abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184143969
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 18:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is toch de norm bij iedereen die vuurwerk afsteekt?
Dan is de beurs snel kleiner.
Of de betaalrekening, die van de overheid wordt er alleen maar groter door.

De rest of schade wordt uitgesmeerd over de Nederlander, door een verhoging van de verzekeringspremie.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 18:27:18 #127
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184144117
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 17:54 schreef Dutchguy het volgende:
Bij daglicht zag je al duidelijk hoe idioot hoog dat ding was en daar dan mensen ongezekerd op rond banjeren. Hier is wel iets grondigs mis gegaan.
Ja absoluut dat viel mij ook direct op.
pi_184144185
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

terecht vuurtje geeft niet , maar dat kinderlijke de mijne is groter is zo gestoord
Gestoord of niet. Het gaat om "Brood en Spelen".
Als het wedstrijd-element ontbreekt en als het niet "spectaculair" genoeg is, nemen deze Haagse probleemjongeren geen genoegen met dit lokkertje van de gemeente. Dan gaan ze net als van oudsher op eigen houtje verspreid over de stad ongecontroleerd ongein trappen en is het probleem veel groter.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_184144294
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 18:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Gestoord of niet. Het gaat om "Brood en Spelen".
Als het wedstrijd-element ontbreekt en als het niet "spectaculair" genoeg is, nemen deze Haagse probleemjongeren geen genoegen met dit lokkertje van de gemeente. Dan gaan ze net als van oudsher op eigen houtje verspreid over de stad ongecontroleerd ongein trappen en is het probleem veel groter.
Er zal toch een oplossing moeten komen. Breder maar lager misschien.

De locatie is op last van gemeente ook verplaatst voor de Scheveningse stapel, benieuwd of dat nog invloed heeft gehad.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_184144342
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 17:59 schreef Sigaartje het volgende:
De burgemeester is hierbij ook fout. Voor het ontsteken had gecontroleerd moeten worden. He, jullie hebben bijgebouwd, dit gaat niet door.

Dit is echt een blamage van de gemeente.

Want die bouwers met een hersencel kun je niet vertrouwen, die denken maar aan een ding.
"Blamage" zelfde woord dat ik daarnet gebruikte op twitter. Maar goed, 9 tegen 10 dat het wel weer gladgestreken gaat worden uiteraard. Alles wordt gladgestreken in NL immers. Zo kom je in de top10 van alle lijstjes.
I´m back.
pi_184144510
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 17:54 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Was ook niet helemaal serieus bedoeld. Maar als je foto's ziet van wat er gebouwd is dan vraag ik me af hoe het in godesnaam mogelijk is dat ze gewoon door konden bouwen. Bij daglicht zag je al duidelijk hoe idioot hoog dat ding was en daar dan mensen ongezekerd op rond banjeren. Hier is wel iets grondigs mis gegaan.
Ik denk dat er te oogluikend is toegekeken door de autoriteiten omdat men misschien anders gedoe in de binnenstad verwachtte.
Ja, doe je dat soort dingen professioneel dan word je meteen van de plant af gezet en terecht. Zag het drone filmpje eerder in deze reeks.
I´m back.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 19:03:27 #132
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184144684
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 18:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Gestoord of niet. Het gaat om "Brood en Spelen".
Als het wedstrijd-element ontbreekt en als het niet "spectaculair" genoeg is, nemen deze Haagse probleemjongeren geen genoegen met dit lokkertje van de gemeente. Dan gaan ze net als van oudsher op eigen houtje verspreid over de stad ongecontroleerd ongein trappen en is het probleem veel groter.
met een bekeuring van 800 euro , za;l dat best meevallen , er zijn er hier ook heel wat bekeurd na 01:00 uur
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184144737
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

met een bekeuring van 800 euro , za;l dat best meevallen , er zijn er hier ook heel wat bekeurd na 01:00 uur
Het wordt moeilijk als die groep raddraaiers te groot wordt. Het beleid van de gemeente was er (zover ik het weet, ik ben Oostelijk plattelander, geen Randstedeling) op gericht om het gros van de vertierzoekende jongelui te lokken met zo'n vreugdefeest. Een spectaculair evenement dat gecontrolleerd de probleemjeugd moest lokken, zodat de enkele raddraaier die elders bv autobanden meende af te moeten steken stevig kon worden gesanctioneerd. Maar dat kan alleen als je niet de hele meute onruststokers tegen je in het harnas jaagt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_184144768
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 18:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

"Blamage" zelfde woord dat ik daarnet gebruikte op twitter. Maar goed, 9 tegen 10 dat het wel weer gladgestreken gaat worden uiteraard. Alles wordt gladgestreken in NL immers. Zo kom je in de top10 van alle lijstjes.
Als dit geen grote gevolgen gaat krijgen, dan weet ik het niet meer. Ik ga het nieuws volgen. Het is duidelijk dat dit een blunder van jewelste is.
Niet alleen dat er niet gecontroleerd is, maar ook dat niet gecontroleerd is afgestoken en dat men niet eens de moeite heeft genomen de weersberichten onder de loep te nemen.

Ik voorspel dat dit muisje nog een behoorlijke staart gaat krijgen. Ik denk dat mevr. Krikke vannacht slecht slaapt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 19:09:20 #135
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_184144773
Zal dit de eerste VVD'er worden die in 2019 af zal treden?
Op elke fokker past een bril.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 19:15:21 #136
467327 misluktproduct
Ik ben niet helemaal mislukt
pi_184144841
wat een waanzin daar. overheid gaat zwaar de fout in daar.
pi_184145324
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:09 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Als dit geen grote gevolgen gaat krijgen, dan weet ik het niet meer. Ik ga het nieuws volgen. Het is duidelijk dat dit een blunder van jewelste is.
Niet alleen dat er niet gecontroleerd is, maar ook dat niet gecontroleerd is afgestoken en dat men niet eens de moeite heeft genomen de weersberichten onder de loep te nemen.

Ik voorspel dat dit muisje nog een behoorlijke staart gaat krijgen. Ik denk dat mevr. Krikke vannacht slecht slaapt.
Ik vrees alleen dat het wordt gladgestreken helaas.
I´m back.
pi_184145331
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:15 schreef misluktproduct het volgende:
wat een waanzin daar. overheid gaat zwaar de fout in daar.
Mag je niet zeggen, geloof ik.

Zelfde als met die stint.
Geluk dat hier geen slachtoffers bij zijn gevallen, behalve wat have en goed.
I´m back.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 19:45:48 #139
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184145427
Mooi les en tijd om die idiote tradities, zoals vuurtjes (af)stoken, de nek om te draaien.
Goed voor de verzekering, goed voor het klimaat/vervulIing en de CO2.

Ik snap dat mensen een verzetje zoeken maar begrijp niet dat dit op deze wijze zo moet (uit)werken.

Met gepast leedvermaak het gebeuren - eigen schuld dikke bult - aanschouwt en vooral hoe de instanties met de burgemeester voorop, verkramp proberen zichzelf een houding te geven.
Wel erg lullig voor degenen die schade ondervinden.

O ja, een goed begin van een vuurtje en dat 2019 volop het licht moge zien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 1 januari 2019 @ 19:53:32 #140
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184145543
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:45 schreef Vallon het volgende:

Met gepast leedvermaak...
Leedvermaak is in deze niet gepast....juist omdat burgers die er niets mee te maken hebben, schade hebben opgelopen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 1 januari 2019 @ 19:59:02 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184145659
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Leedvermaak is in deze niet gepast....juist omdat burgers die er niets mee te maken hebben, schade hebben opgelopen.
Tuurlijk....... :O

De burgers wonen daar en hebben daar een burgemeester die zich gene raad weet..... wier gemeente beretrots is op dat bravoure strandgedoe. Juist omdat "burgers" getroffen worden, ga ik heel benieuwd zijn hoe de gemeente dat (voortaan) gaat oplossen.

En ja, ik wentel mij in wat mededogend plezier en vooral omdat er gelukkig geen gewonden zijn gevallen.... buiten de nodige schroeischade.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 1 januari 2019 @ 20:00:07 #142
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184145689
quote:
18s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:59 schreef Vallon het volgende:

En ja, ik wentel mij in wat mededogend plezier
Sneu, eigenlijk....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 1 januari 2019 @ 20:02:44 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184145773
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Sneu, eigenlijk....
Daar ga je weer :') ..... moralistische opmerkingen maken die niets toevoegen....... veel succes....
Een goed voornemen is elkaars "bijdrage"in 2019 uit de weg te gaan..... afgesproken ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184145920
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:09 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Als dit geen grote gevolgen gaat krijgen, dan weet ik het niet meer. Ik ga het nieuws volgen. Het is duidelijk dat dit een blunder van jewelste is.
Niet alleen dat er niet gecontroleerd is, maar ook dat niet gecontroleerd is afgestoken en dat men niet eens de moeite heeft genomen de weersberichten onder de loep te nemen.

Ik voorspel dat dit muisje nog een behoorlijke staart gaat krijgen. Ik denk dat mevr. Krikke vannacht slecht slaapt.
Waarom leg je de volledige schuld bij mevr. Krikke neer i.p.v. bij de organisatoren die juridisch verantwoordelijk zijn?

De organisator van een evenement, in dit geval de bouwers, zijn verantwoordelijk voor de hoogte van de bouw (en het toezicht hierop), heeft ook meldplicht bij onregelmatigdheden en bij hen ligt ook de taak om de weersomstandigheden en veiligheid te controleren.

Het is de gemeente wellicht aan te rekenen dat zij al jaren toestaan dat de organisatoren het convenant schenden en afspraken niet nakomen.

Maar degene die de afspraken en veiligheid moet controleren is natuurlijk niet schuldiger dan degene die de afspraken schendt en de veiligheid van omstanders in gevaar brengt.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 20:08:37 #145
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184145955
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:07 schreef FYazz het volgende:

[..]

Waarom leg je de volledige schuld bij mevr. Krikke neer i.p.v. bij de organisatoren die juridisch verantwoordelijk zijn?

De organisator van een evenement, in dit geval de bouwers, zijn verantwoordelijk voor de hoogte van de bouw (en het toezicht hierop), heeft ook meldplicht bij onregelmatigdheden en bij hen ligt ook de taak om de weersomstandigheden en veiligheid te controleren.

Het is de gemeente wellicht aan te rekenen dat zij al jaren toestaan dat de organisatoren het convenant schenden en afspraken niet nakomen.

Maar degene die de afspraken en veiligheid moet controleren is natuurlijk niet schuldiger dan degene die de afspraken schendt en de veiligheid van omstanders in gevaar brengt.
Eigen verantwoordelijkheid is een vies woord tegenwoordig. Lekker naar een falende ambtenaar wijzen is kennelijk makkelijker.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 1 januari 2019 @ 20:15:48 #146
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184146194
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:02 schreef Vallon het volgende:

Daar ga je weer :') ..... moralistische opmerkingen maken die niets toevoegen...... ?
Moraal (of zeden) is het geheel van handelingen en gedragingen die, in een maatschappelijke context, als correct en wenselijk worden gezien.

Moraal voegt niets toe? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184146264
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 18:15 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

De burgemeester.

Wat ik onbegrijpelijk vind is dat bij zo'n groot evenement geen professionals aanwezig zijn. Hallo, je ontsteekt een enorm vuur naast een stad....
Dit lijkt mij ook.

Vroeger bij de lokale kerstboom verbranding en ook de paasvuren waar ik bij ben geweest, was de lokale (vrijwillige) brandweer in vol ornaat aanwezig.

Hier zijn heel veel fouten gemaakt.
- Groter gebouwd dan vergunning
- Hierop niet ingegrepen door brandweer en gemeente
- Geen last minute checks gedaan
- Pas uren nadat de vuurregen begon eens beetje water op de initiële bron gooien.

De serieuze problemen ontstonden voor 01.00 uur. Pas na 3 uur twitterde de regionale brandweer dat ze begonnen met "het treffen van voorbereidingen" om dat vuur op het strand, de bron van alle ellende, te lijf te gaan. Pas tegen vieren begon het blussen daadwerkelijk.

Drie uur lang heeft de brandweer daar alleen maar een beetje symptoombestrijding gedaan. In plaats van meteen een paar waterkanonen op die berg pallets te richten om zo het vliegvuur wat te temperen. En als de regionale brandweer daar zelf op dat moment geen tijd/mankracht voor had: Op een kwartiertje rijden (Rotterdam Airport) staan een paar crashtenders die geen moeite hebben met het afblussen van een groot passagiersvliegtuig met vele liters kerosine aan boord. Dan is zo'n houtstapeltje zo uit.
Kordaat handelen vanuit de brandweerorganisatie (hulp buiten de regio vragen als je het zelf niet meer aan kan) had de ellende toch wat kunnen beperken.


Zoals iemand al schreef: hier is fout op fout op fout op fout gemaakt.
pi_184146301
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vrees alleen dat het wordt gladgestreken helaas.
Denk ook dat je hier over 2 dagen niets meer over hoort. Pas volgend jaar bij oud&nieuw komt er een 'owja is ook zo'.

Waren er echt geen professionals bij?
Weet je dat ook weer
  dinsdag 1 januari 2019 @ 20:22:45 #149
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184146435
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:17 schreef Ivo1985 het volgende:

Drie uur lang heeft de brandweer daar alleen maar een beetje symptoombestrijding gedaan.
'Die berg hout op het strand hebben we onder controle!'.

'Maaruhm, half Scheveningen is afgefakkeld....'.

8)7
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 1 januari 2019 @ 20:24:18 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184146498
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:09 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Als dit geen grote gevolgen gaat krijgen, dan weet ik het niet meer. Ik ga het nieuws volgen. Het is duidelijk dat dit een blunder van jewelste is.
Niet alleen dat er niet gecontroleerd is, maar ook dat niet gecontroleerd is afgestoken en dat men niet eens de moeite heeft genomen de weersberichten onder de loep te nemen.

Ik voorspel dat dit muisje nog een behoorlijke staart gaat krijgen. Ik denk dat mevr. Krikke vannacht slecht slaapt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vrees alleen dat het wordt gladgestreken helaas.
nadat de gemeente 1 miljoen aan de verzekeraars heeft gedokt, dat doet heel veel pijn en zal de gemeente niet opnieuw doen

Er zal iemand de kop gaan kosten bij de gemeente, en dat is niet Mw Krikke
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')