abonnement Unibet Coolblue
pi_184167825

Vanaf donderdag 51 november opent het Alexandra Palace weer haar deuren voor het walhalla dat de PDC World Darts Championship heet. Editie 26 alweer, jongens toch. Wie zal de WK-winnaar van het jaar 2019(!) worden? Het wonder Rob Cross ligt verdomme alweer een jaar achter ons. Er is in die maanden toch veel gebeurd.

Historie


Stiekem moet het hoogseizoen van de TV-toernooien nog losbarsten, maar het grootste nieuws van het jaar werd op 4 juni bekendgemaakt; we gaan naar deelnemersveld van liefst 96 spelers. Dat betekent een hoop sessies meer vertier en vermaak, maar ook weer extra kans op vloergoden en andere schimmige figuren. Maar ook, maar ook; we krijgen twee Women Qualifiers erbij: een UK Qualifier en Rest of the World-qualifier.

Dit wordt een onvergetelijk en nog leuker en beter WK dan ooit, maar dat is het ieder jaar. We mogen weer genieten van Michael van Gerwen, Gary Anderson, Rob Cross, Raymond van Barneveld, Peter Wright, Adrian Lewis, Mensur Suljovic, Michael Smith en een hoop unseeded goden; Hopp, Noppert, Evans, De Zwaan, Schindler en onder andere Jantje Dekker. Oh, oh, oh. Ik verlang alweer naar mijn Mekka.

Maar TS, hoe worden de deelnemers bepaald?
https://www.pdc.tv/news/2(...)ship-field-confirmed

Schema


Verder kunnen we in de studio weer genieten van Marcel Maijer, Koert Westerman, Co Stompe, Roland Scholten, Vincent van der Voort (wanneer hij weer uitgeschakeld is) en allerlei andere halfgoden. Bengi, Hameren, DrankA, De slimme radiatorfolie van Tonzon, DLM, Keukenconcurrent, Draaijer Turbo Service, Loonvisie en de woksauzen van Go-Tan zijn belangrijke inspirators voor deze topshow.

Gaan we als forum nog spelletjes spelen rond het WK?
- Masterminded zal een voorspeltopic organiseren.
- Sportpools lijkt een uitwijkoptie ten opzichte van de geldeisers van Scorito.

SPOILER: BINGO
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
yannickdevos7 twitterde op zondag 30-12-2018 om 22:44:09 Als Cadby begin volgend jr nog niet zijn visum heeft gekregen dan moet hij op een andere manier proberen Engeland in te komen. Wat mij betreft gaat Cadby onherkenbaar naar Engeland om dan hopelijk volgend jr de pro tour te domineren. De dartswereld heeft Cadby nodig #rtl7darts reageer retweet
De finale begint om ongeveer 21:00-21:30 Nederlandse tijd.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 20:58:10 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184167928
Kut topic. Gewoon kut. En anders niks!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184167947
Jaaaaaaaa nog een topic
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 20:59:07 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184167954
51 november :')

300 keer die reuzelkop van Hendo :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 21:02:17 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184168029
We gaan nog wel even door tot en met de huldiging in Vlijmen toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:02:31 #6
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184168037
181, daarbij denk ik altijd aan Ad van Gameren
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_184168122
Het is wel zo dat er in het verleden lui het WK hebben gewonnen voor wie dat nu echt onmogelijk is met deze concurrentie. Ook Barney is er daar 1 van. 5 keer WK, maar 4 maal zonder ome Phil die meedeed.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_184168125
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:46 schreef tja77 het volgende:
Overigens wil ik geen topic 181

Jullie hebben gelijk.

Heilige Teler is de grootste, de beste darter allertijden.
Als hij vandaag nog zou dartsen, dan had hij gisteren gewonnen.
And the gezwam continues
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:07:19 #9
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184168170
Dacht trouwens dat die GOAT-discussie bij tennis vermoeiend was maar dit is nog een graadje erger _O-
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_184168205
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:05 schreef LordVoldermort het volgende:
Het is wel zo dat er in het verleden lui het WK hebben gewonnen voor wie dat nu echt onmogelijk is met deze concurrentie. Ook Barney is er daar 1 van. 5 keer WK, maar 4 maal zonder ome Phil die meedeed.
Is zo (helaas). Dankt z'n cult voor een substantieel deel natuurlijk aan de titel tegen - niet geheel ontoevallig - ome Phil in 2007. Toen Barney nog die bizar fluwelen worp had, met kleine flights speelde en z'n darts Tayloresque kon stacken.

Hij kwam voor de kop van Phil naar de PDC en pakte 'm binnen een jaar tijd. Barney in z'n prime (wist 'ie toen nog niet). Zonder die specifieke titel moest ik het nog maar zien met de Hall of Fame-status van Barney.
pi_184168228
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:07 schreef Szura het volgende:
Dacht trouwens dat die GOAT-discussie bij tennis vermoeiend was maar dit is nog een graadje erger _O-
Federer.
pi_184168289
Ik ben het eens met tja77. Natuurlijk is Taylor een geweldige darter. Zat in een ander tijdperk dan de rest. Hij was wel goed, maar de rest van zijn veld waren dat niet. Vooral in de beginne neem ik de BDO stukke serieuzer dan de PDC. Het enige wat voor de PDC pleit is dat ze Taylor hadden. Als al deze moderne darters in het veld zouden zitten in de tijd van Taylor dan had Taylor never nooit niet 14 PDC wereldtitels behaald.

En dit komt misschien als een schok maar als Taylor, Van Gerwen, Anderson, Lewis, Barneveld, Cross etc. allemaal aan The News of the World (1ste editie) meededen dan had Peter Chapman nooit niet gewonnen.
pi_184168384
1. Taylor
2. MVG
3. Bristow
pi_184168468
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:13 schreef TserrofEnoch het volgende:
Ik ben het eens met tja77. Natuurlijk is Taylor een geweldige darter. Zat in een ander tijdperk dan de rest. Hij was wel goed, maar de rest van zijn veld waren dat niet. Vooral in de beginne neem ik de BDO stukke serieuzer dan de PDC. Het enige wat voor de PDC pleit is dat ze Taylor hadden. Als al deze moderne darters in het veld zouden zitten in de tijd van Taylor dan had Taylor never nooit niet 14 PDC wereldtitels behaald.

En dit komt misschien als een schok maar als Taylor, Van Gerwen, Anderson, Lewis, Barneveld, Cross etc. allemaal aan The News of the World (1ste editie) meededen dan had Peter Chapman nooit niet gewonnen.
Taylor in de herfst van z'n carrière gaf Van Gerwen in z'n prime pakkie in o.a. finale MatchPlay van 2017. 16-6 werd het.

16-6 tegen MVG in een finale...

Dit komt misschien als een schok, maar dat was niet eens de Taylor van weleer, maar op 80-90% en ook nog met die Target-rotzooi. Je doet er, net als vla77, te makkelijk over.

Een bejaarde Taylor hoorde tot z'n allerlaatste jaren tot de favorieten van elk toernooi, te midden van prime MVG, prime Anderson etc. Z'n afzwaaiwedstrijd was een fuckin' WK finale. Waar hebben we het eigenlijk over :')
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 21:22:26 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184168476
News of the world _O- Dan noem je ook wat :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184168517
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:07 schreef Szura het volgende:
Dacht trouwens dat die GOAT-discussie bij tennis vermoeiend was maar dit is nog een graadje erger _O-
Michael Jordan
Ayrton Senna
pi_184168614
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:21 schreef sr.Chief het volgende:

[..]

Taylor in de herfst van z'n carrière gaf Van Gerwen in z'n prime pakkie in o.a. finale MatchPlay van 2017. 16-6 werd het.

16-6 tegen MVG in een finale...

Dit komt misschien als een schok, maar dat was niet eens de Taylor van weleer, maar op 80-90% en ook nog met die Target-rotzooi. Je doet er, net als vla77, te makkelijk over.

Een bejaarde Taylor hoorde tot z'n allerlaatste jaren tot de favorieten van elk toernooi, te midden van prime MVG, prime Anderson etc. Z'n afzwaaiwedstrijd was een fuckin' WK finale. Waar hebben we het eigenlijk over :')
Zou Taylor volgens jou dan niet eigenlijk 24 wereldtitels moeten hebben. 4 bij de BDO? En 20 bij de PDC? Hoezo heeft hij in deze tijd maar 2 bij de BDO en 14 bij de PDC? Want jouw conclusie die je schijnbaar maakt is dat als alle hedendaagse toppers in die tijden er bij zouden zijn zoals ze nu gooien. Dat Taylor keer op keer soeverein zou zijn.

Zie je dan niet hoe belachelijk dat is. We zeggen hier niet dat Taylor een frotter is. Maar de grote hoeveelheid van de overwinningen die Taylor behaald heeft komen door het tijdperk waarin hij zat. Hij zat in een ander tijdperk dan de rest qua niveau.
pi_184168634
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:21 schreef sr.Chief het volgende:

[..]

Taylor in de herfst van z'n carrière gaf Van Gerwen in z'n prime pakkie in o.a. finale MatchPlay van 2017. 16-6 werd het.

16-6 tegen MVG in een finale...

Dit komt misschien als een schok, maar dat was niet eens de Taylor van weleer, maar op 80-90% en ook nog met die Target-rotzooi. Je doet er, net als vla77, te makkelijk over.

Een bejaarde Taylor hoorde tot z'n allerlaatste jaren tot de favorieten van elk toernooi, te midden van prime MVG, prime Anderson etc. Z'n afzwaaiwedstrijd was een fuckin' WK finale. Waar hebben we het eigenlijk over :')
Je bent de 7-0 pak rammel vergeten die Taylor kreeg van MVG tijdens een Premier League?
pi_184168677
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:30 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je bent de 7-0 pak rammel vergeten die Taylor kreeg van MVG tijdens een Premier League?
Nee, die herinner ik me goed eigenlijk. Maar ik wist niet dat ik alle head to head resultaten diende op te sommen tussen deze twee.

16-6 in Matchplay major finale >>> 7-0 whitewash over 7 legs in een veredeld exhibitie toernooi.
pi_184168694
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:30 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je bent de 7-0 pak rammel vergeten die Taylor kreeg van MVG tijdens een Premier League?
Van Gerwen heeft Taylor ook 7-0 gepakt. Tja ik kan hier weinig mee.

Stelling: als huidige spelers in dat veld hadden gezeten dan had Taylor lang niet zoveel titels kunnen behalen.

Tegenargument: Noem een van zijn successen op in een latere periode met spelers van het huidige tijdperk om alles opzij te gooien. :')
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:33:51 #21
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184168706
Gooi maar dicht Tagliano
pi_184168793
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:13 schreef TserrofEnoch het volgende:
Ik ben het eens met tja77. Natuurlijk is Taylor een geweldige darter. Zat in een ander tijdperk dan de rest. Hij was wel goed, maar de rest van zijn veld waren dat niet. Vooral in de beginne neem ik de BDO stukke serieuzer dan de PDC. Het enige wat voor de PDC pleit is dat ze Taylor hadden. Als al deze moderne darters in het veld zouden zitten in de tijd van Taylor dan had Taylor never nooit niet 14 PDC wereldtitels behaald.

En dit komt misschien als een schok maar als Taylor, Van Gerwen, Anderson, Lewis, Barneveld, Cross etc. allemaal aan The News of the World (1ste editie) meededen dan had Peter Chapman nooit niet gewonnen.
Ondanks je tweede alinea wil ik toch even reageren. Want blijkbaar telt het tijdperk niet, alleen resultaten van heden ten dagen terwijl de helden van nu veel meer faciliteiten ter beschikking hebben dan hun concullegas van vroeger. Dat mag niet genegeerd worden.

Ik vind het een prima argument dat door relatief weinig tegenstand het aantal titels van Taylor behaald heeft weinig zegt. Eens.

Wat alleen wel opvalt, is dat hij op dertig jarige leeftijd, na geld geleend te hebben, zijn professionele carrière gestart is en na 28 jaar nog steeds bij de wereldtop hoorde.

Van Gerwen is pas 9 jaar bezig en kon een stuk gemakkelijker zijn carrière beginnen.

Natuurlijk gooit Van Gerwen nu enorm geweldige gemiddeldes maar zie jij hem op zijn 50ste nog strijden om wereldtitels?

En je gemiddelde wordt vanzelf hoger als je tegen een betere tegenstander staat
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:40:39 #23
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_184168863
Phil Taylor heeft er gedeeltelijk zelf voor gezorgd dat het deelnemersveld uiteindelijk zo sterk was dat ie niet alles meer kon winnen. Hij heeft gewoon heel veel voor het darten betekend, en zelfs op zijn einde behoorde hij gewoon tot de top 5 inderdaad. Maar vGerwen op zijn prime is wel beter dan Taylor op zijn prime.
Makkelijk tweede.
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:44:08 #24
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_184168932
Nou ja, moet wel zeggen dat het heel knap is van Taylor dat hij zoveel jaren structureel op een hoog niveau heeft gegooid terwijl hij alleen maar tegen koekenbakkers speelde. Als Taylor in deze tijd 35 was geweest denk ik dat hij net zo goed als v Gerwen zou zijn geweest. Die twee zouden een hoop extra krankzinnige duels hebben uitgevochten. Denk uiteindelijk dat Taylor net iets constanter zou zijn dan v Gerwen.
pi_184168992
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ondanks je tweede alinea wil ik toch even reageren. Want blijkbaar telt het tijdperk niet, alleen resultaten van heden ten dagen terwijl de helden van nu veel meer faciliteiten ter beschikking hebben dan hun concullegas van vroeger. Dat mag niet genegeerd worden.
Hoezo niet reageren op de tweede alinea. Peter Chapman was in 1974. Taylor begon serieus met zijn darten in 1987 dus dit was 13 jaar eerder. En 16 jaar later dus toen Taylor wereldkampioen werd in een nog onverdeelde bond. We snappen dat het onzinnig is om de tijden te vergelijken. En als de huidige spelers mee hadden gedaan, dan hadden de helden van die tijd. Dus onder andere Peter Chapman in 1974 het zeker afgelegd. En ik zeg als de huidige helden in 1990-2006 hadden meegedaan dat veel van Taylor zijn titels dan ook weggesnoept zouden zijn.

quote:
Ik vind het een prima argument dat door relatief weinig tegenstand het aantal titels van Taylor behaald heeft weinig zegt. Eens.

Wat alleen wel opvalt, is dat hij op dertig jarige leeftijd, na geld geleend te hebben, zijn professionele carrière gestart is en na 28 jaar nog steeds bij de wereldtop hoorde.

Van Gerwen is pas 9 jaar bezig en kon een stuk gemakkelijker zijn carrière beginnen.

Natuurlijk gooit Van Gerwen nu enorm goede gemiddeldes maar zie jij hem op zijn 50ste nog strijden om wereldtitels?

En je gemiddelde wordt vanzelf hoger als je tegen een betere tegenstander staat
Taylor was 28 overigens. Natuurlijk vallen de tijden niet te vergelijken. Materiaal was anders. Training was anders. Je staat als spelers ook voortdurend op de schouders van de generaties voor je die nieuwe standaarden zetten. Geldt voor darten, maar je ziet dit in tal van sporten. Je zou goed kunnen zeggen van mij part dat als Taylor nu 18 jaar was hij nog beter zou zijn geworden dan dat hij nu geweest is. Al zou hij nu ook met dit sterkere veld nooit meer zoveel wereldtitels binnen kunnen harken.

Van Gerwen heeft denk ik niet de intentie om zolang door te gaan. Ik zie hem al kappen voor zijn 40ste. Maar ik denk dat er binnen nu en 6 jaar wel weer een nieuwe gast zal zijn die wij nu niet of amper kennen. Darten is wat dat betreft in een nieuwe fase aangekomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')