abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:12:58 #101
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_184452367
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat het voor de bouwvak nog is!
Echt he, wat kun je daar dan blij van worden, zo'n kijkdag!
Ik vond het gisteren al erg fijn even binnen die lijnen van latjes te staan en te bedenken dat dit ons huis wordt. Dat het eindelijk een beetje tastbaar wordt. Ik moest net wat zoeken in mijn mail en zag dat we begin juli 2018 ingeloot werden en de eerste gesprekken plaatsvonden. En nu hebben we nog steeds niets. Ik begon er een beetje moedeloos van te worden, en verloor een beetje het gevoel met het huis en onze beslissing. Die bijeenkomst gisteren en het gesprek met die mensen maakte dat het gevoel weer terug is, gelukkig.

Deze mensen zeiden zelf "we hebben altijd een vakantiegevoel hier, dat is zo fijn" en dat is wat wij ook hopen: dat we de rust en het ontspannen gevoel dadelijk daar meer zullen vinden. Amsterdam zoeken we dan wel op voor de reuring!
Dan vind ik het alsnog snel gaan bij jullie! Wij wisten 18-12-2017 dat we ingeloot waren. De fundering werd tijdens de zomer van 2018 gelegd.

Gelukkig is het gevoel weer een beetje terug. Het lange wachten gaat uiteindelijk wel beloond worden :)!
pi_184452382
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:12 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dan vind ik het alsnog snel gaan bij jullie! Wij wisten 18-12-2017 dat we ingeloot waren. De fundering werd tijdens de zomer van 2018 gelegd.

Gelukkig is het gevoel weer een beetje terug. Het lange wachten gaat uiteindelijk wel beloond worden :)!
O, dat is inderdaad sneller dan bij jullie.
Bij ons vorige nieuwbouwhuis ging dat allemaal zoveel sneller. We lootten in en tekenden in mei en in februari van het jaar erop werd het opgeleverd. Maar dan was dat dus eerder uitzonderlijk snel dan dit uitzonderlijk langzaam?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:20:08 #103
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_184452457
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat is inderdaad sneller dan bij jullie.
Bij ons vorige nieuwbouwhuis ging dat allemaal zoveel sneller. We lootten in en tekenden in mei en in februari van het jaar erop werd het opgeleverd. Maar dan was dat dus eerder uitzonderlijk snel dan dit uitzonderlijk langzaam?
Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Mijn referentie kader is anders, ik heb geen eerdere nieuwbouwervaring.

De planning was voor ons huis al vanaf het begin bekend en er wordt zeer goed nageleefd. Ik heb me hier dus op in kunnen stellen :).
pi_184452588
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:20 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Mijn referentie kader is anders, ik heb geen eerdere nieuwbouwervaring.

De planning was voor ons huis al vanaf het begin bekend en er wordt zeer goed nageleefd. Ik heb me hier dus op in kunnen stellen :).
Ik denk dat dat me het meeste dwars zit: dat er niet wordt gecommuniceerd en er veel onduidelijk is. Als ze zeggen: planning is februari 2020, dan weten we dat. Maar er is van alles genoemd tussen najaar 2019 tot 1e kwartaal 2020. Dat is een periode van ruim 6 maanden, dat is gewoon te onduidelijk.
Het zou wel kunnen dat de tweede fase van ons project (er wordt in twee fases ongeveer hetzelfde gebouwd) dan 1e kwartaal 2020 is en wij najaar 2019. Als ze oktober/november opleveren zou ik erg blij zijn.

Maar goed B zou er eens achteraan mailen, dus ben benieuwd naar het antwoord.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:34:53 #105
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_184452665
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat dat me het meeste dwars zit: dat er niet wordt gecommuniceerd en er veel onduidelijk is. Als ze zeggen: planning is februari 2020, dan weten we dat. Maar er is van alles genoemd tussen najaar 2019 tot 1e kwartaal 2020. Dat is een periode van ruim 6 maanden, dat is gewoon te onduidelijk.
Het zou wel kunnen dat de tweede fase van ons project (er wordt in twee fases ongeveer hetzelfde gebouwd) dan 1e kwartaal 2020 is en wij najaar 2019. Als ze oktober/november opleveren zou ik erg blij zijn.

Maar goed B zou er eens achteraan mailen, dus ben benieuwd naar het antwoord.
Dat is wel onduidelijk ja, dat zou ik ook niet prettig vinden. Een aantal werkzaamheden is ook wel weersafhankelijk e.d maar een iets gerichtere planning zou mogelijk moeten zijn.

Ben benieuwd naar de reactie!
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:18:56 #106
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184453224
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat dat me het meeste dwars zit: dat er niet wordt gecommuniceerd en er veel onduidelijk is. Als ze zeggen: planning is februari 2020, dan weten we dat. Maar er is van alles genoemd tussen najaar 2019 tot 1e kwartaal 2020. Dat is een periode van ruim 6 maanden, dat is gewoon te onduidelijk.
Het zou wel kunnen dat de tweede fase van ons project (er wordt in twee fases ongeveer hetzelfde gebouwd) dan 1e kwartaal 2020 is en wij najaar 2019. Als ze oktober/november opleveren zou ik erg blij zijn.

Maar goed B zou er eens achteraan mailen, dus ben benieuwd naar het antwoord.
Brutaal mensch loopt gewoon bij de uitvoerder naar binnen, daar hangt de planning aan de muur 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184453290
Mja bij ons bleven ze maar zegen november.. Uiteindelijk was het bijna maart voor het opgeleverd werd. Dus ik weet niet wat nou beter is haha.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 17 januari 2019 @ 13:28:57 #108
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184453361
Bij ons werd het een maand eerder opgeleverd (bouw duurde 6 maanden) en na dak dicht was het binnen twee maanden helemaal klaar dus ik vind het maar lang duren bij jullie :@
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:17:10 #109
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_184454078
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:28 schreef laziness het volgende:
Bij ons werd het een maand eerder opgeleverd (bouw duurde 6 maanden) en na dak dicht was het binnen twee maanden helemaal klaar dus ik vind het maar lang duren bij jullie :@
:D

Het zal er wel aan liggen hoe er gebouwd wordt, welke volgorde van bouwen men aanhoudt, hoeveel personeel en materiaal er beschikbaar is en hoeveel woningen er tegelijk worden gebouwd. Ons rijtje bestaat uit 15 woningen en die worden praktisch tegelijk gebouwd, het hele project is 50 woningen waarvan 2 rijen al verder zijn dan wij.

Ik weet niet waarom het precies nog zo lang duurt maar ik weet wel dat er iedere dag gewerkt wordt en dus precies volgens planning.
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:31:21 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184454275
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:28 schreef laziness het volgende:
Bij ons werd het een maand eerder opgeleverd (bouw duurde 6 maanden) en na dak dicht was het binnen twee maanden helemaal klaar dus ik vind het maar lang duren bij jullie :@
Ligt ook aan de bouw; bij een enkele woning gaat het natuurlijk veel vlotter.. is het een rijtjeshuis, hangt het af van de grootte van de bouwput.. meestal werken ze in blokken, en zolang bijvoorbeeld de lijmer bezig is, gaan ze niets storten, dan hebben ze ruimtegebrek en stagneert alles. Het is een systeempje, en als je dan halverwege dingen anders gaat doen, gaat het alleen maar langer duren. Het hele zooitje verhuist dan van het ene blok naar het andere, en zo werkt men achter elkaar aan in fases. En dan ligt het nog aan de onderaannemer; die moet mensen en resources hebben, en dan heb je nog de factor KNMI.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184454463
Bij mijn zus en zwager: bij koopcontract plm. een jaar, halverwege 18 maanden en uiteindelijk na heel veel vloeken en zuchten bijna 2 jaar. Maar wel al die tijd rente over het meer dan half lege bouwdepot betalen…….

Een geluk (bij een…): het huis dat ze hadden, wilde ook maar niet verkocht worden (2008 - 2010).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 17 januari 2019 @ 15:11:24 #112
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184454910
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ligt ook aan de bouw; bij een enkele woning gaat het natuurlijk veel vlotter.. is het een rijtjeshuis, hangt het af van de grootte van de bouwput.. meestal werken ze in blokken, en zolang bijvoorbeeld de lijmer bezig is, gaan ze niets storten, dan hebben ze ruimtegebrek en stagneert alles. Het is een systeempje, en als je dan halverwege dingen anders gaat doen, gaat het alleen maar langer duren. Het hele zooitje verhuist dan van het ene blok naar het andere, en zo werkt men achter elkaar aan in fases. En dan ligt het nog aan de onderaannemer; die moet mensen en resources hebben, en dan heb je nog de factor KNMI.
Ja ik weet hoe het werkt.
7 blokken, 50 woningen. Ging gewoon voorspoedig en alles zat mee.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 17 januari 2019 @ 15:13:04 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184454953
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:11 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja ik weet hoe het werkt.
7 blokken, 50 woningen. Ging gewoon voorspoedig en alles zat mee.
Goeie planning; dan had je mazzel..

Maar meestal hebben ze ook wel gewoon een vastgestelde opleverdatum volgens mij.. soms wurmen ze zich in de meest bizarre bochten om die te halen :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:23:57 #114
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184456013
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Goeie planning; dan had je mazzel..

Maar meestal hebben ze ook wel gewoon een vastgestelde opleverdatum volgens mij.. soms wurmen ze zich in de meest bizarre bochten om die te halen :P
Er staat in de overeenkomst een aantal werkbare dagen waarbinnen het moet.

Maar in de huidige markt loopt het volgens mij toch vaak uit tov de geschatte opleverdatum. En dat is met dubbele lasten niet prettig.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:37:02 #115
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184456246
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:23 schreef laziness het volgende:

[..]

Er staat in de overeenkomst een aantal werkbare dagen waarbinnen het moet.

Maar in de huidige markt loopt het volgens mij toch vaak uit tov de geschatte opleverdatum. En dat is met dubbele lasten niet prettig.
Ja, er is domweg geen personeel; men kan geen ijzer met handen breken ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184457844
En voor die werkbare dagen zijn trucjes te bedenken. Wij hebben uiteindelijk gedreigd de weer notities voor de onwerkbare dagen op te vragen omdat we sterk het vermoeden hadden dat het weer niet de echte oorzaak van de vertraging was. En een vertraging door het weer is iets wat je maar hebt te slikken, een vertraging door slechte planning niet. Toen ze doorkregen dat we het meenden werd ineens de sprint ingezet en werd het voor de bouwvak opgeleverd. Toen kon er bijvoorbeeldineens wel met carnaval gewerkt worden IPV een week dicht. Uiteindelijk bleek bij oplevering wel dat de schilders het niet gehaald hadden. Al ons binnen schilderwerk moest nog. En de ventilatie was niet ingeregeld, de vloerverwarming niet en eigenlijk alle punten van de vooroplevering niet. Maar ja, dan heb je de sleutels en loopt de teller van die werkbare dagen niet meer.

Tip dus: vraag aan de bouwer hoe lang de in de bouwperiode geplande vakanties zijn en houd zelf in de gaten of een dag werkbaar is. Die gegevens staan op internet en als je het zelf bijhoudt kost dat niets. Later opvragen kost wel geld namelijk.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_184458743
Het ligt natuurlijk ook aan de volgorde van opleveren. Wij hebben een blok van 36 huizen. Wij zijn het allereerste huis dat is opgeleverd. Kennissen van ons juist de laatste. Daar zit 2 maanden tussen (12-12 en 14-2). Dat zijn twee maanden dubbele kosten.. overigens hebben ze de planning bij ons ruimschoots gehaald. Start bouw in mei en december de oplevering. En dat zonder grote opleverpunten.

Wij gaan maandag verhuizen *O* de keuken is er gisteren in gezet en nu is het een echt huis geworden. Helemaal top O+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 17 januari 2019 @ 19:10:22 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184459791
Lekker Yesse! *O*
***
pi_184460393
Wat fijn, Yesse! *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:11:20 #120
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184461047
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:22 schreef Yesse het volgende:
Het ligt natuurlijk ook aan de volgorde van opleveren. Wij hebben een blok van 36 huizen. Wij zijn het allereerste huis dat is opgeleverd. Kennissen van ons juist de laatste. Daar zit 2 maanden tussen (12-12 en 14-2). Dat zijn twee maanden dubbele kosten.. overigens hebben ze de planning bij ons ruimschoots gehaald. Start bouw in mei en december de oplevering. En dat zonder grote opleverpunten.

Wij gaan maandag verhuizen *O* de keuken is er gisteren in gezet en nu is het een echt huis geworden. Helemaal top O+
let the fun begin! *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:35:54 #121
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184461541
Oeh altijd fijn als het moment eindelijk daar is Yesse *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184461639
Ik ben er ook wel klaar voor hoor. Kribbigheid ten top (bij mij) door alle stress/regeldingen/onzekerheden/verrassingen etc. Ik ben een echte stresskip :+ Overigens is 80/90% van het huis al over. Kleding halen we nu uit een oude boekenkast, keukeninventaris grotendeels al over dus we hebben plastic bekers en alleen de woonkamer en onze slaapkamer bevatten nog wat meubels/spullen. Het is zo ongeveer kamperen. Ik ben blij dat we geen kinderen hebben, dan is dit niet te doen joh :X
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:07:38 #123
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_184463554
Nieuwbouwprojecten kunnen alle kanten op is mijn ervaring.

Wij slapen sinds gisteravond bij mijn schoonmoeder. Vandaag de laatste spullen uit het huis gehaald en morgen is de overdracht.
Wel gek hoor na bijna 10 jaar ineens ons eerste koophuis achterlaten voor nieuwe bewoners.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:45:22 #124
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184464615
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:07 schreef SV-tje het volgende:
Nieuwbouwprojecten kunnen alle kanten op is mijn ervaring.

Wij slapen sinds gisteravond bij mijn schoonmoeder. Vandaag de laatste spullen uit het huis gehaald en morgen is de overdracht.
Wel gek hoor na bijna 10 jaar ineens ons eerste koophuis achterlaten voor nieuwe bewoners.
Krijgen wij ook over een tijdje, maar eerst nog effe een huissie zoeken wat door de ballotage komt :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184470938
Ons eigen huis staat sinds vanmorgen op "Verkocht onder voorbehoud" en de bedenktijd is voorbij! Mooi nieuws, fijn gevoel!

Onze nieuwe woning, waarvan dit alles al meer dan een maand rond is, tja... die staat gewoon nog te koop.... fijne makelaar!

Het wordt allemaal net echt... hypotheekadvies vandaag bekeken, dus dat gaat maandag ook lopen. Kan niet wachten tot 15-3!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 11:40:39 #126
5428 crew  miss_sly
pi_184470990
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:51 schreef d.k. het volgende:
En voor die werkbare dagen zijn trucjes te bedenken. Wij hebben uiteindelijk gedreigd de weer notities voor de onwerkbare dagen op te vragen omdat we sterk het vermoeden hadden dat het weer niet de echte oorzaak van de vertraging was. En een vertraging door het weer is iets wat je maar hebt te slikken, een vertraging door slechte planning niet. Toen ze doorkregen dat we het meenden werd ineens de sprint ingezet en werd het voor de bouwvak opgeleverd. Toen kon er bijvoorbeeldineens wel met carnaval gewerkt worden IPV een week dicht. Uiteindelijk bleek bij oplevering wel dat de schilders het niet gehaald hadden. Al ons binnen schilderwerk moest nog. En de ventilatie was niet ingeregeld, de vloerverwarming niet en eigenlijk alle punten van de vooroplevering niet. Maar ja, dan heb je de sleutels en loopt de teller van die werkbare dagen niet meer.

Tip dus: vraag aan de bouwer hoe lang de in de bouwperiode geplande vakanties zijn en houd zelf in de gaten of een dag werkbaar is. Die gegevens staan op internet en als je het zelf bijhoudt kost dat niets. Later opvragen kost wel geld namelijk.
Hoe houd je in de gaten of een dag werkbaar is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 januari 2019 @ 12:08:19 #127
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_184471542
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:38 schreef Gieliovd het volgende:
Ons eigen huis staat sinds vanmorgen op "Verkocht onder voorbehoud" en de bedenktijd is voorbij! Mooi nieuws, fijn gevoel!

Onze nieuwe woning, waarvan dit alles al meer dan een maand rond is, tja... die staat gewoon nog te koop.... fijne makelaar!

Het wordt allemaal net echt... hypotheekadvies vandaag bekeken, dus dat gaat maandag ook lopen. Kan niet wachten tot 15-3!
De makelaar (en tevens eigenaar) van het huis dat wij kochten zette het pas op 'verkocht onder voorbehoud' toen we doorgaven dat de hypotheek rond was. Hij ging pas op verkocht na de sleuteloverdracht.

Tja, ze hebben alleen zichzelf ermee, want zolang het als beschikbaar is op Funda, blijven er waarschijnlijk mensen voor bellen, en dat kost de makelaar weer tijd...
pi_184471586
Ik zou denken snel op verkocht, goede reclame! Maar jaaa :7
Laat die handjes wapperen!
pi_184472613
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe houd je in de gaten of een dag werkbaar is?
Er zijn sites voor, dan moet je de dichtstbijzijnde plaats kiezen en dan zie je of iets een werkbare dag was. tip:doe dit elke paar dagen, verder terug kost geld. En je kan hier ook opzoeken welke werkzaamheden wel kunnen plaatsvinden op bv een vorstdag https://www.bouwendnederland.nl/bouwweer
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 13:20:20 #130
5428 crew  miss_sly
pi_184472762
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:09 schreef d.k. het volgende:

[..]

Er zijn sites voor, dan moet je de dichtstbijzijnde plaats kiezen en dan zie je of iets een werkbare dag was. tip:doe dit elke paar dagen, verder terug kost geld. En je kan hier ook opzoeken welke werkzaamheden wel kunnen plaatsvinden op bv een vorstdag https://www.bouwendnederland.nl/bouwweer
Dank je, ik ga er eens naar kijken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:10:33 #131
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_184475617
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:09 schreef d.k. het volgende:

[..]

Er zijn sites voor, dan moet je de dichtstbijzijnde plaats kiezen en dan zie je of iets een werkbare dag was. tip:doe dit elke paar dagen, verder terug kost geld. En je kan hier ook opzoeken welke werkzaamheden wel kunnen plaatsvinden op bv een vorstdag https://www.bouwendnederland.nl/bouwweer
Handig, ga ik voor ons nieuwbouwproject ook in de gaten houden. ^O^
pi_184476680
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:10 schreef Gieliovd het volgende:
Ik zou denken snel op verkocht, goede reclame! Maar jaaa :7
Het nadeel is dat het huis terug in de verkoop moet als de hypotheek afketst bijvoorbeeld.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_184480153
Dat klopt zeker, maar ja dat is eigenlijk niet aan de orde en vandaar "onder voorbehoud".
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 18 januari 2019 @ 20:30:47 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184480207
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:38 schreef Gieliovd het volgende:
Ons eigen huis staat sinds vanmorgen op "Verkocht onder voorbehoud" en de bedenktijd is voorbij! Mooi nieuws, fijn gevoel!

Onze nieuwe woning, waarvan dit alles al meer dan een maand rond is, tja... die staat gewoon nog te koop.... fijne makelaar!

Het wordt allemaal net echt... hypotheekadvies vandaag bekeken, dus dat gaat maandag ook lopen. Kan niet wachten tot 15-3!
Lekker hoor! ^O^

Wij gaan maandag tekenen. *O* En dan nog even 3 dagen knijpen.

Wij hopen volgende week uitsluitsel over onze hypotheek te krijgen. Spannend!
***
pi_184480306
Dat komt goed hoor alle vertrouwen in :W *O*
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 19 januari 2019 @ 15:49:03 #136
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184493519
Vandaag weer wezen neuzen bij een pandje, ze wilden hem niet meteen inpakken -O-

Maandag ligt de verkoopopdracht van ons huidige pand bij de makelaar op de mat.

We gaan iig een bod uitbrengen *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 21 januari 2019 @ 09:43:52 #137
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_184527415
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:09 schreef d.k. het volgende:

[..]

Er zijn sites voor, dan moet je de dichtstbijzijnde plaats kiezen en dan zie je of iets een werkbare dag was. tip:doe dit elke paar dagen, verder terug kost geld. En je kan hier ook opzoeken welke werkzaamheden wel kunnen plaatsvinden op bv een vorstdag https://www.bouwendnederland.nl/bouwweer
Weet jij/weten jullie hoe ik kan zien of iets een werkbare dag is/was op deze site? Ik kan hier niet zoveel zien volgens mij, tenzij je bent ingelogd (maar ik kan hier geen account aanmaken).
  maandag 21 januari 2019 @ 20:46:59 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184540290
Nou, vandaag getekend voor de verkoop van ons huis en toen bleek dat ons eigen voorbehoud v financiering vandaag afliep ipv volgende week (dat is de datum voor bankgarantie :@ ) :o En het is dus nog niet rond!!! :X Er moest nog een externe inkomenscheck komen en daar zou morgen uitsluitsel over komen. *duimtbidtsmeekt

We hebben nu een week uitstel gekregen van onze verkopers en gaan morgen dus maar meteen bellen.
Echt stom van ons (en onze financieel adviseur, die heeft het koopcontract ten slotte ook) en vooral lullig en knullig.

En doodeng!!! Want stelstelstel dat het niet lukt (*afklopt) dan hebben we dus per 1 mei helemaal geen huis meer! :o :X :o

*papierenzakjepakt...

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 21-01-2019 20:52:20 ]
***
  maandag 21 januari 2019 @ 20:51:30 #139
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184540423
BE :o

Ik ga duimen draaien!
Komt vast goed :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 20:54:28 #140
5428 crew  miss_sly
pi_184540515
O BE, wat een nare situatie! Ik duim dat het allemaal goed afloopt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 januari 2019 @ 21:03:53 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184540734
Ai.... komt wel goed ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 21 januari 2019 @ 21:12:18 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184540919
Ik vind het ook echt stom van ons. Ik zei vorige week nog tegen F ‘wanneer loopt het nou af, de 21e toch?’ ‘Nee,’ zei hij, ‘de 28e.’ :X
Echt oerstom gewoon. Maar goed, misschien krijgen we morgen het groene licht en is er nils aan de hand.

Volgens die financiele tussenpersoon moet het geen probleem zijn, we zitten 1,5 ton onder de max op basis van onze jaarcijfers. Maar omdat we beide ZZP-er zijn (en ik nog niet eens echt nog) is het toch iets lastiger blijkt.
***
pi_184540975
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:43 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Weet jij/weten jullie hoe ik kan zien of iets een werkbare dag is/was op deze site? Ik kan hier niet zoveel zien volgens mij, tenzij je bent ingelogd (maar ik kan hier geen account aanmaken).
Je kan er van vandaag zien als het goed is bij het groene deel vd site (op de telefoon is dat zo). Je kan je plaats instellen en het bekijken met een voorspelling voor de komende dagen. En dan dus op 'verdachte' dagen bijhouden.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 14:03:39 #144
5428 crew  miss_sly
pi_184552324
Antwoord van de bouwer: oplevering zeker niet eerder dan Q1 2020.

Dat wordt nog een keer verhuizen of iets dergelijks...Nou ja, kunnen we nu toch nog niets mee doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:31:10 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184552840
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:03 schreef miss_sly het volgende:
Antwoord van de bouwer: oplevering zeker niet eerder dan Q1 2020.

Dat wordt nog een keer verhuizen of iets dergelijks...Nou ja, kunnen we nu toch nog niets mee doen.
Als je dan toch nog een keer moet verhuizen zou ik gelijk vanaf de zomer daar in de buurt gaan wonen, kan S na de zomervakantie op haar nieuwe school beginnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 14:36:19 #146
5428 crew  miss_sly
pi_184552952
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je dan toch nog een keer moet verhuizen zou ik gelijk vanaf de zomer daar in de buurt gaan wonen, kan S na de zomervakantie op haar nieuwe school beginnen.
Zou mijn idee ook zijn, maar ik vrees dat B dan nog niet klaar is met afscheid nemen van Amsterdam.
Bovendien moeten we dit huidige huis tot 1 oktober huren, denk ik. Tenzij we andere huurders aandragen, wat nog best wel eens zou moeten kunnen lukken....

Ik zou het prima vinden, overigens, maar B zei al: met Kerst dan maar naar een tijdelijke woning daar in de buurt verhuizen.


Correctie: eerder is wel een optie, ook voor B. Dus wie weet regelen we dan voor in de zomervakantie nog maar een verhuizing die kant op :')

[ Bericht 8% gewijzigd door miss_sly op 22-01-2019 15:22:48 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:52:54 #147
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184554478
Hmm, in de mddag het pand online bij de makelaar, en voor het goed en wel op Funda stond was er al een bezichtiging gepland.. misschien hadden we toch wat hoger moeten inzetten met de prijs :+

Helaas belt de makelaar van onze nieuwe wannahave een beetje traag terug :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:54:19 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184554512
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zou mijn idee ook zijn, maar ik vrees dat B dan nog niet klaar is met afscheid nemen van Amsterdam.
Bovendien moeten we dit huidige huis tot 1 oktober huren, denk ik. Tenzij we andere huurders aandragen, wat nog best wel eens zou moeten kunnen lukken....

Ik zou het prima vinden, overigens, maar B zei al: met Kerst dan maar naar een tijdelijke woning daar in de buurt verhuizen.

Correctie: eerder is wel een optie, ook voor B. Dus wie weet regelen we dan voor in de zomervakantie nog maar een verhuizing die kant op :')

Dat lijkt me zeker met school wel prettig, kan ze nieuwe kinderen nog leren kennen terwijl het buitenspeelseizoen in volle gang is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:54:41 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184554518
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:52 schreef Sounddragon het volgende:
Hmm, in de mddag het pand online bij de makelaar, en voor het goed en wel op Funda stond was er al een bezichtiging gepland.. misschien hadden we toch wat hoger moeten inzetten met de prijs :+

Helaas belt de makelaar van onze nieuwe wannahave een beetje traag terug :P
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:56:38 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184554558
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D
Markt is echt killing hier in de buurt.. ze verkopen het bijna onder je kont vandaan terwijl je aan het bezichtigen bent zeg maar.. niet normaal.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 23 januari 2019 @ 12:06:37 #151
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_184570090
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:15 schreef d.k. het volgende:

[..]

Je kan er van vandaag zien als het goed is bij het groene deel vd site (op de telefoon is dat zo). Je kan je plaats instellen en het bekijken met een voorspelling voor de komende dagen. En dan dus op 'verdachte' dagen bijhouden.
Ok, thanks. So far zijn ze gewoon elke dag aan het werk geweest. Niet altijd per sé aan ons huis maar de bouw ligt niet stil gelukkig. De daken worden nu gelegd en tegelijkertijd worden de trappen geplaatst! Denk dat de kijkdag er nu snel aankomt *O*

Sounddragon, dat van de vraagprijs dachten wij ook na de mega grote interesse die direct volgde :). Maar uiteindelijk hebben we maar 1 heel goed bod gekregen, de rest bood de vraagprijs of iets daarboven. Dus ik denk dat we er goed aan hebben gedaan om de vraagprijs niet te hoog te maken. Spannend hoor!
  Moderator woensdag 23 januari 2019 @ 12:14:47 #152
5428 crew  miss_sly
pi_184570249
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:06 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ok, thanks. So far zijn ze gewoon elke dag aan het werk geweest. Niet altijd per sé aan ons huis maar de bouw ligt niet stil gelukkig. De daken worden nu gelegd en tegelijkertijd worden de trappen geplaatst! Denk dat de kijkdag er nu snel aankomt *O*

Sounddragon, dat van de vraagprijs dachten wij ook na de mega grote interesse die direct volgde :). Maar uiteindelijk hebben we maar 1 heel goed bod gekregen, de rest bood de vraagprijs of iets daarboven. Dus ik denk dat we er goed aan hebben gedaan om de vraagprijs niet te hoog te maken. Spannend hoor!
Fijn dat er toch gewerkt wordt, he? Aftellen naar de kijkdag!

Wij hadden een school uitgezocht voor dochter, en vanochtend waren we daar met dochter om te kijken wat zij er van vindt. Ze is heel erg enthousiast! Ze was het liefste gebleven :D

Dus de kogel is door de kerk: we gaan heel hard ons best doen om toch nog maar een verhuizing er tussen te persen en in de zomervakantie over te gaan naar een huurwoning in (de buurt van) onze toekomstige woonplaats, zodat ze na de zomervakantie direct op de nieuwe school kan starten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 23 januari 2019 @ 12:25:59 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184570419
Super voor S!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 23 januari 2019 @ 12:31:18 #154
5428 crew  miss_sly
pi_184570509
Ja!
Wij zien er ietsje tegen op :') Maar dat komt vast goed. Verhuizen is niet onze favoriete bezigheid, maar we zijn er wel goed in :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 23 januari 2019 @ 13:16:02 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184571403
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:31 schreef miss_sly het volgende:
Ja!
Wij zien er ietsje tegen op :') Maar dat komt vast goed. Verhuizen is niet onze favoriete bezigheid, maar we zijn er wel goed in :D
Ik vind het vreselijk en ben er ook niet goed in, maar als het sowieso 2 keer moet dan zou ik dat wel optimaal doen qua locatie.

En als je daar zit ben je ook zo even op de bouw, dat kan ook handig zijn, plus dat de laatste keer verhuizen makkelijker wordt.
Kan S. op de fiets al iets naar het nieuwe huis brengen, dat is symbolisch misschien ook wel leuk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 23 januari 2019 @ 13:28:20 #156
5428 crew  miss_sly
pi_184571665
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het vreselijk en ben er ook niet goed in, maar als het sowieso 2 keer moet dan zou ik dat wel optimaal doen qua locatie.

En als je daar zit ben je ook zo even op de bouw, dat kan ook handig zijn, plus dat de laatste keer verhuizen makkelijker wordt.
Kan S. op de fiets al iets naar het nieuwe huis brengen, dat is symbolisch misschien ook wel leuk.
Precies, dat bedacht ik me ook. We kunnen dan gemakkelijker beetjes verhuizen, als het huis klaar is, kunnen we er gemakkelijker terecht voor klusjes, afspraken, vast iets erheen brengen, etc. En we kunnen ook gemakkelijker daar alvast onze draai vinden en op zoek naar plaatselijke bedrijven en klusjesmannen voor materialen en klussen.

We moeten sowieso iets regelen om haar na de kerstvakantie daar te laten starten. De directeur vertelde net dat er nu twee nieuwe kinderen begonnen zijn na de kerst die ook nog in Amsterdam wonen. Zes weken gaan die kinderen minstens op en neer moeten. Ze gaf aan dat de kinderen en de ouders het wel nu al zwaar vonden.

En mochten we nou een mooie september krijgen, dan kunnen wij lekker naar het strand fietsen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 23 januari 2019 @ 15:42:04 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184574265
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies, dat bedacht ik me ook. We kunnen dan gemakkelijker beetjes verhuizen, als het huis klaar is, kunnen we er gemakkelijker terecht voor klusjes, afspraken, vast iets erheen brengen, etc. En we kunnen ook gemakkelijker daar alvast onze draai vinden en op zoek naar plaatselijke bedrijven en klusjesmannen voor materialen en klussen.

We moeten sowieso iets regelen om haar na de kerstvakantie daar te laten starten. De directeur vertelde net dat er nu twee nieuwe kinderen begonnen zijn na de kerst die ook nog in Amsterdam wonen. Zes weken gaan die kinderen minstens op en neer moeten. Ze gaf aan dat de kinderen en de ouders het wel nu al zwaar vonden.

En mochten we nou een mooie september krijgen, dan kunnen wij lekker naar het strand fietsen O+
Als je in de buurt een gemeubileerd vakantiehuis weet te vinden kun je je spullen gewoon laten opslaan, op de paar persoonlijke zaken die je echt nodig hebt.
Dat beperkt het verhuizen an sich behoorlijk....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 23 januari 2019 @ 15:57:20 #158
5428 crew  miss_sly
pi_184574635
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je in de buurt een gemeubileerd vakantiehuis weet te vinden kun je je spullen gewoon laten opslaan, op de paar persoonlijke zaken die je echt nodig hebt.
Dat beperkt het verhuizen an sich behoorlijk....
Klopt, dat is een optie die we bekijken. Maar er zijn daar ook best aardige huizen in de buurt te huur. Ik zie nu een perfect huis zelfs, maar dat is per 1 maart en dat is zelfs voor ons wat snel :')Dat is een tweekapper voor dezelfde prijs als we nu een appartement huren. Tja, geen Amsterdam meer he, dat scheelt echt heel veel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 24 januari 2019 @ 18:45:35 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184597594
quote:
17s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:16 schreef motorbloempje het volgende:
We hebben het gered. O+
*lok-quote*
Kom eens vertellen over je toffe nieuwe huis en hoe fijn het is!
Heb je foto's? O-)
***
pi_184609017
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

*lok-quote*
Kom eens vertellen over je toffe nieuwe huis en hoe fijn het is!
Heb je foto's? O-)
Ik zit een beetje te twijfelen of ik wel details enzo wil delen :X :@

Hoe is het bij jou?
Ja doei.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 11:16:48 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184609554
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zit een beetje te twijfelen of ik wel details enzo wil delen :X :@

Hoe is het bij jou?
Snap ik. Ik ga ook niet zo voluit als dat ik de vorige keer deed.

Maar goed, bevalt het wel? Lekker gevoel enzo?

Hier nog steeds een beetje nagelbijten. Ons huidige huis staat sinds vandaag op 'verkocht onder voorbehoud' op Funda! *O*
Alleen die hypotheek voor ons nieuwe huis is nog steeds niet rond. Iedereen zegt dat het goed komt, dinsdag zei de financiele tussenpersoon 'de kans dat het niet door gaat is echt minder dan 5%'. :') Ja, leuk... maar dat is dus nog steeds 5%. :X
Inmiddels hebben we bericht dat alles vanuit het externe check-bureau weer binnen is bij ASR, maar ja... we hebben nog steeds niet een definitief hypotheekvoorstel dat we kunnen ondertekenen en maandag moet de bankgarantie binnen zijn.
Daar heeft de tussenpersoon wel al van aangegeven dat zij garant zullen staan mocht ASR pas dinsdag over gaan maken, maar toch...

Stress... Ik denk dat het wel goed komt, maar mijn lieftallige zegt, terecht denk ik, dat hij toch die tussenpersoon gaat vragen vandaag om er voor te gaan zorgen dat als het mis gaat we maandag 3 bewijzen kunnen laten zien dat we de hypotheek niet krijgen, anders moeten we een boete betalen. Beetje doemdenkerig, maar ja... als het niet lukt gaan we straks voor 3 ton het schip in.

BS, echt, we krijgen voor 1 april echt dat geld wel, maar ja... ik snap wel dat hij het zekere voor het onzekere neemt. Maar irritant vind ik het wel. :D
***
  vrijdag 25 januari 2019 @ 11:55:29 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184610283
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het vreselijk en ben er ook niet goed in, maar als het sowieso 2 keer moet dan zou ik dat wel optimaal doen qua locatie.

En als je daar zit ben je ook zo even op de bouw, dat kan ook handig zijn, plus dat de laatste keer verhuizen makkelijker wordt.
Kan S. op de fiets al iets naar het nieuwe huis brengen, dat is symbolisch misschien ook wel leuk.
Hang alvast een schilderijtje op, kijken of de stucadoor eromheen stuct :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184612012
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Snap ik. Ik ga ook niet zo voluit als dat ik de vorige keer deed.

Maar goed, bevalt het wel? Lekker gevoel enzo?

Hier nog steeds een beetje nagelbijten. Ons huidige huis staat sinds vandaag op 'verkocht onder voorbehoud' op Funda! *O*
Alleen die hypotheek voor ons nieuwe huis is nog steeds niet rond. Iedereen zegt dat het goed komt, dinsdag zei de financiele tussenpersoon 'de kans dat het niet door gaat is echt minder dan 5%'. :') Ja, leuk... maar dat is dus nog steeds 5%. :X
Inmiddels hebben we bericht dat alles vanuit het externe check-bureau weer binnen is bij ASR, maar ja... we hebben nog steeds niet een definitief hypotheekvoorstel dat we kunnen ondertekenen en maandag moet de bankgarantie binnen zijn.
Daar heeft de tussenpersoon wel al van aangegeven dat zij garant zullen staan mocht ASR pas dinsdag over gaan maken, maar toch...

Stress... Ik denk dat het wel goed komt, maar mijn lieftallige zegt, terecht denk ik, dat hij toch die tussenpersoon gaat vragen vandaag om er voor te gaan zorgen dat als het mis gaat we maandag 3 bewijzen kunnen laten zien dat we de hypotheek niet krijgen, anders moeten we een boete betalen. Beetje doemdenkerig, maar ja... als het niet lukt gaan we straks voor 3 ton het schip in.

BS, echt, we krijgen voor 1 april echt dat geld wel, maar ja... ik snap wel dat hij het zekere voor het onzekere neemt. Maar irritant vind ik het wel. :D
Ik zal blijven duimen!

En ja, het is allemaal erg fijn. We zijn nu rustig aan het denken over hoe we het willen, wat het gaat kosten en op welke tijdschaal we dan die veranderingen willen en (financieel) kunnen doen.

We wonen nu dus vooral in een huis wat van een ander is, maar maar onze meubels, dus dat is wel een beetje raar :D :')

Maar het is al vele malen beter dan ons oude huis, woon-werk is een stuk korter, de uitzichten zijn prachtig, en we hebben alle tijd van de wereld om het naar onze zin te maken.

Foto'tje van vorige week vanuit de woonkamer:

Ja doei.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 13:42:14 #164
5428 crew  miss_sly
pi_184612410
Wauw, wat een fantastisch uitzicht O+ Dat zal niet snel vervelen, wat heerlijk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184613859
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:42 schreef miss_sly het volgende:
Wauw, wat een fantastisch uitzicht O+ Dat zal niet snel vervelen, wat heerlijk!
Het is ook elke dag anders. O+





En dit is op een kwartiertje lopen door de omgeving, huis ligt ergens in het midden van de foto, maar volgens mij net niet zichtbaar, op de 'linker'heuvel zeg maar:

Ja doei.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 15:06:01 #166
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184613911
Wow moblo! De Engelse hills zijn schitterend en om daar op uit te mogen kijken O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184615562
Wat mooi. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 20:30:52 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184619829
OMG MoBlo! Envy! O+ O+

Hier blijft het helaas heel erg spannend. Nog steeds geen hypotheek. :X :{
F. heeft de financieel adviseur tot ma 12u gegeven anders moeten we toch de makelaar vertellen dat het niet gaat lukken en moeten we alles in het werk gaan stellen om 3 afwijzingen te verkrijgen.
Ondanks dat zowel de adviseur als de hypotheek-bank vol blijven houden dat het heus allemaal wel goed gaat komen.
Leuk hoor, maar wij hebben nog steeds geen geld. -O-
Damn... straks gaat het hele feest gewoon niet door... ;( Ik ben er (nog) niet bang voor dat we op straat komen te staan dan, voor 1 mei vinden we heus wel een (tijdelijke) oplossing maar ik zou het wel heel kut vinden als we dit huis zouden verliezen. ;(

We willen mss nog gaan proberen om alsnog de vraagprijs te bieden (daar zitten we nu 2000 onder) en dan de verkopers te vragen of we nog een paar weken de tijd krijgen, maar ik kan me voorstellen dat zij ook zekerheid willen...
***
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:26:39 #169
478130 Vwtje92
Volkswagen-liefhebber
pi_184639259
Vandaag zijn wij na 3 weken zwoegen en een race tegen de klok overgehuisd van ons huur appartement naar ons gekocht paleisje. Nu lekker genieten
pi_184667332
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:30 schreef Brighteyes het volgende:
OMG MoBlo! Envy! O+ O+

Hier blijft het helaas heel erg spannend. Nog steeds geen hypotheek. :X :{
F. heeft de financieel adviseur tot ma 12u gegeven anders moeten we toch de makelaar vertellen dat het niet gaat lukken en moeten we alles in het werk gaan stellen om 3 afwijzingen te verkrijgen.
Ondanks dat zowel de adviseur als de hypotheek-bank vol blijven houden dat het heus allemaal wel goed gaat komen.
Leuk hoor, maar wij hebben nog steeds geen geld. -O-
Damn... straks gaat het hele feest gewoon niet door... ;( Ik ben er (nog) niet bang voor dat we op straat komen te staan dan, voor 1 mei vinden we heus wel een (tijdelijke) oplossing maar ik zou het wel heel kut vinden als we dit huis zouden verliezen. ;(

We willen mss nog gaan proberen om alsnog de vraagprijs te bieden (daar zitten we nu 2000 onder) en dan de verkopers te vragen of we nog een paar weken de tijd krijgen, maar ik kan me voorstellen dat zij ook zekerheid willen...
Maar kun je geen uitstel krijgen? Moet je daar tegenwoordig echt geld voor betalen om dat te krijgen? :o
  maandag 28 januari 2019 @ 08:44:38 #171
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_184668020
Succes vandaag BE! Hopelijk heb je snel duidelijkheid!
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 28 januari 2019 @ 09:32:17 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184668479
Tx! :*
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 07:10 schreef Puala het volgende:

[..]

Maar kun je geen uitstel krijgen? Moet je daar tegenwoordig echt geld voor betalen om dat te krijgen? :o
We hebben nu een week uitstel gekregen, dat loopt vandaag af, ik hoop, dat als het nodig is, dat de verkopers zo coulant zijn om ons nog een week te geven. Dan kunnen we of rond komen met ASR, of de 90% hypotheek die we al in optie hadden af te ronden.
Al dan niet met overeenkoming dat we alsnog 310 of 311 betalen zoals zij het liefst wilden. (De koop is op 308 gesloten).

Vooralsnog heb ik een knoop in mijn maag, echt... het lijkt me vreselijk om de hele zooi af te moeten blazen... Maar goed, zo ver is het nog niet.
*fingers crossed...
***
pi_184668567
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Tx! :*

[..]

We hebben nu een week uitstel gekregen, dat loopt vandaag af, ik hoop, dat als het nodig is, dat de verkopers zo coulant zijn om ons nog een week te geven. Dan kunnen we of rond komen met ASR, of de 90% hypotheek die we al in optie hadden af te ronden.
Al dan niet met overeenkoming dat we alsnog 310 of 311 betalen zoals zij het liefst wilden. (De koop is op 308 gesloten).

Vooralsnog heb ik een knoop in mijn maag, echt... het lijkt me vreselijk om de hele zooi af te moeten blazen... Maar goed, zo ver is het nog niet.
*fingers crossed...
Ik snap je helemaal, het is echt balen zo last minute. Ik heb het ook gehad en bij mij kwam het goed. Ik hoop dat jullie dat bericht ook snel krijgen :*
  maandag 28 januari 2019 @ 10:21:55 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184669047
Yes! We hebben een hypotheek!
Het gaat door!!!

🎉🍾🥂
10 jaar ouder geworden, maar dan heb je ook wat! 😂
Morgen tekenen en zij gaan de notaris bellen over de bankgarantie dat die tussen nu en vrijdag komt ipv vandaag.

Oh mèn! Wat een opluchting! *O*
***
  maandag 28 januari 2019 @ 10:28:47 #175
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_184669114
Gelukkig BE!! Pfffff... wat hoor je dit toch vaak, dit gedoe!
De proceduretijd bij de geldverstrekkers sluit kennelijk niet meer aan bij wat er doorgaans aan voorbehoud-tijd op huizen zit. Hoor zo vaak dat mensen in de stress moeten schieten, terwijl ze de hypotheek uiteindelijk gewoon krijgen.

Maar hoera voor jullie! *O*
Nu begint het écht!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator maandag 28 januari 2019 @ 10:32:21 #176
5428 crew  miss_sly
pi_184669148
Wat fijn, BE, wat een opluchting! *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184669314
Gelukkig *O*
pi_184669568
Wat fijn *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184669593
I share the pain BE!

Mijn hypotheek heeft afgelopen zomer ook echt maanden geduurd. En dat ging om maar een klein deel van de koopsom die we eenvoudig konden betalen van 2 salarissen.
Mijn werkgeversverklaring was verlopen en ik mocht ook nog even de eigendomspapieren opduiken van het huis wat al verkocht was. En van het huis wat mijn vriend al 10 jaar daarvoor verkocht had.

Maar wel een super tof huis gekocht uiteindelijk. O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_184669598
Goed nieuws hier! Heel fijn! ^O^
Is dat zo?
pi_184669718
quote:
17s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:21 schreef Brighteyes het volgende:
Yes! We hebben een hypotheek!
Het gaat door!!!

🎉🍾🥂
10 jaar ouder geworden, maar dan heb je ook wat! 😂
Morgen tekenen en zij gaan de notaris bellen over de bankgarantie dat die tussen nu en vrijdag komt ipv vandaag.

Oh mèn! Wat een opluchting! *O*
Hoera!
Ja doei.
  maandag 28 januari 2019 @ 11:48:23 #182
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184670209
quote:
17s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:21 schreef Brighteyes het volgende:
Yes! We hebben een hypotheek!
Het gaat door!!!

🎉🍾🥂
10 jaar ouder geworden, maar dan heb je ook wat! 😂
Morgen tekenen en zij gaan de notaris bellen over de bankgarantie dat die tussen nu en vrijdag komt ipv vandaag.

Oh mèn! Wat een opluchting! *O*
Bé, wat fijn! *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 28 januari 2019 @ 12:32:02 #183
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_184670875
Wat fijn BE gefeliciteerd :* *O*


Even een noob-vraagje, voor de sleuteloverdracht is er toch een inspectie van het huis dat je hebt gekocht? Wordt dit automatisch geregeld of hoe gaat dat in zijn werk?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_184670924
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:32 schreef AgnesGru het volgende:
Wat fijn BE gefeliciteerd :* *O*


Even een noob-vraagje, voor de sleuteloverdracht is er toch een inspectie van het huis dat je hebt gekocht? Wordt dit automatisch geregeld of hoe gaat dat in zijn werk?
Meestal belt de makelaar op om een afspraak te maken. Je kan altijd de verkopende makelaar eens bellen :)
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 28 januari 2019 @ 14:26:18 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184673090
quote:
17s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:21 schreef Brighteyes het volgende:
Yes! We hebben een hypotheek!
Het gaat door!!!

🎉🍾🥂
10 jaar ouder geworden, maar dan heb je ook wat! 😂
Morgen tekenen en zij gaan de notaris bellen over de bankgarantie dat die tussen nu en vrijdag komt ipv vandaag.

Oh mèn! Wat een opluchting! *O*
*O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 28 januari 2019 @ 14:42:08 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184673375
Tx allen! *;
***
pi_184678733
Ik mag me hier eindelijk melden! Na ruim 2 jaar op zoek te zijn geweest (en al heel wat huizen aan onze neus voorbij te zien gaan) hebben we nu eindelijk een geaccepteerd bod op een huis!!

Nu begint het spannende werk: krijgen we de hypotheek? We gaan er vanuit van wel uiteraard, maar ik vind dat toch nog wel spannend ... Gewoon daarom ;)

Dus ik hoop hier ff mijn blijdschap en frustratie kwijt te kunnen! Tzt zal ik misschien een eigen topic openen over de verbouwing, ligt eraan hoeveel tijd ik dan heb ... :)

Het is wat ze noemen een "klushuis" - jaren '30 maar in de jaren '70 "zeer modern verbouwd" en sindsdien zo gelaten ... Idee is dus om de originele details terug te brengen en alles te moderniseren. We kunnen er dus niet in 2 weken in na een beetje schilderwerk ...
  maandag 28 januari 2019 @ 21:57:24 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184683035
Gefeliciteerd!!!
***
pi_184684959
Gefeliciteerd, BE en Tink!

Wij hebben vandaag ook een bod uitgebracht op een huis. Hopelijk kan ik ook goed nieuws komen posten, een dezer dagen. O+

Hoi, trouwens!
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 06:41:13 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184686642
Gefeliciteerd Tink!

Spannend Duman, hopen dat deze het gaat worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184687059
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gefeliciteerd, BE en Tink!

Wij hebben vandaag ook een bod uitgebracht op een huis. Hopelijk kan ik ook goed nieuws komen posten, een dezer dagen. O+

Hoi, trouwens!
Spannend! Ik merk wel dat ik niet gemaakt ben voor zo’n biedproces, te veel stress 😂
pi_184687084
Dank allen! Gister eerste gesprek gehad voor de hypotheek, we zouden het redelijk makkelijk moeten redden, dus dat is heel fijn!

Moeten even wachten tot ik door mijn proeftijd ben, na 2 jaar zoeken naar een huis had ik het wat opgegeven en nieuw werk gezocht (want ook daar was ik aan toe). En nu komt alles samen uiteraard.

Maar is nog iets meer dan 2 weken dus kunnen alles wel in gang zetten, alleen het finale akkoord van de bank komt dan op de dag na de proeftijd.
pi_184687102
Blijft toch wel spannend! Succes!
Protège moi de mes désirs.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 29 januari 2019 @ 16:24:03 #194
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_184694890
Wij krijgen morgen de sleutel van ons nieuwe huisje! Schitterend huis waar we in eerste instantie niet superveel aan gaan doen. Op de planning staat wel een grote verbouwing van de benedenverdieping (keuken, vloerverwarming, vloer, toilet) maar daarvoor moeten we nog wat sparen. Omdat we met een kleintje en werk zitten en we in Brabant wonen (Carnavalsperiode) nemen we lekker de tijd voordat we overgaan.

We verhuizen over 7 weken. In die periode:
- Twee kamers tot één maken dmv slopen muurtje, tweede deur dichtzetten
- Vloer op alle kamers op 1e verdieping vervangen
- Laminaatvloer van verdieping 1 op verdieping 2 plaatsen
- Schilderen, schilderen, schilderen
  dinsdag 29 januari 2019 @ 17:19:41 #195
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184695930
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:24 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Wij krijgen morgen de sleutel van ons nieuwe huisje! Schitterend huis waar we in eerste instantie niet superveel aan gaan doen. Op de planning staat wel een grote verbouwing van de benedenverdieping (keuken, vloerverwarming, vloer, toilet) maar daarvoor moeten we nog wat sparen. Omdat we met een kleintje en werk zitten en we in Brabant wonen (Carnavalsperiode) nemen we lekker de tijd voordat we overgaan.

We verhuizen over 7 weken. In die periode:
- Twee kamers tot één maken dmv slopen muurtje, tweede deur dichtzetten
- Vloer op alle kamers op 1e verdieping vervangen
- Laminaatvloer van verdieping 1 op verdieping 2 plaatsen
- Schilderen, schilderen, schilderen
Feli' ^O^

Kon ik maar alvast zeggen dat we iets gekocht hebben :')

Ellende met dat kijken overal, ruk makelaars die de boel in de zeik lopen te nemen, mensen die in ons huisje en MIJN mancave lopen te shoppen; ik vind het allemaal helemaal niks -O-
Doe mij maar effe FFWD naar die eerste emmer latex die open gaat. :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184707568
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gefeliciteerd, BE en Tink!

Wij hebben vandaag ook een bod uitgebracht op een huis. Hopelijk kan ik ook goed nieuws komen posten, een dezer dagen. O+

Hoi, trouwens!
Spannend, duimen, dingen.
Ja doei.
pi_184709676
We hebben een tegenbod gekregen. Maar ook besloten dat we niet verder willen met deze adviseur. Even kijken hoe we dit nu op gaan lossen. }:|
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 30 januari 2019 @ 14:02:10 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184710914
Bedoel je met jullie aankoopmakelaar? Lastige situatie!

En spannend sowieso, een tegenbod, gaan jullie weer een tegenbod doen?

Hier denk ik meerdere malen per dag echt *O*. Zo blij dat alles geregeld is nu en het gewoon echt gaat gebeuren! We gaan verhuizen! *O*
Ik heb vandaag de offerte van een verhuizer geaccepteerd, dus dat is ook in gang gezet en nu ben ik een quooker/alternatief aan het uitzoeken. Dat wil ik echt al zo lang! :Y
Eerst mopperde mijn lieftallige dat we helemaal geen geld voor dat soort extra's hebben en toen heb ik bedongen dat als we meer dan 200,000 voor het huis zouden krijgen, dat hij er dan zou komen. I won! *O* :D ;)
***
  woensdag 30 januari 2019 @ 14:14:18 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184711121
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
We hebben een tegenbod gekregen. Maar ook besloten dat we niet verder willen met deze adviseur. Even kijken hoe we dit nu op gaan lossen. }:|
Wat voor adviseur?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 januari 2019 @ 14:16:01 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184711148
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:02 schreef Brighteyes het volgende:
Bedoel je met jullie aankoopmakelaar? Lastige situatie!

En spannend sowieso, een tegenbod, gaan jullie weer een tegenbod doen?

Hier denk ik meerdere malen per dag echt *O*. Zo blij dat alles geregeld is nu en het gewoon echt gaat gebeuren! We gaan verhuizen! *O*
Ik heb vandaag de offerte van een verhuizer geaccepteerd, dus dat is ook in gang gezet en nu ben ik een quooker/alternatief aan het uitzoeken. Dat wil ik echt al zo lang! :Y
Eerst mopperde mijn lieftallige dat we helemaal geen geld voor dat soort extra's hebben en toen heb ik bedongen dat als we meer dan 200,000 voor het huis zouden krijgen, dat hij er dan zou komen. I won! *O* :D ;)
:D _O-

Ik ben keukens aan het kijken en ze proberen me allemaal zo'n ding aan te smeren en ik wil m absoluut niet :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')