abonnement Unibet Coolblue
pi_184175712
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 08:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je snapt mijn punt niet helemaal. Ik zeg namelijk niet dat ik het wenselijk gedrag vind. Dat is echter met zoveel dingen. Dat het bestraft wordt vind ik ook nog prima eigenlijk. Maar een onvoorwaardelijke celstraf is wel een erg zware straf, zeker als je dat vergelijkt met veel ergere dingen waar je af en toe alleen taakstraf voor krijgt.
Gaan staan te zwaaien met een wapen (ook een nepwapen) op de openbare weg tussen veel mensen, kan zeer snel voor een gevaarlijke situatie leiden.

Daarom hebben we hier in Nederland wetten en regels, ook voor nieuwe Medelanders.

Daarnaast mag jij de situatie bagitaliseren, da's je persoonlijke tekortkoming.
  donderdag 3 januari 2019 @ 10:41:34 #77
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184176474
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:52 schreef Infection het volgende:

[..]

Op oudjaarsavond blijkbaar niet. Je ziet een paar mensen die het op een gegeven moment door hebben en een stukje verder lopen, maar meer dan dat ook niet. Waarschijnlijk omdat ze enigszins denken dat het bij het vuurwerk hoort ofzo... Of ze zijn gewoon te dronken.
Wellicht denkt men dat het een vuurwerk pistool is ?
pi_184176620
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 10:41 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Wellicht denkt men dat het een vuurwerk pistool is ?
Men associeert het niet met een geweer.
U MAD?
pi_184177353
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Gaan staan te zwaaien met een wapen (ook een nepwapen) op de openbare weg tussen veel mensen, kan zeer snel voor een gevaarlijke situatie leiden.
:') LOL :')

Heb je het filmpje gezien? :')
pi_184179656
Duits ‘vuurwerkslachtoffer’ blijkt kogel in hoofd te hebben, sterft
https://tpo.nl/2019/01/03(...)fd-te-hebben-sterft/

Zo kan het dus ook eindigen.
pi_184180177
quote:
Vind het een beetje prijzig voor een ding dat je slechts zéér zelden gebruiken zal. Maar op zich niet verkeerd om in huis en op zak te hebben als afschrikmiddel. Hoewel, om nou standaard met zo'n ding op zak te lopen...
Eens kijken
pi_184185129
Ja, zoals iedereen hier ziet; er zijn landen waar dit volstrekt normaal is. En er zijn een beetje teveel luitjes van daar die er schijt aan hebben dat dat hier niet normaal is.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:39:20 #83
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_184185492
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:28 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Huts a niffo

Ekte straatsoldaten _O_
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_184186303
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:39 schreef richolio het volgende:

[..]

jdhd mag je brabrllrn op git firum?
pi_184203060
https://www.dumpert.nl/me(...)voor_de_polizei.html

In Duitsland kunnen ze er ook wat van, zelfs waar de politie bij is. Stelletje staatsmongolen. En maar blijven importeren, die aids.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 17:59:33 #86
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_184203571
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 14:12 schreef Maharski het volgende:

[..]

Vind het een beetje prijzig voor een ding dat je slechts zéér zelden gebruiken zal. Maar op zich niet verkeerd om in huis en op zak te hebben als afschrikmiddel. Hoewel, om nou standaard met zo'n ding op zak te lopen...
Zo’n ding aanschaffen als afschrikmiddel is echt het allerdomste wat iemand kan doen.
Sta je te wapperen met dat ding, trekt je tegenstander een echte...

Het is niet voor niets dat die rommel verboden is in Nederland. Goede zaak wat mij betreft.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_184204598
BOA's vermeden bewust risicovolle wijken op oudjaarsdag en tijdens jaarwisseling

Buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA's) hebben op de laatste dag van het jaar en tijdens de jaarwisseling bepaalde wijken in de stad bewust gemeden uit veiligheidsoverwegingen. Volgens de Nederlandse BOA Bond, de vakbond voor BOA's, was dit 'om te voorkomen dat ze een schietschijf werden' tijdens oud en nieuw.

Ruud Kuin van de BOA Bond zegt dat het besluit om bepaalde wijken te mijden is genomen in overleg met de leidinggevenden. Het gaat om gebieden in Zuidoost, Nieuw-West, West en het Wallengebied in het centrum. Ook werden er risicovolle situaties uit de weg gegaan. De politie is volgens de vakbond op de hoogte geweest van het ontwijken van situaties en wijken.

'Vervelende jochies en meiden'
'Er is nadrukkelijk de afspraak gemaakt om die gebieden te mijden', zegt Kuin tegen AT5. 'Het zijn gebieden waarvan de BOA's weten dat er vervelende jochies en meiden actief zijn. De handhavers willen geen schietschijf zijn. In de binnenstad hebben ze speciale veiligheidsbrillen gedragen in verband met het vuurwerk.'

Geen wapenstok of pepperspray
Er zijn al langer grote zorgen bij de BOA's, omdat ze zonder middelen om zich te verdedigen de straat op moeten. Dit terwijl ze geregeld te maken krijgen met agressiviteit. De BOA's moeten het doen zonder wapenstok, pepperspray of bodycam. Direct gevolg hiervan is volgens Kuin dat de leiding er nu bewust voor kiest om gebieden en bepaalde situaties uit de weg te gaan. Dit zou overigens ook al vaker gebeuren, ook buiten oudjaarsdag.

'Wij vinden dat de mensen moeten worden uitgerust met verdedigingsmiddelen. Zolang je dat niet doet, is het verstandig om gebieden te mijden', zegt Kuin. Waarbij hij benadrukt dat het niet ging om een actie van de vakbond, maar om een beslissing van de leiding.

Een derde van de handhavers geeft aan dagelijks met zwaar geweld te maken te hebben. Het gaat dan om schoppen, slaan of bijten. Dat bleek afgelopen zomer uit een enquęte-onderzoek van EenVandaag. Het zou dan uit de hand lopen op het moment dat een handhaver een boete wilt uitschrijven.

Raadsvragen
Naar aannleiding van de berichtgeving van AT5 geeft zowel VVD als PvdA aan raadsvragen te gaan stellen. De partijen willen onder meer weten of de gemeente ervan op de hoogte was dat BOA's bepaalde wijken zouden mijden. Ook vragen ze zich af hoe het bestuur dit in de toekomst wil gaan voorkomen.
https://www.at5.nl/artike(...)ijdens-jaarwisseling
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184204690
Samenvatting: Er waren 9 schietpartijen in Amsterdam met nieuwjaar. Handhavers durfden die dag verschillende wijken niet meer in uit angst te worden beschoten door 'vervelende jochies en meiden'.
En een derde van de handhavers krijgt iedere dag te maken met geweld als ze hun werk in Amsterdam uitvoeren.

Maar ze mogen niet eens pepperspray of een wapenstok dragen van de Amsterdamse gemeenteraad. Waarschijnlijk omdat dat ten koste gaat van het vriendelijke karakter van de hoofdstad ofzo.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184204730
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Samenvatting: Er waren 9 schietpartijen in Amsterdam met nieuwjaar. Handhavers durfden die dag verschillende wijken niet meer in uit angst te worden beschoten door 'vervelende jochies en meiden'.
En een derde van de handhavers krijgt iedere dag te maken met geweld als ze hun werk in Amsterdam uitvoeren.

Maar ze mogen niet eens pepperspray of een wapenstok dragen van de Amsterdamse gemeenteraad. Waarschijnlijk omdat dat ten koste gaat van het vriendelijke karakter van de hoofdstad ofzo.
Hoe zou dat toch komen? Iets met import.
pi_184261800
Ik neem aan dat die kogels niet tot Schönberg (Duitsland, 486km hemelsbreed) hebben kunnen komen, er lopen dus nog meer idioten rond...

quote:
Vuurwerkslachtoffer' blijkt kogel in hoofd te hebben
Een vrouw die in Duitsland is overleden aan een hoofdwond die ze tijdens het vuurwerk kijken had opgelopen, lijkt toch geen slachtoffer te zijn van illegaal vuurwerk. ,,Na lijkschouwing zijn we er vrij zeker van dat deze vrouw is gestorven door een schotwond’', zegt het OM.

De 39-jarige moeder van drie jonge kinderen stond op oudejaarsavond met haar echtgenoot van het vuurwerk te genieten in Schönberg (Sleeswijk-Holstein). Na enkele minuten zakte de vrouw plots in elkaar. Artsen ontdekten tijdens een spoedoperatie in het ziekenhuis metalen splinters in haar hoofd.

De autoriteiten meenden aanvankelijk dat de vrouw waarschijnlijk was geraakt door illegaal vuurwerk, maar inmiddels is gebleken dat een projectiel van een onbekend kaliber de vermoedelijke boosdoener is. De politie heeft weer onderzoek ingesteld in Schönberg. Daar wordt gesproken met mogelijke getuigen.
Vuurwapens verbieden (oh wacht....)
Racist
pi_184264244
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:25 schreef Toga het volgende:
Ik neem aan dat die kogels niet tot Schönberg (Duitsland, 486km hemelsbreed) hebben kunnen komen, er lopen dus nog meer idioten rond...

[..]

Vuurwapens verbieden (oh wacht....)
eenskijken of @hamzoef het nu nog zo onschuldig vindt :')
There are only 151 Pokémon.
pi_184264470
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:25 schreef Toga het volgende:
Ik neem aan dat die kogels niet tot Schönberg (Duitsland, 486km hemelsbreed) hebben kunnen komen, er lopen dus nog meer idioten rond...

[..]

Vuurwapens verbieden (oh wacht....)
Krijg je met dit soort taferelen:
https://www.dumpert.nl/me(...)voor_de_polizei.html

En in België kunnen ze er ook wat van:
https://www.dumpert.nl/me(...)gheid_in_belgi_.html
pi_184264685
tssk tssk

zoiets doe je in de wijk, en alleen als retaliatie op wanneer de buurjongen zwaar vuurwerk naar kinderen van 3 gooit
pi_184266436
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 18:01 schreef Infection het volgende:

[..]

Krijg je met dit soort taferelen:
https://www.dumpert.nl/me(...)voor_de_polizei.html

En in België kunnen ze er ook wat van:
https://www.dumpert.nl/me(...)gheid_in_belgi_.html
tering, lijkt wel Afghanistan daar.
There are only 151 Pokémon.
pi_184266630
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:28 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Huts a niffo

Ekte straatsoldaten _O_
_O_
pi_184266662
Waarom mag dit niet? Is toch gewoon een klein explosief wat je de lucht inschiet. Niet wezenlijk anders als een vuurpijl.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')