abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 4 januari 2019 @ 11:45:26 #126
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_184196564
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:25 schreef Nikonlover het volgende:
Wat is de functie van deze plastic korrels? Lijkt mij niet dat ze omgesmolten worden, dan hadden ze beter grote blokken kunnen verschepen.

VRFryslan twitterde op vrijdag 04-01-2019 om 10:39:25 De @MeldkamerNN heeft het momenteel heel druk met mensen die 112 bellen over zakken die zij op strand vinden op de Waddeneilanden. Dit leidt tot een overbelasting van onze meldkamer. Zakken op onderstaande foto zijn ongevaarlijk, daar hoeft geen 112 voor gebeld te worden. https://t.co/srO9gmstRA reageer retweet
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
HDPE is een kunststof die je kan gebruiken in extrusie processen, het spuitgieten van plastic onderdelen bijvoorbeeld. Compleet ongevaarlijk inderdaad en in kleine balletjes om het beter te en gelijkmatiger te kunnen verwarmen en te smelten zonder dat het verbrand.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 11:46:42 #127
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_184196592
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:46 schreef Roces18 het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat er van belastinggeld (het leger!) en vast en zeker ook andere ambtenaren (plantsoendienst etc.) deze bende gaan opruimen. Ik zou het lekker door de rederij zelf laten opruimen op straffe van een fikse boete. Jammer, dat ze wat overboord laten vallen, maar daar zijn ze vast voor verzekerd.

Dit is een beetje ondernemen met het risico bij de burger neerleggen, zo werkt dat natuurlijk niet.
Hoorde op de radio dat er nog wel een rekening gestuurd gaat worden, naar de betrokken verzekeraar.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 11:49:53 #128
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_184196652
Weet iemand of de overige containers (ik meen nog meer dan 200+) ook nog opgevist worden?

Ik neem aan dat zo'n container niet waterdicht is dus er zullen ook wel wat op de zeebodem liggen....

Het getal is ook wel mindblowing veel zeg!
  vrijdag 4 januari 2019 @ 11:50:54 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184196681
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:46 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Hoorde op de radio dat er nog wel een rekening gestuurd gaat worden, naar de betrokken verzekeraar.
Das dom, je moet de rederij aansprakelijk stellen en de rekening sturen met een korte betaaltermijn, hoe die dat regelen met hun verzekeraar is hun probleem. Jij moet geen discussie met de verzekeraar willen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 11:52:19 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184196727
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:49 schreef Bocaj het volgende:
Weet iemand of de overige containers (ik meen nog meer dan 200+) ook nog opgevist worden?

Ik neem aan dat zo'n container niet waterdicht is dus er zullen ook wel wat op de zeebodem liggen....

Het getal is ook wel mindblowing veel zeg!
Kan je nagaan als het kreng gezonken was op de oceaan, het heeft 20.000 containers
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184196758
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:49 schreef Bocaj het volgende:
Ik neem aan dat zo'n container niet waterdicht is dus er zullen ook wel wat op de zeebodem liggen....
Denk eens een tweede keer na, waarom denk je dat er speciale zeecontainers zijn? Natuurlijk zijn die, mits onbeschadigd, waterdicht.

Ik verwacht weinig containers die intact zijn op de bodem, deze drijven en spoelen aan. Maar als je ziet hoe ze van het schip gekomen zijn is het aannemelijk dat ze beschadigd zijn geraakt en gezonden zijn.
pi_184196870
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:46 schreef Roces18 het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat er van belastinggeld (het leger!) en vast en zeker ook andere ambtenaren (plantsoendienst etc.) deze bende gaan opruimen. Ik zou het lekker door de rederij zelf laten opruimen op straffe van een fikse boete. Jammer, dat ze wat overboord laten vallen, maar daar zijn ze vast voor verzekerd.

Dit is een beetje ondernemen met het risico bij de burger neerleggen, zo werkt dat natuurlijk niet.
Ik snap het ook niet. Aan de andere kant, heeft het leger ook weer eens wat te doen dat iets te maken heeft met Nederland. In plaats van als kanonnenvoer dienen in een of ander nietszeggend land. Dat daar ons belastinggeld heen gaat snap ik al helemaal niet.
Niet Fokken met mij.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 12:00:19 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184196896
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Denk eens een tweede keer na, waarom denk je dat er speciale zeecontainers zijn? Natuurlijk zijn die, mits onbeschadigd, waterdicht.

Ik verwacht weinig containers die intact zijn op de bodem, deze drijven en spoelen aan. Maar als je ziet hoe ze van het schip gekomen zijn is het aannemelijk dat ze beschadigd zijn geraakt en gezonden zijn.
Een container is niet waterdicht, maar heeft een mate van waterdichtheid. Als ie zinkt krijgt ie met een enorme druk te maken, is ie echt niet op gemaakt. Ongeveer per 10 meter waterdiepte drukt er kilo per vierkante cm op. Als hij al waterdicht zou zijn, wordt ie op diepte als een leeg bierblikje in elkaar gedrukt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 12:06:30 #134
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_184196982
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een container is niet waterdicht, maar heeft een mate van waterdichtheid. Als ie zinkt krijgt ie met een enorme druk te maken, is ie echt niet op gemaakt. Ongeveer per 10 meter waterdiepte drukt er kilo per vierkante cm op. Als hij al waterdicht zou zijn, wordt ie op diepte als een leeg bierblikje in elkaar gedrukt.
Dat dacht ik nou ook..... Ik heb wel eens een container (die op een vrachtwagen stond) van binnen bekeken en bij de deuren kon je gewoon de kieren zien zitten....
Maar de ene container is de andere niet.... ben niet zo thuis in containerland....
  vrijdag 4 januari 2019 @ 12:08:21 #135
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_184197017
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:59 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
....Aan de andere kant, heeft het leger ook weer eens wat te doen dat iets te maken heeft met Nederland.
Zelfs militairen schrikken van enorme zooi op Schiermonnikoog: ‘Dit is verschrikkelijk’;

Zelfs voor het leger wordt het een monsterklus om Schiermonnikoog te ontdoen van de rotzooi van de 177 overboord geslagen zeecontainers. De ruim honderd militairen die vandaag zijn uitgerukt om het eiland de helpende hand te bieden, weten niet wat ze zien. Het gebied is moeilijk bereikbaar en ligt nog boordevol rotzooi afkomstig van de 177 overboord geslagen zeecontainers. ,,Dit is écht verschrikkelijk.”

Een colonne viertonners met daarin een honderdtal militairen is vanmorgen aangekomen aan de oostkant van Schiermonnikoog. De militairen, die per peloton zijn verdeeld over een eigen stuk strand, zullen de komende dagen de getroffen stranden opruimen. Bij aankomst op het strand was direct te zien dat er veel, héél veel, te doen is. De eenheden konden hun ogen niet geloven. ,,Het is veel meer dan gedacht.”

Werkelijk overal ligt rotzooi; van matrassen, kussens en schoenen tot duizenden plastic pompjes voor zeepflacons en honderden ingepakte verfrolletjes. ,,Het is echt een ravage”, vertelt verslaggever Hanneke van Houwelingen vanaf Schiermonnikoog.

Alles gaat mee
,,Het is lastig om te weten waar je moeten beginnen. We zijn gelukkig met veel, maar ik denk niet dat we binnen twee dagen klaar zijn”, vertelt Mariske Kor, soldaat. ,,Het is niet heel zwaar, maar je wordt er in ieder geval wel warm van.

,,Toen ik dit vanmorgen zag, dacht ik: dit is verschrikkelijk. Ik heb nog nooit zoiets gezien”, vertelt soldaat Gaatze Bosma. ,,De schepen moeten dit écht beter gaan vastzetten, wat een zooitje. Het is verschrikkelijk. Je komt alles tegen hier. Het is beginnen bij het begin en dan domweg alles meenemen. We gaan het dit weekend denk niet redden om alles op te ruimen, maar we gaan er wel voor.”

Op het strand staan grote containers die met de opruimende soldaten meebewegen en waar al het afval ingegooid kan worden. ^O^











:D

https://www.ad.nl/binnenl(...)hrikkelijk~ae5872ec/
  vrijdag 4 januari 2019 @ 12:11:14 #136
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184197069
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:08 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Zelfs militairen schrikken van enorme zooi op Schiermonnikoog: ‘Dit is verschrikkelijk’;

Zelfs voor het leger wordt het een monsterklus om Schiermonnikoog te ontdoen van de rotzooi van de 177 overboord geslagen zeecontainers. De ruim honderd militairen die vandaag zijn uitgerukt om het eiland de helpende hand te bieden, weten niet wat ze zien. Het gebied is moeilijk bereikbaar en ligt nog boordevol rotzooi afkomstig van de 177 overboord geslagen zeecontainers. ,,Dit is écht verschrikkelijk.”

Een colonne viertonners met daarin een honderdtal militairen is vanmorgen aangekomen aan de oostkant van Schiermonnikoog. De militairen, die per peloton zijn verdeeld over een eigen stuk strand, zullen de komende dagen de getroffen stranden opruimen. Bij aankomst op het strand was direct te zien dat er veel, héél veel, te doen is. De eenheden konden hun ogen niet geloven. ,,Het is veel meer dan gedacht.”

Werkelijk overal ligt rotzooi; van matrassen, kussens en schoenen tot duizenden plastic pompjes voor zeepflacons en honderden ingepakte verfrolletjes. ,,Het is echt een ravage”, vertelt verslaggever Hanneke van Houwelingen vanaf Schiermonnikoog.

Alles gaat mee
,,Het is lastig om te weten waar je moeten beginnen. We zijn gelukkig met veel, maar ik denk niet dat we binnen twee dagen klaar zijn”, vertelt Mariske Kor, soldaat. ,,Het is niet heel zwaar, maar je wordt er in ieder geval wel warm van.

,,Toen ik dit vanmorgen zag, dacht ik: dit is verschrikkelijk. Ik heb nog nooit zoiets gezien”, vertelt soldaat Gaatze Bosma. ,,De schepen moeten dit écht beter gaan vastzetten, wat een zooitje. Het is verschrikkelijk. Je komt alles tegen hier. Het is beginnen bij het begin en dan domweg alles meenemen. We gaan het dit weekend denk niet redden om alles op te ruimen, maar we gaan er wel voor.”

Op het strand staan grote containers die met de opruimende soldaten meebewegen en waar al het afval ingegooid kan worden. ^O^

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:D

https://www.ad.nl/binnenl(...)hrikkelijk~ae5872ec/
_O_

Goed bezig
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184198219
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een container is niet waterdicht, maar heeft een mate van waterdichtheid. Als ie zinkt krijgt ie met een enorme druk te maken, is ie echt niet op gemaakt. Ongeveer per 10 meter waterdiepte drukt er kilo per vierkante cm op. Als hij al waterdicht zou zijn, wordt ie op diepte als een leeg bierblikje in elkaar gedrukt.
Zolang hij waterdicht is, zinkt hij normaliter niet. En komt er dus geen druk op te staan en dat doet dus niet ter zake.

Als hij zinkt is hij lek, en maakt de druk niet zoveel meer uit.
pi_184198255
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:06 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dat dacht ik nou ook..... Ik heb wel eens een container (die op een vrachtwagen stond) van binnen bekeken en bij de deuren kon je gewoon de kieren zien zitten....
Maar de ene container is de andere niet.... ben niet zo thuis in containerland....
Waarom zouden die rubbers er toch zitten?



(de zwarte randen rond de deuren)
  vrijdag 4 januari 2019 @ 13:22:55 #139
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184198307
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zolang hij waterdicht is, zinkt hij normaliter niet. En komt er dus geen druk op te staan en dat doet dus niet ter zake.

Als hij zinkt is hij lek, en maakt de druk niet zoveel meer uit.
Geen enkele container is waterdicht. Hooguit watervast. Na het eerste ritje over zee en door Europa moeten die krengen vaak alweer gerepareerd worden. Komt ook omdat die dingen echt als gebruiksmateriaal worden gezien. Een deukje in een trailer of scheur in het zeil is voor veel transporteurs een ramp, een gedeukte container niet daar wordt om gelachen. Deur scheef? Gewoon met twee heftrucks dichtrammen.
And so is the past
  vrijdag 4 januari 2019 @ 13:24:01 #140
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184198334
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Waarom zouden die rubbers er toch zitten?

[ afbeelding ]

(de zwarte randen rond de deuren)
Spatwater meer niet.
And so is the past
pi_184198437
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:54 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Het gaat hier om containers die door slecht weer van een schip zijn afgevallen. Dit is gemeld bij de instanties. Schip is dus containers kwijt en zal die terug willen ga ik even vanuit. Dan is het gewoon jatten wat ze nu doen.


Veel te voorbarig geconcludeerd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 4 januari 2019 @ 13:33:50 #142
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_184198489
Gaan er nog mensen hier meehelpen met opruimen? Het is wel echt enorm hoeveel zooi er ligt en vooral wat nog in het water dobbert.

Arme zeehonden ;(
  vrijdag 4 januari 2019 @ 13:35:33 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184198521
Het is iig een goede reden om serieus te consuminderen.
Mijn hemel wat een ontiegelijke voorraad totaal overbodige meuk spoelt daar aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184198622
Hoezo ook maar 100 militairen? Zouden er minimaal 1000 moeten zijn...
  vrijdag 4 januari 2019 @ 13:46:13 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184198706
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:42 schreef nietvoorhetvoetbal het volgende:
Hoezo ook maar 100 militairen? Zouden er minimaal 1000 moeten zijn...
De tijd van een paar blikken dienstplichtigen lostrekken om velden verregende aardappels of volle stranden leeg te halen is voorbij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184198839
Dit zet dat Europese verbod op rietjes weer in een apart perspectief.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_184198878
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De tijd van een paar blikken dienstplichtigen lostrekken om velden verregende aardappels of volle stranden leeg te halen is voorbij
Onzin. Hele kazernes vol die best een dag of wat kunnen meehelpen.
pi_184199146
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Veel te voorbarig geconcludeerd.
Want?
U MAD?
pi_184199169
Zit je in het leger mag je vuilnis opruimen _O-
U MAD?
  vrijdag 4 januari 2019 @ 15:16:58 #150
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_184200511
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:33 schreef RedFever007 het volgende:
Gaan er nog mensen hier meehelpen met opruimen? Het is wel echt enorm hoeveel zooi er ligt en vooral wat nog in het water dobbert.

Arme zeehonden ;(
Zag dat er kleedjes en flatscreen tv's rond dobberen?!

Kunnen de zee honden ook lekker op een kleedje tv kijken! :')

Alle gekheid op een stokje, ik denk dat een zeehond geen piepschuim gaat eten....
Wel de vis die net een klein bolletje piepschuim op heeft......
Denk dat het wel meevalt voor de zeehond! (Het zijn geen domme beesten!)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')