abonnement Unibet Coolblue
pi_184131748
Bij mensen is het voor ons vrij duidelijk aan het gezicht te zien of het een man is of een vrouw, ongeacht ras of etniciteit.

Bij een hond bijvoorbeeld kan ik niet dat niet.

Waarom is dat? Zijn er dieren waarbij we wel het geslacht kunnen zien aan het gezicht?
pi_184131802
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 21:52 schreef Starmanelon het volgende:
Bij mensen is het voor ons vrij duidelijk aan het gezicht te zien of het een man is of een vrouw, ongeacht ras of etniciteit.

Bij een hond bijvoorbeeld kan ik niet dat niet.

Waarom is dat? Zijn er dieren waarbij we wel het geslacht kunnen zien aan het gezicht?
Dat is niet waar. Kleding, haar, make-up etc etc.
pi_184131921
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 21:52 schreef Starmanelon het volgende:
Bij mensen is het voor ons vrij duidelijk aan het gezicht te zien of het een man is of een vrouw, ongeacht ras of etniciteit.

Bij een hond bijvoorbeeld kan ik niet dat niet.

Waarom is dat? Zijn er dieren waarbij we wel het geslacht kunnen zien aan het gezicht?
Heb jij niet opgelet bij biologie of wat? Bij heel veel dieren is dat het geval. Denk bijvoorbeeld alleen maar eens aan de in Nederland zeer veel voorkomende wilde eend.

Zeer duidelijk verschil tussen de woerd en het vrouwtje




[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2018 22:06:16 ]
  maandag 31 december 2018 @ 22:05:39 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184131925
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 31 december 2018 @ 22:07:03 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184131943
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184132017
Gezicht, Piet. }:|
  maandag 31 december 2018 @ 22:26:45 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184132234
quote:
6s.gif Op maandag 31 december 2018 22:13 schreef Treinhomo het volgende:
Gezicht, Piet. }:|
Das gesicht interessiert mich nicht...
Buck dich!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184132412
quote:
6s.gif Op maandag 31 december 2018 22:13 schreef Treinhomo het volgende:
Gezicht, Piet. }:|
_O-
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184132467
quote:
6s.gif Op maandag 31 december 2018 22:13 schreef Treinhomo het volgende:
Gezicht, Piet. }:|
:D
Somebody that I used to know
pi_184132470
quote:
Potver. Da's een flinke.
-
pi_184133740
Bij dieren waarbij de geslachten niet gemakkelijk te onderscheiden is (dus niet zoals het verenkleed van die eenden) is het allicht zo dat er wel degelijk subtiele verschillen zijn, maar dat het voor andere soorten (zoals wij mensen) evolutionair gezien gewoon geen nut heeft om de verschillen op te kunnen merken, althans niet als leek? Bedenk ook dat dieren elkaar vaak kunnen onderscheiden op zintuigelijke wijze anders dan uiterlijk en waar wij mensen niet het hoogst ontwikkeld in zijn, zoals geur of geluid.
pi_184133769
quote:
Dat rechter achterbeen ziet er zorgelijk uit. Onmiddelijk de veearts laten komen, en anders uit zijn lijden laten verlossen.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184133942
Waarom hebben paarden zo een naar verhouding groot piemol.
pi_184134127
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 00:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dat rechter achterbeen ziet er zorgelijk uit. Onmiddelijk de veearts laten komen, en anders uit zijn lijden laten verlossen.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap het wel. Heb ook geen vrienden.
-
pi_184134228
Ook (ongecastreerde) honden en katten hebben wel degelijk verschillen in hun kop/gezicht, net als bv schapen, runderen en paarden. Dat je dat niet ziet betekent vooral dat je er te weinig op let en/of niet genoeg ervaring mee hebt :)

Katers bijvoorbeeld hebben duidelijke kater wangen, een dikke kop zeg maar. Mits ze niet te jong gecastreerd worden natuurlijk. Als ze wel vroeg hun ballen kwijt raken worden het een beetje geslachtsloze 'hetjes', dan blijven de secundaire geslachtskenmerken onderontwikkeld.
Net als bij mensen die voor of net in de puberteit hun hormonen kwijt raken, dan groeien jongens ook niet echt mannelijk uit maar blijven ze in hun gezicht wat meer vrouwelijk lijken.

Edit: er zijn trouwens wel dieren waarbij het echt heel lastig te zien is. Sommige vogels (parkieten en papegaaien bv) en reptielen onder andere. Maar bij heel veel (de meeste?) zoogdieren zie je echt wel verschil in bouw en kop als je weet waar je moet kijken.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_184134304
quote:
Is het zo dat waar homos op geilen vrouwen daar ook op geilen zoals bijv. in dat plaatje maar dit voor zich houden en homos daar openlijker over zijn?
  dinsdag 1 januari 2019 @ 01:01:34 #17
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184134356
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 00:20 schreef Starmanelon het volgende:
Waarom hebben paarden zo een naar verhouding groot piemol.
Groot? Vind je dat groot?
  dinsdag 1 januari 2019 @ 01:02:31 #18
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184134367
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 00:56 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Is het zo dat waar homos op geilen vrouwen daar ook op geilen zoals bijv. in dat plaatje maar dit voor zich houden en homos daar openlijker over zijn?
Tuurlijk is dat zo.
Maar dat hebben we eruit geciviliseerd!!!!1!!!11!
pi_184134424
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 00:20 schreef Starmanelon het volgende:
Waarom hebben paarden zo een naar verhouding groot piemol.
Zou dit de stiekeme reden zijn dat tienermeisjes zo gek zijn van paarden. Allah Allah en ze konden di al die tijd zo genuanceerd verhullen dat mij dit nu pas opvalt..
pi_184137346
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 00:20 schreef Starmanelon het volgende:
Waarom hebben paarden zo een naar verhouding groot piemol.
Vooral lang, de dikte is naar verhouding niet zo veel. De reden is ook niet zo moeilijk. Ze moeten erbij kunnen komen. Van achter een paardenreet bestijgen vergt gewoon wat meer lengte.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 01:07 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Zou dit de stiekeme reden zijn dat tienermeisjes zo gek zijn van paarden. Allah Allah en ze konden di al die tijd zo genuanceerd verhullen dat mij dit nu pas opvalt..
Lijkt me meer een hersenspinsel van je eigen fantasie. Weinig paardenliefhebbers en zeker meisjes op die leeftijd maken zich druk om het geslacht van een rijpaard. Een paard heeft gewoon een hoog knuffel gehalte en het laat zich erg goed betuttelen en sturen. Een paard is veel makkelijker en nauwkeuriger aan te sturen dan een hond of een kat. Het maakt ook meer indruk op de omgeving.
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 13:49:38 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184159690
Somigge vogels verschillen voor ons amper maar hebben wel een patroon dat UV weerkaasts dat door de vogels zelf wel wordt gezien :)

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184202579
En denk bijvoorbeeld eens aan herten, reeën, elanden en dat soort dieren, dan is het best wel duidelijk welke het mannetje is en welke het vrouwtje.
Kip/haan lijkt mij ook een inkoppertje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 17:06:05 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184202670
Is dit niet meer een ik ken die bepaalde soort niet zo goed?

Want bij het gros van de dieren is er wel degelijk een verschil. Voldoende voor die soort om vrijwel altijd het verschil gelijk op te merken.
In uiterlijk, geur, gedrag, wat dan ook. De soort onderling vergist zich niet vaak iig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 17:11:13 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184202771
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 01:07 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Zou dit de stiekeme reden zijn dat tienermeisjes zo gek zijn van paarden. Allah Allah en ze konden di al die tijd zo genuanceerd verhullen dat mij dit nu pas opvalt..
Echt, kom van de lente eens langs. Mag jij die indrukwekkende piemel (treurige smiley) van mijn paarden schoonmaken. Dan ben je wel genezen van dit soort onzin.

Of ik neem je mee naar in tact gehouden hengsten. Ook dan ben je snel genezen wat dit soort onzin.

Dus nee, dat is niet de reden. Als je iemand Aanders was geweest dan een enge incel had ik misschien gepraat over de werkelijke redenen. Maar 'seks' zit daar niet bij.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 01:39:50 #25
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184273014
Volgens mij is aan een mensengezicht helemaal niet goed te zien of het een man of vrouw is. Dat zijn maar heel subtiele verschillen. Voor een mens meestal wel te onderscheiden, dat wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')