abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184157572
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:15 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Gebruik dan iets meer enters tussen je regels. Dan is het voor de toehoorder ook zichtbaar dat hij je intentie in het verhaal erbij moet verzinnen.

Op dit moment is het enige wat je aangeeft dat je een agent gewoon uit moet kunnen schelden en dat ze maar geen geweld moeten gebruiken om je van een terrein te verwijderen. Als je onderdeel bent van een samenscholing (zie tenlastelegging) dan is er genoeg reden om geen discussie meer aan te gaan. Wat moet de politie dan doen? Lief kijken en de hele dag blijven staan?
Alles staat netjes in alineas met genoeg enters ertussen.. ik weet niet of jij t op een mobieltje leest ofzo?
Staat gewoon goed leesbaar in de post.
pi_184159147
Tja had dan direct een advocaat geregeld en die beelden opgeist. Nu is het jouw woord tegen die van agenten en dat win je nooit.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_184160178
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:16 schreef Antaris het volgende:

[..]

in de brief staat het volgende:

U wordt verdacht van het in deze dagvaarding genoemde feit. Daarom roept de officier van justitie u op om voor de rechter te verschijnen. Er is eerder een strafbeschikking aan u uitgevaardigd voor dat/dit feiten. De tenuitvoerlegging daarvan is niet geslaagd.
De zitting wordt gehouden op de hieronder vermelde datum.

Tenlastelegging.

hij op of omstreeks 18 augustus 2016 in de gemeente ...., op een openbare plaats, te weten de (adres), heeft deelgenomen aan een samenscholing en/of zich onnodig heeft opgedrongen en/of door uitdagend gedrag aanleiding heeft gegeven tot ongeregeldheden, immers heeft hij, verdachte, toen aldaar 'lul' geroepen

Dat lul klopt wel nadat ik behoorlijk in elkaar geramd ben.
Uit het bovenstaande blijkt imo dat:

a. dat dit niet gaat om jouw aangifte tegen de agenten, maar om jouw gepleegde strafbare feit naar wat ik vermoed belediging, ordeverstoring en/of het niet opvolgen van een bevel van de politie.
b. Je hebt hiervoor een strafbeschikking van het OM gehad, waarschijnlijk een boete van een paar honderd euro of een taakstraf.
c. Indien je het niet eens was met de strafbeschikking, heb je daarvoor de mogelijkheid gehad bezwaar aan te tekenen, wat je naar wat ik vermoed niet hebt gedaan.
d. "De tenuitvoerlegging daarvan is niet geslaagd." M.a.w. de straf die je hebt ontvangen, is niet voldaan. Daardoor moet je je alsnog verantwoorden voor de rechter.

Advies: regel juridische bijstand.
pi_184392412
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 18:37 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ik heb binnenkort een gesprek met iemand dat op een advocatenbureau gewerkt heeft.

Ik had nog wel een brief mogen ontvangen dat een intern onderzoek was afgehandeld en verder niets mee werd gedaan. Tevens stond er in vermeld waarom ze zo hardhandig reageerden en de reden was dat ik weer naar binnen wilde gaan.
Wat dus niet waar was.

Ik zal ook contact opnemen met de getuige en we zullen zien waar het schip uiteindelijk strandt.
En, hoe was dat gesprek?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184392978
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 08:46 schreef baskick het volgende:

[..]

En, hoe was dat gesprek?
Op zich een goed gesprek, alles is nu geregeld en nagevraagd.
Ik heb sowieso geen strafdossier, daar ben ik wel blij mee.

Nu nog een maandje wachten.
pi_184395628
Is het niet zo dat wanneer je een schadevergoeding eist, je deze van te voren kenbaar moet maken en deze niet kan indienen tijdens de rechtzaak? Momenteel gaat de zitting enkel over het feit dat jij het terrein niet verliet toen de politie dat verzocht.

Strafdossier komt eventueel pas na uitspraak, momenteel ben je nog verdachte.

Mijn mening, 2 maal verzoeken, daarna hardhandig toegestaan.... We moeten weer naar een land waar de politie ook daadwerkelijk mag en kan optreden en niet met alles rekening hoeven te houden...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')