abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184184880
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 17:20 schreef Boy007 het volgende:

[..]

Dit is een total loss auto en wat zichtbaar is kon iedereen zijn. Als er wat met de kabels is oid wat je niet als leek gelijk kunt zien dan kan je dat niet verweten worden.
Is het een importauto of heeft hij ooit al eens grote schade gehad die toen gerepareerd is?
.
pi_184190250
Nee niet dat ik weet
pi_184190620
De vezekeraar moet het hier oplossen naar mijn idee
and there was some silence
pi_184193172
Nu kreeg ik een bericht dat ze de auto gaan onderzoeken en uitlezen. Dan komen ze er op terug. Met uitlezen gaan ze kijken of de auto storingen had enz.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:18:26 #80
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184199359
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 01:15 schreef Boy007 het volgende:
Nu kreeg ik een bericht dat ze de auto gaan onderzoeken en uitlezen. Dan komen ze er op terug. Met uitlezen gaan ze kijken of de auto storingen had enz.
Wie gaat "dat" door "wie" laten uitzoeken: de opkoper, tegenpartij of jouw verzekering afdeling fraude?.

Wie wordt als onafhankelijk expert aangesteld om "jouw" boordcomputer uit te lezen ? Is de auto "formeel" nog van jou ? Zit er ook navigatie in ?
Zover je dat kwijt wil, wat is merk/type/bouwjaar van je auto ? Sommige zijn qua data/opslag (relatief makkelijk/er) te manipuleren. VroegŻh, zonder computers, had je daar geen last van....
Stel mij voor dat je afwachtende wat nu gebeurd daar [email protected]! nog geen antwoord op wilt/gaat geven. Ik noem de vragen zodat je bij een negatieve uitslag, het onderzoek daarmee inhoudelijk ter discussie kunt stellen.

Verder ben ik benieuwd hoe de communicatie verloopt.... ik hoop schriftelijk zodat je goed jouw dossier ter verdediging - in geval van - kunt opbouwen. Ondertussen kopieŽn maken van je rekeningen, onderhoudsboekje etc.etc. aangenomen dat de auto in regelmatig onderhoud was etc.etc. Eventuele foto's kunnen helpen..... een onberispelijk uitziende auto verdiend al snel het pleit.

Sterkte !!!!
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_184199668
Vind het maar een vreemde zaak worden.

Is het wel een normale verzekeraar of ?
pi_184201978
Is zeker een vreemde zaak. Zelfs de expert geeft aan dit nooit meegemaakt te hebben. Ik vraag me af m et evt schadeclaim v a n af de dag d a t de auto is gevrijwaard heb ik geen auto en geen autoauto door de nalatigheid van de verhaalsrechtsbijstand. Is nu probleem tussen opkoper en verhaalsrechtsbijstand vandaar ik hun dan in gebreke stellen en schadevergoeding vragen.
pi_184202129
Ze zeiden in de mail dat ze een onderzoek gingen doen of de auto gereden heeft enz. Maar dan vraag ik me af hoe het zit met mijn privacy.
pi_184203069
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:35 schreef Boy007 het volgende:
Ze zeiden in de mail dat ze een onderzoek gingen doen of de auto gereden heeft enz. Maar dan vraag ik me af hoe het zit met mijn privacy.
Over die privacy zou ik mij niet te druk maken op dit moment. Als je daadwerkelijk hebt gereden dan uiteraard, want dat is de enige manier om je geld te krijgen.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 17:42:51 #85
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184203269
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:35 schreef Boy007 het volgende:
Tja wat nu zal (gaan) gebeuren is dat de "logs" worden uitgelezen en bekeken of die matchen met de constatering van opkoper en/of jouw aangifte. De moderniteit van de boorcomputer bepaald daarbij of en in hoeverre op datum/tijd kan worden gezocht. Je zal versteld staan wat tegenwoordig allemaal wordt vastgelegd.
Sws in de wat nieuwere auto's kan, meestal, ook prima worden vastgesteld of iemand historische data heeft proberen te manipuleren, dus geen zorgen maken....... tenzij er meer aan de hand is.

Jouw privacy is hier niet in het geding omdat de vastgelegde voertuiggegevens niet publiekelijk worden gedeeld en verder - in principe - niets (hoeven te) zeggen over jou als persoon.
pi_184203283
Is het ongeluk eigenlijk rijdend gebeurd? Heb je foto’s gemaakt?
.
pi_184203957
Ongeluk is rijdens gebeurd op de snelweg
pi_184203973
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:31 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Over die privacy zou ik mij niet te druk maken op dit moment. Als je daadwerkelijk hebt gereden dan uiteraard, want dat is de enige manier om je geld te krijgen.
ja klopt dat van privacy is niet relevant maar denk als hun nu vervelend gaan doen dan ga ik dat ook doen.
pi_184204004
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:18 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wie gaat "dat" door "wie" laten uitzoeken: de opkoper, tegenpartij of jouw verzekering afdeling fraude?.

Wie wordt als onafhankelijk expert aangesteld om "jouw" boordcomputer uit te lezen ? Is de auto "formeel" nog van jou ? Zit er ook navigatie in ?
Zover je dat kwijt wil, wat is merk/type/bouwjaar van je auto ? Sommige zijn qua data/opslag (relatief makkelijk/er) te manipuleren. VroegŻh, zonder computers, had je daar geen last van....
Stel mij voor dat je afwachtende wat nu gebeurd daar [email protected]! nog geen antwoord op wilt/gaat geven. Ik noem de vragen zodat je bij een negatieve uitslag, het onderzoek daarmee inhoudelijk ter discussie kunt stellen.

Verder ben ik benieuwd hoe de communicatie verloopt.... ik hoop schriftelijk zodat je goed jouw dossier ter verdediging - in geval van - kunt opbouwen. Ondertussen kopieŽn maken van je rekeningen, onderhoudsboekje etc.etc. aangenomen dat de auto in regelmatig onderhoud was etc.etc. Eventuele foto's kunnen helpen..... een onberispelijk uitziende auto verdiend al snel het pleit.

Sterkte !!!!
dank u
pi_184241742
Iemand misschien kennis over schade te claimen omdat de auto wel is gevrijwaard en geen geld heb en ook niet meer bij mij staat
pi_184241921
ik zou denk ik als de auto niet meer op jou naam staat... en je nog altijd geen centen gezien hebt. eens aangifte doen bij de politie....
8)7
pi_184246632
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik zou denk ik als de auto niet meer op jou naam staat... en je nog altijd geen centen gezien hebt. eens aangifte doen bij de politie....
aangifte waarvan?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184246691
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:58 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

aangifte waarvan?
Verduistering eventueel?
Weet niet of dat onder strafrecht valt, tegenwoordig word je voor alles verwezen van het politiebureau met dat het een civiele zaak is.
pi_184246755
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Verduistering eventueel?
Nee.
quote:
Weet niet of dat onder strafrecht valt,
Verduistering valt onder het strafrecht, maar daar is hier geen sprake van.
quote:
tegenwoordig word je voor alles verwezen van het politiebureau met dat het een civiele zaak is.
Dit is duidelijk een civiele zaak. Ondanks dat de politie soms onterecht een zaak afstempelt als civiele zaak, is dat hier niet het geval.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184250638
Ik vind het maar een rare zaak worden. Wat doet de verzekeraar in dit verhaal? Die is jouw partij.
and there was some silence
pi_184250716
In principe heeft de tegenpartij schuld verklaard en de expert een taxatie gedaan. De verzekering van de tegenpartij moet uitkeren.
.
  zondag 6 januari 2019 @ 23:19:41 #97
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184252038
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 22:20 schreef Fer het volgende:
In principe heeft de tegenpartij schuld verklaard en de expert een taxatie gedaan. De verzekering van de tegenpartij moet uitkeren.
Wat volgens mij hier niet het punt is.... de tegenpartij wacht braaf op het bedrag dat zij moeten uitkeren.

Wanneer iemand bij mij schade veroorzaakt en ik verzekerd bent (ongeacht hoe), claim je je schade bij de eigen verzekering die het gaat verhalen bij de tegenpartij. Voordeel is dat je gevrijwaard wordt van taxatie/gedoe, nadeel is dat je geen eigen (rechts/oordeel)bevoegdheden (meer) hebt.

De eigen verzekering van TS is hierbij de dwarse "partij" die namens TS het bedrag (onderling maar) moet zien te verrekenen met aftrek wat de opkoper (van de eigen verzekering) voor het "total-loss wrak" wilde betalen...... die "opkoper" zegt nu dat er meer aan de hand was met de auto waarna partijen in de ho-ijzers gaan.

TS is hierbij het haasje die in de (tussen)tijd wordt vermalen. Eventueel kan TS een klacht indienen bij het Kifid. Die zal zich ws terughoudend opstellen wanneer "fraude"-afdelingen nog bezig zijn.
pi_184262637
Afd fraude wordt erbij betrokken als er signalen zijn hiervan. Toen zei de opkoper aanhoorde vonden zij dit reden om onderzoek te doen. In ieder geval heb ik ze 1 week de tijd gegeven dat ze het geld moet overmaken en doen ze dat niet ga ik naar het kifid. Maar dacht misschien weet iemand meer over evt schade die ik nu lijdt door van bekende te huren enz.
pi_184273954
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 16:16 schreef Boy007 het volgende:
Afd fraude wordt erbij betrokken als er signalen zijn hiervan. Toen zei de opkoper aanhoorde vonden zij dit reden om onderzoek te doen. In ieder geval heb ik ze 1 week de tijd gegeven dat ze het geld moet overmaken en doen ze dat niet ga ik naar het kifid. Maar dacht misschien weet iemand meer over evt schade die ik nu lijdt door van bekende te huren enz.
Van bekende te huren? je weet dat je dan niet verzekerd bent he, enkel bij lenen van bekenden.
Huur je van een bekende die een verhuurbedrijf heeft, uiteraard geen probleem.
pi_184314430
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 16:16 schreef Boy007 het volgende:
In ieder geval heb ik ze 1 week de tijd gegeven dat ze het geld moet overmaken en doen ze dat niet ga ik naar het kifid.
Zo dat zou zal ze leren!
De fraude-afdeling zal onder de indruk van je zijn.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')