abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184733359
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
15s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:00 schreef Leandra het volgende:
Nou, de krapte op de markt begint wel in heel veel sectoren te spelen;
Vanmorgen contact opgenomen met een architectenbureau voor een verbouwing deze zomer (met een budget van 80-100K) krijg je dit als reactie:

[..]

Poeh hee ... wij hebben er (gelukkig) wel al eentje gevonden waarschijnlijk. Heb al eerder met hen gewerkt aan een verbouwing dus wilde ze heel graag nog een keer.

Onze verbouwing wordt 2x dat bedrag overigens ...
  donderdag 31 januari 2019 @ 17:23:49 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184733537
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:13 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Poeh hee ... wij hebben er (gelukkig) wel al eentje gevonden waarschijnlijk. Heb al eerder met hen gewerkt aan een verbouwing dus wilde ze heel graag nog een keer.

Onze verbouwing wordt 2x dat bedrag overigens ...
Ik hoef alleen maar een uitbouw van een meter over de hele breedte aan de achterkant en misschien een halve meter aan de zijkant erbij op de achterste meters van het huis.
Verder nieuwe keuken (die zit in een deel van de uitbouw), nieuwe badkamer en zo'n 40m tegelvloer vervangen voor nieuwe tegelvloer met vloerverwarming; dat is het deel waar de uitbouw op gaat aansluiten, de 22m die lager ligt heeft een parketvloer die gewoon blijft zoals hij is.
Het is dus niet zo dat het werkelijk een enorme verbouwing is :D
Maar dat is misschien ook gelijk het probleem ;(

Als ik het dubbele kon besteden dan verkocht ik dit en kocht ik een kavel en bouwde zelf nieuw :')
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184733545
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 10:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En hier ook voor de lunch (eitje koken, soep maken) en het avondeten (bijv. rijst of pasta koken). En natuurlijk als we weer eens geen warm water hebben ( :'( stadsverwarming :'( ), dan hebben we altijd nog de kokendwaterkraan.
dit :Y

Wij hebben niet eens een warm water leiding in de keuken, alles daar gaat via de Quooker :o

Kan jij douchen en je man de afwas afspoelen tegelijkertijd :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_184733777
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik hoef alleen maar een uitbouw van een meter over de hele breedte aan de achterkant en misschien een halve meter aan de zijkant erbij op de achterste meters van het huis.
Verder nieuwe keuken (die zit in een deel van de uitbouw), nieuwe badkamer en zo'n 40m tegelvloer vervangen voor nieuwe tegelvloer met vloerverwarming; dat is het deel waar de uitbouw op gaat aansluiten, de 22m die lager ligt heeft een parketvloer die gewoon blijft zoals hij is.

Als ik het dubbele kon besteden dan verkocht ik dit en kocht ik een kavel en bouwde zelf nieuw :')
Waarschijnlijk is dat het probleem, inderdaad. De keuken valt al niet eens onder de aannemer, dus eigenlijk is het een relatief kleine, uitgeklede verbouwing.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184733817
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 10:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En hier ook voor de lunch (eitje koken, soep maken) en het avondeten (bijv. rijst of pasta koken). En natuurlijk als we weer eens geen warm water hebben ( :'( stadsverwarming :'( ), dan hebben we altijd nog de kokendwaterkraan.
Ik gebruikte de Quooker inderdaad voor alles. Heel fijn voor snelle kopjes thee, maar alles waarbij je kokend water nodig hebt, start je met de Quooker. Ik mis hem nog dagelijks (we moesten een waterkoker kopen, die hadden. We uiteraard niet) en in het nieuwe huis komt zeker een nieuwe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 31 januari 2019 @ 17:49:52 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184734101
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is dat het probleem, inderdaad. De keuken valt al niet eens onder de aannemer, dus eigenlijk is het een relatief kleine, uitgeklede verbouwing.
Plus dat ik al vrij goed weet wat ik wil, dus dat zal ook wel voor problemen zorgen.
Eigenlijk heb ik vooral tekeningen en een constructeur nodig, de bouwvergunningsaanvraag indienen bij de gemeente ook nog wel graag.... maar goed, we zien het wel.
Oh ja, en een aannemer.... kleinigheidjes hou je toch :D :')
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 31 januari 2019 @ 17:56:39 #232
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184734285
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:24 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dat kan met mijn warmtepomp boiler ook. Heb ik geen quooker voor nodig :P

Mijn boiler warmt 1x ‘s nachts op en het blijft de hele dag op temperatuur. Het feit dat je voor zo’n quooker de hele dag water op temperatuur moet houden gaat in tegen het duurzaamheids principe hier in de wijk.
Ah fijn ik mis het totaal niet ook. Ieder zijn voorkeuren :)
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 31 januari 2019 @ 17:57:09 #233
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_184734302
quote:

[..]

Wij hebben niet eens een warm water leiding in de keuken, alles daar gaat via de Quooker :o

Huh, moet je dan je handen daar dus altijd met koud water wassen, of is er dan een mengvorm uit je quooker met koud water erbij?
  donderdag 31 januari 2019 @ 17:59:11 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184734353
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Mijn boiler warmt 1x ‘s nachts op en het blijft de hele dag op temperatuur. Het feit dat je voor zo’n quooker de hele dag water op temperatuur moet houden gaat in tegen het duurzaamheids principe hier in de wijk.
Ah fijn ik mis het totaal niet ook.
Jij zit waarschijnlijk net als ik met een vrij laag energieverbruik voor jullie gezinsgrootte, en dan is zo'n apparaat gewoon een hele grote procentuele stijging van je stroomverbruik.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_184735026
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Ah fijn ik mis het totaal niet ook. Ieder zijn voorkeuren :)
Geloof ik meteen, maar ik ga als er een Quooker in zit niet uit principe hem vervangen voor een warmtepomp boiler :7
pi_184735041
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:57 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Huh, moet je dan je handen daar dus altijd met koud water wassen, of is er dan een mengvorm uit je quooker met koud water erbij?
mengvorm is ook mogelijk dan ja :D
pi_184735093
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Locatie locatie ;) en bij ons zijn geen betaalbare bouwkavels op een goede plek ...
  donderdag 31 januari 2019 @ 18:38:26 #238
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_184735221
Leandra, wat een botte reactie! :o :D
Misschien vanuit het oogpunt van wat er gedaan moet worden begrijpelijk voor hen, maar ik snap je :? gevoel wel geloof ik.

quote:

[..]

Is dat een beetje te doen? Ergens lijkt het me zo gek, geen warm water meer.
Maar bij onze keuken in het nieuwe huis, dus het is kiezen voor een combi warm/kokend of kokend. Degene die me adviseert zei ook al 'waar gebruik je nog warm water voor in de keuken?'. Ik kon het ook niet echt verzinnen.
pi_184735888
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:38 schreef Brighteyes het volgende:
Misschien vanuit het oogpunt van wat er gedaan moet worden begrijpelijk voor hen, maar ik snap je :? gevoel wel geloof ik.

[..]

Maar bij onze keuken in het nieuwe huis, dus het is kiezen voor een combi warm/kokend of kokend. Degene die me adviseert zei ook al 'waar gebruik je nog warm water voor in de keuken?'. Ik kon het ook niet echt verzinnen.
mwah, voor afspoelen van afwas is warm water wel handig :+

Maar hier dus de 'gewone kraan'op de Quooker aangesloten en zo warm water B-)
  donderdag 31 januari 2019 @ 19:28:54 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184736364
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:32 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Locatie locatie ;) en bij ons zijn geen betaalbare bouwkavels op een goede plek ...
Hier is het oude ziekenhuis gesloopt en daar zijn bouwkavels, van 350-800K ofzo (voor vrijstaand, een tweekapper kan op een iets goedkopere kavel).
Als ik het dubbele van het verbouwingsbudget kon besteden dan zou ik idd gewoon kunnen verkopen en daar nieuw kunnen bouwen op een kavel van 350K.
Maar.... de kavelprijzen zijn vastgesteld toen de markt op z'n kont lag, ben benieuwd of ze nu nog voor die prijs weg zullen gaan, alleen de eerste 5 zijn tot nu toe verkocht (en inmiddels bebouwd), ik weet niet wanneer de rest in de verkoop gaat.
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 31 januari 2019 @ 19:33:11 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184736483
quote:
Ik vind het vooral jammer omdat ze online een aanbouw hebben staan die deels overeen komt met wat wij moeten hebben (aanbouw onder het balkon, dus dan is de isolatie -> voorkomen koudebrug een uitdaging), en een huis waar ik iedere dag langs kom en waarvan ik vind dat het een mooie uitbouw is.
Ik had er juist op gelet dat het geen architectenbureau is dat voornamelijk nieuwbouw en/of grote projecten doet.
Dus ja, jammer.
Wullie bin KOEL Soneal
  Moderator / FP / PTA's redder in nood donderdag 31 januari 2019 @ 19:35:55 #242
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_184736539
quote:

[..]

was je je handen met koud water?

Even een kopje, mok of pan omspoelen of even snel een klein afwasje wat niet met de vaatwasser hoeft, vaatdoekje uitspoelen, emmertje autowaswater pakken.. Ik zou hem niet willen missen.
Torque makes life easy.
Team Jean
  Moderator / FP / PTA's redder in nood donderdag 31 januari 2019 @ 19:39:24 #243
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_184736619
Binnen nu en een uurtje gaat de makelaar terugbellen, deed ze net al eigenlijk, eigenlijk is het stiekem alleen nog een formaliteitje O-)
Torque makes life easy.
Team Jean
  donderdag 31 januari 2019 @ 19:43:34 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184736749
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:39 schreef Sounddragon het volgende:
Binnen nu en een uurtje gaat de makelaar terugbellen, deed ze net al eigenlijk, eigenlijk is het stiekem alleen nog een formaliteitje O-)
:D
Gaaf!
Wullie bin KOEL Soneal
  Moderator / FP / PTA's redder in nood donderdag 31 januari 2019 @ 19:47:19 #245
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_184736862
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D
Gaaf!
nog - niet - huppelen.. :%

Must resist..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Torque makes life easy.
Team Jean
  donderdag 31 januari 2019 @ 19:52:22 #246
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_184737018
quote:
11s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

nog - niet - huppelen.. :%

Must resist..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de tweeeneenhalve?

SPOILER
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator / FP / PTA's redder in nood donderdag 31 januari 2019 @ 19:53:35 #247
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_184737055
Nah, ze gaat de verkopende partij adviseren om met ons in zee te gaan (ze hebben al een overeenkomst onder voorwaarden met een andere partij)..

Het moet voor mijn gevoel heel raar lopen wil het niet door gaan. :)
Torque makes life easy.
Team Jean
  Moderator / FP / PTA's redder in nood donderdag 31 januari 2019 @ 19:55:00 #248
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_184737093
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:52 schreef lipje het volgende:

[..]

de tweeeneenhalve?

SPOILER
8-) 8-) 8-)
Torque makes life easy.
Team Jean
  donderdag 31 januari 2019 @ 20:03:02 #249
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_184737324
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:53 schreef Sounddragon het volgende:
Nah, ze gaat de verkopende partij adviseren om met ons in zee te gaan (ze hebben al een overeenkomst onder voorwaarden met een andere partij)..

Het moet voor mijn gevoel heel raar lopen wil het niet door gaan. :)
Wat een vreemde constructie? Waarom zouden ze switchen? Jullie hebben een beter bod?

En ja, meestal was ik mijn handen met koud water. Wachten op warm duurt me dan te lang.

Maar goed, de man heeft zojuist gesproken, warm n kokend wordt het.

Ik ben normaal echt niet zo dociel hoor.
  donderdag 31 januari 2019 @ 20:07:02 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184737484
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat een vreemde constructie? Waarom zouden ze switchen? Jullie hebben een beter bod?

En ja, meestal was ik mijn handen met koud water. Wachten op warm duurt me dan te lang.

Maar goed, de man heeft zojuist gesproken, warm n kokend wordt het.

Ik ben normaal echt niet zo dociel hoor.
Ik zou niet zonder warm water willen, ik was mijn handen met lauwwarm water.
Wullie bin KOEL Soneal
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')