abonnement Unibet Coolblue
pi_184165927
Goedendag mede fokkers,

Dit wordt mijn eerste topic dus verwacht er niet al te veel van.

Ik ben nu 15 jaar en zit in HAVO 3 (ben van VWO 2 naar HAVO 3 gegaan), ik ben topsporter met tennissen en besteed hier ook veel aandacht aan. Overgens wil ik dit later niet doen als beroep.

Ik wil later heel graag Defensie in, bij voorkeur Luchtmobiel en dan doorstromen naar het KCT als het een beetje meezit.

Nu zit ik ermee of ik na de HAVO meteen Luchtmobiel in moet gaan of nog eerst een vervolg opleiding zal gaan doen bv. VEVA of een HBO.

Wat zouden de mesnen die al in dienst zijn of waren me aanraden?

Mvg
pi_184166039
Selectie bij luchtmobiel is best wel zwaar. Zorg in ieder geval dat je een plan b hebt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 22:22:16 #3
257132 crew  Awsom
pi_184169911
Wat wil je later graag worden? Officier? Onderofficier? Manschap?
pi_184172164
Ik zou gewoon solliciteren op wat je echt wil, dus niet een of ander maatwerk plan waarbij je doorstroomt, daar heb je nooit garanties op. je zit ook 4 jaar vast aan de functie waarop je solliciteert.
Kijk eens op de site welke vacatures er zijn en wat je graag wil.

Dat je topsporter bent is mooi, maar je hoeft geen beer te zijn om de opleiding te halen, het zal misschien soms wat makkelijker zijn bij de sport maar het is vooral mentaal, weinig vreten, weinig slapen, dingen doen waar je geen zin in hebt als je koud en nat bent, enz.

VeVa kan ik je afraden, of je moet graag soldaatje spelen met een houten tafelpoot met kinderen waarvan maar 20% uiteindelijk doorstroomt naar defensie, om er tijdens de AMO achter te komen dat de burger instroom na 5 weken op hetzelfde niveau zit.
Het kan vriezen, Het kan dooien, Maar als je op je bek gaat zijn ze te laat met strooien.
  woensdag 2 januari 2019 @ 23:55:34 #5
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184172259
Meteen het leger in. Je krijgt een interne opleiding end aarmee kun je in veel beroepen aan de slag als je ooit stopt.
. En er is ook altijd de mogelijkheid intern een opleiding te volgen die in de burgerwereld ook waardevol is.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184172462
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 23:55 schreef Mickytjuh het volgende:
Meteen het leger in. Je krijgt een interne opleiding end aarmee kun je in veel beroepen aan de slag als je ooit stopt.
. En er is ook altijd de mogelijkheid intern een opleiding te volgen die in de burgerwereld ook waardevol is.
Wat een mooi onderbouwd advies. Tegenwoordig worden mensen niet compleet opgeleid voor een vakgebied vanaf niks.
Tenzij je de AMO bedoelt, daar kun je inderdaad in veel beroepen mee aan de slag! denk aan vakgebieden als putjes schepper en Make up artiest!

Je kan inderdaad intern opleidingen volgen als je geen fase 3 krijgt om je in de burgerwereld niet zo maar op straat te gooien, maar dan zit je ook al een hele tijd op je functie.

Als alle infanteristen zich na 1 jaar omscholen blijven er weinig over, zo werkt het helaas niet (meer)
Het kan vriezen, Het kan dooien, Maar als je op je bek gaat zijn ze te laat met strooien.
  donderdag 3 januari 2019 @ 00:07:13 #7
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184172557
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 00:03 schreef Spreuktegel het volgende:

[..]

Wat een mooi onderbouwd advies. Tegenwoordig worden mensen niet compleet opgeleid voor een vakgebied vanaf niks.
Tenzij je de AMO bedoelt, daar kun je inderdaad in veel beroepen mee aan de slag! denk aan vakgebieden als putjes schepper en Make up artiest!

Je kan inderdaad intern opleidingen volgen als je geen fase 3 krijgt om je in de burgerwereld niet zo maar op straat te gooien, maar dan zit je ook al een hele tijd op je functie.

Als alle infanteristen zich na 1 jaar omscholen blijven er weinig over, zo werkt het helaas niet (meer)
ik denk dat je mijn post verkeerd begrijpt.

Als je in het leger hebt gezeten kun je buiten makkelijk aan een baan komen.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 09:14:33 #8
257132 crew  Awsom
pi_184175487
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 23:55 schreef Mickytjuh het volgende:
Meteen het leger in. Je krijgt een interne opleiding end aarmee kun je in veel beroepen aan de slag als je ooit stopt.
. En er is ook altijd de mogelijkheid intern een opleiding te volgen die in de burgerwereld ook waardevol is.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 00:07 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

ik denk dat je mijn post verkeerd begrijpt.

Als je in het leger hebt gezeten kun je buiten makkelijk aan een baan komen.
Ik denk dat jij Spreuktegel zijn post verkeerd begrijpt. Vroeger kon je overal aan de slag, ja, als je in het leger had gezeten. Tegenwoordig lijkt dit niet meer vanzelfsprekend. Een goede mbo/hbo/wo opleiding is belangrijker (en kun je beter buiten defensie halen) dan je diensttijd an sich..

Jij denkt er blijkbaar anders over. Kun je dat onderbouwen?
  donderdag 3 januari 2019 @ 10:02:28 #9
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184176001
Ja, ik ken mensen die in het leger zitten en er hebben gezeten.

En vorig jaar hadden we op mijn werk nog een stagiaire van defensie die intern de IT opleiding deed voor als hij stopte bij defensie.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184177085
quote:
99s.gif Op woensdag 2 januari 2019 22:22 schreef Awsom het volgende:
Wat wil je later graag worden? Officier? Onderofficier? Manschap?
Het liefst onderofficier, maar denk dan toch om te beginnen als manschap om de ervaring alvast op te doen. Zou dat slim zijn?
pi_184177121
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 23:52 schreef Spreuktegel het volgende:
Ik zou gewoon solliciteren op wat je echt wil, dus niet een of ander maatwerk plan waarbij je doorstroomt, daar heb je nooit garanties op. je zit ook 4 jaar vast aan de functie waarop je solliciteert.
Kijk eens op de site welke vacatures er zijn en wat je graag wil.

Dat je topsporter bent is mooi, maar je hoeft geen beer te zijn om de opleiding te halen, het zal misschien soms wat makkelijker zijn bij de sport maar het is vooral mentaal, weinig vreten, weinig slapen, dingen doen waar je geen zin in hebt als je koud en nat bent, enz.

VeVa kan ik je afraden, of je moet graag soldaatje spelen met een houten tafelpoot met kinderen waarvan maar 20% uiteindelijk doorstroomt naar defensie, om er tijdens de AMO achter te komen dat de burger instroom na 5 weken op hetzelfde niveau zit.
Haha! Als ik het zo hoor sluit ik de VeVa ook uit. Maar ik zal binnekort nog maar eens een keer naar de open dag gaan en dan wat vraagjes stellen!
pi_184177728
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:20 schreef MonteroLmb het volgende:

Het liefst onderofficier, maar denk dan toch om te beginnen als manschap om de ervaring alvast op te doen. Zou dat slim zijn?
Nee, direct naar de KMS als je onderofficier wil worden en niet je tijd verdoen aan pax spelen.
pi_184180690
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, direct naar de KMS als je onderofficier wil worden en niet je tijd verdoen aan pax spelen.
Oke, dan ga ik alvast wat informatie bij elkaar zoeken over de KMS.
Dankyuwel voor de reactie!
  FOK!fotograaf donderdag 3 januari 2019 @ 15:02:52 #14
145146 Andyy
pi_184181017
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 10:02 schreef Mickytjuh het volgende:
En vorig jaar hadden we op mijn werk nog een stagiaire van defensie die intern de IT opleiding deed voor als hij stopte bij defensie.
Goh, in welke sector zijn er toevallig tekorten? Goed onderbouwd wel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')