abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7678158
Ok, misschien niet de meest betrouwbare bron, maar toch
quote:
P R I V É

Maximus krijgt nieuw leven

Van onze redactie

AMSTERDAM - De producenten van de succesvolle film 'The Gladiator' kiezen er waarschijnlijk toch voor om Russell Crowe wederom als hoofdrolspeler in te zetten voor het vervolg. Het probleem is echter dat Maximus tijdens deel 1 om het leven kwam.

Maximus krijgt nieuw leven (Foto: Filmmij.)

Om toch weer gebruik te kunnen maken van Crowe's acteertalent (Crowe ontving een oscar voor zijn rol in 'The Gladiator') kiezen de producenten waarschijnlijk voor een terugblik op het leven van de held of zullen ze Maximus een nieuw leven schenken: het leven na de dood.

Producent Walter Parkes vertelt in de Chicago Sun-Times: "De Romeinen hebben altijd sterk gelooft een leven na de dood. We kunnen dus allebei de kanten op. Of terug naar het verleden of de toekomst in."

Wat vinden we ervan?

Persoonlijk lijkt me de eerste optie wel aardig.
Een prequel in plaats van een sequel.

Het leven kan op sommige momenten zo verdomde hard en moeilijk zijn.....
pi_7678190
Prequel lijkt me een beter idee. Anders moet je zo een ongeloofwaardig verhaal over zijn heropstanding gaan verzinnen ofzo.

Aan de andere kant lijkt het me wel moeilijk een goed verhaal te verzinnen voor een prequel..

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_7678257
quote:
Gladiator sequel picking up pace
Just when we thought that rumours concerning a possible Gladiator sequel had passed without incident, DreamWorks SKG head honcho Walter Parkes has revealed that it looks like the follow-up will happen after all.

Talking to US newspaper The Chicago Sun-Times, the studio exec said "We've started working on [a sequel]. We have an idea."

Parkes was asked if the movie would, once again centre on the character that won Russell Crowe an Oscar, General Maximus Decimus Meridus?

"Maximus is dead-dead-dead, no coming back and the story picks up things 15 years later," Parkes revealed.

http://uk.news.yahoo.com/020626/242/d1za5.html
pi_7678287
Je ziet 'em toch alleen maar neervallen?
Hij hoeft niet echt dood te zijn, dat 'ie z'n vrouw en kind ziet kan slechts een droom zijn.
Ik denk dat ik het wel eens eerder vergeten ben.
pi_7678289
Geen van beide. Gewoon laten zoals het is en geen gezeik van met een prequel of sequel.
pi_7678309
quote:
Latest updates on Gladiator 2

Gladiator 2 Updated :

Tuesday 10th December 2002: Gladiator 2 Update:
Writer John Logan has been asked about the possibility of Ridley Scott taking the director's hot seat on Gladiator 2 We'll see. I certainly hope. I mean, as many great directors as I've worked with, I've never had more fun than working with Ridley. And as I always say, "All hail Ridley Scott" - because it was his vision that made that movie what it is. I mean, Bill and David and I did good work on the script, Walter Parkes and Doug Wick were incredible producers, we got phenomenal support from DreamWorks and Universal - but it was Ridley Scott who made that movie great.

Monday 9th December 2002: Gladiator 2 Update:
Writer John Logan has been talking about the in development Gladiator sequel "Well, you know, "Gladiator" was a long and interesting process. And once we sort of realized what we had, there was a lot of talk even then about how this could be a multi-generational saga. The story of Rome could go on - because the things that happened after the death of Commodus are absolutely thrillingly exciting. So there was even talk then. And then, when the movie did well and got the attention that it did, those talks began to become more serious. So it was not a frivolous decision of, "Oh - the movie made a lot of money. Let's somehow ground out a sequel." There are frankly clues in the first movie about what the second movie is going to be - and threads that are left open to be picked up".

Tuesday 3rd December 2002: Gladiator 2 Update:
Writer John Logan has been talking about the in development Gladiator sequel "Its in the story phase. Im meeting with Ridley [Scott]and talking about what is our deed, and sort of flushing it out. Its early. It does have something to do with the first film but Im not calling it a sequel. I cant even tell you because its all so top-secret! If I said anything, Ridley will come running through this door and strangle me. Its doing very well and its going to be really exciting."

Monday 21st October 2002: Gladiator 2 Update:
It has been revealed the timelien zone that the Gladiator sequel may be set in and it will be set during the reign of Emperor Septimius Severus. This will be directly after the timeline of the first movie as Severus restored stability to the Roman empire after the civil wars that occured directly after the murder of Commodus.

Monday 23rd September 2002: Gladiator 2 Update:
Writer John Logan has been signed up to write a sequel to Gladiator. Details are sketchy but it is thought the movie will pick up 15 years after the end of Gladiator.

vrijdag 3 januari 2003 @ 01:04:44 #7
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_7678310
Ik denk dat de 2e film slecht wordt. Ze kunnen beter een andere hoofdpersoonnemen. Ik wil nog wel romeinse gevechten zien, dus laat
ze de verovering van europa verder verfilmen en volg dan iemand die als slaaf meegenomen word en als gladiator gaat vechten
  vrijdag 3 januari 2003 @ 01:07:02 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_7678359
Zolang , Ridley Scott , maar regisseert, dan komt het wel goed.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 01:14:35 #9
14827 Kogando
Modelprutser
pi_7678506
Lijkt me tof.. Maar wel moeilijk, het verhaal is al af namelijk..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_7678537
neeee geen vervolg op Gladiator

tis een meesterlijke film, laat hem ook zo, maak er geen slap afruksel van

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 01:18:19 #11
14827 Kogando
Modelprutser
pi_7678580
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 01:03 schreef Imi het volgende:
Je ziet 'em toch alleen maar neervallen?
Hij hoeft niet echt dood te zijn, dat 'ie z'n vrouw en kind ziet kan slechts een droom zijn.
Dat zou helemaal slecht zijn... En wat dan? Een nieuwe keizer ofzo..

Het zou beter zijn als ze gewoon een nieuw verhaal met andere personages zouden verzinnen. Maar wel in dezelfde stijl.. Dus dat hij nooit Maximus geweest is.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_7678651
Ik hoorde het net ook op RTL Boulevard (shame on me)
prequel lijkt me niet, de film heet gladiator, bij een prequel gaat het totaal niet over gladiatoren meer. Een vervolg lijkt me ook raar, omdat ie toch echt dood was.
Misschien als een soort van prequel het verhaal van Proximo, zijn avonturen als gladiator. Hoe hij de held werd van Rome en zijn vrijheid geschonken kreeg door de keizer.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 01:24:32 #13
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_7678695
het verhaal -kan- niet vervolgd worden met hetzelfde personage, hoogstens een prequel of gewoon een vervolg met andere personages en dezelfde hoofdpersoon... maar hoe dan ook, het wordt met crowe een slap aftreksel; de eerste film blijft je dan toch altijd bij.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 01:30:26 #14
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_7678803
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 01:07 schreef speknek het volgende:
Zolang , Sir Ridley Scott , maar regisseert, dan komt het wel goed.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 3 januari 2003 @ 03:01:29 #15
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_7679717
Wanneer gaan ze nou eens films maken over Germanen? Jammer dat men zo'n interessant volk met zo'n extensieve mythologie etc links laat liggen.
Ik heb ook erg mijn bedenkingen hierover. Film eens de andere kant van het verhaal ipv een slap vervolg.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 03:28:14 #16
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_7679858
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 03:01 schreef Witchfynder het volgende:
Wanneer gaan ze nou eens films maken over Germanen? Jammer dat men zo'n interessant volk met zo'n extensieve mythologie etc links laat liggen.
Ik heb ook erg mijn bedenkingen hierover. Film eens de andere kant van het verhaal ipv een slap vervolg.
of de Vikings! hoi BTW; long time no see
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_7701330
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 03:28 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Mja dit zou best cool zijn
Je kan bijvoorbeeld ook zoiets verfilmen van toen de vikingen europa binnenvielen.
Wat ook iets leuks zou zijn, en toch met de romeinen heeft te maken, zou zijn dat de mensen uit europa italie binnenvielen en zo een einde maakten aan de Romeinse overheersing (zo had ik het tenminste onthouden van mijn geschiedenislessen)
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zaterdag 4 januari 2003 @ 11:14:14 #18
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_7701443
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 03:28 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Vikingen is al gedaan, maar een reprise kan ja. Maar waarom geen film over de Germanen in het zuiden? Degene hier hier en in Duitsland woonden? Die het opnamen tegen de Romeinen? Dat lijkt me cool. Films over "nobele barbaren" slaan altijd wel aan, hoewel het qua barbaarsheid van de Germanen zeker wel meevalt. Toen met de Bataafse Opstand waren het gewoon twee Romeinse legers die het tegen elkaar opnamen. De Bataven hadden de training, kennis en uitrusting van de Romeinen. Maar ik dwaal af.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 11:16:05 #19
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_7701453
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 10:50 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Mja dit zou best cool zijn
Je kan bijvoorbeeld ook zoiets verfilmen van toen de vikingen europa binnenvielen.
Wat ook iets leuks zou zijn, en toch met de romeinen heeft te maken, zou zijn dat de mensen uit europa italie binnenvielen en zo een einde maakten aan de Romeinse overheersing (zo had ik het tenminste onthouden van mijn geschiedenislessen)

Ja, een film over de Germaanse generaal Oduaker die in 476 door keizertje Romulus Augustulus van de troon te stoten een einde maakt aan het Romeinse rijk. Weetje, van de tijd tussen het einde van de Romeinen en Karel de Grote weten we bijna niks, tenminste ,we horen er weinig over, behalve over Attilla de Hun dan.
pi_13170823
Gladiator II in de maak
12-9-2003, (filmfocus) - Het is opmerkelijk stil geweest rond Ridley Scott en zijn plannen rond een nieuwe Gladiator. Nu heeft hij in een exclusief interview met de engelse website Empire Online, details prijsgegeven over wat ons allemaal te wachten staat.

"Het verhaal is af" weet Scott direct te melden over zijn nieuwe project waarvan het eerste deel met Russel Crowe in de hoofdrol destijds goed was voor 5 Oscars. De nieuwe film begint waar de vorige eindigde en speelt zich af geheel buiten het Colliseum.

In 'Gladiator' uit 2000 zagen we hoe de Romeinse generaal Maximus moest aanschouwen dat zijn vrouw en kind vermoord worden in opdracht van keizer Commodus. Hij zweert wraak en daagt de keizer zelf uit tot een gevecht in het Colliseum. De film was destijds een groot succes en heeft wereldwijd meer dan $400 miljoen opgebracht.

In Gladiator II moeten veldslagen en politiek de centrale thema's gaan worden. Gladiatorengevechten behoren volgens Scott tot het verleden."We kunnen dat niet meer doen, dat is al gedaan, het moet dit keer over politiek, historie en grote oorlogen gaan. Dat zijn ook fascinerende aspecten uit die periode".

Vast staat dat het verhaal zich niet rond Maximus gaat afspelen en dus hoeven we niet te rekenen op een hoofdrol voor Russell Crowe. Wel zegt Scott dat Maximus, waarschijnlijk in flashbackvorm deel gaat uitmaken van het verhaal. De zoon van de keizerin uit het eerste deel Lucius wordt de centrale figuur in het nieuwe deel.

Over de cast is ondertussen ook bekend dat Connie Nielsen zal terugkeren voor de rol van Lucilla, de zus van keizer Commodus en tegelijk hopeloos verliefd op Maximus.

bron: filmfocus.com

De terugkeer van Connie Nielsen is iig zeer positief. Ik ben erg benieuwd naar deze film, ik snap alleen niet waarom hij Gladiator 2 zal moeten heten.

Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 14 september 2003 @ 23:22:29 #21
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_13170955
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 11:14 schreef Witchfynder het volgende:
Toen met de Bataafse Opstand waren het gewoon twee Romeinse legers die het tegen elkaar opnamen. De Bataven hadden de training, kennis en uitrusting van de Romeinen.
Ten tijde van mijn scriptie over het Vierkeizerjaar en de Bataafse opstand op de middelbare school zag ik het al voor me: Civilis, de film over de eenogige Batavier Julius Civilis die het Romeinse rijk deed wankelen...

Magoed, [ontopic]
Gladiator II --> bad idea

Voor de geschiedenisliefhebbers zit eraan te komen: Troy en Hannibal.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_13171008
quote:
Op zondag 14 september 2003 23:22 schreef Verbal het volgende:
Voor de geschiedenisliefhebbers zit eraan te komen: Troy en Hannibal.
Troy wist ik, maar Hannibal? Leuk! Vertel meer!
pi_13171090
Ik heb Gladiator nog niet gezien...

dus hij gaat op het eind dood? bedankt

zondag 14 september 2003 @ 23:28:05 #24
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_13171112
quote:
Op zondag 14 september 2003 23:24 schreef Henk_Glimlach het volgende:

[..]

Troy wist ik, maar Hannibal? Leuk! Vertel meer!

Hmz, ik meende dat recentelijk in Empire te hebben gelezen, maar op de IMDb vind ik er niets over terug

I'll get back to you...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 14 september 2003 @ 23:37:32 #25
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_13171373
Een vervolg op Braveheart ok, maar op Gladiator? Nou ja, we zien wel.

Ik wacht nog steeds op een grote Germanen-film.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')