abonnement Unibet Coolblue
pi_184154003
Ik ben een enorm van van geschiedenis en vind vooral de 2e Wereldoorlog interresant. Ik weet dat daar veel boeken over zijn maar ik ken eigenlijk alleen degene over de “gewone” burgers uit landen zoals ‘oorlogswinter’. Ik zoek nu naar boeken die eigenlijk over de soldaten, piloten etc. Gaan uit de tweede Wereldoorlog. Ik heb hierover alleen nog ‘schone laarzen, vuile handen’ gelezen van Kennet McAlpine. Nou is mijn vraag of jullie nog meer titels voor mij hebben. Het mag zowel fictie als non-fictie
  woensdag 2 januari 2019 @ 00:40:12 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184154057
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 00:35 schreef Mitsmex het volgende:
Ik ben een enorm van van geschiedenis en vind vooral de 2e Wereldoorlog interresant. Ik weet dat daar veel boeken over zijn maar ik ken eigenlijk alleen degene over de “gewone” burgers uit landen zoals ‘oorlogswinter’. Ik zoek nu naar boeken die eigenlijk over de soldaten, piloten etc. Gaan uit de tweede Wereldoorlog. Ik heb hierover alleen nog ‘schone laarzen, vuile handen’ gelezen van Kennet McAlpine. Nou is mijn vraag of jullie nog meer titels voor mij hebben. Het mag zowel fictie als non-fictie
Ik zou zeggen: ga naar de bibliotheek en zoek daar op het onderwerp. Denk dat je duizenden boeken tegen zal komen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_184154371
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 00:40 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: ga naar de bibliotheek en zoek daar op het onderwerp. Denk dat je duizenden boeken tegen zal komen.
Klopt ja maar ik ben nu op vakantie dus dat moet nog even wachten
  woensdag 2 januari 2019 @ 06:55:35 #4
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184155081
Roald Dahl, Going Solo
pi_184175824
Ik vond "Montyn" van Dirk Ayelt Kooijman een erg mooi boek. Lekker vlotte stijl, wat dat betreft een beetje een jongensboek/schelmenroman, maar dan wel over een Nederlander die de foute kant kiest en die met de minder heroische kanten van oorlog kennismaakt. Het is een roman maar het verhaal zelf is biografisch en geen fictie.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 00:40 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: ga naar de bibliotheek en zoek daar op het onderwerp. Denk dat je duizenden boeken tegen zal komen.
Dat die boeken er zijn wist TS vermoedelijk al. Ik denk dat hij bedoelt welke van al die boeken aanraders zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184232931
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vond "Montyn" van Dirk Ayelt Kooijman een erg mooi boek. Lekker vlotte stijl, wat dat betreft een beetje een jongensboek/schelmenroman, maar dan wel over een Nederlander die de foute kant kiest en die met de minder heroische kanten van oorlog kennismaakt. Het is een roman maar het verhaal zelf is biografisch en geen fictie.

[..]

Dat die boeken er zijn wist TS vermoedelijk al. Ik denk dat hij bedoelt welke van al die boeken aanraders zijn.
Bedankt,

En klopt ja,
  zondag 6 januari 2019 @ 20:05:07 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184246796
Slaughterhouse-five van Vonnegut, gaat van autobiografisch tot bijna science fiction.
We have always been at war with Eastasia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')