abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184282303
registreer om deze reclame te verbergen
mijn grens wordt bepaald door de verzekeraar :Y
Bij zulke gevallen gebruik ik het geld nooit om het te repareren en steek het in mijn zak.
pi_184282332
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:32 schreef Poottafel het volgende:

Nu zal ik als brave burger het geld gaan gebruiken om de schroeischade te restaureren, maar omdat het dusdanig kleine schade is kan ik het bij wijze van spreken net zo goed in mijn zak stoppen en een extra vaas op tafel zetten.
klopt en dat maakt ook geen drol uit. Door de schade is die tafel minder waard geworden. Je vermogen is dus gezakt en daarvoor ben je verzekerd.
Hetzelfde geldt met bv een auto. Als iemand er tegenaan rijdt dan wil ik geld van de dader, maar repararen doe ik zeldzaam tot nooit, hoe groot de deuk ook is.

Ik heb een keer iets rechthoekig van hout op een kastje laten vallen met de punt. Omdat het kastje van ikea-waaibomen hout is, zat er gelijk een deuk in. Ik heb dit geclaimd en geld gekregen hiervoor, maar het kastje staat hier nog steeds zo met deuk en al.
pi_184282402
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:36 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Er is schade, daar wordt jij voor vergoed. Of je nou met dat geld op vakantie gaat, of de schade herstelt, dat maakt niets uit. Zo gaat het met autoschade ook, meen ik.
De enige verzekering waar dit niet zo voor geldt is volgens mij de opstalverzekering mits er een hypotheek op het huis rust.
  woensdag 9 januari 2019 @ 07:24:36 #29
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184293496
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:13 schreef paardendokter het volgende:
Deze waarschuwing slaat nergens op. Wat een onzin. Schroeischade, ongeacht door wie veroorzaakt, is gedekt op de meest simpele inboedelverzekering.
Inderdaad, heb het even opgezocht! Bij schroeischade maakt het niet uit wie deze heeft veroorzaakt!
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184296259
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De enige verzekering waar dit niet zo voor geldt is volgens mij de opstalverzekering mits er een hypotheek op het huis rust.
Als je huis verwoest wordt, dan zou je in principe met de uitgekeerde herbouwwaarde, het huis opnieuw kunnen bouwen.
Je kunt echter ook met de hypotheeknemer besluiten dat niet te doen, en elders iets te kopen.
'Me' is gn bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:33:06 #31
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184300441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt en dat maakt ook geen drol uit. Door de schade is die tafel minder waard geworden. Je vermogen is dus gezakt en daarvoor ben je verzekerd.
Hetzelfde geldt met bv een auto. Als iemand er tegenaan rijdt dan wil ik geld van de dader, maar repararen doe ik zeldzaam tot nooit, hoe groot de deuk ook is.

Ik heb een keer iets rechthoekig van hout op een kastje laten vallen met de punt. Omdat het kastje van ikea-waaibomen hout is, zat er gelijk een deuk in. Ik heb dit geclaimd en geld gekregen hiervoor, maar het kastje staat hier nog steeds zo met deuk en al.
Ik zou me daar toch vies bij voelen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184304015
Verzekeraar is duurder uit als ze eerst alles laten uitzoeken. Manuren enzo.

En iets met claimhistorie inderdaad, denk ik.
Somebody that I used to know
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')