abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184145066
quote:
Geschokte reacties in Duitsland nadat jonge asielzoekers willekeurige passanten in elkaar hebben geslagen

In Duitsland is commotie ontstaan nadat vier dronken asielzoekers in de gemeente Amberg (Beieren) passanten in elkaar sloegen. Daardoor raakten twaalf mensen gewond. Het voorval leidt tot geschokte en boze reacties. De Beierse fractie van de rechts-populistische Alternative für Deutschland (AfD) eist dat de daders het land worden uitgezet.

De verdachten komen volgens de politie uit Afghanistan, Syrië en Iran. Ze zouden op zaterdagavond in de omgeving van het station mensen hebben aangevallen. De politie heeft hen opgepakt. De vier asielzoekers woonden niet in Amberg. Eén jongeman leefde in Auerbach, een andere in Regensburg en twee asielzoekers hadden geen vaste verblijfplaats.

Rond 18u30 begonnen de jonge asielzoekers aan hun exploot van geweld. Hun eerste slachtoffer was volgens de Duitse krant ‘Bild’ een jongen van dertien jaar die ze een slag in de buik toebrachten. Daarna sloegen ze een 29-jarige man in het gezicht. Ze gingen ook verbaal agressief te keer. Een 17-jarig meisje werd uitgescholden voor ‘hoer’. Vervolgens werden nog tien mensen verwond.

De politie verklaarde dat er zich angstaanjagende scènes in Amberg hebben afgespeeld. Wanhopige mensen probeerden in allerijl aan de gewelddadige en beschonken asielzoekers te ontsnappen. Maar ze werden ingehaald en op de grond gegooid, vervolgens geslagen en geschopt.

“We renden weg, maar ze haalden ons in bij het stoplicht”, vertelde een getuige aan ‘Bild’. “We waren met zes. Drie vrienden van me moesten slagen incasseren. Ook ik werd geschopt.”

De slachtoffers zijn volgens de autoriteiten tussen de 16 en 42 jaar oud en liepen in de meeste gevallen lichte verwondingen op. Een 17-jarige jongen moest met een hoofdwonde worden opgenomen in het ziekenhuis.

Burgemeester van Amberg, Michael Cerny (CSU), sprak op Facebook zijn afschuw uit over het geweld. Hij noemde de daders “idioten” die ook vreedzame asielzoekers een slechte dienst bewijzen. De christendemocraat kreeg via de sociale netwerksite vele honderden reacties op die post.

www.hln.be/nieuws/buitenl(...)n-geslagen~a8627676/
Ik denk dat de grote toestroom van asielzoekers onwenselijk is, maar ik begrijp best dat de individuele asielzoeker naar de EU wil voor een beter leven. Ik begrijp alleen niet dat een beter leven voor sommige gelijk staat aan het in elkaar slaan van mensen op een feestelijke dag.
pi_184145127
Ze hebben zelfs een woord uit de TT geslagen.
pi_184145167
Ik zou echt graag zien dat we in landen als Duitsland en Nederland eens ophielden met doorgeslagen lief en naïef zijn. Alle asielzoekers/migranten die hierheen komen, maken - ongeacht of hun procedure succesvol is - gebruik van onze gastvrijheid. Wie daar misbruik van maakt en zich misdraagt, moet daarvan de consequenties ondervinden.

Asielzoekers die zich misdragen, moeten worden teruggestuurd naar het land van herkomst. Dit is de enige manier om dit soort gedrag de kop in te drukken.
pi_184146610
Met 6 man vluchten van 4 minderjarigen? Opmerkelijk.
Verder zodra ze met een taakstrafje die ze niet zullen vervullen op straat staan even opzoeken met alle belaagde mensen.
pi_184147521
Ik weiger te geloven dat de trotse Duitse geest van weleer verdwenen is. De huidige generatie is opgegroeid als een stel slapzakken met een 'ihre schuld-mentaliteit', maar dit kan niet goed blijven gaan.

[ Bericht 14% gewijzigd door sp3c op 01-01-2019 21:40:50 ]
pi_184147926
Wijt het eerder aan sociale cohesie. Vroegah kreeg je in dit soort situaties gewoon de halve straat op je nek.
pi_184148534
Volwassenen die minderjarige én asielzoekers in elkaar slaan. Oh god, alle kranten in de EU zouden als voorpagina zoiets als "racistische duisters slaan onschuldige, minderjarige zieligheidsfactor 100x, ongedocumenteerde verrot".

Trap dat kut volk er godverdomme eens uit.

[ Bericht 17% gewijzigd door Frutsel op 02-01-2019 10:00:25 (probeer het eens in andere woorden aub) ]
pi_184150043
Komt er een dag dat we het niet over vluchtelingen hebben? :')
pi_184155163
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 22:10 schreef Bocaj het volgende:
Komt er een dag dat we het niet over vluchtelingen hebben? :')
Ja. Wanneer ze allemaal weer terug naar land van herkomst zijn.
Land of the free. Home of the brave.
pi_184155826
Wir schaffen das.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184155829
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 22:10 schreef Bocaj het volgende:
Komt er een dag dat we het niet over vluchtelingen hebben? :')
Wanneer ze zich een keer gedragen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 2 januari 2019 @ 09:35:12 #12
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184155860
quote:
“We renden weg, maar ze haalden ons in bij het stoplicht”, vertelde een getuige aan ‘Bild’. “We waren met zes. Drie vrienden van me moesten slagen incasseren. Ook ik werd geschopt.”
Mietjes :N
  woensdag 2 januari 2019 @ 09:40:48 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184155912
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:28 schreef maan_man het volgende:
Ik denk dat de grote toestroom van asielzoekers onwenselijk is, maar ik begrijp best dat de individuele asielzoeker naar de EU wil voor een beter leven. Ik begrijp alleen niet dat een beter leven voor sommige gelijk staat aan het in elkaar slaan van mensen op een feestelijke dag.
Dit is natuurlijk een valse 'conclusie'.
Nergens blijkt uit dat 'mensen in elkaar slaan' een beter leven in zou houden voor deze jongens.

Ik heb dus goed nieuws voor je. Het is dus terecht dat je het niet begrijpt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 09:43:46 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184155944
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 09:35 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Mietjes :N
Wat hadden ze dan moeten doen? Ze een paar tikkies geven? En dan staat er de volgende dag in de krant dat een groepje zielige vluchtelingen inelkaar gemept is :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184155972
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 21:08 schreef havanagila het volgende:
Wijt het eerder aan sociale cohesie. Vroegah kreeg je in dit soort situaties gewoon de halve straat op je nek.
Goed punt!

In sommige wijken zouden ze dit ook nu nog niet moeten proberen.
  woensdag 2 januari 2019 @ 09:50:11 #16
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184155997
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 09:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Wat hadden ze dan moeten doen? Ze een paar tikkies geven? En dan staat er de volgende dag in de krant dat een groepje zielige vluchtelingen inelkaar gemept is :')
Dat zal de reden zijn geweest voor het rennen inderdaad.
pi_184156030
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 09:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Wat hadden ze dan moeten doen? Ze een paar tikkies geven? En dan staat er de volgende dag in de krant dat een groepje zielige vluchtelingen inelkaar gemept is :')
Dit inderdaad. Een racistisch aanval op asielzoekers met een trauma.

Daarom durven mensen ook niet meer.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 2 januari 2019 @ 09:58:02 #18
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184156075
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:27 schreef Murdera het volgende:
Met 6 man vluchten van 4 minderjarigen? Opmerkelijk.
Verder zodra ze met een taakstrafje die ze niet zullen vervullen op straat staan even opzoeken met alle belaagde mensen.
Als je als NL/DE/EU ingezetene met een baan iets terug doet ga je de bak in wegens mishandeling en heb je een strafblad. Dag leven :W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 09:59:11 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184156087
quote:
18s.gif Op woensdag 2 januari 2019 09:50 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dat zal de reden zijn geweest voor het rennen inderdaad.
Ja.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184156620
met 6 man / hele straat rennen voor vier van die kutpubers :')
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 2 januari 2019 @ 10:54:33 #21
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_184156688
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 09:58 schreef daNpy het volgende:

Als je als NL/DE/EU ingezetene met een baan iets terug doet ga je de bak in wegens mishandeling en heb je een strafblad. Dag leven :W
• celstraf
• strafblad
• geldboete
• kosten van een advocaat
• tijd die je eraan kwijt bent (buiten de celstraf)
• wellicht baan kwijt
• wellicht woning kwijt
• trauma die je moet verwerken
• weggezet worden als racist

Je hebt heel veel te verliezen en haast niets te winnen.

Dat tuig heeft van bovenstaande punten op de celstraf na bijna geen last.
pi_184156705
Cultuurverrrijkers :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_184156756
Elke vorm van kritiek word door bepaalde figuren als racisme opgevat.

Maar goed, alles wat er over gezegd kan worden is zowel hier als al jaren lang in elk van dit soort topics en nieuwsberichten al langs geweest.

Veranderd toch niks.
  woensdag 2 januari 2019 @ 11:08:42 #24
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184156867
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 10:54 schreef slashdotter3 het volgende:
• celstraf
• strafblad
• geldboete
• kosten van een advocaat
• tijd die je eraan kwijt bent (buiten de celstraf)
• wellicht baan kwijt
• wellicht woning kwijt
• trauma die je moet verwerken
• weggezet worden als racist

Je hebt heel veel te verliezen en haast niets te winnen.

Dat tuig heeft van bovenstaande punten op de celstraf na bijna geen last.
Je hebt inderdaad veel te verliezen, maar...

Ten eerste: ... Geef mij een voorbeeld van een (jonge) dader van mishandeling, vergelijkbaar als die uit de OP, die last heeft van alle bovenstaande punten en ik eet mijn lunch op! :D

Ten tweede: Hoe jong zijn de daders uit de OP?
Als je minderjarig bent hoef je niet direct bang te zijn voor jouw bovengenoemde punten.
Als je meerderjarig bent hoef je ook niet direct bang te zijn voor jouw bovengenoemde punten, maar dat ligt aan de ernst van de feiten, de bewijslast en tenlastelegging, aangifte(s), etc.

Ten derde: Dat tuig heeft van bovenstaand punten (ook) geen last, maar als je in Nederland veroordeeld wordt voor een (ernstig) misdrijf heeft dat zeker invloed op je asielaanvraag.

Je lult dus weer lekker uit je nek. :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184157166
Zwakte wordt uitgebuit zo werkt de natuur.
pi_184157333
Wat gek dat dit weer uit buitenlandse media gehaald moet worden.
Raargenoeg was er gisteren wel een bericht van nos dat een vreemdelingen hater met psychose wel was ingereden op asielzoekers bij een bushalte in Bottrop.

Ene niet, andere wel. Ietswat vreemd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184157374
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:36 schreef Red_85 het volgende:
Wat gek dat dit weer uit buitenlandse media gehaald moet worden.
Raargenoeg was er gisteren wel een bericht van nos dat een vreemdelingen hater met psychose wel was ingereden op asielzoekers bij een bushalte in Bottrop.

Ene niet, andere wel. Ietswat vreemd.
Als een witte het doet dan is het vreemdelingenhaat en heeft het een hoge nieuwswaarde.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184157475
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als een witte het doet dan is het vreemdelingenhaat en heeft het een hoge nieuwswaarde.
Blanke.
Voor de rest is het gewoon sturend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 2 januari 2019 @ 11:58:16 #29
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184157780
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Blanke.
Voor de rest is het gewoon sturend.
Wat een bullshit weer:

Nieuwswaarde baldadige dronken jeugd
VS.
Nieuwswaarde iemand die met een auto op mensen inrijdt

Over de eerste kun je (helaas) elke dag schrijven over de tweede (gelukkig) zelden.

Jamaar! De Media! ... :')
Mug -> Olifant
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184157854
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:36 schreef Red_85 het volgende:
Wat gek dat dit weer uit buitenlandse media gehaald moet worden.
Raargenoeg was er gisteren wel een bericht van nos dat een vreemdelingen hater met psychose wel was ingereden op asielzoekers bij een bushalte in Bottrop.

Ene niet, andere wel. Ietswat vreemd.
Allemaal onderdeel van het omvolkingscomplot waar de media gewillig aan meewerken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184158254
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:08 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ten derde: Dat tuig heeft van bovenstaand punten (ook) geen last, maar als je in Nederland veroordeeld wordt voor een (ernstig) misdrijf heeft dat zeker invloed op je asielaanvraag.
Behalve als je dezelfde rechters treft als de verkrachter Zaman S. Dan krijg je in plaats van straf verzwarende omstandigheden (want het slachtoffer is een 18-jarig verstandelijk beperkt meisje) juist wat korting op je straf, zodat het geen invloed heeft op je asielaanvraag.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 2 januari 2019 @ 12:28:40 #32
476281 Butjekef
Put met keren
pi_184158263
Wegvluchten en dan als een stom schaap bij het rode stoplicht gaan wachten tot je dronken aanvallers je hebben ingehaald. Man man man.
  woensdag 2 januari 2019 @ 12:41:17 #33
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_184158433
quote:
De Beierse fractie van de rechts-populistische Alternative für Deutschland (AfD) eist dat de daders het land worden uitgezet.
Dit zou toch een standaard procedure moeten zijn , als je je als asielzoeker niet kan gedragen dat je dan linea recta terug gestuurd wordt naar waar je vandaan komt , oorlog of geen oorlog.
Ik ben inmiddels overleden
pi_184158449
quote:
9s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:41 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dit zou toch een standaard procedure moeten zijn , als je je als asielzoeker niet kan gedragen dat je dan linea recta terug gestuurd wordt naar waar je vandaan komt , oorlog of geen oorlog.
Wie zegt dat het bericht waar is?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 2 januari 2019 @ 12:44:49 #35
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_184158474
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:42 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wie zegt dat het bericht waar is?
HLN.be
Ik ben inmiddels overleden
pi_184158577
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Allemaal onderdeel van het omvolkingscomplot waar de media gewillig aan meewerken.
Daar denk jij dan weer over.

Ik blijf het alleen raar vinden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184158587
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 10:49 schreef Eenskijken het volgende:
met 6 man / hele straat rennen voor vier van die kutpubers :')
je kan wel terugslaan maar voor je het weet heb je een mes tussen je ribben. Moslims hebben iets met messen namelijk
pi_184158607
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat een bullshit weer:

Nieuwswaarde baldadige dronken jeugd
VS.
Nieuwswaarde iemand die met een auto op mensen inrijdt

Over de eerste kun je (helaas) elke dag schrijven over de tweede (gelukkig) zelden.

Jamaar! De Media! ... :')
Mug -> Olifant
Wie zegt dat ze dronken waren? Geen typisch volk om dronken te zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 2 januari 2019 @ 12:58:43 #39
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184158693
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze dronken waren? Geen typisch volk om dronken te zijn.
Waar baseer je dat op?
pi_184158698
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:33 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zou echt graag zien dat we in landen als Duitsland en Nederland eens ophielden met doorgeslagen lief en naïef zijn. Alle asielzoekers/migranten die hierheen komen, maken - ongeacht of hun procedure succesvol is - gebruik van onze gastvrijheid. Wie daar misbruik van maakt en zich misdraagt, moet daarvan de consequenties ondervinden.

Asielzoekers die zich misdragen, moeten worden teruggestuurd naar het land van herkomst. Dit is de enige manier om dit soort gedrag de kop in te drukken.
Eens wel, ipv dankbaar te zijn dat ze überhaupt al ergens terecht kunnen gaan ze rellen. Ze zouden zich dood moeten schamen als immigrant.
Maargoed die normen en waarden kennen ze daar niet en die nemen ze mee hierheen.
Ben ook voor per direct terug trouwens met de enige misstap hoe klein ook.
Do what you love, love what you do!
pi_184158834
Er.uit.schoppen.onmiddelijk.
Eens kijken
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:23:26 #42
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184159127
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:28 schreef probeer het volgende:
Behalve als je dezelfde rechters treft als de verkrachter Zaman S. Dan krijg je in plaats van straf verzwarende omstandigheden (want het slachtoffer is een 18-jarig verstandelijk beperkt meisje) juist wat korting op je straf, zodat het geen invloed heeft op je asielaanvraag.
Een (verstandelijke) beperking van een slachtoffer is (helaas) geen strafverzwarende omstandigheid.
Hij kreeg geen korting op zijn straf vanwege de verstandelijke beperking van het slachtoffer.

probeer het nog eens. :N
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:24:16 #43
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184159146
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:53 schreef Red_85 het volgende:
Wie zegt dat ze dronken waren? Geen typisch volk om dronken te zijn.
:')_!
Oh boy... Mijn heldere lichtje. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar fijn dat je het inhoudelijk met me eens bent. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184159235
Is toch wat raar hoor, ok dronken volgens het bericht, maar hoevaak ik dat al niet was? Het is mij nog nooit even in mijn hoofd opgekomen om iemand te gaan slaan ofzo?

En voor hun laat staan het land wat ze onderdak geeft?

Owh owh owh. Nee we gaan er allemaal niet op voorruit denk ik.

Blijkbaar is het in hun eigen land normaal? Meestal islamitisch toch?
Dacht dat die niks dronken?

Wellicht is dat het probleem wel, te lang daar aan het lijntje gehouden. En nu kunnen ze helemaal los en wij betalen het wel. Ze kunnen er echt dus niet mee omgaan. En als dronken als oorzaak gaat worden gebruikt, dan is het hele eind al helemaal zoek. Want ze hebben niks, maar wel een mobieltje en die sturen nu door naar hun vriendjes in de woestijn van kom hier heen. Het walhalla op aarde :')
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:35:44 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184159373
Steeds meer Duitsers die ontwaken en zien wat voor een multiculturele nachtmerrie hun land is geworden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184159405
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:35 schreef Harvest89 het volgende:
Steeds meer Duitsers die ontwaken en zien wat voor een multiculturele nachtmerrie hun land is geworden.
Ja en wat Merkel toen zei heeft er wel aan meegeholpen. Was wellicht uit een goed hart van haar en zonder slechte bedoelingen.
Daar plukken ze nu dus de wrange vruchten van.

Nou laat het een waarschuwing zijn voor hier dan, je ziet wat er dus gebeurt,
Do what you love, love what you do!
pi_184159500
Ik heb daar wel eens discussie over enzo. Gewoon als het ter sprake komt.
Maar wat hebben alle vluchtelingen ons als land nu gebracht positief?

Sure er zijn uitzonderingen, maar dat zijn er wel heel veel minder als voordelen.
En echt ik heb er totaal geen problemen mee als iemand ook echt dan zijn best doet integreert en gewoon ook de nederlandse normen en waarden aanneemt.

Maar dit soort tuig komt her helaas veel meer mee mee. en die profiteren van alles. En sure ze zullen wel lief doen als er over gevraagd word door de overheid. En dan zitten ze hier en gaan ze rellen schoppen of tegen alles aanschoppen.

Totaal geen respect voor, erger nog, ze maken de goedwillenden tot een slachtoffer.
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:41:48 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184159515
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:37 schreef kree het volgende:

[..]

Ja en wat Merkel toen zei heeft er wel aan meegeholpen. Was wellicht uit een goed hart van haar en zonder slechte bedoelingen.
Daar plukken ze nu dus de wrange vruchten van.

Nou laat het een waarschuwing zijn voor hier dan, je ziet wat er dus gebeurt,
Merkel is een ramp.
Vroeger werden dat soort leiders aan de hoogste boom opgehangen.
Die vrouw moet worden afgezet en berecht worden voor landverraad en volksverraad. Flinke gevangenisstraf lijkt me wel op zijn plaats.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184159572
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Merkel is een ramp.
Vroeger werden dat soort leiders aan de hoogste boom opgehangen.
Die vrouw moet worden afgezet en berecht worden voor landverraad en volksverraad. Flinke gevangenisstraf lijkt me wel op zijn plaats.
Nouja ze is al af getreden he :)

Ik denk dat ze iets te veel vertrouwen heeft gehad in ons woestijnvolk.,.. Geloof niet dat het uit kwade wil was van haar niet eens.
Do what you love, love what you do!
pi_184159684
"Willekeurige'' passanten.

Uhuh.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:51:32 #51
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184159734
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:41 schreef kree het volgende:
Ik heb daar wel eens discussie over enzo. Gewoon als het ter sprake komt.
Maar wat hebben alle vluchtelingen ons als land nu gebracht positief?
Broodje Shoarma om 3:00 uur 's-ochtends als je dronken bent. O+
Einde discussie. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184159767
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Broodje Shoarma om 3:00 uur 's-ochtends als je dronken bent. O+
Einde discussie. 8-)
Ja dat is de oudere generatie vooral dan wel natuurlijk.
Wat er nu binnen komt is gajus voor 80%?
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:57:35 #53
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184159874
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:53 schreef kree het volgende:
Ja dat is de oudere generatie vooral dan wel natuurlijk.
Wat er nu binnen komt is gajus voor 80%?
En welke bron baseer je dat op? Is dat een parameter die gemeten wordt door het CBS? % Gajus.
En wie wordt er dan meegeteld? Iemand die 100% gajus is? Of ook iemand die 'maar' 51% gajus is? Of, omdat we toch hogere verwachtingen hebben van onze gasten, is iemand met 1% gajusietus al de lul?

Of is het een vraag van het IND?
1.a.VI.111: Bent u gajus? Ja? Nee? Weet niet?*

*Als u kiest voor Weet niet? Wordt er automatisch 1 punt in mindering gebracht op uw inburgeringscursus.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184159973
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En welke bron baseer je dat op? Is dat een parameter die gemeten wordt door het CBS? % Gajus.
En wie wordt er dan meegeteld? Iemand die 100% gajus is? Of ook iemand die 'maar' 51% gajus is? Of, omdat we toch hogere verwachtingen hebben van onze gasten, is iemand met 1% gajusietus al de lul?

Of is het een vraag van het IND?
1.a.VI.111: Bent u gajus? Ja? Nee? Weet niet?*

*Als u kiest voor Weet niet? Wordt er automatisch 1 punt in mindering gebracht op uw inburgeringscursus.
Ik baseer het niet op cijfers die berekend zijn, maar iedereen die dit gaat ontkennen steekt zijn kop in het zand wel.
Ik bedoel ik woon niet in een stad, maar als ik er eens kom dan lijkt het mij niet NL.
En dat wil niet zeggen dat ik er echt tegen ben, heb het alleen liever niet, want er veranderen heel veel dingen. En de media gaat er sowieso nogal links mee om zeg maar.

Ik heb geen moeite met vluchtelingen, totaal niet namelijk en help ze wel. Maar als er een zooitje is die het gaat verpesten dan moet het ook keihard zijn, 1 kans gewoon, verziek je het op wat voor manier ook. Doei doei.
Do what you love, love what you do!
pi_184159995
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Allemaal onderdeel van het omvolkingscomplot waar de media gewillig aan meewerken.
Een half jaar geleden werd ik nog geband voor het woord "omvolking", gelukkig zie ik nu dat het woord salonfähig is geworden ook bij het linkse deel van de bevolking.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_184160009
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Broodje Shoarma om 3:00 uur 's-ochtends als je dronken bent. O+
Einde discussie. 8-)
Dat is een erfenis van de gastarbeiders, niet van vluchtelingen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:04:47 #57
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184160067
quote:
11s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:29 schreef kree het volgende:
Is toch wat raar hoor, ok dronken volgens het bericht, maar hoevaak ik dat al niet was? Het is mij nog nooit even in mijn hoofd opgekomen om iemand te gaan slaan ofzo?

En voor hun laat staan het land wat ze onderdak geeft?

Owh owh owh. Nee we gaan er allemaal niet op voorruit denk ik.

Blijkbaar is het in hun eigen land normaal? Meestal islamitisch toch?
Dacht dat die niks dronken?

Wellicht is dat het probleem wel, te lang daar aan het lijntje gehouden. En nu kunnen ze helemaal los en wij betalen het wel. Ze kunnen er echt dus niet mee omgaan. En als dronken als oorzaak gaat worden gebruikt, dan is het hele eind al helemaal zoek. Want ze hebben niks, maar wel een mobieltje en die sturen nu door naar hun vriendjes in de woestijn van kom hier heen. Het walhalla op aarde :')
Toen ik deze post las wilde ik zeggen dat dit land er zoveel beter uit zou zien als mensen die weinig over een onderwerp weten er ook gewoon niet te veel over meepraten en besloot dat te laten omdat het wat onaardig klinkt. Toen kwam ik terug in dit topic en las een paar van je posts hierna...
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:06:23 #58
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184160101
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat is een erfenis van de gastarbeiders, niet van vluchtelingen.
Dat ligt er maar net aan. :)
Onze plaatselijke pizza/ grill wordt gerund door een Egyptenaar, een Christen, die hier inderdaad als 'gastarbeider' naartoe is gekomen, maar wel degelijk is gevlucht uit zijn land. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184160137
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is een erfenis van de gastarbeiders, niet van vluchtelingen.
Juist jah, er zijn uitzonderingen die de NOS dan al te graag wel gaat belichten. Restje komt hier probeert de procedure zo lang mogelijk te rekken (want denk maar niet dat ze dat niet weten) En krijgen er nog een bonus gratis huurhuis, uitkering etc er op toe. Jeuh walhalla is hier. En dan gaan ze zuipen mensen lastig vallen....... geweld? Waarom is nooit duidelijk. Meer iets van dat ze denken fuck you NL jullie regelen het voor mij en kan me niks maken verder..... Echt

Bel nog even wat vriendjes op kosten van de NL samenleving om ook nog te komen? Ja kun je ze het kwalijk nemen?
Het zou eens anders om moeten zijn. Als ik naar hun land zou willen emigreren? Nou dan kun je het vergeten dus.

Ben voor veel strengere regels met dit. En ga er ook zeker anders over stemmen. Want ben het hier niet mee eens.

Helpen ok,. maar het moet wel terecht zijn
Do what you love, love what you do!
pi_184160174
quote:
18s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:04 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Toen ik deze post las wilde ik zeggen dat dit land er zoveel beter uit zou zien als mensen die weinig over een onderwerp weten er ook gewoon niet te veel over meepraten en besloot dat te laten omdat het wat onaardig klinkt. Toen kwam ik terug in dit topic en las een paar van je posts hierna...
En toen dacht je?
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:11:30 #61
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184160239
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:00 schreef kree het volgende:
Ik baseer het niet op cijfers die berekend zijn, maar iedereen die dit gaat ontkennen steekt zijn kop in het zand wel.
Quoted voor convenience. O+
_O-

Alle users die kree heten zijn achterlijk. Ik baseer het niet op cijfers, maar iedereen die dit gaat ontkennen steekt zijn kop in het zand. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184160297
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Quoted voor convenience. O+
_O-

Alle users die kree heten zijn achterlijk. Ik baseer het niet op cijfers, maar iedereen die dit gaat ontkennen steekt zijn kop in het zand. :D
Zoek ze anders maar op, ik maak alleen inschatting en denk niet dat ik er heel veel naast zit. Maar als je tich lange rapporten wil door gaan, ga je gang.

Ik baseer me op wat ik zie en hoor. En nee het is niet goed.
Do what you love, love what you do!
pi_184160391
Do what you love, love what you do!
pi_184160484
Oud ja, dat weet ik, maar het is er nog niet beter op geworden

Kom maar op met jouw cijfers?
Do what you love, love what you do!
pi_184160578
Kan me hier echt druk over maken, ik lees vrijwel nooit wat van groepje NL viel een immigrant aan?

Ja lees het in dingen als dat er al ruzie was met groepjes. Maar het merendeel komt toch echt van de andere kant?

Bedoel verkrachting moord geweld noem het op. Allemaal door immigranten. Andersom zie ik niks? En het nieuws is al zo links.

Heb nog nooit gehoord immigrant verkracht door groepje Nederlanders? Of Groep immigrant (want hun doen dat in groepjes) Het ziekenhuis ingeslagen door blanken?
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:28:03 #66
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184160603
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:22 schreef kree het volgende:
Oud ja, dat weet ik, maar het is er nog niet beter op geworden

Kom maar op met jouw cijfers?
Maar; hoe kan ik hieruit opmaken dat 80% van wat er binnenkomt gajus is? :D

Het laat wel een mooie daling in de misdaadcijfers zien! O+
Betekent dat dan dat, hoe meer vluchtelingen binnenkomen, hoe minder criminaliteit we hebben? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184160707
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar; hoe kan ik hieruit opmaken dat 80% van wat er binnenkomt gajus is? :D

Het laat wel een mooie daling in de misdaadcijfers zien! O+
Betekent dat dan dat, hoe meer vluchtelingen binnenkomen, hoe minder criminaliteit we hebben? :D
Het eerste, ja denk ik wel, hoewel het niet iedereen zal zijn, de goede lijden onder de slechten in dit geval :)

En tweede dat het daalt is alleen maar goed natuurlijk, maar zie even die verhoudingen erin.

En mogen er van mij nog vluchtelingen bij, ja helemaal wel. Maar wel als ze zich ook aanpassen aan waar we zijn, we zijn niet meer in de woestijn namelijk hier. En keer losgaan prima. Maar er is wel een grens aan net zoals die voor ons allen geldt en hou je je daar niet aan, dan lekker weer terug naar de woestijn. :D
Do what you love, love what you do!
pi_184160770
Maar ik daag iedereen uit hoor om met een recenter iets te komen, en dan niet een een pdf met 100 pagina's maar even het concrete eruit?
Do what you love, love what you do!
pi_184161030
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar; hoe kan ik hieruit opmaken dat 80% van wat er binnenkomt gajus is? :D

Het laat wel een mooie daling in de misdaadcijfers zien! O+
Betekent dat dan dat, hoe meer vluchtelingen binnenkomen, hoe minder criminaliteit we hebben? :D
In de misdaadcijfers wel ja, dat is niet noodzakelijkerwijs een daling van de misdaad.

Waar is trouwens de 3e generatie naar achtergrond? Telt die mee bij de Nederlanders?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:59:08 #70
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184161203
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:51 schreef Weltschmerz het volgende:
In de misdaadcijfers wel ja, dat is niet noodzakelijkerwijs een daling van de misdaad.

Waar is trouwens de 3e generatie naar achtergrond? Telt die mee bij de Nederlanders?
Ik zat ook bewust domme vragen te stellen. ;)
En natuurlijk zijn 3e generatie(s) al Nederlander. Wanneer anders? Mijn overgrootvader was een Duitser :o ...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184161292
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik zat ook bewust domme vragen te stellen. ;)
En natuurlijk zijn 3e generatie(s) al Nederlander. Wanneer anders? Mijn overgrootvader was een Duitser :o ...
Wat mij betreft, als ze dus integreren en ook echt. Niet alleen op papier, maar ook in de hele samenleving.

Want nu is het "ja ze zijn wel Nederlanders" nou mooi dan moeten ze zich ernaar gedragen ook. Als dat het geval is, wmb geen probleem dan. Maar dat is er nog even niet. Ze voelen zich totaal niet Nederlanders, schoppen tegen van alles aan etc. Naja gaat het zo nooit worden en dan sta ik er voor open want je wil mensen helpen. Maar ik zie het ze ook gewoon verpesten en helaas is dat wel een heel groot aandeel van degenen die het wel goed doen. En sterker nog die balen daar zelf ook van natuurlijk.
Do what you love, love what you do!
pi_184161300
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik zat ook bewust domme vragen te stellen. ;)
En natuurlijk zijn 3e generatie(s) al Nederlander. Wanneer anders? Mijn overgrootvader was een Duitser :o ...
Je registreert het naar achtergrond omdat je daar kennelijk iets mee kunt. Die achtergrond zou op de een of andere manier een rol kunnen spelen. Als je dan de 3e generatie niet als zodanig registreert zou dat alleen ergens op slaan als dan de achtergrond geen rol meer kan spelen. Dat lijkt mij geen juist aanname.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:11:50 #73
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184161459
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Je registreert het naar achtergrond omdat je daar kennelijk iets mee kunt. Die achtergrond zou op de een of andere manier een rol kunnen spelen. Als je dan de 3e generatie niet als zodanig registreert zou dat alleen ergens op slaan als dan de achtergrond geen rol meer kan spelen. Dat lijkt mij geen juist aanname.
Of omdat taalkundig het woord allochtoon betekent: Iemand die in het buitenland is geboren?

Of omdat achtergrond/ afkomt "plaats of familie waar je vandaan komt" betekent, het CBS altijd al (een opgerekte) definitie van allochtoon gebruikte en op basis hiervan het woord achtergrond weer gebruikt in haar uitleg. De PVV vond dit in 2016 ook al vervelend omdat ze bang waren dat we niet lang genoeg met onze vingertjes naar de 'buut'nlander' konden blijven wijzen. :D

Of omdat we de criminaliteitscijfers willen white-washen. Zoals we ook met filmrollen, verhalen en historie doen. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:12:56 #74
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184161480
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:02 schreef kree het volgende:
Wat mij betreft, als ze dus integreren en ook echt. Niet alleen op papier, maar ook in de hele samenleving.
Dus als ze zeiken dat zwarte piet zwart moet blijven, want traditie!
En als ze kapotgekookte spruitjes eten. Met aardappelen en een kuiltje jus.
Dan hoef je niet meer te registreren als allochtoon? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184161526
quote:
Heb je ook nog dit soort overzichtjes maar dan verdeeld op sociale klasse?

Vond dit wel een mooie sterke column...

https://www.ad.nl/binnenl(...)ereldbeeld~a4050e10/

quote:
Een ‘kleine’ jeugdherinnering tekende mijn wereldbeeld
ÖZCAN AKYOLWe vroegen onze columnist Özcan Akyol waarop hij hoopt als hij aan 2019 denkt. ‘Een ogenschijnlijk nietszeggende gebeurtenis in mijn jeugd, aan het begin van de jaren 90, heeft in de periode daarna, om precies te zijn tot aan de dag van vandaag, een onuitwisbare indruk op me achtergelaten’.

Özcan Akyol 30-12-18, 08:00
135
Toen een deftige schuldeiser, mét familie annex knokploeg, onze straat kwam ingereden, verzamelden alle mensen uit de bruisende volkswijk zich op het pleintje om op te komen voor de buurman die ze op de korrel hadden.

‘Moet ik ook helpen?’ vroeg ik als overmoedig jongetje van 10 aan de getatoeëerde buurman, een rouwdouwer met felblauwe ogen. Hij keek me ernstig aan en antwoordde: ‘Natuurlijk, jij bent een van ons. Die diknekken moeten wegwezen uit onze buurt.’

Wat ons bond, begreep ik vele jaren later, nadat mijn denkvermogen enigszins was gerijpt, bestond uit het feit dat we allemaal, ondanks onze etniciteit of religie, uiteindelijk tot dezelfde sociale klasse behoorden. Het zorgde voor harmonie.

Identiteitspolitiek
Ben je een racist als je vreest voor sociale ontwrich­ting door asielzoe­kers?

Daarom verbaas ik me anno 2018 des te meer over groepen die dezelfde maatschappelijke problemen ervaren, maar desondanks steeds vaker, door media en politici, tegen elkaar worden uitgespeeld, alsof ze elkaars vijanden zijn.

In werkelijkheid zouden zij zich, schouder aan schouder, moeten verzetten tegen oplopende zorgkosten, het tekort aan sociale huurwoningen en bijvoorbeeld het voornemen om studeren nóg duurder te maken, zodat het onderwijs straks alleen nog toegankelijk wordt voor jongeren die bereid zijn zich in de schulden te steken, of voor hen die vermogende ouders hebben.

Het gif dat tweespalt in de samenleving zaait, heeft ondertussen een modenaam gekregen: identiteitspolitiek. De definitie van het woord lijkt veranderlijk, omdat iedereen er een eigen draai aan geeft, maar het komt er grosso modo op neer dat partijen zich fixeren op de belangen van een eigen club, waarbij cultuur en tradities de boventoon voeren.

Genderneutraal toilet
In het begin bezondigden met name progressieve partijen zich aan dit fenomeen, wat de vervreemding van de traditionele achterban verklaart: een gemiddelde arbeider heeft, hoe generaliserend dat ook klinkt, weinig op met een genderneutraal toilet of het diversiteitsdictaat van veelal linkse politici, terwijl er ook zorgen over migratie bestaan.

De verwarring die in de onderklasse van de samenleving ontstond, baarde allerlei belangenpartijen, zoals Denk (voor de migranten) en PVV (voor de nationalisten), die met oogkleppen op voor hun ‘eigen mensen’ strijden, terwijl de economische positie en de wensen van deze groepen helemaal niet zo ver uit elkaar liggen.

Dat brengt me weer terug bij mijn oude volkswijk, die niet uit elkaar viel, maar waarvan de bewoners wel naar de rand van het centrum werden verplaatst, omdat onze straten te verpauperd waren en daarom gemoderniseerd moesten worden. Nu wonen er vooral yuppen in onbetaalbare huizen.

In de wijk waar een deel van mijn oude buurtgenoten nu woont, stemde 30 procent op de PVV en 27 procent op Denk. Een flinke polarisatie op een paar vierkante meter. En bovendien een logisch uitvloeisel van wat hierboven beschreven wordt, omdat zij vroeger allemaal op de PvdA stemden, de partij die opkwam voor de belangen van de arbeider in de onderklasse.

Het identiteitsdenken houdt tegenwoordig de hele maatschappij en politiek gegijzeld. Opvattingen worden opgedeeld in links en rechts, hoewel die scheiding helemaal niet meer zo simpel valt te maken. Ben je een racist als je vreest voor sociale ontwrichting door een onevenredig aantal asielzoekers in je gemeente? Of val je in de categorie ‘linkse gek’ als je je zorgen uit over de toekomst van onze aarde, met alle klimaatveranderingen?

Deze infantiele manier van redeneren, domineert momenteel wel ons parlement en daarmee ook de maatschappij. De burger wordt gepaaid met vijandbeelden, niet door een heldere visie op de toekomst. Het belang van de eigen groep weegt veel zwaarder dan het landsbelang. We zijn allemaal eilandjes geworden. Een nieuwe verzuiling wordt zichtbaar.

Ondertussen is de gevestigde orde, terwijl anderen in de marge lopen te bakkeleien over identiteit, totaal losgezongen van de werkelijkheid en zien we dat bankiers zich een loonopslag van 50 procent geven en vernietigt het neoliberale marktdenken alle sociale voorzieningen die decennialang zorgvuldig zijn opgebouwd. Met dit jaar als tragisch dieptepunt het feit dat meerdere ziekenhuizen failliet gingen.

Als we Nederland een prettig land willen houden, zowel qua voorzieningen als qua sfeer, moeten we ons weer gaan richten op zaken die echt waardevol zijn.

Dezelfde behoeften
Wat daarbij de belangrijkste leidraad is? Iedereen heeft ongeacht zijn afkomst, religie of sociale klasse uiteindelijk dezelfde behoeften. Onze welvaart is voor alle ingezetenen.

Het gevoel dat mijn buurman mij gaf, als jongetje van 10 jaar, gun ik iedereen in onze samenleving: het gevoel dat je er gewoon bij hoort, ondanks je kleur. De sociale klasse was belangrijker dan religie, cultuur of particuliere opvattingen.

De ‘inclusieve maatschappij’ is een term die vaak plichtmatig voorbijkomt in politieke pleidooien. Het lijkt me een goed idee, dat we eens écht gaan kijken naar wat ons bindt, in plaats van verschillen te benadrukken. Laten we er met zijn allen voor vechten. Dat is mijn wens voor 2019.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_184161749
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Of omdat taalkundig het woord allochtoon betekent: Iemand die in het buitenland is geboren?

Of omdat achtergrond/ afkomt "plaats of familie waar je vandaan komt" betekent, het CBS altijd al (een opgerekte) definitie van allochtoon gebruikte en op basis hiervan het woord achtergrond weer gebruikt in haar uitleg. De PVV vond dit in 2016 ook al vervelend omdat ze bang waren dat we niet lang genoeg met onze vingertjes naar de 'buut'nlander' konden blijven wijzen. :D
Er is ook wel eens een tijd geweest dat het helemaal niet geregistreerd werd om 'extreem-rechts niet in de kaart te spelen'. Maar dan kun je vervolgens de kennis van die kennelijke relatie tussen achtergrond en criminaliteit ook niet gebruiken om die criminaliteit te bestrijden.

Het lijkt me dat de achtergrond ook nog relevant is voor de 3e generatie inzake criminaliteit. Dan moet je dat ook gewoon registreren.

quote:
Of omdat we de criminaliteitscijfers willen white-washen. Zoals we ook met filmrollen, verhalen en historie doen. 8-)
Ik zie niet in waarom je jezelf het zich op eventuele relevante feiten en verbanden zou willen ontnemen. Als je problemen wil oplossen tenminste, als je liever doet alsof problemen er niet zijn is het een ander verhaal natuurlijk, maar daar zijn politici voor en niet het CBS.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184161759
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:01 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Een half jaar geleden werd ik nog geband voor het woord "omvolking", gelukkig zie ik nu dat het woord salonfähig is geworden ook bij het linkse deel van de bevolking.
Wie is er precies links dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184161801
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:12 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus als ze zeiken dat zwarte piet zwart moet blijven, want traditie!
En als ze kapotgekookte spruitjes eten. Met aardappelen en een kuiltje jus.
Dan hoef je niet meer te registreren als allochtoon? :D
Nee dat beweer ik helemaal niet? wmb eten ze daar (ja wat eten ze eigenlijk daar) Dat is het relatieve en als ze dat thuis willen doen of willen organiseren is prima?
Het gaat mij meer om dat ze eigenlijk overdreven tegen alles hier staan. Maar het is altijd nog een gezegde, niet bijten in de hand die je voert he :')

En dat moeten ze zich wel eens inzien en dat gedrag wat ze vertonen past daar niet helemaal bij.

Maar dit ziet dus de politiek niet in?
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:32:36 #79
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184161811
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
Wie is er precies links dan?
Iedereen die niet in de Cultuur Marxistische Conspiracy geloofd. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:33:50 #80
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184161834
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is ook wel eens een tijd geweest dat het helemaal niet geregistreerd werd om 'extreem-rechts niet in de kaart te spelen'. Maar dan kun je vervolgens de kennis van die kennelijke relatie tussen achtergrond en criminaliteit ook niet gebruiken om die criminaliteit te bestrijden.

Het lijkt me dat de achtergrond ook nog relevant is voor de 3e generatie inzake criminaliteit. Dan moet je dat ook gewoon registreren.

[..]

Ik zie niet in waarom je jezelf het zich op eventuele relevante feiten en verbanden zou willen ontnemen. Als je problemen wil oplossen tenminste, als je liever doet alsof problemen er niet zijn is het een ander verhaal natuurlijk, maar daar zijn politici voor en niet het CBS.
Het is altijd een gespannen relatie geweest. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184162084
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 21:24 schreef Schaapje1987 het volgende:
Volwassenen die minderjarige én asielzoekers in elkaar slaan. Oh god, alle kranten in de EU zouden als voorpagina zoiets als "racistische duisters slaan onschuldige, minderjarige zieligheidsfactor 100x, ongedocumenteerde verrot".

Trap dat kut volk er godverdomme eens uit.
pi_184162115
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:51 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

hmms is dat wel zo? Van mij part mogen de straffen hetzelfde zijn. Maar volgens mij zijn dit toch niet echt de feiten.

En anders bron?

Ik heb er niks van te vrezen want trap geen asielzoekers in elkaar ik accepteer ze zelfs.
Maargoed de cijfers wijzen toch wat anders uit, zelfs al van 3 jaar geleden en denk dat het alleen maar erger is geworden. Maar heb daar de cijfers ook niet van.
Do what you love, love what you do!
pi_184162123
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:23 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Een (verstandelijke) beperking van een slachtoffer is (helaas) geen strafverzwarende omstandigheid.
Hij kreeg geen korting op zijn straf vanwege de verstandelijke beperking van het slachtoffer.

probeer het nog eens. :N
https://www.rechtspraak.n(...)n-afspraken-LOVS.pdf

Pagina 7, verkrachting.

strafvermeerderende en/of verminderende omstandigheden:
- (Andere) bijzondere kwetsbaarheid slachtoffer.

Dus ja, dat had wel een strafvermeerderende omstandigheid moeten zijn. Maar dat werd het niet. Hij kreeg echter wel een strafvermindering, omdat de verkrachting anders invloed zou hebben op zijn asielaanvraag.

Probeer het nog eens.

Waarbij het überhaupt trouwens al absurd is dat een verkrachting dus door die belachelijk lage gerechtelijke 'oriëntatiepunten voor straftoemeting' die 24 maanden celstraf voorstellen, een grensgeval is van 'laten we dit net wel of net niet van invloed zijn op iemands asielaanvraag'? Aangezien die grens wettelijk op 24 maanden ligt.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 02-01-2019 16:04:58 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_184162337
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:56 schreef kree het volgende:

[..]

hmms is dat wel zo? Van mij part mogen de straffen hetzelfde zijn. Maar volgens mij zijn dit toch niet echt de feiten.

En anders bron?

Ik heb er niks van te vrezen want trap geen asielzoekers in elkaar ik accepteer ze zelfs.
Maargoed de cijfers wijzen toch wat anders uit, zelfs al van 3 jaar geleden en denk dat het alleen maar erger is geworden. Maar heb daar de cijfers ook niet van.
Het ging volgens mij over de dubbele standaarden die gehanteerd worden in bijv de Media maar ook wat breder.
  woensdag 2 januari 2019 @ 16:09:50 #85
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184162355
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:57 schreef probeer het volgende:
https://www.rechtspraak.n(...)n-afspraken-LOVS.pdf

Pagina 7, verkrachting.

strafvermeerderende en/of verminderende omstandigheden:
- (Andere) bijzondere kwetsbaarheid slachtoffer.

Dus ja, dat had wel een strafvermeerderende omstandigheid moeten zijn. Maar dat werd het niet. Hij kreeg echter wel een strafvermindering, omdat de verkrachting anders invloed zou hebben op zijn asielaanvraag.
Je hebt gelijk. ^O^
Maar dan nog was dit niet de reden dat hij korting kreeg. :)
quote:
Probeer het nog eens.

Waarbij het überhaupt trouwens al absurd is dat een verkrachting dus door die belachelijk lage gerechtelijke 'oriëntatiepunten voor straftoemeting' die 24 maanden celstraf voorstellen, een grensgeval is van 'laten we dit net wel of net niet van invloed zijn op iemands asielaanvraag'? Aangezien die grens wettelijk op 24 maanden ligt.
Volgens dit artikel lag het uiteindelijk niet op 24 maanden en had de advocaat het zelfs in zijn pleidooi verkeerd meegnomen. Wat maar eens aantoont dat het een lastig verhaal is, al die wetgeving.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)chtingszaak-a1617207
(bij mij geen betaalmuur)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184162389
-

[ Bericht 100% gewijzigd door probeer op 02-01-2019 16:12:59 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_184162643
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. ^O^
Maar dan nog was dit niet de reden dat hij korting kreeg. :)

[..]

Volgens dit artikel lag het uiteindelijk niet op 24 maanden en had de advocaat het zelfs in zijn pleidooi verkeerd meegnomen. Wat maar eens aantoont dat het een lastig verhaal is, al die wetgeving.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)chtingszaak-a1617207
(bij mij geen betaalmuur)
quote:
Op een feit als verkrachting past slechts een vrijheidsstraf van langere duur. De landelijke oriëntatiepunten voor straftoemeting (LOVS) die de rechtbanken hanteren bij dergelijke feiten als verkrachting geven een indicatie van een vrijheidsstraf voor de duur van 24 maanden.

Ten gunste van verdachte laat de rechtbank meewegen dat het feit inmiddels meer dan twee jaar geleden plaatsvond, verdachte in Nederland niet eerder is veroordeeld en ook nadien niet meer met justitie in aanraking is geweest
De rechtbank vindt de persoonlijke omstandigheden van verdachte ook van belang en houdt rekening met het feit dat hij, nadat hij hier vanuit een onveilige situatie in zijn land van herkomst is gekomen, zijn leven in Nederland aan het opbouwen is. Zijn vrouw is uit [geboorteland] overgekomen en beiden zijn bezig een gezin te stichten. Gelet op deze omstandigheden overweegt de rechtbank dat het niet de bedoeling is dat aan verdachte een zodanige straf wordt opgelegd dat deze verregaande vreemdelingerechtelijke consequenties heeft.
Alles overwegende zal de rechtbank verdachte veroordelen tot een vrijheidsstraf voor de duur van twintig maanden, met aftrek van voorarrest.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2018:5314

Toch raar dat de rechter zelf zegt dat hij toch ook rekening houdt met die vreemdelingerechtelijke consequenties, maar dat in het NRC artikel weg blijft.

Uberhaupt bizar dat 'hij kwam 20 jaar geleden uit een onveilig land en is hier hard bezig een gezin op te bouwen' een strafverminderende omstandigheid is.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 02-01-2019 16:31:00 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_184162701
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:08 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Het ging volgens mij over de dubbele standaarden die gehanteerd worden in bijv de Media maar ook wat breder.
wjah wettelijk niet denk ik.
Maar wat heel veel mensen irriteert is dat vooral de asielzoekers problemen veroorzaken of noem het immigranten die wel een status hebben.

En tsja, hoe open ik dus eigenlijk ben. Het is op zijn minst opvallend wel.
Do what you love, love what you do!
pi_184162750
Wanneer stoppen we nou eens met het importeren van dit aids?
pi_184162757
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:23 schreef probeer het volgende:

[..]


[..]

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2018:5314

Toch raar dat de rechter zelf zegt dat hij toch ook rekening houdt met die vreemdelingerechtelijke consequenties, maar dat in het NRC artikel weg blijft.
Dat verwacht je nou niet van een kwaliteitskrant (hihi) als de NRC.
  woensdag 2 januari 2019 @ 16:29:52 #91
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184162787
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:28 schreef Infection het volgende:
Wanneer stoppen we nou eens met het importeren van dit aids?
*deze
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184162799
Ik denk dat ze iedereen die een status krijgt een proeftijd moeten geven van een jaar of 5 ofzo. Ok 1x de fout in en dan heb ik het niet over een verkeersboete ofzo. maar erger. Gelijk per direct terug?

Lijkt me heel redelijk, denken ze tenminste ook niet dat ze maar alles kunnen maken hier.
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 januari 2019 @ 16:32:12 #93
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184162847
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:23 schreef probeer het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2018:5314

Toch raar dat de rechter zelf zegt dat hij toch ook rekening houdt met die vreemdelingerechtelijke consequenties, maar dat in het NRC artikel weg blijft.
Toch raar dat je kennelijk niet helemaal lekker leest.
De zin staat er zelfs letterlijk in! O+ :D
quote:
Uberhaupt bizar dat 'hij kwam uit een onveilig land en is hier hard bezig een gezin op te bouwen' een strafverminderende omstandigheid is.
Dat is helemaal niet zo bizar. het zegt namelijk iets over het karakter van de beklaagde ...
Maar we dwalen off-topic.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184162877
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:26 schreef kree het volgende:

[..]

wjah wettelijk niet denk ik.
Maar wat heel veel mensen irriteert is dat vooral de asielzoekers problemen veroorzaken of noem het immigranten die wel een status hebben.

En tsja, hoe open ik dus eigenlijk ben. Het is op zijn minst opvallend wel.
Zeker weten het intrigeerd mij persoonlijk altijd wel. Dat je de problemen ziet. En dan alsnog een soort van voorstander kan zijn.

Kijk naar de geschiedenis van elk land wat nu islamitisch is en hoe dat zo is gekomen.

Dichter bij huis en wat minder ver de gescheidenis in -> Macedonië, Bosnie,Albanie,Kosovo. Of hoe een Bulgarije heeft kunnen ontsnappen.
pi_184162958
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:33 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Zeker weten het intrigeerd mij persoonlijk altijd wel. Dat je de problemen ziet. En dan alsnog een soort van voorstander kan zijn.

Kijk naar de Geschiedenis van elk land wat nu Islamitisch is en hoe dat zo is gekomen.

Dichter bij huis en wat minder ver de gescheidenis in -> Macedonië, Bosnie,Albanie,Kosovo. Of hoe een Bulgarije heeft kunnen ontsnappen.
Klopt het is ook best een heel lastig verhaal van moraal van naar elkaar enzo.
Het vervelende is, dat de trend wel is dat toch nu de immigratie voor problemen zorgt en ik doe dan nog mijn best ik help enzo met collecte etc. Maar de "verziek" factor van een aantal die maken dat kapot wel eigenlijk.

Tsja. ik heb er persoonlijk nog niet echt mee te maken gehad, maar woon in een dorp.
En trouwens ben het net zo niet eens met het extreme rechts die daar hard tegen in gaan. :)
Want iedereen die geweld gaat gebruiken mogen ze van mij opsluiten net zo goed rechts dus.
Do what you love, love what you do!
pi_184163038
Dan maar hopen dat het CDU-stemmers waren, bij dat soort volk is het nog een soort van fetisjisme.
pi_184163126
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Toch raar dat je kennelijk niet helemaal lekker leest.
De zin staat er zelfs letterlijk in! O+ :D

[..]

Dat is helemaal niet zo bizar. het zegt namelijk iets over het karakter van de beklaagde ...
Maar we dwalen off-topic.
Het artikel gaat nergens in op het daadwerkelijke kritiekpunt (wat inderdaad, wel genoemd wordt in de inleiding), maar geeft als verklaring/verdieping alleen maar 'hij is hier al 20 jaar dus zou er bij 24 maanden niet uit hoeven' en 'het vond 2 jaar geleden plaats en hij is nog nooit eerder veroordeeld'. Verder niets over die zinsnede.

Maw, een 'ja maar hij kreeg om andere redenen strafvermindering, dus we hoeven het niet over dat stukje van de motivatie van de rechter te hebben.'

Maar idd, wat offtopic allemaal.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184163166
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:37 schreef kree het volgende:

[..]

Klopt het is ook best een heel lastig verhaal van moraal van naar elkaar enzo.
Het vervelende is, dat de trend wel is dat toch nu de immigratie voor problemen zorgt en ik doe dan nog mijn best ik help enzo met collecte etc. Maar de "verziek" factor van een aantal die maken dat kapot wel eigenlijk.

Tsja. ik heb er persoonlijk nog niet echt mee te maken gehad, maar woon in een dorp.
En trouwens ben het net zo niet eens met het extreme rechts die daar hard tegen in gaan. :)
Want iedereen die geweld gaat gebruiken mogen ze van mij opsluiten net zo goed rechts dus.
Duidelijk,ik denk persoonlijk dat je met deze instelling zo goed als altijd het onderspit zal delven op de lange termijn. En naar de pijpen gaat dansen van de ander , voorbeeld --> Links en de Islam.
pi_184163407
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:58 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Wat denk je?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 2 januari 2019 @ 17:10:01 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184163417
quote:
3s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

:')_!
Oh boy... Mijn heldere lichtje. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar fijn dat je het inhoudelijk met me eens bent. :D
Blijf maar geloven in de 'goedheid' van dat schijtvolk. Je heldere licht gaat nog wel eens branden. Hoop ik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184163589
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:51 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Duidelijk,ik denk persoonlijk dat je met deze instelling zo goed als altijd het onderspit zal delven op de lange termijn. En naar de pijpen gaat dansen van de ander , voorbeeld --> Links en de Islam.
Wellicht, of het de manier is weet ik ook niet.
Maar ik hou me niet bezig met geweld oid op straat voor wie er nu voor zijn of tegen zijn.
Denk dat het meer politiek moet zijn die hierin iets gaat oplossen.

Want burgers (ongeacht wat voor afkomst of idee) dat laten uitvechten is niet echt een slim plan.

Maar om nog even op de TT in te gaan. Dit is niet echt meer een uitzondering natuurlijk. En dat moeten ze ook wel onderkennen. ;)
Do what you love, love what you do!
pi_184163618
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:01 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Een half jaar geleden werd ik nog geband voor het woord "omvolking", gelukkig zie ik nu dat het woord salonfähig is geworden ook bij het linkse deel van de bevolking.
Alleen als je het sarcastisch gebruikt. Als je het serieus meent mag je wmb alsnog geband worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184163674
Want de bevolking van Nederland veranderd niet ? Omvolken klinkt gewoon leuk.
pi_184163881
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:24 schreef SuzieQ89 het volgende:
Want de bevolking van Nederland veranderd niet ? Omvolken klinkt gewoon leuk.
weet niet echt op wie je nu reageert ;)
Do what you love, love what you do!
pi_184164231
Wat een ondankbare honden. Je wordt als 'vluchteling' opgenomen door een land en vervolgens ga je de bewoners daar eens aframmelen. Lijkt me niet zo gek dat men ervoor pleit ze uit te zetten, zou wat vaker moeten gebeuren.
pi_184164276
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:37 schreef kree het volgende:

[..]

weet niet echt op wie je nu reageert ;)
Op molorus.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 18:01:33 #107
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184164323
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Alleen als je het sarcastisch gebruikt. Als je het serieus meent mag je wmb alsnog geband worden.
Klopt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184164373
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:59 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Op molorus.
ah ok :)
Do what you love, love what you do!
pi_184164503
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Klopt.
Waarom ?
  woensdag 2 januari 2019 @ 18:24:41 #110
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184164738
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat denk je?
Ik doe liever geen aannames, want dat is nu juist het probleem dat ik wilde aanstippen maar vermoedelijk redeneerde jij asielzoeker = moslim en dat valt dus net tegen.
pi_184164775
Naja, 'omvolking' is natuurlijk bullshit.

Maar als Frontex mensen oppikt met te weinig brandstof en niet afzet bij de eerste de beste haven kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat men stelselmatig bezig is paupers binnen te hengelen.

Ach, de gewone man wacht wel vijf jaar langer.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184164838
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 18:24 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik doe liever geen aannames, want dat is nu juist het probleem dat ik wilde aanstippen maar vermoedelijk redeneerde jij asielzoeker = moslim en dat valt dus net tegen.
De kans dat een gemêleerd groepje asielzoekers uit Aghanistan, Syrië en Iran niet Islamistisch is is nogal laag eigenlijk.

Geld inzetten ?
pi_184164939
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 18:27 schreef BoneThugss het volgende:
Naja, 'omvolking' is natuurlijk bullshit.

Maar als Frontex mensen oppikt met te weinig brandstof en niet afzet bij de eerste de beste haven kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat men stelselmatig bezig is paupers binnen te hengelen.

Ach, de gewone man wacht wel vijf jaar langer.
Eens, maar dat bedoelen de meeste er toch ook mee iig voor een groot deel. Het stelselmatig binnenhalen van paupers.
pi_184165000
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 18:38 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Eens, maar dat bedoelen de meeste er toch ook mee iig voor een groot deel.
Dat hangt er vanaf wat je precies verstaat onder "pauper". Als je het uitlegt als een genetische aandoening wordt het wel problematisch.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184165045
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 18:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf wat je precies verstaat onder "pauper". Als je het uitlegt als een genetische aandoening wordt het wel problematisch.
Vermoed cultuur.

[ Bericht 3% gewijzigd door SuzieQ89 op 02-01-2019 18:52:19 ]
pi_184165238
quote:
9s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:41 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dit zou toch een standaard procedure moeten zijn , als je je als asielzoeker niet kan gedragen dat je dan linea recta terug gestuurd wordt naar waar je vandaan komt , oorlog of geen oorlog.
In Nederland nog laatst een Afghaanse verkrachter van een verstandelijk beperkt meisje die door de rechter een lagere straf krijgt opgelegd omdat hij anders zijn verblijfsvergunning zou verliezen en omdat hij een gezin aan het stichten is met zijn vrouw.

Weerzinwekkend en onaanvaardbaar.

Na veroordeling van een misdrijf, het veroorzaken van overlast of onaangepast gedrag eruit met dat tuig. Asiel moet een gunst zijn en geen recht. We zijn hier in West-Europa knettergek.
pi_184165336
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 18:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf wat je precies verstaat onder "pauper". Als je het uitlegt als een genetische aandoening wordt het wel problematisch.
Ik bedoel volk uit Afrika dat te dom is om te schijten maar wel 8 kinderen hebben en dan hier nog 5 kinderen uitpoepen.

We hebben al paupers genoeg hier. Bovendien betaal ik al meer dan genoeg belasting om drie van zulke 'gezinnen' van een riant inkomen te voorzien.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184165372
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ze hebben zelfs een woord uit de TT geslagen.
_O-
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:04:26 #119
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184165401
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 18:31 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De kans dat een gemêleerd groepje asielzoekers uit Aghanistan, Syrië en Iran niet Islamistisch is is nogal laag eigenlijk.

Geld inzetten ?
Dat valt dus tegen. Die mensen zoeken niet voor niets asiel. Er zit om te beginnen al een oververtegenwoordiging van niet-moslims in de asielzoekers ten opzichte van de inwoners, daarbij komen dan nog de afvalligen in hun weg hiernaartoe of tijdens hun procedure. En wat dronkenschap betreft komt daar dan nog het verschil in geloofsbeleving bovenop. Al met al is de kans vrij groot dat een gemiddelde asielzoeker uit die landen wel alcohol drinkt.
pi_184166639
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Alleen als je het sarcastisch gebruikt. Als je het serieus meent mag je wmb alsnog geband worden.
Je kunt het noemen zoals je wil maar de daden van de EU, Frontex en menig lidstaat die het Marrakech pact heeft ondertekend maken duidelijk dat de massa-immigratie vanuit Afrika en Azie door moet gaan. Dan heb je ook nog Duitse en Zweedse parlementariers die hardop zeggen dat de etnische Europeanen op verscheidene plekken een minderheid zullen gaan vormen en dat dat goed is.

Daarmee is het nog steeds een gechargeerde term, maar niet meer dan dat. Er wordt aan de verandering van de bevolkingssamenstelling van Europa gewerkt. Gezien de passages in het pact over behoud van eigen cultuur is het niet de bedoeling dat die verandering slechts de kleur van volledige geintegreerde migranten betreft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184166870
Tja, dat krijg je als je denkt dat Iran en Syrie voor de lol zwaar bewapende veiligheidstroepen op straat hebben rondlopen.
pi_184177175
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 17:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Alleen als je het sarcastisch gebruikt. Als je het serieus meent mag je wmb alsnog geband worden.
Dat is nogal fascistisch, onwelgevallige meningen gelijk de mond snoeren.
pi_184177185
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:27 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat is nogal fascistisch, onwelgevallige meningen gelijk de mond snoeren.
Nee hoor.

Het idee dat vrijheid van meningsuiting absoluut is of kan zijn is een complete misvatting. Zowel juridisch als op FOK!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184177335
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee hoor.

Het idee dat vrijheid van meningsuiting absoluut is of kan zijn is een complete misvatting. Zowel juridisch als op FOK!
Zolang je niet bedreigt of oproept tot geweld lijkt mij weinig mis met een mening hebben. Als je het over omvolking hebt ook niet. Of anderen je dan nog serieus nemen is aan hun. Maar om daar nou iemand voor te bannen... Mussolini zou er trots op zijn.
  donderdag 3 januari 2019 @ 11:50:36 #125
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184177588
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:27 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat is nogal fascistisch, onwelgevallige meningen gelijk de mond snoeren.
Behalve dat omvolking een fascistische complottheorie is en meningen weren niet voorbehouden is aan fascisten (je weet wel die ideologie met wortels in Italië, waarvan nationaal-socialisme een substroming is met eigen theorieën, ideologen en volgers en niet een synoniem voor alles dat je kut vindt).
pi_184177651
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:50 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Behalve dat omvolking een fascistische complottheorie is en meningen weren niet voorbehouden is aan fascisten (je weet wel die ideologie met wortels in Italië, waarvan nationaal-socialisme een substroming is met eigen theorieën, ideologen en volgers en niet een synoniem voor alles dat je kut vindt).
Meh.
  donderdag 3 januari 2019 @ 11:57:17 #127
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184177725
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2019 09:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Wat hadden ze dan moeten doen? Ze een paar tikkies geven? En dan staat er de volgende dag in de krant dat een groepje zielige vluchtelingen inelkaar gemept is :')
Op dit punt zou ik het eerlijk gezegd voor lief nemen. Sterker nog, ik zou zo'n stuk tuig met liefde een dwarslaesie slaan. Ik wil best een paar jaar de cel in als zo'n stuk vuilnis voor de rest van zijn miserable leven verlamd in bed ligt. ^O^
  donderdag 3 januari 2019 @ 11:58:28 #128
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184177754
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:50 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Behalve dat omvolking een fascistische complottheorie is
:')
  donderdag 3 januari 2019 @ 12:03:28 #129
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184177865
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

:')
Blijft alleen altijd lastig wie van de verspreiders daadwerkelijk fascisten zijn en wie alleen maar in de fascistische pogingen om salonfähig te worden zijn getrapt. Als ze beginnen over de joodse elite wordt het meestal wel duidelijk.
pi_184177978
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:03 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Blijft alleen altijd lastig wie van de verspreiders daadwerkelijk fascisten zijn en wie alleen maar in de fascistische pogingen om salonfähig te worden zijn getrapt. Als ze beginnen over de joodse elite wordt het meestal wel duidelijk.
Het gebazel over 'politieke correctheid' is natuurlijk ook een poging om dat onduidelijk te maken en te houden.

Ik zou het al heel wat vinden als iemand in algemene termen zou proberen te onderbouwen waarom hij/zij vindt dat mensen misschien beoordeeld zouden kunnen mogen worden op basis van ras. Niet dat mensenrassen werkelijk bestaan, daarvoor is de genetische diversiteit veel te klein. Maar dan hebben we in elk geval een discussie, en niet dat verstoppertje spelen en wijzen naar die ander die het niet met je eens is zonder het eigen standpunt uit te spreken en te verdedigen.

Helaas gebeurt dat niet, en hebben we nu te maken met een mengelmoesje van echte racisten, mensen met onderbuikgevoelens die ze nooit echt uitspreken, en mensen met iets minder radicale standpunten. Het is heel moeilijk om daarin te onderscheiden wie de echte klootzakken zijn en wie gewoon niet zo snugger is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')