abonnement Unibet Coolblue
pi_184105546
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:38 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

IT op ons hoofdkantoor draait op schoolverlaters (45k werknemers, 500 vestigingen) en een paar oude rotten. Geen inovatie,kennis die steeds weg loopt enzovoorts..... En dan vinden ze het raar dat er geen flikker van de grond komt en we 30 jaar achter lopen :')

[ afbeelding ]
dit pakket gebruiken we :'(

tezamen met deze mail client:
[ afbeelding ]
Draaien jullie op een AS400, dat is één van de stabielste sytemen, daar kan Windows nog niet in 100 jaar tegen op. Die mailclient ken ik niet
pi_184105898
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 22:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik had het ook nergens over de sollicitatieprocedure. Die mag veelal ook best wat kritischer in de IT wat mij betreft.

Het gaat mij vooral om het verschil in werkdruk. Zelfs bij de Microsofts en Googles van deze wereld is dat niet te vergelijken met de McKinseys en Bains van deze wereld.
Ik denk dat je er toch aardig in vergist. Genoeg mensen die in het weekend of de nacht nog doorwerken om deadlines te halen enz. Helemaal idioot is het bij de goede gamestudios, 70 uur per week werken is daar ongeveer de norm (tegen een salaris van rond de 7k euro per maand, dat dan weer wel).
  zondag 30 december 2018 @ 23:11:50 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184106127
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 23:07 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Ik denk dat je er toch aardig in vergist. Genoeg mensen die in het weekend of de nacht nog doorwerken om deadlines te halen enz. Helemaal idioot is het bij de goede gamestudios, 70 uur per week werken is daar ongeveer de norm (tegen een salaris van rond de 7k euro per maand, dat dan weer wel).
Gamestudio's zijn dan ook weer "Velen zijn geroepen, weinigen zijn uitverkoren"

Maar ga je bij Piet's ERP pakketten in Ter Weksel werken valt het wel mee. Met je salaris valt het dan natuurlijk ook mee.
pi_184106129
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 23:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In de IT is het eerder andersom. Door het gebrek aan werknemers moeten bedrijven voor hoepels springen om de betere mensen te krijgen en de rest moet het met tweede en derde garnituur doen.
Nou ja, in de IT geldt ook wel een beetje dat de grote bedrijven nog wel wat eisen kunnen stellen.
Het is wel een wat andere wereld dan de consultancy.

In de IT is er ook nog volop ruimte voor mensen om niet de reguliere route te bewandelen. Legio IT "drop-outs" die inmiddels tot de rijkste mensen ter wereld behoren.

Ondernemerschap is wat dat betreft in de consultancyhoek niet echt een optie zoals het dat in de IT wel is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 30 december 2018 @ 23:14:30 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184106262
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 23:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, in de IT geldt ook wel een beetje dat de grote bedrijven nog wel wat eisen kunnen stellen.
Het is wel een wat andere wereld dan de consultancy.

In de IT is er ook nog volop ruimte voor mensen om niet de reguliere route te bewandelen. Legio IT "drop-outs" die inmiddels tot de rijkste mensen ter wereld behoren.

Ondernemerschap is wat dat betreft in de consultancyhoek niet echt een optie zoals het dat in de IT wel is.
Ja maar de IT wereld is zo groot dat er echt een allegaartje aan mensen op af komt. Het is ook heel populair onder mensen die een willekeurige technische studie niet gehaald hebben.

Cursusje PHP doen en er is wel een baas die het een half jaartje met je wil proberen.
pi_184106306
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 23:07 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Ik denk dat je er toch aardig in vergist. Genoeg mensen die in het weekend of de nacht nog doorwerken om deadlines te halen enz. Helemaal idioot is het bij de goede gamestudios, 70 uur per week werken is daar ongeveer de norm (tegen een salaris van rond de 7k euro per maand, dat dan weer wel).
70 uur per week is een luizenleventje vergeleken met waar we hier over praten. ;)

Ik heb in het verleden ook wel genoeg overgewerkt om deadlines te halen, maar dat is niet te vergelijken met 80-90 uur in vijf werkdagen en dan ook nog eens min of meer verplicht socializen met collega's in het kleine beetje vrije tijd dat je overhoudt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 30 december 2018 @ 23:18:17 #57
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184106431
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 23:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar de IT wereld is zo groot dat er echt een allegaartje aan mensen op af komt. Het is ook heel populair onder mensen die een willekeurige technische studie niet gehaald hebben.

Cursusje PHP doen en er is wel een baas die het een half jaartje met je wil proberen.
Dit is helaas wel waar. Stelletje debielen dat soms reageert op vacatures. Een keer Youtube en gelijk een goedbetaalde baan in de IT. Dag :')
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 30 december 2018 @ 23:19:25 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184106506
quote:
15s.gif Op zondag 30 december 2018 23:18 schreef Faux. het volgende:

[..]

Dit is helaas wel waar. Stelletje debielen dat soms reageert op vacatures. Een keer Youtube en gelijk een goedbetaalde baan in de IT. Dag :')
Ach het is op zich goed dat er ook voor die mensen een kans is.

Maar wel onderaan beginnen ja.
pi_184106578
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 23:15 schreef Monolith het volgende:
80-90 uur in vijf werkdagen
Hoe is dat uberhaupt, als je al niet ter zijner tijd dood neervalt, mogelijk? Of hoef je niet te reizen en schrok je je ontbijt, lunch en diner in 5 min door je strot heen dan?
  zondag 30 december 2018 @ 23:24:36 #60
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184106804
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 23:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach het is op zich goed dat er ook voor die mensen een kans is.

Maar wel onderaan beginnen ja.
Iedereen moet ergens beginnen natuurlijk. Maar ik zie het hier ook wel eens op FOK!, topics van mensen die zich wel 'even' kunnen omscholen en gelijk IT'er zijn.

Waarom-o-waarom zou het een universitaire studie zijn?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 30 december 2018 @ 23:26:56 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184106939
quote:
9s.gif Op zondag 30 december 2018 23:24 schreef Faux. het volgende:

[..]

Iedereen moet ergens beginnen natuurlijk. Maar ik zie het hier ook wel eens op FOK!, topics van mensen die zich wel 'even' kunnen omscholen en gelijk IT'er zijn.

Waarom-o-waarom zou het een universitaire studie zijn?
Nouja om Wordpress websites in elkaar te knallen goef je geen academicus te zijn.
pi_184106967
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 23:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar de IT wereld is zo groot dat er echt een allegaartje aan mensen op af komt. Het is ook heel populair onder mensen die een willekeurige technische studie niet gehaald hebben.

Cursusje PHP doen en er is wel een baas die het een half jaartje met je wil proberen.
Het is dan ook bij uitstek een vak dat je met wat aanleg middels zelfstudie kunt leren, net als bijvoorbeeld date science. Voor werktuigbouw, technische natuurkunde of chemische technologie is dat toch lastiger. :P

Daarnaast zorgt het detacheringsmodel er ook voor dat vooral zoveel mogelijk mensen wegzetten en uurtjes laten schrijven ervoor dat kwantiteit boven kwaliteit gaat.
Wij nemen vooral projecten met resultaatverantwoordelijkheid aan, dan kun je je niet functionerende mensen toch niet echt permitteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 30 december 2018 @ 23:28:45 #63
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184107030
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 23:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja om Wordpress websites in elkaar te knallen goef je geen academicus te zijn.
Maar dat kan een gemiddelde student ook. Waarom zouden werkgevers dan kiezen voor de (dure) oudere?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184107054
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 23:20 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Hoe is dat uberhaupt, als je al niet ter zijner tijd dood neervalt, mogelijk? Of hoef je niet te reizen en schrok je je ontbijt, lunch en diner in 5 min door je strot heen dan?
Wonen en werken in dezelfde stad, slapen op je werk, nachten doorhalen, cocaïne en Ritalin en ga zo maar door. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184107213
quote:
9s.gif Op zondag 30 december 2018 23:24 schreef Faux. het volgende:

[..]

Iedereen moet ergens beginnen natuurlijk. Maar ik zie het hier ook wel eens op FOK!, topics van mensen die zich wel 'even' kunnen omscholen en gelijk IT'er zijn.

Waarom-o-waarom zou het een universitaire studie zijn?
"IT" is ook geen universitaire studie. Er zijn studies (technische) informatica op WO-niveau. Er zijn echter ook opleiding op MBO- en HBO-niveau voor IT functies en een beetje helpdeskwerk kan de gemiddelde autodidact ook moeiteloos.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 30 december 2018 @ 23:33:03 #66
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184107287
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 23:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

"IT" is ook geen universitaire studie. Er zijn studies (technische) informatica op WO-niveau. Er zijn echter ook opleiding op MBO- en HBO-niveau voor IT functies en een beetje helpdeskwerk kan de gemiddelde autodidact ook moeiteloos.
True. Het ging me ook meer om de mensen die denken dat IT 1 niveau is en niet anders omlijft dan codekloppen.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 30 december 2018 @ 23:34:11 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184107336
quote:
11s.gif Op zondag 30 december 2018 23:28 schreef Faux. het volgende:

[..]

Maar dat kan een gemiddelde student ook. Waarom zouden werkgevers dan kiezen voor de (dure) oudere?
Ze kunt er wat beter op vertrouwen dan op studenten.
pi_184107412
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 23:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is dan ook bij uitstek een vak dat je met wat aanleg middels zelfstudie kunt leren, net als bijvoorbeeld date science. Voor werktuigbouw, technische natuurkunde of chemische technologie is dat toch lastiger. :P
Nja IT is natuurlijk heel breed waarbij, als je laag tot niet geschoold bent, alsnog wel iets van betekenis kan doen. Maarja dat is met werktuigbouw of chemische technologie wellicht hetzelfde; een machine kunnen repareren of uitvinden wordt beiden geschaald onder werktuigbouw maar vereist niet dezelfde competentie. Een laborant die wat QA doet kun je net zo goed ook met een spoedcursusje leren, in tegenstelling tot bijv. werken aan nieuwe vorm van energie opslag :p
pi_184107443
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 23:01 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Draaien jullie op een AS400, dat is één van de stabielste sytemen, daar kan Windows nog niet in 100 jaar tegen op. Die mailclient ken ik niet
Stabiel is het zeker, en bijzonder snel ook ... maar als je ziet hoeveel uren er gestoken worden in data extractie en de tools die ze maken in excel en access (brrr) om data te analyseren, dat is verschrikkelijk

de mailclient is trouwens lotus notes, nog zo;n wanstaltig product uit het jaar kruik
pi_184107765
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 23:36 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Stabiel is het zeker, en bijzonder snel ook ... maar als je ziet hoeveel uren er gestoken worden in data extractie en de tools die ze maken in excel en access (brrr) om data te analyseren, dat is verschrikkelijk

de mailclient is trouwens lotus notes, nog zo;n wanstaltig product uit het jaar kruik
Lotus notes, dat dat nog bestaat!
Whatever...
pi_184107844
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 23:20 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Hoe is dat uberhaupt, als je al niet ter zijner tijd dood neervalt, mogelijk? Of hoef je niet te reizen en schrok je je ontbijt, lunch en diner in 5 min door je strot heen dan?
Zoveel werken kan ook nooit meer efficiënt zijn na een bepaalde hoeveelheid werken.

Hoeveel cocaïne, xtc, ritalin, cafeïne of welke andere prestatieverhogende middelen je er ook tegenaan gooit, na verloop van tijd loopt je prestatie onherroepelijk terug.

Volgens mij kun je veel beter alles uit jezelf halen en 50 a 60 uur werken dan die genoemde 80 a 90 uur waarvan je er 30 wel aanwezig bent maar je scherpte en werkelijke inbreng nog maar nihil is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184107930
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 23:35 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Nja IT is natuurlijk heel breed waarbij, als je laag tot niet geschoold bent, alsnog wel iets van betekenis kan doen. Maarja dat is met werktuigbouw of chemische technologie wellicht hetzelfde; een machine kunnen repareren of uitvinden wordt beiden geschaald onder werktuigbouw maar vereist niet dezelfde competentie. Een laborant die wat QA doet kun je net zo goed ook met een spoedcursusje leren, in tegenstelling tot bijv. werken aan nieuwe vorm van energie opslag :p
Ja, maar waar bijna iedereen wel een laptop of pc met een internetverbinding heeft, hebben toch heel wat minder mensen thuis even wat professionele freesmachines en dergelijke thuis staan. :P

De IT is wat dat betreft heel laagdrempelig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184108102
Totaal niet mijn idee. Bij dit soort werkgevers zou ik niet eens willen werken. Het is niet meer dan een ratrace. En die zullen al helemaal niets om je privé leven geven als je dat al mag hebben.
  zondag 30 december 2018 @ 23:56:02 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184108211
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:27 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Ja leuk, zonder werkervaring gaat niemand je inhuren natuurlijk als consultant.
Wadaggie van daadwerkelijk eens een paar jaar wérk-ervaring op te doen in de branche waar je in wilt gaan 'consulteren'? Dat gebeuren met vuile handen enzo, misschien zelfs wel zweten zo nu en dan.., manly stuff ~O>
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184108406
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 23:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gamestudio's zijn dan ook weer "Velen zijn geroepen, weinigen zijn uitverkoren"

Maar ga je bij Piet's ERP pakketten in Ter Weksel werken valt het wel mee. Met je salaris valt het dan natuurlijk ook mee.
Och van die gamestudio's moet je je niet al te veel van voorstellen. Fabriekswerk voor de meeste. Er zijn mensen die zonder opleiding in die wereld levels op freeware basis creëren die door tijdsdruk door de gamestudio's niet eens gemaakt kunnen worden. Ik heb verhalen gelezen van werknemers bij EA, Ubisoft etc die veel uren maken maar nauwelijks veel verdienen.

https://www.google.com/ur(...)ust=1546297346713764
pi_184109242
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 23:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

"IT" is ook geen universitaire studie. Er zijn studies (technische) informatica op WO-niveau. Er zijn echter ook opleiding op MBO- en HBO-niveau voor IT functies en een beetje helpdeskwerk kan de gemiddelde autodidact ook moeiteloos.
Dat heb je in elke sector. Ook in de gezondheidszorg heb je studies op mbo, hbo en WO niveau.
pi_184109616
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 00:22 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat heb je in elke sector. Ook in de gezondheidszorg heb je studies op mbo, hbo en WO niveau.
Klopt, maar dat was de vraag niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184109898
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 23:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wonen en werken in dezelfde stad, slapen op je werk, nachten doorhalen, cocaïne en Ritalin en ga zo maar door. :P
Dan moet je toch echt wel van het pad zijn geraakt. Wat drijft dit soort werknemers om aan de cocaïne etc. te gaan om onmogelijke deadlines toch te halen waar de kwaliteit van een bedenkelijk niveau is. Wat als je ouder word. Dan ben je gesloopt op middelbare leeftijd. 40 tot 60 uur is al veel.
  maandag 31 december 2018 @ 00:58:48 #79
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184110294
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 23:20 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Hoe is dat uberhaupt, als je al niet ter zijner tijd dood neervalt, mogelijk? Of hoef je niet te reizen en schrok je je ontbijt, lunch en diner in 5 min door je strot heen dan?
Die bedrijven hebben een kok in dienst die voor het eten zorgt, maar dan moet je dus ook niet zeuren dat je om 21:00 nog aan het werk bent. Ow ja, en als je weekend begint, word je geacht mee te gaan naar de vrijdagborrel met collega's die tot laat duurt om vervolgens in het weekend ook nog wat uurtjes te maken.

Ik ken iemand die bij een van deze bedrijven heeft gewerkt, ze is er bijna aan onderdoor gegaan terwijl ze wel eerst twee universitaire studies heeft afgerond. Naar een ander bedrijf gegaan, verdiende ze 1400 euro minder per maand, maar was ze vele malen gelukkiger.

Maar zo sprak ik vorig jaar iemand die in 6VWO zat, zij was ook met 100 dingen bezig buiten haar school alleen maar om een beter CV te kunnen opbouwen. Op 6 VWO al... Ik was daar toen nog echt niet mee bezig.
Don't let my username fool you...
  maandag 31 december 2018 @ 01:06:18 #80
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_184110501
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:25 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

bron: https://fd.nl/economie-po(...)oepel-laten-springen

Hoe denken jullie hier over?
Ik denk dat de oplossing al gegeven is in slechts één zin:
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:25 schreef wielrennerdt het volgende:
'In de IT, accountancy en logistiek hebben studenten geen moeite om een baan te vinden, maar in finance, marketing en humanresourcesmanagement is de concurrentie groot.'
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_184113159
Met een Msc met zevens en een Minerva-lidmaatschapje kom je inderdaad niet binnen bij de MBB's. Toen niet, nu niet, straks niet. Die cultstatus hebben ze dan ook vooral bij de buitenwereld.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_184113187
Op onze universiteit zien we ook dat studenten een brede opleiding willen, inclusief stages en vrijwilligerswerk.

Kolder.

Ik wil met nerds werken die van aanpakken weten. Maar onze eigen opleiding is zo ver uitgekleed, dat studenten het erg moeilijk hebben om iets gedaan te krijgen.

Stages zijn ok zo lang je inhoudelijk wat bijleert.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lyrebird op 31-12-2018 06:19:54 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_184113533
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 21:21 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Maar dan heb je ook niet de ambitie om bij een grote corporate aan de slag te gaan zeker?
Ik heb bij grote corporates gewerkt en ik heb bij kleine bedrijven gewerkt. Nu heb ik een aanbod van Spie en Eriks (grote bedrijven) naast mij neergelegd om bij een klein bedrijf te gaan werken. Interessantere functie, interessanter product, betere voorwaarden en een hoger salaris.

Mijn ambitie is een goede baan, en een goede baan hoeft niet altijd bij een grote corporatie te liggen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184113570
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2018 22:20 schreef Nobu het volgende:

[..]

Maar wel twintig jaar werkervaring, dus waarom je jezelf met starters wil vergelijken is een raadsel.
Ook ik ben ooit starter geweest. Zonder bestuursjaar, zonder jaar in het buitenland etc.

Die gekke fratsen vragen ze alleen maar omdat er te veel mensen met jouw diploma de markt op stromen.

20 jaar werkervaring heb ik nog niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184113574
Machinelearning. Moeten ze ook nog kunnen. :Y

Nee, met die psychische problemen in onze maatschappij gaat het helemaal goedkomen de komende tijd. De welvaart groeit en iedereen gelukkig :')
-
pi_184113596
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 21:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Proficiat.
Waren we allemaal maar zo geweldig als jij.
Ik zou aan de burgemeester een lintje vragen als ik jou was.
Volgens mij moet een ander je daarvoor voordragen. Dus misschien wil jij dat doen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184113647
Tja, voor niet-specialistisch werk moet je als student wat meer uit de kast trekken om een baan te krijgen
Vond er niks vreemd aan.
pi_184113729
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 22:49 schreef Chia het volgende:

[..]

Ben je als starter in een nieuw vakgebied begonnen dan? Want alleen die worden genoemd als groep waaraan zulke eisen gesteld kunnen worden. Niet aan mensen die al een bewezen staat van dienst hebben.
Toen ik als starter in een nieuw vakgebied begon werd er maanden voor mijn afstuderen al aan alle kanten getrokken aan me. Ik heb zelfs nog nooit een sollicitatiebrief geschreven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184113877
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 23:07 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Ik denk dat je er toch aardig in vergist. Genoeg mensen die in het weekend of de nacht nog doorwerken om deadlines te halen enz. Helemaal idioot is het bij de goede gamestudios, 70 uur per week werken is daar ongeveer de norm (tegen een salaris van rond de 7k euro per maand, dat dan weer wel).
7k voor 70 uur per week kom ik toch niet voor. Met mijn 40 uur per week verdien ik verhoudingsgewijs meer. Je gaat toch niet structureel 70 u per week werken :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184113991
Moderne slavendrijvers die op zoek zijn naar makke lammetjes... ach, 90% van de studentenverenigingen bestaan uit kwetsbare volgers die zich de tering inwerken voor een beetje status. Succes ermee.
pi_184114126
Clickbait-artikel, geen hoepel te vinden.
Somebody that I used to know
pi_184114377
Tja, als al die feuten toch bij je komen solliciteren zou ik ook de beste uitzoeken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184114461
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 21:26 schreef klnvntrbyt het volgende:
Definieer "goede baan"?
Veel betaald krijgen? Prestige? Grote naam?
Veel mensen "onder je"?

De vraag is of je er echt gelukkig van wordt, ook in de zgn 'topfuncties' ben je iemands bitch.

Ik heb in mijn carriere de top van dichtbij gezien, en werd er niet echt gelukkig van. Ook de CEO van een grote corporate is in praktijk de bitch van de aandeelhouders die kortetermijn denken. En dan heb ik het nog niet eens gehad over achterbakse ratten en bedrijfspolitiek.

Mooi, zo'n mooi cv (heb ik trouwens), maar uiteindelijk heeft het voor je levensgeluk weinig toegevoegde waarde.
Voor meer levensgeluk en minder kans op een burnout kun je beter ergens in het buitenland met hetzelfde of iets minder genoegen nemen voor iets minder salaris.

Maar ik weet niet of werken voor een lager inkomen wel een optie is voor moderne studenten die dat blok aan maandelijkse aflossing moeten zien af te betalen. Als je geen Nederlandse rekening hebt met een flinke som geld dan kun je met nadelige koersen maandelijks geld naar duo overmaken. Dus heel aantrekkelijk is die optie ook niet (meer). Tenzij je ouders redelijk wat kunnen missen oid.
pi_184114980
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 00:00 schreef Cherni het volgende:

[..]

Och van die gamestudio's moet je je niet al te veel van voorstellen. Fabriekswerk voor de meeste. Er zijn mensen die zonder opleiding in die wereld levels op freeware basis creëren die door tijdsdruk door de gamestudio's niet eens gemaakt kunnen worden. Ik heb verhalen gelezen van werknemers bij EA, Ubisoft etc die veel uren maken maar nauwelijks veel verdienen.

https://www.google.com/ur(...)ust=1546297346713764
Je kunt best een leuke tijd hebben bij een studio van het een of 't ander maar zorg er dan wel voor dat je bij een startup komt of een niet al te groot bedrijf. Bij de grootste organisaties is het inderdaad productiewerk geworden. Het avontuurlijke is er al af en omdat je het leuk vindt mag je onderbetaald werken en standaard overwerken.

Maar met zulke condities wijst men naar Amazon die zn werknemers op de vloer verzoekt om luiers te dragen zodat ze niet naar de wc hoeven. Er wordt naar nieuwe 'lows' gezocht om ieder dubbeltje te besparen.

Verder heb je in Europa de ontwikkeling van zelfsturende teams met leden die je kennelijk dag en nacht mogen appen en bellen.

Maar goed, volgens mij heeft iedereen door de eeuwen heen wel wat te klagen gehad en kun je het gemiddelde in Nederland ook niet van de zwartste kant bekijken. We moeten het momenteel doen zonder revoluties in technologie waar de massa geen kaas van gegeten heeft en voor een gigantische werkgelegenheid zorgen zoals opkomst van internet internetproviders destijds. En zoals vele nieuwe ontwikkelingen in dezelfde 20e eeuw.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 31-12-2018 10:01:16 ]
pi_184115061
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 08:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb bij grote corporates gewerkt en ik heb bij kleine bedrijven gewerkt. Nu heb ik een aanbod van Spie en Eriks (grote bedrijven) naast mij neergelegd om bij een klein bedrijf te gaan werken. Interessantere functie, interessanter product, betere voorwaarden en een hoger salaris.

Mijn ambitie is een goede baan, en een goede baan hoeft niet altijd bij een grote corporatie te liggen.
Denk ook dat dit de enige manier is om een pittige baan echt goed vol te houden ensuccesvol uit te voeren. Je moet een beetje lol aan de inhoud kunnen beleven.

Ja, ook wij zijn er regelmatig voor of na normale kantoortijden, maar ik kan mijn werk in ongeveer 40 uur. En iets anders zou ik ook niet willen. Ik heb gemerkt dat effectiviteit enorm terugloopt als je echt naar 60 uur gaat.

Ik geloof absoluut niet in mensen die zOnder enige ervaring op een gewone werkvloer, de wekelijke kantoorjungle, de dagelijkse problemen in een bedrijf en van de medewerkers, in een klap in een paar jaar bestuurder worden.

Daarmee kweek je klinische theoretici die zoals we hebben kunnen zien de economie en vele bedrijven finaal slopen. Pauchopathische types die beslissen zonder enig idee van hoe het werkt. Juist op plekken waar dit soort systemen worden gebruikt gaat het mis. Geeft te denken.

Culture eats strategy for breakfast.
Whatever...
pi_184115120
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2018 20:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Lees: we nemen je goedkoop aan en steken geen geld, tijd en energie in je, geven je een shitload aan verantwoordelijkheden en als er iets mis gaat dan vlieg jij er gewoon uit en nemen we zelf geen enkele verantwoording.

Man man man :')
'bestand zijn tegen een burn out'

Zeg dan gewoon: 'je mag niet ziek worden, al gaan we wel ons best doen mensen helemaal gek te maken'.

Sommige werkgevers snappen er echt geen reet van. De hele arbeidsmarkt is voor een dubbeltje op de eerste rij en alle menselijkheid is er uit geperst.

Er klopt gewoon geen reet van.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184115155
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 09:59 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Denk ook dat dit de enige manier is om een pittige baan echt goed vol te houden ensuccesvol uit te voeren. Je moet een beetje lol aan de inhoud kunnen beleven.

Ja, ook wij zijn er regelmatig voor of na normale kantoortijden, maar ik kan mijn werk in ongeveer 40 uur. En iets anders zou ik ook niet willen. Ik heb gemerkt dat effectiviteit enorm terugloopt als je echt naar 60 uur gaat.

Ik geloof absoluut niet in mensen die zOnder enige ervaring op een gewone werkvloer, de wekelijke kantoorjungle, de dagelijkse problemen in een bedrijf en van de medewerkers, in een klap in een paar jaar bestuurder worden.

Daarmee kweek je klinische theoretici die zoals we hebben kunnen zien de economie en vele bedrijven finaal slopen. Pauchopathische types die beslissen zonder enig idee van hoe het werkt. Juist op plekken waar dit soort systemen worden gebruikt gaat het mis. Geeft te denken.

Culture eats strategy for breakfast.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184115395
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 08:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

7k voor 70 uur per week kom ik toch niet voor. Met mijn 40 uur per week verdien ik verhoudingsgewijs meer. Je gaat toch niet structureel 70 u per week werken :')
Laten we inderdaad niet hopen dat dit bruto is. Juist door die ratrace gaat men steeds vaker overuren niet uitbetalen. Organisaties gaan ervan uit dat het erbij hoort. Een stuk ambitie :)
pi_184115671
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 10:19 schreef Cherni het volgende:

[..]

Laten we inderdaad niet hopen dat dit bruto is. Juist door die ratrace gaat men steeds vaker overuren niet uitbetalen. Organisaties gaan ervan uit dat het erbij hoort. Een stuk ambitie :)
Het argument van de diefstal van iemand z'n tijd.
'een ander kan het wel in die tijd'
'hoort er nu eenmaal bij'

Nou, dan betaal je toch iemand die wat duurder en beter is in jouw ogen als werkgever? Maar nee hoor, dubbeltje eerste rij en de wereld verlangen.

Mongolen zijn het.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184115850
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 00:43 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dan moet je toch echt wel van het pad zijn geraakt. Wat drijft dit soort werknemers om aan de cocaïne etc. te gaan om onmogelijke deadlines toch te halen waar de kwaliteit van een bedenkelijk niveau is. Wat als je ouder word. Dan ben je gesloopt op middelbare leeftijd. 40 tot 60 uur is al veel.
Als het niet veel geld meebrengt (en dan nog) dan is men vermoedelijk gewoon niet assertief genoeg om nee te durven zeggen. Met dit laatste denken velen dat ze negatief overkomen maar als je gewoon vriendelijk je agenda toelicht is het vaak al genoeg. Het geirriteerd raken en bot reageren is waar vaak de opmerkingen komen van dat er ook wel anderen zijn want een 3e ziet niet zo snel hoe jouw dag eruit ziet en hoort alleen de afwijzing. Begrip kweken in niet al te lange toelichting is het halve werk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')