abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184161463
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik kan als je wil hier nog wel 40 van dit soort 'foutjes' van de NOS plaatsen hoor! Toevallig zijn al die foutjes allemaal ten gunste van een bepaalde politieke opinie.
Onzin, destijds met de opkomst van IS hadden ze ook zo een foto van geketende vrouwen die eigenlijk Iraanse zelfkastijders waren en geen IS slaven.

Overigens is de NOS veel en dan ook echt véél betrouwbaarder dan de Telegraaf. Dat jij de onbetrouwbaarheid van de Telegraaf regelmatig aanstipt, maar deze als betrouwbare bron gebruikt als het je uitkomt en het schetst als iets waarin de Telegraaf slechts één van de velen is maakt het trouwens nog veel kwalijker dan mensen die het simpelweg niet beseffen.
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:25:27 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184161672
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:47 schreef LXIV het volgende:

Wat is die enorme concentratie bij Veghel?
Goed bedoeld hobbyisme gok ik. Iemand zal wel een waardeloze meter inelkaar geklust hebben.
pi_184161819
quote:
12s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zelf vindt ik dat soort Stegeman-achtige onthullingen, ook wel vermakelijk en onweerstaanbaar om te volgen wanneer "leiders" krampachtig in de fuik zwemmen. Buiten dat wat poppetjes zijn gewisseld, heeft bonnetjesaffaire er toe geleid dat Justitie nog verder is dichtgetimmerd.

Belangrijker is te kijken naar het algeheel beleid. Ik zie nauwelijks programma's die zich kritisch opstellen t.a.v. het regeringsbeleid omtrent klimaat, EU, sociaal/zorg-stelsel en migratie. Ja, wel genoeg bekendmaken over de "ernst en gevolgen"" maar nauwelijks ingaan op werkelijkheidsgrondslagen van de besluitvorming.
Mja, da's natuurlijk ook hoe ik het (be)zie.
Sorry, maar dan volg je toch echt de verkeerde media.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184162089
Zonder de discussie te lezen moet ik zeggen dat ik vooraf dacht dat TS aan het zeuren was. Het gaat hier immers over wetenschappelijke data. De door TS aangehaalde Noordzee die plotseling rood kleurde bracht mij toch wel aan het twijfelen. Na wat gegoogle denk ik dat er meer aan de hand is met de data en wellicht hebben we hier geen objectieve data.
Hoofd van het Luftdaten/Feinstaub lab die de data levert is Jan Lutz en dat blijkt inderdaad een schoneluchtactivist te zijn. Van een wetenschapper verwacht ik eigenlijk neutraliteit en veel maren en mitsen in hun communicatie. Uit het CV van Jan Lutz:
quote:
BÜRO FÜR GESTALTEN
Gründer,
Unternehmer
Jan Lutz gründete 2007 das Design Studio Lutz und Dietrich GbR aus dem 2010 das Büro für Gestalten hervor ging. Als Kommunikationsbüro gestartet, waren Außendarstellungen für Unternehmen mit ökologischen Anspruch und Kampagnen für ökosoziale Organisationen die Schwerpunkte. Heute ist das Entwickeln von Ideen und Strategien, sowie die Beratung für nachhaltige Mobilität das größte Geschäftsfeld des Stuttgarter Büros.
Jan_sagt twitterde op zaterdag 15-12-2018 om 10:32:48 Vergesst doch mal das Auto – Ist eine Zukunft ohne eigenes Fahrzeug so unvorstellbar, wie viele Menschen hierzulande glauben? Wohl nicht. Am Ende könnte sich der Verzicht als Gewinn für alle erweisen. Via @SZ https://t.co/pB3umHqbbq reageer retweet
pi_184162107
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:39 schreef AchJa het volgende:
Anyway, de bron is stofradar.nl van ene Bertrik Sikken die eoa hobbyprojectje heeft opgezet... En volgens mij wil hij gewoon een statement maken want als je naar die stofradar site gaat en je klikt op het kaartje dan krijg je exact hetzelfde het 2018/19 (31-12 t/m 01-01) Telegraaf jaarwisseling filmpje te zien en dat was het dan.
Sikken verwijst zelf naar Luftdaten.info als zijn bron.
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:57:04 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184162121
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:55 schreef Coppi het volgende:

[..]

Sikken verwijst zelf naar Luftdaten.info als zijn bron.
Ja, daar kan iedereen zijn gemeten data naar uploaden. Dat is wat ik er van begrijp. Een soort wheater underground voor fijnstof.
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:00:16 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184163294
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, maar dan volg je toch echt de verkeerde media.
Ik volg tal van media en vind dat het publieke/commerciële bestel niet bepaald uitblinkt in objectiviteit of onderbouwde fact-finding. Kan natuurlijk ook zijn dat "hun" doelgroep dat niet interessant vind.

Gelukkig zijn er tal van andere bronnen, zoals discussiegroepen die (ongeacht je eigen voorkeur) zaken wat nuanceren.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:06:46 #83
167383 Molurus
the talking snake
pi_184163375
quote:
12s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:00 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik volg tal van media en vind dat het publieke/commerciële bestel niet bepaald uitblinkt in objectiviteit of onderbouwde fact-finding. Kan natuurlijk ook zijn dat "hun" doelgroep dat niet interessant vind.
Dat is een probleem met veel bronnen tegenwoordig natuurlijk.

quote:
12s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:00 schreef Vallon het volgende:

Gelukkig zijn er tal van andere bronnen, zoals discussiegroepen die (ongeacht je eigen voorkeur) zaken wat nuanceren.
Discussiegroepen lijken mij geen bronnen op zich. :) Leuk dat ze meningen kunnen nuanceren, maar de feiten waar die meningen betrekking op hebben kunnen nooit daar vandaan komen.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:26:00 #84
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184163694
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:06 schreef Molurus het volgende:
Discussiegroepen lijken mij geen bronnen op zich. :) Leuk dat ze meningen kunnen nuanceren, maar de feiten waar die meningen betrekking op hebben kunnen nooit daar vandaan komen.
Ik druk mij wat verkeerd uit... discussiegroepen, en dan met name usenet, sommige fora en heel soms Fok!, voor mij wel vaak een wegwijzer waar/hoe verder te (be)kijken.

Hoewel ook die voorzieningen steeds vaker worden geïnfecteerd door lieden die er een ander verblindend oogmerk op na houden. Het kost tijd te ontdekken welke schrijvers uit zijn op aandacht en zij die willen bijdragen.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:27:35 #85
453049 BoneThugss
often copied, never duplicated
pi_184163716
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

TS.
En waarom is nodig om TS z'n echte naam hier neer te plempen?

Doe gelijk ff die van jou.
Fan van Kim-Holland
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:29:14 #86
167383 Molurus
the talking snake
pi_184163747
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:27 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Man, man, man... jij bent niet echt snel van begrip he?

LXIV = Lodewijk de 14e.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lodewijk_XIV_van_Frankrijk
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:30:13 #87
453049 BoneThugss
pi_184163758
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Man, man, man... jij bent niet echt snel van begrip he?

LXIV = Lodewijk de 14e.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lodewijk_XIV_van_Frankrijk
Ik vroeg jou niks.
Fan van Kim-Holland
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:31:13 #88
167383 Molurus
the talking snake
pi_184163781
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:30 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik vroeg jou niks.
Dan zal je de verkeerde persoon hebben gequote. Jouw fout.
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:33:17 #89
453049 BoneThugss
pi_184163817
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan zal je de verkeerde persoon hebben gequote. Jouw fout.
Blabla.

Ik vroeg het in het algemeen.

Ga nu maar weer lekker verder je slinkse riedeltje af te steken.
Fan van Kim-Holland
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:41:37 #90
167383 Molurus
the talking snake
pi_184163947
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:33 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Blabla.

Ik vroeg het in het algemeen.

Ga nu maar weer lekker verder je slinkse riedeltje af te steken.
Het is waarschijnlijk beter als je nu stopt met jezelf belachelijk maken. :P
pi_184164563
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:27 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')
  woensdag 2 januari 2019 @ 18:16:39 #92
453049 BoneThugss
pi_184164613
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 18:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aah meneer de 'journalist' uit goddomme Harderwijk wil ook wat zeggen.

Izz eckt rechts, die PvdA.
Fan van Kim-Holland
pi_184164631
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 18:16 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Aah meneer de 'journalist' uit goddomme Harderwijk wil ook wat zeggen.

Izz eckt rechts, die PvdA.
  woensdag 2 januari 2019 @ 18:19:45 #94
453049 BoneThugss
pi_184164659
:)

#ALTIJDREADY :)
Fan van Kim-Holland
pi_184167229
Ach, media en data...

Kwam vorige week nog een mooi voorbeeld tegen in De Standaard:
quote:
Uit cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum blijkt dat 2018 een recordjaar was voor files op de weg. We stonden dit jaar ongeveer 925.000 uur stil, dat is 12.000 uur meer dan vorig jaar. Daarvan brachten we 1.588 uur of 66 volle dagen door in files van meer dan 100 kilometer. In 2018 waren er wel minder van die extreme files. Slechts 5 uur lang stonden we in een file van meer dan 400 kilometer.
Ook Het Laatste Nieuws (die VRT en VTM als bron vermelden):
quote:
In totaal stonden we in de eerste elf maanden van dit jaar ongeveer 925.000 uur stil in Vlaanderen. Dat is 12.000 uur meer dan in heel vorig jaar. De files worden langer in kilometers én in tijd.
https://www.hln.be/nieuws(...)000-uur-in~ab286217/
Er zijn 6 miljoen Vlamingen, als die in 11 maanden samen slechts 925.000 uur in een file stonden, dan had Vlaanderen het beste wegennet van Europa (als 1 Vlaming op 2 met de auto rijdt komt het neer op 18.5 minuten per persoon).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben het gemiddelde per dag van elke maand bij elkaar geteld. Als je dat voor 11 maanden doet, dan krijg je... het gemiddelde voor 11 dagen. Gemiddelden tel je niet bij elkaar op!!!
Het werkelijke cijfer (aantal uren verloren in de file) voor die 11 maanden is 20.060.000.

Verklaart meteen waarom ik nergens een bericht van het Vlaams Verkeerscentrum vond, die sturen zo'n onzin niet uit, die weten wat hun cijfers betekenen.
Blijkbaar heeft iemand, journalist of whatever, die niet begreep wat de cijfers voorstelden, dit berekend, niemand op de redactie heeft zich vragen gesteld bij het absurd lage cijfer, een andere krant heeft het overgenomen...
Is geen gevoel voor getallen hebben een voorwaarde om op een krant te werken?
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
pi_184175705
De hele media van Nederland staat vol met nepnieuws.
Ik ben HSG-Bomber niet.
  donderdag 3 januari 2019 @ 11:05:08 #97
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_184176819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:35 schreef LXIV het volgende:
Iedereen weet dat je de Telegraaf gewoon kunt betalen om 'jouw versie' van het nieuws op de voorpagina te krijgen. Pas nog een verslag over een omwonenden-comitee van Schiphol dat protesteerde voor meer vluchten.
Of het een 'links' of 'rechts' actiepunt is maakt hierbij niet uit. Geld kent geen politieke voorkeur.

Vandaag dan weer een nepnieuwsartikel met het doel de publieke opinie over vuurwerk te beínvloedden. Hoewel de Telegraaf meestal een 'niet zeuren'-mentaliteit aangaande vervuiling en overlast brengt, alarmeren ze hier de mensen voor het gevaar van vuurwerk op hun longen:
https://www.telegraaf.nl/(...)werk-met-jouw-longen
In het filmpje laten ze de smog zien in Nederland tijdens Oudjaar. En ja hoor, plots om 00:00 een enorme toename van smog over heel Nederland. Rode en paarse concentraties, dat kan nooit goed zijn.
Als je goed kijkt zie je dat op exact dat moment ook boven de gehele Noordzee de getoonde 'smog-concentratie' opeens donkerrood wordt. Hebben de zeehondjes ook vuurwerk afgestoken, of heeft iemand van de Telegraaf het kleurenfilter plotseling aangepast? Ik denk het laatste.
Televaag staat vol nep nieuws en de reacties die ze er mee uitlokken op hun artikelen of sensatie-beluste koppen (om maar advertenties te verkopen) is bij de beesten af.
Ze geven mensen meningen die totaal nergens op slaan maar goed "da hep in de courant gestaan" kennen ze dan zeggen :(
N/A
pi_184177240
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dealsniettemin open je zo te zien nog steeds met enige regelmaat topics in NWS met Telegraaf als bron. Ergens moet dat dan toch ophouden zou je zeggen.
Als het over allochtonen en moslims gaat dan is de bron ineens niet meer zo relevant.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  donderdag 3 januari 2019 @ 11:32:49 #99
167383 Molurus
the talking snake
pi_184177260
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:31 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Als het over allochtonen en moslims gaat dan is de bron ineens niet meer zo relevant.
Dat is waar Telegraaf en soortgelijke bronnen voor zijn: lekker boos worden over datgene wat je wilt horen. :D Of het waar is doet er alleen toe als het somehow niet is wat je wilt horen.

Met nieuws heeft het nauwelijks nog iets te maken. Dat is een beetje het manco van het moderne informatietijdperk: men gaat lekker shoppen en kiest z'n eigen werkelijkheid.
  donderdag 3 januari 2019 @ 11:39:02 #100
148813 Vader_Aardbei
Goddeloos genieten
pi_184177374
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:05 schreef nils7 het volgende:

[..]

Televaag staat vol nep nieuws en de reacties die ze er mee uitlokken op hun artikelen of sensatie-beluste koppen (om maar advertenties te verkopen) is bij de beesten af.
Dat kun je van de Volkskrant en het NRC ook zeggen.

Als we de Telegraaf in de ban doen kun je geen enkele krant meer citeren.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')