abonnement Unibet Coolblue
  zondag 30 december 2018 @ 20:28:37 #26
474151 pitebuell85
Korte tekst...
pi_184097791
Misschien heb ik het gemist maar wat voor werk doe je nu?
Oude user in een nieuw jasje.
  zondag 30 december 2018 @ 20:33:41 #27
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184098061
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:28 schreef pitebuell85 het volgende:
Misschien heb ik het gemist maar wat voor werk doe je nu?
Ik werk in een kleine maar drukke winkel.

Wisselende werkzaamheden.
pi_184098763
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 19:17 schreef -Phineas- het volgende:
En hoe kwamen jullie voor jezelf achter wat jullie precies wilden doen en studeren?
Niet. Inmiddels ben ik 42 en heb ik nog steeds geen idee.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 30 december 2018 @ 20:51:48 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184098967
Zorg of sociaal werk is absoluut niet geschikt voor een autist. Tenzij je onderzoek in gaat maar daar moet je een flinke opleiding voor hebben en stressbestendig voor zijn.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 30 december 2018 @ 20:56:49 #30
474151 pitebuell85
Korte tekst...
pi_184099244
Hondenuitlaatservice? Of iets anders met dieren?

Ik weet wel dat als ik mijn werk niet meer zou willen iets met dieren zou willen doen.
Oude user in een nieuw jasje.
pi_184100371
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 20:25 schreef -Phineas- het volgende:
Maar is het niet gewoon zo, dat je interesses met de loop van de tijd zijn veranderd?

Of ging je vroeger bewust niet voor de beroepen die je in eerste instantie aanspreekten, omdat je dus alleen iets wilde doen met de vakken waarin je goed was?
Voor een gedeelte wel, ja, maar ik wist ook gewoon niet van het bestaan van heel veel functies.
pi_184100498
Wel eens gedacht aan een baan bij de douane (woon je in het westen van het land).
Zoveel vacatures en je hebt met mensen te maken als je controles moet uitvoeren (maar je kan ook lekker de ongeinteresseerde ambtenaar uithangen als je geen zin hebt in mensen).
Heb je wel een goede bui kan je het ook gezellig maken tijdens je werk.
Hell To The Liars
  zondag 30 december 2018 @ 21:36:59 #33
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184100999
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 21:25 schreef Droopie het volgende:
Wel eens gedacht aan een baan bij de douane (woon je in het westen van het land).
Zoveel vacatures en je hebt met mensen te maken als je controles moet uitvoeren (maar je kan ook lekker de ongeinteresseerde ambtenaar uithangen als je geen zin hebt in mensen).
Heb je wel een goede bui kan je het ook gezellig maken tijdens je werk.
Hey, dank je wel! Ik heb ook een luchtvaartgerelateerde opleiding afgerond. Dank je :)
  zondag 30 december 2018 @ 21:39:41 #34
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184101168
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 21:25 schreef Droopie het volgende:
Wel eens gedacht aan een baan bij de douane (woon je in het westen van het land).
Zoveel vacatures en je hebt met mensen te maken als je controles moet uitvoeren (maar je kan ook lekker de ongeinteresseerde ambtenaar uithangen als je geen zin hebt in mensen).
Heb je wel een goede bui kan je het ook gezellig maken tijdens je werk.
Kan je een voorbeeld of link laten zien van een vacature daar?
pi_184101340
https://werken.belastingdienst.nl/vacatures/douane

Ik ga mssn ook solliciteren en mijn buurmeisje heeft er al een de deur uitgedaan.
Ze zoeken zoveel mensen momenteel, zou in theorie altijd iets tussen moeten zitten.

Ps. Je kan ook bellen met dat wervingsbureau, mocht er een vacature bij zitten die net verlopen is of gaat verlopen.
Hell To The Liars
pi_184101887
Ik heb eerst lang bij de (semi) overheid administratieve functies gehad als uitzendkracht. Daar zag ik mensen die administratieve banen hadden die niet heel lastig waren, maar wel gewoon lekker vast bezig. Zoiets leek me ook wel wat en ik heb geïnformeerd naar welke opleiding deze mensen hebben gedaan.
Dit was heel divers, maar overeenkomstig dat ze hbo opleiding hebben gedaan.
Gezien ik dit 4 jaar lang vol moet houden, moest ik dus een hbo opleiding volgen welke in 4 jaar vol kon houden en de interesse voor op kon blijven brengen. Dit werd (toegepaste) psychologie. Volgens mij was ik de enige die met de opleiding bij de belastingdienst wilde werken. :')

Nu werk ik ook bij (semi) overheid en heb het heel erg naar mijn zin. Wat het overeenkomt is vooral dat collega's vriendelijk, gezellig zijn. Geen pestgedrag zoals je vaak ziet bij commerciële organisaties. Daarnaast is men blij als je meer op wil pakken dan waarvoor je bent aangenomen en kan ik lekker analytisch bezig zijn over het hele proces.

Euh ja, tips? Kijk waar je blij van word binnen werk. Voor mij was dat dus fijne collega's, analytisch bezig zijn en niet beperkt worden tot mijn hokje.
And the druids turn to stone...
pi_184102113
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:12 schreef Myraela het volgende:
Blader eens een poosje door vacatures en kijk of er iets tussenzit wat je een beetje aanspreekt. En wat het dan is wat je daarin aanspreekt. Is het een onderwerp, de werkzaamheden, de mensen of whatever.

Toen ik een studie zocht was ik alleen maar bezig met de vakken waarin ik goed was, ik keek echt niet ver genoeg. Pas nu ik ouder ben, realiseer ik me dat het hele andere beroepen zijn die me aanspreken.
Dit is een goed idee :)
Do what you love, love what you do!
  zondag 30 december 2018 @ 21:58:25 #38
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184102238
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 21:52 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik heb eerst lang bij de (semi) overheid administratieve functies gehad als uitzendkracht. Daar zag ik mensen die administratieve banen hadden die niet heel lastig waren, maar wel gewoon lekker vast bezig. Zoiets leek me ook wel wat en ik heb geïnformeerd naar welke opleiding deze mensen hebben gedaan.
Dit was heel divers, maar overeenkomstig dat ze hbo opleiding hebben gedaan.
Gezien ik dit 4 jaar lang vol moet houden, moest ik dus een hbo opleiding volgen welke in 4 jaar vol kon houden en de interesse voor op kon blijven brengen. Dit werd (toegepaste) psychologie. Volgens mij was ik de enige die met de opleiding bij de belastingdienst wilde werken. :')

Nu werk ik ook bij (semi) overheid en heb het heel erg naar mijn zin. Wat het overeenkomt is vooral dat collega's vriendelijk, gezellig zijn. Geen pestgedrag zoals je vaak ziet bij commerciële organisaties. Daarnaast is men blij als je meer op wil pakken dan waarvoor je bent aangenomen en kan ik lekker analytisch bezig zijn over het hele proces.

Euh ja, tips? Kijk waar je blij van word binnen werk. Voor mij was dat dus fijne collega's, analytisch bezig zijn en niet beperkt worden tot mijn hokje.
Dankjewel voor je verhaal en je tip. Die tip ga ik zeker gebruiken..van waar ik nu precies blij wordt van werk.
  zondag 30 december 2018 @ 22:00:25 #39
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184102338
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:12 schreef Myraela het volgende:
Blader eens een poosje door vacatures en kijk of er iets tussenzit wat je een beetje aanspreekt. En wat het dan is wat je daarin aanspreekt. Is het een onderwerp, de werkzaamheden, de mensen of whatever.

Toen ik een studie zocht was ik alleen maar bezig met de vakken waarin ik goed was, ik keek echt niet ver genoeg. Pas nu ik ouder ben, realiseer ik me dat het hele andere beroepen zijn die me aanspreken.
Ik had over je tip heen gelezen, maar dankje.

Maar met maatschappelijk werker bijvoorbeeld vind ik mensen helpen leuk, maar ik weet niet of ik kan omgaan met heel lastige en irritante oude volwassenen/ bejaarden. Dan vind ik het minder om hun te helpen snap je wat ik bedoel?
pi_184102909
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 20:20 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ja, ehm.. ik ben geïnteresseerd in psychologie (google graag daar ook over en lees er soms een boek over).

En ik hou van Disney, dieren en soms knutsel, puzzel of kleur ik. Dat doe ik omdat ik mijzelf wil vermaken zonder naar zo’n schermpje te staren (want van ledverlichting raak ik echt overprikkelt). En ik game af en toe.
Creatieve therapie?
pi_184103079
(alleen het eerste bericht gelezen, sorry)

Ik herken me heel erg in je probleem... Geen flauw idee wat ik zou willen én kunnen

Is het misschien mogelijk om een lijst te maken met alle beroepen die je leuk lijken, de voors en tegens op te schrijven. Die plus en min punten te geven en dan te kijken welk beroep de meeste punten in plus hebben voor gaan? En dan zeker niet vergeten in die analyse je eigen vermogens mee te nemen. Het is misschien veel werk, maar het kan je helpen misschien?

Kun je je huidige werk wel goed aan?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184103423
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 22:00 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik had over je tip heen gelezen, maar dankje.

Maar met maatschappelijk werker bijvoorbeeld vind ik mensen helpen leuk, maar ik weet niet of ik kan omgaan met heel lastige en irritante oude volwassenen/ bejaarden. Dan vind ik het minder om hun te helpen snap je wat ik bedoel?
Kun je daarin niet kiezen voor een bepaalde richting? Dat je bijvoorbeeld alleen met jongeren werkt, of bij een blijf van m'n lijf huis gaat werken.
  zondag 30 december 2018 @ 22:22:17 #43
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184103487
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 22:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
(alleen het eerste bericht gelezen, sorry)

Ik herken me heel erg in je probleem... Geen flauw idee wat ik zou willen én kunnen

Is het misschien mogelijk om een lijst te maken met alle beroepen die je leuk lijken, de voors en tegens op te schrijven. Die plus en min punten te geven en dan te kijken welk beroep de meeste punten in plus hebben voor gaan? En dan zeker niet vergeten in die analyse je eigen vermogens mee te nemen. Het is misschien veel werk, maar het kan je helpen misschien?

Kun je je huidige werk wel goed aan?
Dit is een goed idee dank je wel. Ik denk idd ook wel dat het veel werk is.. maar liever dat dan dat ik duizend euro uitgeef :’)

Maar wat voors en tegens betreft.. ik denk dat ik het wel lastig vindt om dat uit te zoeken.. want ik ben ook zeg ik eerlijk best niet echt zeker van mijzelf en mijn voors en tegens zullen vast ook wel een hoop aannames hebben of beinvloed worden door “angst” dat ik het niet kan.

Bij verloskunde zou ik bijvoorbeeld zetten “tegen, want bang voor dat ik een verkeerde of geen goede beslissing maak of dat ik niet besluitvaardig genoeg ben voor dat beroep..”

Moet ik die angst dan ook opschrijven?
pi_184103965
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 22:00 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik had over je tip heen gelezen, maar dankje.

Maar met maatschappelijk werker bijvoorbeeld vind ik mensen helpen leuk, maar ik weet niet of ik kan omgaan met heel lastige en irritante oude volwassenen/ bejaarden. Dan vind ik het minder om hun te helpen snap je wat ik bedoel?
Als maatschappelijk werker kan je veel kanten op maar bij alles moet je wel enigszins stevig in je schoenen staan. Als je dat lastig vindt lijkt het me heel vermoeiend om je werk te blijven doen. Veel kan je leren op je opleiding en stage maar het moet ook bij je passen als persoon.
pi_184103984
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 22:22 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dit is een goed idee dank je wel. Ik denk idd ook wel dat het veel werk is.. maar liever dat dan dat ik duizend euro uitgeef :’)

Maar wat voors en tegens betreft.. ik denk dat ik het wel lastig vindt om dat uit te zoeken.. want ik ben ook zeg ik eerlijk best niet echt zeker van mijzelf en mijn voors en tegens zullen vast ook wel een hoop aannames hebben of beinvloed worden door “angst” dat ik het niet kan.

Bij verloskunde zou ik bijvoorbeeld zetten “tegen, want bang voor dat ik een verkeerde of geen goede beslissing maak of dat ik niet besluitvaardig genoeg ben voor dat beroep..”

Moet ik die angst dan ook opschrijven?
Natuurlijk! Die angst kan je belemmeren, maar probeer dan ook te denken of het voor je mogelijk is om te redeneren hoe dat is na een opleiding en of je de opleiding aankan. Denk je dat die belemmering/onzekerheid nog aanwezig is na het volgen van een opleiding en het lopen van stages? Natuurlijk kun je dat niet voorspellen, maar bij het ene beroep zal die kans groter zijn dan bij het andere.
Om even een voorbeeld (vanuit mezelf, ik kan niet voor jou denken, maar het laat wel even zien wat ik bedoel). Toen ik stopte met de pabo vond ik het heel jammer niet meer met kinderen en didactiek te werken. Dus zocht ik een opleiding waar je wel deze aspecten had. Kleuterleidster kwam in me op. Alleen viel af omdat ik de prikkels van een groep niet aankon. Logopedie werd het, omdat ik wel de didactiek en kinderen had, maar niet de drukte.

Dus om door te gaan voor verloskundige. Kun je opschrijven wat jij zei als tegen, maar als voor kun je opschrijven "na het volgen van een opleiding heb ik de kennis om goede beslissingen te maken". Alleen dan moet je wel voor jezelf bedenken of het (financieel) mogelijk is om je om te scholen.

Probeer te redenen vanuit het kader dat je afgestudeerd bent. En probeer voor het maken van die lijst te bedenken wat praktisch voor je mogelijk is. Zodat een deel al afvalt voordat je alle voors en tegens verzint...

Hopelijk ben ik niet te vaag
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 30 december 2018 @ 23:04:16 #46
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184105713
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 22:11 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Creatieve therapie?
Dit is niet eens zo’n slecht idee dank je :)
  Moderator zondag 30 december 2018 @ 23:07:02 #47
441859 crew  Lenny77
pi_184105861
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2018 20:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Niet. Inmiddels ben ik 42 en heb ik nog steeds geen idee.
De interessantste mensen ^O^

Het stopt hier niet he ts, je kan je hele leven lang veranderen! Dat is net zo leuk! Ik heb al zoveel sprongen gemaakt en nu ben ik weer met iets anders bezig. En dat is best prettig!
Je kan ipv verpleegkunde ook zorgkunde doen. Gewoon lekker werken met mensen en ze verzorgen, maar niet de zware beslissingen moeten nemen en geen risico op bv medicatie fouten.
Maar ik weet niet of dat een leven lang voldoening kan geven?
Je spreekt ook over verloskunde, nu weet ik niet hoe dat in NL is, maar hier in B zijn er al teveel dus die vinden geen werk. Dat moet je ook even bekijken!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_184105971
Als je autisme hebt lijkt het me beter als je regelmatige werktijden hebt.. of maakt dat je niet uit?

Zoja, dan is verpleegkundige misschien wel veel gevraagd..
pi_184110761
Ik heb sinds de middelbare school vooral geleerd dat ik niet te hard moet tillen aan een beslissing en dat je altijd net iets nieuws kunt beginnen.

Eerste opleiding bleek niet te passen, toen andere opleiding begonnen. Na de bachelor een master van weer een ander onderwerp gekozen, na twee jaar werk me laten omscholen tot een ander beroep, en ook dit zie ik mezelf hooguit nog een paar jaar doen. Dan wordt het weer tijd voor een nieuwe uitdaging, maar wat dat gaat zijn durf ik nu nog niet te zeggen. Kortom, ik weet nog altijd niet wat ik wil worden, maar mijn leven is eigenlijk al die tijd best prima geweest.
  maandag 31 december 2018 @ 09:57:44 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184115034
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 23:04 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dit is niet eens zo’n slecht idee dank je :)
Valt geen baan in te krijgen en hoe wil jij een goeie therapeut worden met je autisme

Denk even beetje goed na, zonde anders man

Wil je richting hbo eigenlijk? Welke opleiding heb je nu gedaan?
Hoe oud ben je en hoe wil je dit gaan bekostigen? Ook belangrijk.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')