abonnement Unibet Coolblue
pi_184174993
Zit dus zo, onze woning is echt mega gehorig.
Sinds kort hebben wij nieuwe buren en die hoor je echt enorm. Zijn zo we redelijke mensen dus als je muziek / tv te hard hoort zullen ze het ook direct afzetten. Maar goed, dat is irritant voor hun en voor ons, nu willen wij de tussenuur laten isoleren met geluidsdempinng (is volgens mij anders dan isolatie voor warmte)

Heeft iemand hier ervaringen mee en zal ik daarna niks meer van hun horen ? volgens mij stelt de schouw hier ook niet veel voor dus vraag mij af of ze er genoeg isolatie in kunnen knallen.
Ik was hier...
pi_184175011
Ligt een beetje aan de bouw van de huizen, in onze 60 jaar oude woning hoor je zelden wat van de buren.
  Redactie Frontpage donderdag 3 januari 2019 @ 08:19:44 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184175148
Hoe oud is de woning waarin je woont? Wat hoor je precies van je buren? Is het een appartement, een geschakelde woning of iets anders? Wellicht is het contactgeluid en luchtgeluid niet te isoleren omdat er overal bruggen in de spouwen/vloeren zitten.

[ Bericht 4% gewijzigd door JeMoeder op 03-01-2019 08:24:56 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184175311
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 08:19 schreef JeMoeder het volgende:
Hoe oud is de woning waarin je woont? Wat hoor je precies van je buren? Is het een appartement, een geschakelde woning of iets anders? Wellicht is het contactgeluid en luchtgeluid niet te isoleren omdat er overal bruggen in de spouwen/vloeren zitten.
Het is een hoekwoning uit 1970.
Je hoort werkelijk waar alles, ik hoor ze lopen, tv als ze een film kijken en het geluid wat harder staat, hoor zelfs de kraan lopen in de keuken.
Wij wonen er nu een half jaar en daarvoor stond de woning leeg dus komen er nu pas achter.
Het zijn geen asos die naast ons wonen dus dat valt we mee maar als ik dat geluid niet weg krijg dan vliegt het weer de verkoop in.
Denk je dat je die geluiden niet weg krijgt met isolatie ?
Ik was hier...
  Redactie Frontpage donderdag 3 januari 2019 @ 08:51:47 #5
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184175334
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 08:49 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Het is een hoekwoning uit 1970.
Je hoort werkelijk waar alles, ik hoor ze lopen, tv als ze een film kijken en het geluid wat harder staat, hoor zelfs de kraan lopen in de keuken.
Wij wonen er nu een half jaar en daarvoor stond de woning leeg dus komen er nu pas achter.
Het zijn geen asos die naast ons wonen dus dat valt we mee maar als ik dat geluid niet weg krijg dan vliegt het weer de verkoop in.
Denk je dat je die geluiden niet weg krijgt met isolatie ?
Wanneer je werkelijk alles hoort dan gaat het wellicht om een spouw zonder isolatie. Dan is er wel wat te halen. Wanneer je ze alleen zou horen lopen dan gaat het om contactgeluid en dan was het een ander verhaal geweest.

Hoe zit het verder met je beglazing? Is die 'zwaar'? Dus HR++ of HR+++? En zitten er ventilatieroosters in de kozijnen?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184175344
Geluidsisolatie kan werken, maar het kan zijn dat de tussenmuur alleen onvoldoende is. Geluid kan ook doorgegeven worden via de spouw van de voor/achter gevel of de vloer.

Probeer er eens achter te komen of het geluid van de muur komt of van de gevels.
.
pi_184175381
Vaak zijn bij huizen uit die periode de leidingen voor de elektra in de spouw gemaakt en zitten de stopcontacten van beide huizen tegenover elkaar. Er zit dan aan beide kanten een gat in de spouw voor het stopcontact. Dit lekt ook enorm veel geluid.
pi_184175417
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 08:51 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wanneer je werkelijk alles hoort dan gaat het wellicht om een spouw zonder isolatie. Dan is er wel wat te halen. Wanneer je ze alleen zou horen lopen dan gaat het om contactgeluid en dan was het een ander verhaal geweest.

Hoe zit het verder met je beglazing? Is die 'zwaar'? Dus HR++ of HR+++? En zitten er ventilatieroosters in de kozijnen?
Dus het beste iemand laten komen denk ik en laten kijken hoe en wat ?
Wij hebben kunststof kozijnen met dubbel glas, maar die zitten er al een paar jaar in dus niet het beste van het beste. Dat ik een keer iemand hoor lopen of als er een feestje is of bezoek en je hoort iets dat vind ik nog niet zo spannend, maar dat je alles hoort, Beh :')

In de kozijnen zitten geen ventilatieroosters.
Ik was hier...
pi_184175425
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 08:53 schreef Fer het volgende:
Geluidsisolatie kan werken, maar het kan zijn dat de tussenmuur alleen onvoldoende is. Geluid kan ook doorgegeven worden via de spouw van de voor/achter gevel of de vloer.

Probeer er eens achter te komen of het geluid van de muur komt of van de gevels.
Dus dan zou je de volledige woning moeten doen ? Hmm.
Realistisch denk ik dat wij hier ongeveer 2 jaar zullen wonen, en heb het niet heel goedkoop gekocht en al flink verbouwd dus ik zit er wel even mee dat ik niet nog ¤ 10.000 tegen de woning aan ga gooien want dat krijg ik er nooit meer voor terug.
Ik was hier...
  Redactie Frontpage donderdag 3 januari 2019 @ 09:15:46 #10
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184175500
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:04 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Dus het beste iemand laten komen denk ik en laten kijken hoe en wat ?
Wij hebben kunststof kozijnen met dubbel glas, maar die zitten er al een paar jaar in dus niet het beste van het beste. Dat ik een keer iemand hoor lopen of als er een feestje is of bezoek en je hoort iets dat vind ik nog niet zo spannend, maar dat je alles hoort, Beh :')

In de kozijnen zitten geen ventilatieroosters.
Ik zou inderdaad iemand van een bouwfysisch bureau langs laten komen. Als je bedrijven wilt die je zouden kunnen helpen dan PM ik je even. Helaas werken wij niet voor particulieren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_184175503
Hebben jullie buren ook last van jullie? Kan je hierin gezamenlijk optrekken?
Somebody that I used to know
pi_184175702
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:16 schreef Postbus100 het volgende:
Hebben jullie buren ook last van jullie? Kan je hierin gezamenlijk optrekken?
Nee niet echt daarom stonden ze er ook zo gek van te kijken dat win hun zo goed horen, maar ik heb 2 jonge kids die slapen op tijd dus na half 8 hoor je van ons niets meer, alleen als die apen overdag aan het spelen zijn. Maar ik weet dat al die woningen super gehorig zijn.
Ik was hier...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')