abonnement Unibet Coolblue
pi_184157381
Ik heb een kamer op de eerste verdieping waar een ventilatiekanaal doorheen loopt. Hier is een koof voor gemaakt waar de buis doorheen loopt. Omdat het ventilatiekanaal al meer dan 15 jaar niet wordt gebruikt en ik de kamer wil renoveren wil ik dit ventilatiekanaal weghalen.

Voor wat betreft de vloer, daar stort ik wel wat beton in en leg daar een nieuw vloertje overheen. maar hoe kan ik het gat in het plafond het eenvoudigst dichten ?
Ik denk dat de pijp zo'n 125mm is, dus dat is het gat wat ik dicht moet maken. heeft iemand een suggestie hoe dat te doen ?
pi_184157599
Is het een houten vloer of beton?
Laat die handjes wapperen!
pi_184157740
Plaatje hout met een balk ondersteunen en daar beton in gieten?
pi_184158294
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:38 schreef Jeroen68 het volgende:

Ik denk dat de pijp zo'n 125mm is, dus dat is het gat wat ik dicht moet maken. heeft iemand een suggestie hoe dat te doen ?
Als het een gips/beton plafond is:

- Van gipsplaat een ronde plaat diameter <125 mm zagen
- Met een dwarsplankje eronder als ondersteuning, in het gat plaatsen en zorgen dat ie vlak overeenkomt met het plafond
- Kier tussen gips en plafond, vullen met bruislijm
- Laten uitharden, plankje weghalen, rest opvullen en evt. uitpuilende bruislijm weg steken
- Afwerken met gips/latex.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184176525
Bedankt voor de tips. Het is een betonnen vloer/plafond.
Ik realiseer me dat ik van bovenaf, dus een verdieping hoger het gat moet vol storten. dat is inderdaad het handigst. dat gat zit een verdieping hoger achter een schot wat vrij lastig bereikbaar is. maar het zal wel nodig zijn om het op die manier te vullen. Het gat is nogal slecht te bereiken. maar daar zal ik eerst iets op moeten vinden.
pi_184180116
Ik zou van te voren de luchtvochtigheid meten en ernaar dan weet je waar je zoeken moet in het geval je schimmel zou krijgen.

Een klep kan ook, dan kan je regelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')