL blijft terwijl je weet dat ze echt naar Canada wil, plaats jij je eigen carrière (want goede baan/schulden etc) boven haar en dus boven je relatie.

Jullie zouden eens echt een goed gesprek moeten hebben over wat jullie nou willen van de toekomst...

[..]

Kijk, jij maakt constant keuzes door te bedenken wat het beste voor jou is. Natuurlijk houd je ook rekening met haar, maar ik zie je het constant hebben over je baan en dat in NL blijven de veilige keuze is. Je doet alsof je naar Canada zou willen, maar je wil dat absoluut niet voordat je in Nederland alles in orde hebt. En dat klinkt ook gewoon verstandig, maar je komt haar op die manier op geen enkele manier tegemoet. Misschien kun je haar ook niet tegemoet komen, maar je moet goed beseffen dat op deze manier alleen jij 100% tevreden bent en dat zij het maar moet accepteren.

En dat is waar het probleem ligt. Ze krijgt - vanuit haar perspectief - weinig voor terug, want geen Canada en geen carrière. De vraag is of ze daar wel tevreden mee is... Het kan ook gewoon zo zijn dat ze de relatie gewoon fijn vindt, maar dat ze heeft gemerkt dat Canada en carrière haar veel meer trekken; dat botst compleet met wat jij wil en met de relatie.

Dus, nogmaals; bespreek nou wat jullie persoonlijk willen. Als zij het gevoel heeft dat ze van alles moet opofferen zal ze daar geen fijne tijd aan overhouden in de rest van de relatie.

[..]

Vrouwen communiceren minder direct dan mannen. Ze doen meer op gevoel (waarbij ze vaak het gevoel niet echt goed onder woorden kunnen brengen), terwijl mannen meer rationeler reageren (zoals jij doet). Waar jij als haar vriend voor moet zorgen, is dat je toch op zo'n manier communiceert met haar dat je haar gevoel uitgedrukt krijgt in woorden, zodat je weet waar zij staat.

De reden waarom ze zich wel vaker zo gedraagt lijkt mijns inziens eerder te komen door andere zaken die meespelen, dus het probleem is wat anders dan wat er wordt besproken. Zo nu ook met opgehaald worden met de trein; ze doet moeilijk omdat er andere dingen spelen. Aan jou om te achterhalen wat er nou allemaal gaande is.

Als ik jou was zou ik even tijd en moeite spenderen aan haar en goed praten en doorvragen om erachter te komen waar ze mee zit.

[..]

Krijg ze wel genoeg aandacht van je? Bedoel, alles los gezien is er misschien niets aan de hand, maar als je alles bij elkaar doet en opstapelt, zou het zo kunnen zijn dat ze vindt dat ze te weinig aandacht van je krijgt.

Ik hoor je ook in dit topic constant praten over jezelf en wat jij wil en wat jou uitkomt. Je baan, je schulden, jouw verantwoordelijkheden, jouw planning; ik lees vanuit jou echt weinig over wat zij nou wil.

Ik denk dat dat komt omdat jij niet genoeg waarde hecht aan wat zij wil en dat je te weinig rekening houdt met haar gevoelens.

En om af te sluiten:

[..]

Houd dit voor jezelf. Of als je het toch wil zeggen tegen haar, verwoord het dan anders.
Dit komt over alsof je geen vertrouwen hebt in haar kunnen en doen; je mag best realistisch zijn maar doe dat tactvol.
Dit. :Y

En over het ophalen: je zegt dat je haar vertrouwt. Natuurlijk is het dan niet fijn dat ze wil dat hij haar ophaalt, maar uiteindelijk maakt het helemaal niet uit wat hij wil, het gaat er om wat je vriendin wil. En je zegt haar te vertrouwen. Nogal duidelijk dat je haar helemaal niet vertrouwt. En dat lijkt me ook wel iets om mee te nemen. Ja, het kan dat ze al een paar keer hebben lopen krikken en dat het het laten lezen van bepaalde appjes gewoon een plan is van hun, maar als dat zo is dan is dat nou eenmaal zo en dan komt het vanzelf een keer naar buiten. Voor nu zeg je haar te vertrouwen, doe dat dan ook. Doe je dat niet dan zou ook dat meenemen in de gesprekken die je overduidelijk met haar moet gaan voeren.

De manier waarop ze het brengt is wel erg karig. Ze weet dat je onzeker over die gast bent en gebruikt dat in haar eigen voordeel, om jou bedoeld/onbedoeld te chanteren. Als haar boosheid enkel zou komen omdat ze niet door jou wordt opgehaald dan zou ik dat nogal overdreven vinden, maar er zit dus duidelijk veel meer achter (het Canada verhaal). Heeft zij zelf dat ook bevestigt trouwens? Dat dat uberhaupt meespeelt in haar boosheid momenteel? Of zijn dat gewoon de aannames van FOKkers hier? Wel handig om dat even bij haar te checken voordat je allerlei aannames doet en het hele verhaal vrijwel enkel draait om het ophalen en die andere gast..

[ Bericht 12% gewijzigd door AlwaysHappy op 04-01-2019 15:21:05 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
  zaterdag 5 januari 2019 @ 00:19:23 #81
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_184211433
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 01:09 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

Ja, dat speelt zeker mee.

Ik sta open voor haar wens om te emigreren, alleen haar land van voorkeur (Canada) is niet mijn voorkeur. Echter ben ik met een extra opleiding naast mijn werk bezig en als ik nu opstap, moet ik niet alleen die opleiding afbreken, maar heb ik ook nog een hele hoop studiekosten die ik moet terug betalen + de verplichting om mijn lease auto over te nemen. Dus dat is gewoon niet gunstig. Daarom heb ik met haar afgesproken dat emigratie iets is dat we kunnen bespreken over een jaar of 3 moeten kijken en een strategisch moment moeten uitkiezen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat economisch denken niet haar sterkste punt is.
Net je OP gelezen en na het lezen van dit denk ik dat je je vasthoudt aan een relatie die geen kans van slagen heeft, zij zal terug gaan naar Canada ivm familie en haar carierre, jij ziet geen toekomst in Canada.

Je kan van haar niet verwachten dat ze haar carriere drie jaar in de wacht zet en dan vervolgens nog niet de zekerheid hebben dat jij meegaat naar Canada.

En bovendien ben jij nu ook wat aan het opbouwen en dat recht heeft zij ook natuurlijk.

Ik zou haar in ieder geval duidelijk maken dat jij haar niet kan halen ivm je werk en dat ze dan als ze geen alternatieven wil van jou kant zelf maar vervoer moet regelen.
Ze probeert je nu een schuldgevoel aan te praten.

Enne je vertrouwt er 100% zeg je dus als die gast haar ophaalt zou dat geen probleem moeten zijn toch?
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_184236824
Ze klinkt echt als een ontzettend verwend wijf die alleen maar zit uit te lokken.
pi_184237694
Ze is onzeker. Doordat je niet daar bent geweest tijdens de kerst heeft ze nog gezichtsverlies geleden ook bij haar kritische familie. Het maakt dat je haar het gevoel hebt gegeven dat ze geen gevoel van invloed op je heeft.

Je snapt zelf ook wel dat ze opoffering maakt, en jij blijkbaar elke potentiële opoffering van jouw kant weg beargumenteerd.

Oplossing: communiceer met daden. Doe iets daadkrachtigs wat haar laat merken dat je je prioriteiten t.a.v. haar juist hebt. Dat heeft ze zelf immers ook gedaan.
Het heden is eindig. Het verleden blijft bestaan.
pi_184237989
ZIJ is op reis geweest en JIJ moet haar reis terug regelen? Vreemd. Heeft ze hier niemand behalve die gast? Geen vriendin of andere vriend? Taxi onpersoonlijk? Het is maar wat je er zelf van maakt. De meeste chauffeurs zijn best leuk babbelmateriaal.

Jouw vriendin trekt allemaal stomme redenen uit de kast zodat die kerel de enige blijft die haar op kan halen. Ze weet dat jij het sowieso niet kan.

Raar allemaal.
  zondag 6 januari 2019 @ 12:16:49 #85
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184238045
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 08:50 schreef _The_General_ het volgende:
Mijn vriendin zou het contact afbreken met iemand die zo brutaal is om haar om sex te vragen terwijl ze een relatie heeft.

Dit ja, what the fuck :')

Dat ze het niet doet geeft voor mij aan dat ze zijn aandacht stiekem wel ziet zitten.
pi_184257819
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:16 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dit ja, what the fuck :')

Dat ze het niet doet geeft voor mij aan dat ze zijn aandacht stiekem wel ziet zitten.
Precies. Na het lezen van het feit dat het contact met die mafklapper door haar niet verbroken werd na het vragen naar sex was ik er ook gelijk wel over uit.

btw, dat je die gozer zelf niet eens even hebt toegesproken verbaasd mij ook, of heb ik dat ergens gemist?
pi_184258658
Om te beginnen: Amerikaanse vrouwen zijn vaak princesjes in het kwadraat. Als je daar niet tegen kan: wegwezen.

Dat die kerel haar zo’n voorstel doet en zij daar niet enorm pissig van wordt vind ik raar. Hij respecteert jullie relatie niet en dat zou ook bij haar in het verkeerde keelsgat moeten schieten. Dat dat niet zo is kan veel betekenen (ook bijvoorbeeld dat ze de bevestiging van hem nodig heeft), maar je wil wel weten hoe dat zit.

Maar dan komen we op het grootste probleem en dat is dat jullie relatie wezenlijk fout lijkt te zitten. Communicatief gaat er een hoop mis, maar ik mis ook bij jou dat je rekening met haar wil houden.

Want je wil dat zij hier 3 jaar op jou wacht, terwijl even een paar dagen die kant op voor kerst ‘jou niet zo goed uitkomt’? Op mij komt dat echt over alsof je gewoon je eigen gang wil gaan. Prima, maar dan is single blijven de truuk.

Vwb de communicatie: ik hoor van haar de kindrol en van jou uit de ouderrol (ik heb het wel uitgelegd, maar ja, ze snapt het niet zo goed).

Het wordt echt tijd om als volwassenen te gaan communiceren. Dus vraag gewoon eens aan haar waar ze behoefte aan heeft en ga dan eens samen op zoek naar zo goed mogelijk daaraan te voldoen. En natuurlijk komen daarbij ook jouw behoeftes aan bod, maar misschien eens wat minder eenzijdig.

Want die drie jaar kunnen misschien ook gereduceerd worden tot een jaar. In dat jaar kan zij een aanstelling zoeken in Canada. En/of samen gewoon daar eens kijken of jullie daar willen zitten.

Misschien kost een eerder vertrek 20.000 euro, maar als je dat nou eens samen draagt? Ik zeg niet dat je dat moet doen, maar daarover open praten is wat anders dan ‘het kan niet’.

Voor wat betreft het ophalen door die vriend: ook daar zoeken naar een alternatief. Samen. En vertel gewoon eens heel duidelijk waarom die optie voor jou niet goed voelt. En laat het dan maar aan haar om te kiezen wat voor haar het belangrijkste is. Verbieden is zinloos.
pi_184263625
Laten we eerlijk wezen, het heeft niet zoveel zin voor jou om over de echte diepe relationele problematiek te praten met je vriendin.

Je nieuwe beste vriend zal net zolang tegen d'r slipje grinden tot ie naar binnen mag, helemaal als ze lekker geïnteresseerd met 'm blijft babbelen.

En dit is waarschijnlijk ook iets wat het meest in je hoofd speelt of je het nou wilt of niet.
Met de manier hoe zij deze zwakte tegen jou gebruikt zou ik zeker All In gaan zetten :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Blaasbaas op 07-01-2019 17:16:10 ]
pi_184312944
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 00:57 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

[..]

Mijn vader wil ze niet omdat ze zelf de indruk heeft dat mijn ouders haar niet mogen. Maar dat gevoel is volgens mij volledig onjuist. Wel erken ik dat de communicatie stroef is doordat mijn ouders geen vloeiend Engels spreken. Dit is eerder lastig doen van haar kant dan duidelijk een teken dat ze met hem wil zijn. Voor de duidelijkheid, ik denk niet dat zij op die gast uit is, ik ben eerder bang dat hij van de situatie misbruik zal maken.

[..]

Dat heb ik haar ook duidelijk gemaakt, zij ziet het probleem niet. Ze is nu boos/gefrustreerd omdat ze mij (ingepraat door haar familie) allerlei zaken kwalijk neemt ineens.
Heh, ik ben echt beniewd wat voor afkomst jij hebt. En zij.
  KLB - Mijn lief dagboek-user 2018 donderdag 10 januari 2019 @ 07:41:38 #90
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_184313921
Ik zou die vent echt kei hard op zn neus pompen :')
  donderdag 10 januari 2019 @ 10:11:30 #91
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_184315535
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 00:45 schreef stephano1990 het volgende:

Nu staat ze erop dat ze absoluut niet met de trein terug naar huis wil als ze land op Schiphol. Ze staat erop dat ik haar op haal, of dat ik anders iemand anders regel om haar op te halen omdat het anders maar een te kill thuiskomen vind zo alleen. Zo niet, dan heeft de persoon die met haar probeert te flirten al aangeboden om haar op te halen. Dit zie ik niet zitten, ik wil niet dat iemand die waarvan ik weet dat hij actief met haar naar bed probeert te gaan, de eerste is die ze ziet op het moment dat ze thuis komt terwijl ze boos is op mij, ook al vertrouw ik mijn vriendin. Echter heb ik weinig mogelijkheden om haar door een bekende op te laten halen, en de alternatieven die ik geboden heb heeft ze allemaal afgeslagen (mijn vader wil ze niet, een vriend van haar met mijn auto wil ze ook niet, taxi vind ze niet persoonlijk).

Gaat er geen lampje branden hierdoor?

Onbetrouwbaar. Uitmaken en weggooien.
  donderdag 10 januari 2019 @ 14:41:19 #92
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_184319616
Ik zou haar adviseren niet eens het vliegtuig terug te nemen. Of hopen dat het vliegtuig langs de Bermuda Driehoek gaat.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_184320192
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 00:57 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

[..]

Mijn vader wil ze niet omdat ze zelf de indruk heeft dat mijn ouders haar niet mogen. Maar dat gevoel is volgens mij volledig onjuist. Wel erken ik dat de communicatie stroef is doordat mijn ouders geen vloeiend Engels spreken. Dit is eerder lastig doen van haar kant dan duidelijk een teken dat ze met hem wil zijn. Voor de duidelijkheid, ik denk niet dat zij op die gast uit is, ik ben eerder bang dat hij van de situatie misbruik zal maken.
Denk hier nog eens goed over na en probeer alle schreeuwende alarmsignalen te zien en horen.
pi_184320235
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 15:17 schreef Krollie het volgende:

[..]

Denk hier nog eens goed over na en probeer alle schreeuwende alarmsignalen te zien en horen.
exact
  donderdag 10 januari 2019 @ 15:34:54 #95
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_184320407
Ik ben vermoedelijk ook verder in mijn academische loopbaan en heb geen enkele interesse om met je vriendin naar bed te gaan. Dus geef mijn contactgegevens maar door en eis dat ze onmiddellijk zijn nummer blokkeert.
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:53:12 #96
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_184324139
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:46 schreef VEM2012 het volgende:
Om te beginnen: Amerikaanse vrouwen zijn vaak princesjes in het kwadraat. Als je daar niet tegen kan: wegwezen.

Misschien kost een eerder vertrek 20.000 euro, maar als je dat nou eens samen draagt? Ik zeg niet dat je dat moet doen, maar daarover open praten is wat anders dan ‘het kan niet’.

Jij zou dat doen met eentje die zulks princessen gedrag en manipulatie ten toon spreidt?
Kans dat ze zo blijft doen in Canada en het alsnog stuk loopt is erg aanwezig.
N/A
pi_184325152
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:53 schreef nils7 het volgende:

[..]

Jij zou dat doen met eentje die zulks princessen gedrag en manipulatie ten toon spreidt?
Kans dat ze zo blijft doen in Canada en het alsnog stuk loopt is erg aanwezig.
De vraag of hij de relatie in stand wil laten is aan hem. Ik heb geen last van haar nukken. Ik heb ook geen Amerikaanse vriendin...
pi_184871832
Halverwege januari kwam ze terug. Hoe is het allemaal verlopen TS?
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:32:04 #99
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_184872149
Ik zou die gozer doen. Dat zal hem leren.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_184874939
Haha, m'n vrouw zei voordat we trouwden dat "geen van haar mannelijke vrienden seks met haar zouden willen hebben, want zoiets doen vrienden niet." Ik zei bewijs het maar, en letterlijk elke vriend aan wie ze het vroeg reageerde met "ja, ik zou je doen!". Ze heeft nu geen vertrouwen meer in mannelijke vriendschappen en heeft alleen nog vriendinnen :P

Maar ben ook wel benieuwd wat er is gebeurd TS, vertel!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')