abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 januari 2019 @ 23:50:41 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_184153133
Ik ben bijzonder blij met mijn Sony A1 Oled, maar de kijkafstand is te groot (> 5 meter), dus ben ik op zoek naar een alternatief.

Een grote Oled kost zowat zoveel als een auto, dus ben me wat aan het orienteren op wat anders. Heb totaal geen zin in een projector die aan de andere kant van kamer moet staan, dus kwam de 'Ultra short throw projector' tegen. Een apparaat dat zeer dicht bij de wand/muur staat en toch een 150" projectie biedt.

Iemand ervaring met dit soort projectors?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_184153319
Belangrijk bij een dergelijke projector is dat je op een goed scherm (of kaarsrechte muur) projecteert. Doordat het licht vanaf een aparte hoek (bijna recht eronder) op de muur geprojecteerd wordt, zal elke kleine imperfectie van de muur snoeihard naar voren komen, iets wat je bij een 'klassieke' projector die vanuit een rechte lijn naar de muur projecteert iets minder hebt.

Verder moet je bij projectors in het algemeen (tov OLED) rekening houden met de zwartwaardes, die zijn toch altijd minder. Zwart is toch niet echt zwart. Kleur in het algemeen ziet er toch wel veel beter uit op OLED zeg maar.

Als laatste aandachtspuntje (en dan houdt mijn kennis over dergelijke projectoren echt ver op) is dat het soms tricky is hem echt goed af te stellen voor scherp beeld. Wederom door de onorthodoxe hoek waarop de projector projecteert kunnen kleine wijzigingen een groot impact hebben om de beeldkwaliteit, en afhankelijk van hoe de beamer in kwestie de mogelijkheid geeft om de lens in te stellen kan dat prima gaan, of problematisch zijn.

Op het werk hebben we zo'n ding staan die je kunt scherpstellen met soort van draaiknop, maar zelfs een miniscule draai aan die draaiknop heeft een gigantisch effect op de scherpheid, erg tricky goed in te stellen. Maar dat kan een probleem zijn met die specifieke projector natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2019 23:58:01 ]
pi_184153416
Zijn in elk geval interessante dingen. Zag laatst een review over op youtube. Instelmogelijkheden genoeg zo te zien.

Probleem hier is ook dat als we groter dan 65 inch willen in oled dat het heel snel heel veel duurder wordt.

Verkapte TVP dus :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 2 januari 2019 @ 00:22:19 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_184153801
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 23:57 schreef Vanillekwark het volgende:
Belangrijk bij een dergelijke projector is dat je op een goed scherm (of kaarsrechte muur) projecteert
Hisense schijnt er een scherm bij te leveren:



quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 23:57 schreef Vanillekwark het volgende:
Verder moet je bij projectors in het algemeen (tov OLED) rekening houden met de zwartwaardes, die zijn toch altijd minder. Zwart is toch niet echt zwart. Kleur in het algemeen ziet er toch wel veel beter uit op OLED zeg maar.
Tsja, zo'n videofiel ben ik ook weer niet, dus daar kan ik mee leven.

Zie wel héél verschillende prijzen; Sony voor tienduizenden euros, terwijl bijvoorbeeld LG er ver onder ligt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_184153831
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 00:22 schreef static het volgende:

[..]

Hisense schijnt er een scherm bij te leveren:

[ afbeelding ]

[..]

Tsja, zo'n videofiel ben ik ook weer niet, dus daar kan ik mee leven.

Zie wel héél verschillende prijzen; Sony voor tienduizenden euros, terwijl bijvoorbeeld LG er ver onder ligt.
Schermen zijn wel aan te raden ja, tis niet iets wat je gewoon op een witte muur wil projecteren. Ik zit helaas niet diep genoeg in de materie om je echt over verschillende modellen te gaan adviseren, maar misschien dat iemand anders je daar nog wat verder mee kan helpen ;)

En of die zaken qua beeldkwaliteit je storen, dat idd enorm subjectief. De ene stoort zich er kapot aan, de andere merkt het niet eens. An sich wel altijd aan te raden om te kijken of je ergens een demo-opstelling kunt zien.

Is de plek waar je TV nu staat een plek die veel direct zonlicht krijgt?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 00:24:34 ]
  woensdag 2 januari 2019 @ 00:45:45 #6
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_184154135
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 00:23 schreef Vanillekwark het volgende:
Is de plek waar je TV nu staat een plek die veel direct zonlicht krijgt?
Ja, ik woon in een hoekhuis, dus érg veel licht. Aan de andere kant kijk ik voornamelijk in de avond, als het wat donker is. Maar goed, je snapt mijn dilemma? :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_184154179
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 00:45 schreef static het volgende:

[..]

Ja, ik woon in een hoekhuis, dus érg veel licht. Aan de andere kant kijk ik voornamelijk in de avond, als het wat donker is. Maar goed, je snapt mijn dilemma? :P
Ik heb ooit een gewone beamer gehad, met idd ook het idee 'ik kijk voornamelijk in de avond'

Maar die paar keer dat ik niet in de avond keek ging ik kapot van ergernis :') Ja, ik zit met hetzelfde dilemma overigens. TV's van het formaat wat prettig kijken is vanaf mn bank zijn niet te betalen. Mocht je je probleem hebben opgelost, hoor ik graag hoe :')
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 3 januari 2019 @ 15:20:36 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184181365
Een Samsung 82" TV koop je al voor £2499. Dat is geen 150" maar toch al redelijk groot en het beeld zal veel mooier zijn dan zo'n projector. Afweging dus.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 3 januari 2019 @ 15:54:05 #9
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_184182106
Kan me niet voorstellen dat dat een 4K/HDR is. Heb je een linkje?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 3 januari 2019 @ 16:49:30 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184183130
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:54 schreef static het volgende:
Kan me niet voorstellen dat dat een 4K/HDR is. Heb je een linkje?
https://www.richersounds.com/sams-ue82nu8000.html

of op Amazon: https://www.amazon.co.uk/(...)&smid=A3P5ROKL5A1OLE

[ Bericht 23% gewijzigd door SeLang op 03-01-2019 16:55:38 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')