abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184135307
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er meer mensen die dit ervaren bij vrienden/familie/etc ? En valt hier iets tegen te beginnen?

O+ Beste wensen voor 2019! O+

[ Bericht 67% gewijzigd door STING op 01-01-2019 20:48:57 ]
pi_184135407
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 02:27 schreef MisterLastName het volgende:
Zijn er meer mensen die dit ervaren bij vrienden/familie/etc ? En valt hier iets tegen te beginnen?
Ja, met andere mensen omgaan.
pi_184135433
Slaap er nog een nachtje over zou ik denken
Hell To The Liars
  dinsdag 1 januari 2019 @ 02:48:25 #4
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_184135523
Ik zou het doen
pi_184136412
Als het zo’n ontzettend goede vriendin is, wist je dan niet van te voren dat ze zo is??
pi_184137228
Wat is de meerwaarde van 'mijn vriend heeft een nicht, dat is een goede vriendin van mij'...?
pi_184138028
Ja heb ze ook in mijn familie. Energievampieren zijn het.
pi_184138676
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 05:01 schreef Miss-X het volgende:
Als het zo’n ontzettend goede vriendin is, wist je dan niet van te voren dat ze zo is??
Normaliter is ze wel een prater, maar dat ben ik ook wel (soms) alleen was het gister een combinatie van gezelligheid + drank en echt, voelde alle energie uit mij gezogen worden :')
pi_184138683
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:26 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja heb ze ook in mijn familie. Energievampieren zijn het.
Niet zo'n beetje ook ;( blegh
pi_184139474
Praten met anderen.
Aangeven als iemand 6 keer het zelfde zegt ‘ja dat hoorde ik net ook’.
Personen die je niet kent zeg je ‘die ken ik niet, maakt niet uit’.

En als het verhaal klaar is, oke?? En stilte laten vallen.

Of, ‘oke, ja dat kan.’

Zo moeilijk is dat niet toch.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 13:25:46 #11
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184139621
Eigenlijk ben jij zelf ook het probleem TS want jij durft niet eens eerlijk te zijn tegen die goede vriendin van je. Dit soort dingen had je gewoon tegen haar kunnen zeggen (uiteraard wel op een normale respectvolle manier).

Dus ja....Daardoor koste dit jou dus gisteren zo veel energie.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184139647
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 10:14 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat is de meerwaarde van 'mijn vriend heeft een nicht, dat is een goede vriendin van mij'...?
Dat dacht ik dus ook. In feite doet TS dus hetzelfde: mensen betrekken in het verhaal die wij niet kennen en ook niks aan de clou toevoegen.

Wat is de rol van "mijn vriend" in dit verhaal?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184140507
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 02:27 schreef MisterLastName het volgende:

Op een gegeven moment (We waren 1,5 uur daar) voelde ik mij heel erg inkakken maar ik had niets gedaan, amper 1 woord gezegd en kwam ook nergens tussen, dus had mijzelf geexcuseerd en ben een blokje door de buurt gaan wandelen.

Ik voelde mij per stap gewoon weer opknappen. Kreeg heel erg het gevoel dat ik mentaal gewoon leeg gezogen werd door haar gepraat, het kostte mij zó-veel energie..

Oh, dit herken ik ook zo erg :')

Dat inkakken als je (te) lang naar een lang / oninteressant gesprek zit te luisteren. Ik denk dat het ook deels in je karakter zit. Lijkt me niet iets om je zorgen over te maken overigens, want zo veel mensen hebben dit, bovendien versterkt het naar mate je ouder wordt.

Daarom zie je ook zelden mensen van 30 die nog hele dagen met vrienden afspreken om gewoon te gaan 'chillen'. Als jonger persoon lulde je die tijd makkelijk vol met onzin, maar als je ouder wordt heb je zoveel andere dingen aan je hoofd dat je daar geen zin meer in hebt.

Had het deze nacht trouwens ook : Was op een O&N huisfeestje, maar we hadden geen kaartjes voor een vervolgfeest. Na het vuurwerk om 00:00 merkte ik ook dat ik dacht : Oke, en nu? Deze avond gaat nergens meer naartoe, dus om 01:00 lekker naar huis gegaan. Terwijl je ook mensen hebt die dan nog uren op de bank gewoon gaan zitten ouwehoeren. Tja dat moet dan bij je passen denk ik. Zelf kakte ik enorm in na de ''climax'' van de avond.
pi_184142436
Ben je al een beetje mentaal hersteld?
pi_184142509
Dat zijn geen onveranderlijke dingen of zo. Zij zou dus moeten leren anderen te laten uitpraten, haar aandacht te verleggen op anderen. Pauzes/stiltes te laten vallen onder het praten door. En zich veel bewuster kunnen worden van haar communicatiestijl. Dat zit dus gewoon niet goed, waardoor ze een vermoeiend effect heeft op anderen.
Eens kijken
pi_184142768
Praat er met je moeder over, die heeft vast wijs advies.
pi_184143107
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 14:14 schreef DesertGlory het volgende:

[..]

Oh, dit herken ik ook zo erg :')

Dat inkakken als je (te) lang naar een lang / oninteressant gesprek zit te luisteren. Ik denk dat het ook deels in je karakter zit. Lijkt me niet iets om je zorgen over te maken overigens, want zo veel mensen hebben dit, bovendien versterkt het naar mate je ouder wordt.

Daarom zie je ook zelden mensen van 30 die nog hele dagen met vrienden afspreken om gewoon te gaan 'chillen'. Als jonger persoon lulde je die tijd makkelijk vol met onzin, maar als je ouder wordt heb je zoveel andere dingen aan je hoofd dat je daar geen zin meer in hebt.

Had het deze nacht trouwens ook : Was op een O&N huisfeestje, maar we hadden geen kaartjes voor een vervolgfeest. Na het vuurwerk om 00:00 merkte ik ook dat ik dacht : Oke, en nu? Deze avond gaat nergens meer naartoe, dus om 01:00 lekker naar huis gegaan. Terwijl je ook mensen hebt die dan nog uren op de bank gewoon gaan zitten ouwehoeren. Tja dat moet dan bij je passen denk ik. Zelf kakte ik enorm in na de ''climax'' van de avond.
Oh, ik vind het helemaal niet erg om te chillen en te praten met mensen, ben 28. Maar het gaat mij vooral op de manier waarom. Als er veel gepraat word maar iedereen praat en het gaat gemoedelijk en leuk is dat echt niet uitputtend. Maar als er veel gepraat word door 1 iemand en die onderbreekt steeds anderen en is een soort ongeleid projectiel dan word het wel snel inkakkerig.

Herkenbaar ook, dit jaar was er geen oud en nieuw gevoel vond ik, beetje op de bank zitten en radio geluisterd en geluisterd naar getetter ( :D ) op straat nog even rondgelopen maar er waren 3 mensen die vuurwerk afstaken _O-

Het moet inderdaad wel in je karakter zitten, de een vind het heerlijk om uren te praten en hoort zichzelf praten, de ander is meer een luisteraar.

Zit daar zelf tussen in, kan prima in een gesprek een half uur m'n bek houden en luisteren, maar af en toe zelf aan het woord vind ik ook niet erg, al laat ik dan wel ruimte voor andere mensen om ook te praten en ik respecteer wel de mening van anderen.
pi_184143142
Edit

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2019 19:09:56 ]
pi_184143771
Huh?
Die vriendin is toch slechts een goede vriendin van je?

Waarom zou je haar uitkafferen over haar drankgebruik? Dat is toch haar ding en als al die dingen je zo tegenstaan is het toch doei, jij past niet als een vriendin in mijn straatje?

En waarom reed je vanmiddag weer naar haar toe als ze vannacht zoveel energie kostte ?

Ik snap m niet
Hell To The Liars
pi_184144247
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 18:06 schreef Droopie het volgende:
Huh?
Die vriendin is toch slechts een goede vriendin van je?

Waarom zou je haar uitkafferen over haar drankgebruik? Dat is toch haar ding en als al die dingen je zo tegenstaan is het toch doei, jij past niet als een vriendin in mijn straatje?

En waarom reed je vanmiddag weer naar haar toe als ze vannacht zoveel energie kostte ?

Ik snap m niet
R&P / Vriendin met drankproblemen
pi_184144336
Edit

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2019 19:10:24 ]
pi_184144750
Ik reageer wel even in dat andere topic :P
Hell To The Liars
  dinsdag 1 januari 2019 @ 19:34:20 #23
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_184145183
Alles weg?
pi_184145538
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:34 schreef Sheffield het volgende:
Alles weg?
Dit. Waarom?
pi_184145647
OP teruggezet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')