abonnement Unibet Coolblue
pi_184139383
De korte versie van het verhaal: na een wijziging van de partities op mijn harde schijf start mijn computer niet meer op. Ik krijg tijdens het opstarten (ook in veilige modus) een foutmelding over een ongeldige installatiekopie en kom nooit voorbij die melding. Het liefst wil ik dit oplossen zonder Windows opnieuw te hoeven installeren. Mijn data is gelukkig gebackupt op een externe harde schijf.

De melding in kwestie:
quote:
LogonUI.exe - Ongeldige installatiekopie
C:\WinSxS\amd64_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.18837_none_fa3b1e3d17594757\COMCTL31.dll is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout.
Met de aanbeveling opnieuw te installeren. Maar ja, dat gaat lastig als je computer verder niet opstart.

Het gaat om een pc uit 2010 (ja I know :') , vervanging staat op de to do list), een emachines ET1840, met Windows 7.

De lange versie van het verhaal: Ik had vier partities op mijn harde schijf. Met de MiniTool Partition Wizard heb ik twee partities verwijderd en de vrijgekomen ruimte aan de overgebleven twee partities toegeschreven. Dat leek allemaal goed te gaan, de computer startte zichzelf na afloop opnieuw op en ik probeerde in te loggen op mijn gebruikersprofiel.

Daar ging het mis - in plaats van dat er een vakje verscheen om mijn wachtwoord in te voeren, verdwenen de inlogopties en hield ik een leeg Windows-scherm over. Ik kon de cursor nog bewegen, maar verder reageerde de pc nergens meer op (niet op muisklikken, niet op CTRL ALT DEL, etc).

Ik heb toen de pc handmatig uit en aan gezet (met de powerknop, ja, achteraf gezien waarschijnlijk de grootste fout). Sindsdien krijg ik bovenstaande melding bij het opstarten en start de pc dus niet verder op.

Wat zijn dingen die ik zou kunnen proberen om dit te repareren?
  Forum Admin dinsdag 1 januari 2019 @ 13:23:28 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_184139589
Windows opnieuw installeren is verreweg de snelste en makkelijkste oplossing. Ik lees dat je een backup gemaakt hebt op een externe disk dus waarom zou je het niet doen?
pi_184140002
Het is sowieso altijd maar de vraag of het herverdelen van een partitie goed gaat, dit kan dus het resultaat zijn.

Je windows installatie is waarschijnlijk corrupt, een herinstallatie is de makkelijkste en kortste oplossing.
No Guts, No Glory
pi_184140064
Ik heb door de jaren heen best wat aan mijn partities gesleuteld, ging altijd goed... Nou ja, tot nu dus. :')

Herinstallatie it is. Bedankt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')