abonnement Unibet Coolblue
pi_184184655
quote:
Een taxichauffeur (40) uit Bergen op Zoom veroorzaakte het ongeluk op de A9 bij Badhoevedorp waarbij gisteravond twee mensen om het leven kwamen. Het gaat om de 64-jarige Eddy Rahiel en zijn 33-jarige dochter Romana Abdoelsaboer uit Zuidoost. Ze stapten uit de auto vanwege autopech. Beide Amsterdammers overleden ter plaatse.

De twee slachtoffers hadden iemand afgezet op Schiphol en waren op weg naar huis toen de motor van hun auto ermee stopte. Dat gebeurde op de verbindingsweg van de A4 naar de A9. De auto kwam zonder verlichting stil te staan.

Over de A9, waarschijnlijk ook vanaf Schiphol, kwam een taxi aangereden die werd bestuurd door een 40-jarige man uit Bergen op Zoom. Hij kon de stilstaande auto nog net ontwijken, maar botste vol op de slachtoffers, die net waren uitgestapt. Ze overleden ter plaatse.

De verdachte is aangehouden en voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. In zijn speeksel werd THC aangetroffen, de werkzame stof in cannabis. Daarna is bloed afgenomen voor een drugstest. De man is ter observatie naar het ziekenhuis gebracht.

https://www.ad.nl/amsterd(...)ongelukken~aca24220/

Ik vind dat wel heftige beschuldigingen. Meeste chauffeurs rijden wel als debielen. Maar je auto midden op de rijbaan laten uitrollen en er vervolgens naast gaan staan in het pikkedonker is ook niet zonder risico’s zoals je ziet.
.
pi_184184827
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:58 schreef Fer het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/amsterd(...)ongelukken~aca24220/

Ik vind dat wel heftige beschuldigingen. Meeste chauffeurs rijden wel als debielen. Maar je auto midden op de rijbaan laten uitrollen en er vervolgens naast gaan staan in het pikkedonker is ook niet zonder risico’s zoals je ziet.
Ik zie geen beschuldigingen in dat artikel?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184184892
Hebben ze de auto op de rijbaan laten uitrollen dan ...vreemd niemand stapt toch uit midden op de snelweg :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:07:56 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184184916
Een beroepschauffeur die onder invloed van drugs is. Dan heb je al je rechten op een rijbewijs wel verspeeld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184184948
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik zie geen beschuldigingen in dat artikel?
Naja, de "verdachte" . Dat ben je wel als je wordt beschuldigd van iets. Geen idee van wat, maar de THC spreekt niet geheel in het voordeel van de chauffeur.

Heel triest voor de mensen die achterblijven. Zeker voor degene die is afgezet op Schiphol.
pi_184185001
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
Een beroepschauffeur die onder invloed van drugs is. Dan heb je al je rechten op een rijbewijs wel verspeeld.
Ik kan het verkeerd hebben, maar THC in je speeksel hoeft niet te betekenen dat je onder invloed bent. Dat zou ook kunnen komen door een joint die je 3 dagen geleden hebt gerookt.


Edit: ik ben denk in de war met urine ipv speeksel.
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:13:58 #7
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184185034
quote:
Dat gebeurde op de verbindingsweg van de A4 naar de A9. De auto kwam zonder verlichting stil te staan.

Over de A9, waarschijnlijk ook vanaf Schiphol, kwam een taxi aangereden
Ik snap het niet. De auto valt stil op de verbindingsweg en de taxi zit al op de A9. Hoe zijn ze elkaar tegengekomen, dan?

Edit: Heb het in een ander artikel gevonden. Ze zijn inderdaad midden op de A9 tot stilstand gekomen en daar uitgestapt.

Hoe 'veroorzaakt' de taxichauffeur het ongeluk, als er een voertuig onverlicht stil valt op de snelweg?

[ Bericht 9% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 03-01-2019 18:33:46 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184185043
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Naja, de "verdachte" . Dat ben je wel als je wordt beschuldigd van iets. Geen idee van wat, maar de THC spreekt niet geheel in het voordeel van de chauffeur.

Heel triest voor de mensen die achterblijven. Zeker voor degene die is afgezet op Schiphol.
TS had het over "heftige beschuldigingen". Iemand is al snel verdachte als hij iets met een ongeluk te maken heeft. Als hij verder alles normaal uit kan leggen, dan ligt hij vanavond gewoon in zijn eigen bed. Verdachte zijn noem ik niet bepaald een heftige beschuldiging.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:15:08 #9
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_184185050
Uitstappen zonder te kijken :') hoe dom kan je zijn
#KICKOUTZP
pi_184185091
Op de rijstrook dus en gezien de schade aan de voorkant van de auto, vermoed ik dat ze rechts naast de auto stonden.



.
pi_184185181
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

TS had het over "heftige beschuldigingen". Iemand is al snel verdachte als hij iets met een ongeluk te maken heeft. Als hij verder alles normaal uit kan leggen, dan ligt hij vanavond gewoon in zijn eigen bed. Verdachte zijn noem ik niet bepaald een heftige beschuldiging.
Nee. Je bent een verdachte als er door feiten of omstandigheden er een redelijk vermoeden is van een strafbaar feit. Dus het strafbare feit moet duidelijk zijn. En ook geformuleerd zijn. De feiten of omstandigheden ook. Ik vermoed dat het doodslag zal zijn. Of dood door schuld, gezien de THC.

Maar dat zal later blijken. Verdacht is natuurlijk niet schuldig.

Maar ze kunnen niet zeggen: je bent verdacht, want.... nou ja, je bent gewoon verdacht.
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:29:18 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184185266
THC in het speeksel? Die krijgt iig problemen met het CBR...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 3 januari 2019 @ 18:31:24 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184185306
Er was toch ook nog steeds onduidelijkheid over die speekseltest? Ik las dat je een dag na het roken van een jointje nog positief kon testen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:33:35 #14
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_184185365
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Er was toch ook nog steeds onduidelijkheid over die speekseltest? Ik las dat je een dag na het roken van een jointje nog positief kon testen.
Dat kan wel maar dan ben je niet meer onder invloed.
#KICKOUTZP
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:34:36 #15
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184185392
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:15 schreef wollah het volgende:
Uitstappen zonder te kijken :') hoe dom kan je zijn
Wie zegt dat ze niet hebben gekeken?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184185393
Ze stonden midden op de weg...

Nu nog een x op medicijnen (waarmee je niet mag rijden) gaan testen na een ongeval.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 3 januari 2019 @ 18:34:54 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184185399
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:33 schreef wollah het volgende:

[..]

Dat kan wel maar dan ben je niet meer onder invloed.
Dat weet ik, maar als die man bij wijze van spreken de vorige avond een jointje heeft gerookt krijgt ie alsnog rijden onder invloed aan z'n broek. Zeker met doden in het spel nogal een dingetje.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:35:24 #18
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184185411
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik zie geen beschuldigingen in dat artikel?
de eerste zin
pi_184185425
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:24 schreef Toefjes het volgende:
Nee. Je bent een verdachte als er door feiten of omstandigheden er een redelijk vermoeden is van een strafbaar feit. Dus het strafbare feit moet duidelijk zijn. En ook geformuleerd zijn. De feiten of omstandigheden ook. Ik vermoed dat het doodslag zal zijn. Of dood door schuld, gezien de THC.

Maar dat zal later blijken. Verdacht is natuurlijk niet schuldig.

Maar ze kunnen niet zeggen: je bent verdacht, want.... nou ja, je bent gewoon verdacht.
Ik vermoed dat THC in het speeksel terwijl je betrokken bent bij een ongeluk genoeg reden is om iemand aan te houden (en dus als verdachte aan te merken). Verder onderzoek (zoals een bloedtest voor drugs) wordt daarna op het bureau gedaan, zodat de bewijzen meteen veiliggesteld zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184185449
quote:
Op donderdag 3 januari 2019 18:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
THC in het speeksel? Die krijgt iig problemen met het CBR...
In [WGR] helpen ze 'm wel. :{
pi_184185512
quote:
Hij kon de stilstaande auto nog net ontwijken
Die Scenic ziet er anders best beschadigd uit voor een auto die nog net ontweken is. Zal wel eerder zo zijn dat hij heeft kunnen voorkomen dat hij de auto volop raakte, maar wel deur/zijkant heeft meegepakt.

Verder lijkt me dit vooralsnog een trieste samenloop van omstandigheden.
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:40:50 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184185521
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:24 schreef Toefjes het volgende:

Nee. Je bent een verdachte als er door feiten of omstandigheden er een redelijk vermoeden is van een strafbaar feit. Dus het strafbare feit moet duidelijk zijn. En ook geformuleerd zijn. De feiten of omstandigheden ook. Ik vermoed dat het doodslag zal zijn. Of dood door schuld, gezien de THC.

Maar dat zal later blijken. Verdacht is natuurlijk niet schuldig.

Maar ze kunnen niet zeggen: je bent verdacht, want.... nou ja, je bent gewoon verdacht.
Doodslag gaat niet gebeuren. Opzet is nooit aan te tonen. Zelfs dood door schuld is al heel hoog gegrepen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:46:30 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184185665
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Doodslag gaat niet gebeuren. Opzet is nooit aan te tonen. Zelfs dood door schuld is al heel hoog gegrepen.
Ik zou er persoonlijk weinig moeite mee hebben als ze mensen doodrijden onder invloed gaan behandelen als doodslag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184185717
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Doodslag gaat niet gebeuren. Opzet is nooit aan te tonen. Zelfs dood door schuld is al heel hoog gegrepen.
Dat zal allemaal in de rechtszaal beoordeeld worden waarschijnlijk. Of het OM moet de zaak laten varen. Dat kunnen wij hier niet waterdicht bewijzen op basis van fotootjes.

Als experts aannemelijk kunnen maken dat de kans reëel was geweest dat dit een nuchtere, oplettende bestuurder waarschijnlijk niet gebeurd zou zijn, dan heeft de verdachte van .... toch een probleem.
pi_184185727
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Die Scenic ziet er anders best beschadigd uit voor een auto die nog net ontweken is. Zal wel eerder zo zijn dat hij heeft kunnen voorkomen dat hij de auto volop raakte, maar wel deur/zijkant heeft meegepakt.

Verder lijkt me dit vooralsnog een trieste samenloop van omstandigheden.
Volgens mij reed hij dezelfde rijstrook. Week uit naar rechts, zag die 2 mensen daar staan en stuurde weer links. Raakte de mensen en de Scenic rechtsvoor en kwam rechts tegen de vangrail tot stilstand.
.
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:51:18 #26
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184185770
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:49 schreef Toefjes het volgende:

Dat zal allemaal in de rechtszaal beoordeeld worden waarschijnlijk.
Nee. Het OM zal van tevoren zelf moeten bepalen of ze voor doodslag of dood door schuld gaan. En aangezien er bij doodslag opzet aangetoond moet worden, gebeurt het bij verkeersongevallen zelden dat het OM doodslag ten laste legt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:52:34 #27
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184185798
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zou er persoonlijk weinig moeite mee hebben als ze mensen doodrijden onder invloed gaan behandelen als doodslag.
En als je gewoon een heel erg slechte bestuurder bent? Of half blind en doof?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:53:17 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184185817
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En als je gewoon een heel erg slechte bestuurder bent? Of half blind en doof?
Dan hoor je wat mij betreft geen rijbewijs te hebben. Helaas is de realiteit anders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:54:42 #29
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184185850
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:53 schreef Janneke141 het volgende:

Helaas is de realiteit anders.
Inderdaad. En wat doe je dan als zo iemand iemand dood rijdt? Of bij vermoeidheid? Heeft hetzelfde effect als drank.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184185896
Zou hij zonder THC naar links zijn uitgeweken ipv naar rechts?
.
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:57:15 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184185912
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Inderdaad. En wat doe je dan als zo iemand iemand dood rijdt? Of bij vermoeidheid? Heeft hetzelfde effect als drank.
Er zit wat mij betreft nog wel een verschil in. Als je 'gewoon' een slechte chauffeur bent, dan neem je in principe bij iedere autorit hetzelfde risico. Ben je een gemiddelde chauffeur met een IQ van boven de 75 en je stapt onder invloed van alcohol of drugs in de auto, dan neem je willens en wetens een groter risico. Dat mag best worden meegewogen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:57:40 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184185920
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:56 schreef Fer het volgende:
Zou hij zonder THC naar links zijn uitgeweken ipv naar rechts?
Of eerder gereageerd hebben?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:59:33 #33
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184185947
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zit wat mij betreft nog wel een verschil in. Als je 'gewoon' een slechte chauffeur bent, dan neem je in principe bij iedere autorit hetzelfde risico. Ben je een gemiddelde chauffeur met een IQ van boven de 75 en je stapt onder invloed van alcohol of drugs in de auto, dan neem je willens en wetens een groter risico. Dat mag best worden meegewogen.
Hmmm, ok, dus als je weet dat je een slechte bestuurder bent en toch elke keer een risico neemt, dan mag je minder hard gestraft worden dan iemand die 30 jaar keurig heeft gereden en 1 keer met een paar biertjes op in de auto stapt?

En hoe hard straf je mensen die na een de nachtdienst naar huis rijden? Of een verse vader, die 4 nachten amper geslapen heeft?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184185970
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Inderdaad. En wat doe je dan als zo iemand iemand dood rijdt? Of bij vermoeidheid? Heeft hetzelfde effect als drank.
Tja. Terecht of niet, maar rijden onder invloed kun je met dat argument niet weerleggen. Ik heb het even opgezocht.

Max 9 jaar. Denk niet dat het OM zal zeggen: ooowwww ja laat maar. Kan gebeuren joh.

https://www.advocaat-verk(...)ongeval-door-schuld/
  donderdag 3 januari 2019 @ 19:02:44 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184186002
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Er was toch ook nog steeds onduidelijkheid over die speekseltest? Ik las dat je een dag na het roken van een jointje nog positief kon testen.
Boeit het CBR niet. Als je een joint bewaart (nog nooit aangestoken) in je auto ben je de sjaak. Idem als je stoned bent in de buurt van je auto (joint roken op een bankje in het park terwijl de auto ad rand vh park geparkeerd staat).

Dat was althans jaren geleden zo toen ik er een paar maanden werkte.

Ze waren echt veel en veel strenger op wiet/hash/drugs dan op alcohol, en kennelijk rechtens zo.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 3 januari 2019 @ 19:03:31 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184186021
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:01 schreef Toefjes het volgende:

Tja. Terecht of niet, maar rijden onder invloed kun je met dat argument niet weerleggen.
Ok, dus als door drank je focus verminderd is dan is dat erg, maar als door vermoeidheid je focus verminderd is, dan is dat niet erg?

Vreemd....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 3 januari 2019 @ 19:03:47 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184186024
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hmmm, ok, dus als je weet dat je een slechte bestuurder bent en toch elke keer een risico neemt, dan mag je minder hard gestraft worden dan iemand die 30 jaar keurig heeft gereden en 1 keer met een paar biertjes op in de auto stapt?

En hoe hard straf je mensen die na een de nachtdienst naar huis rijden? Of een verse vader, die 4 nachten amper geslapen heeft?
Als jij graag al die dingen op 1 hoop wil gooien, dan doe ik er ook niet moeilijk over om ze allemaal hetzelfde te behandelen, hoor.

Stom van mij, dat ik vanwege de doelbewuste handeling en de veelheid aan alternatieven toch nog onderscheid wilde maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184186065
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok, dus als door drank je focus verminderd is dan is dat erg, maar als door vermoeidheid je focus verminderd is, dan is dat niet erg?

Vreemd....
Als een rechter zegt: ach, ja, hij had een beste joint op. Of: hij had 6 bier op. Maar ja, bij vermoeidheid rij je ook minder. Dus: meneer u kunt gaan. Ja, dan is dat een vrijbrief voor iedereen om beschonken, stoned of high de snelweg op te gaan.
  donderdag 3 januari 2019 @ 19:07:52 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184186114
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee. Het OM zal van tevoren zelf moeten bepalen of ze voor doodslag of dood door schuld gaan. En aangezien er bij doodslag opzet aangetoond moet worden, gebeurt het bij verkeersongevallen zelden dat het OM doodslag ten laste legt.
Nee hoor. Subsidiair.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184186131
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar als die man bij wijze van spreken de vorige avond een jointje heeft gerookt krijgt ie alsnog rijden onder invloed aan z'n broek. Zeker met doden in het spel nogal een dingetje.
Als men zich lazerus heeft gedronken verwacht dan maar niet dat het na een avondje slapen uit het bloed is!
  donderdag 3 januari 2019 @ 19:15:39 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184186293
quote:
9s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:03 schreef Janneke141 het volgende:

Als jij graag al die dingen op 1 hoop wil gooien, dan doe ik er ook niet moeilijk over om ze allemaal hetzelfde te behandelen, hoor.
Dat wil ik niet, maar ik gebruik de voorbeelden omdat ik je stelling kortzichtig vind.

quote:
Stom van mij, dat ik vanwege de doelbewuste handeling en de veelheid aan alternatieven toch nog onderscheid wilde maken.
Als je vermoeid in je auto stapt, dan is dat toch ook een bewuste handeling? Of weet je zelf niet dat je moe bent? Of is dit de eerste keer dat iemand tegen je vertelt, dat vermoeidheid precies hetzelfde effect heeft op je concentratie dan drank? Of is dat niet erg, omdat er niets over gezegd wordt in de regels en over drank wel? Of stap je zelf regelmatig vermoeid in de auto en wil je niet horen dat jij op zo'n moment ook een groter gevaar op de weg bent?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 3 januari 2019 @ 19:18:16 #42
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184186351
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:05 schreef Toefjes het volgende:

Als een rechter zegt: ach, ja, hij had een beste joint op. Of: hij had 6 bier op. Maar ja, bij vermoeidheid rij je ook minder. Dus: meneer u kunt gaan. Ja, dan is dat een vrijbrief voor iedereen om beschonken, stoned of high de snelweg op te gaan.
Of je beoordeelt vermoeidheid net zo zwaar als drank en drugs. 'U had 4 nachten voor de dag van het ongeval niet of slecht geslapen?' Dan veroordeel ik U voor doodslag'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 3 januari 2019 @ 19:19:00 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184186369
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat wil ik niet, maar ik gebruik de voorbeelden omdat ik je stelling kortzichtig vind.

[..]

Als je vermoeid in je auto stapt, dan is dat toch ook een bewuste handeling? Of weet je zelf niet dat je moe bent? Of is dit de eerste keer dat iemand tegen je vertelt, dat vermoeidheid precies hetzelfde effect heeft op je concentratie dan drank? Of is dat niet erg, omdat er niets over gezegd wordt in de regels en over drank wel? Of stap je zelf regelmatig vermoeid in de auto en wil je niet horen dat jij op zo'n moment ook een groter gevaar op de weg bent?
Dus jij vindt het hetzelfde, en ik vind van niet. En nu?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184186381
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Of je beoordeelt vermoeidheid net zo zwaar als drank en drugs. 'U had 4 nachten voor de dag van het ongeval niet of slecht geslapen?' Dan veroordeel ik U voor doodslag'.
Hoe kom je erachter of iemand een paar nachten niet goed geslapen heeft ?
pi_184186418
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Of je beoordeelt vermoeidheid net zo zwaar als drank en drugs. 'U had 4 nachten voor de dag van het ongeval niet of slecht geslapen?' Dan veroordeel ik U voor doodslag'.
Zucht. Dan wens ik je veel succes om een test te produceren om oververmoeidheid aan te tonen. Net als er tests bestaan voor alcohol en drugs.
  donderdag 3 januari 2019 @ 19:21:05 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184186426
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus jij vindt het hetzelfde, en ik vind van niet. En nu?
Nu hoop ik dat je je er van bewust bent, dat vermoeidheid achter het stuur net zo gevaarlijk is als drank. Drive safely. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184186442
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zucht. Dan wens ik je veel succes om een test te produceren om oververmoeidheid aan te tonen. Net als er tests bestaan voor alcohol en drugs.
Oogwallen meter :')
  donderdag 3 januari 2019 @ 19:24:19 #48
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184186506
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zucht. Dan wens ik je veel succes om een test te produceren om oververmoeidheid aan te tonen. Net als er tests bestaan voor alcohol en drugs.
Over een witte lijn lopen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184186556
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Over een witte lijn lopen. :)
Wiskundetest :D
pi_184189022
Uiteindelijk zijn er dan 1001 oorzaken, dat iemand te laat reageert.

Daarom beter het advies: bij pech gelijk naar de kant sturen en zo dicht mogelijk tegen de vangrail stoppen. Uit de auto stappen en achter de vangrail wachten. Je kan 112 bellen om de rijstrook te laten afkruisen.
.
  donderdag 3 januari 2019 @ 22:14:10 #51
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184190554
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:05 schreef Fer het volgende:
Uiteindelijk zijn er dan 1001 oorzaken, dat iemand te laat reageert.

Daarom beter het advies: bij pech gelijk naar de kant sturen en zo dicht mogelijk tegen de vangrail stoppen. Uit de auto stappen en achter de vangrail wachten. Je kan 112 bellen om de rijstrook te laten afkruisen.
Ja, dat intrigeert me wel. Hij is gestopt op de rechterrijstrook. Kon hij echt niet meer de vluchtstrook halen? Gaan we waarschijnlijk nooit weten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184190617
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, dat intrigeert me wel. Hij is gestopt op de rechterrijstrook. Kon hij echt niet meer de vluchtstrook halen? Gaan we waarschijnlijk nooit weten.
Bij een vastloper inderdaad dat is moeilijk, en al heel bij een oprit in de buurt.

En als nog nooit meegemaakt al helemaal.
pi_184190645
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, dat intrigeert me wel. Hij is gestopt op de rechterrijstrook. Kon hij echt niet meer de vluchtstrook halen? Gaan we waarschijnlijk nooit weten.
Tja, het loopt daar omlaag en je komt normaal met 100 aanrijden. Lijkt me sterk dat het niet lukt. Auto staat ook recht op de rijstrook.
.
pi_184192934
en wat als die twee die zomaar uitstapten zo stoned als n balletje waren?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_184193013
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 00:34 schreef eigendeegcookie het volgende:
en wat als die twee die zomaar uitstapten zo stoned als n balletje waren?
Dat is niet zo relevant als de bestuurder onder invloed was.
pi_184193022
Ja, kan me er ook weinig bij voorstellen dat je hem niet de vluchtstrook op krijgt. Het duurt wel even voor een auto helemaal stil staat als je hem op de snelweg uit laat rollen.
pi_184193034
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 00:34 schreef eigendeegcookie het volgende:
en wat als die twee die zomaar uitstapten zo stoned als n balletje waren?
Dan mag diegene wat ze afzetten deden op Schiphol in zijn handjes klappen dat die heel aangekomen is.
pi_184193039
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 00:46 schreef Myrr het volgende:
Ja, kan me er ook weinig bij voorstellen dat je hem niet de vluchtstrook op krijgt. Het duurt wel even voor een auto helemaal stil staat als je hem op de snelweg uit laat rollen.
Een automaat?

Al weet in niet eens of het een automaat was!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2019 00:50:09 ]
pi_184193052
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 00:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een automaat?

Al weet in niet eens of het een automaat was!
Ook een automaat rolt uit.
pi_184193056
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 00:51 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ook een automaat rolt uit.
Ja in de neutraal langer.

Bij een vastloper of distributie fout, riem geknapt wil ik niet eens weten, heb wel eens een krukas door het carter zien vliegen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2019 00:53:17 ]
pi_184193060
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:12 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ik kan het verkeerd hebben, maar THC in je speeksel hoeft niet te betekenen dat je onder invloed bent. Dat zou ook kunnen komen door een joint die je 3 dagen geleden hebt gerookt.

Edit: ik ben denk in de war met urine ipv speeksel.
Speeksel is dacht ik iets van +/-5 uur dus hij heeft recentelijk nog gebruikt.

In urine kan het wel veel langer zichtbaar zijn, tot aan enkele weken. THC wordt opgeslagen in vetweefsel, dus dat blijft wat langer hangen.
pi_184193075
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:06 schreef Geerd het volgende:
Hebben ze de auto op de rijbaan laten uitrollen dan ...vreemd niemand stapt toch uit midden op de snelweg :') :')
Bij zo'n verbindingsweg zie ik echt vaak dat mensen de bocht afsnijden door deels over de vluchtstrook rijden, wellicht dat dat hier ook gebeurt is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')