quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 18:24 schreef pvdplanet het volgende:Zondag de waterpomp maar eens vervangen bij de 130i.
Goede deal gevonden: 301 Euro voor de Pierburg inclusief Mahle thermostaat en verzending
Prijs zelfde onderdelen dealer: 620 + 120 Euro
Das toch een elektrische pomp; na hoeveel km. vervang je die?
Nutteloze kennis:
Als ik mij niet vergis hebben de N52, N53, N54 en N55 allemaal electrische waterpompen, maar de huidige B58 heeft weer een mechanische én een electrische pomp. 6-pitters, benzine.
quote:
The split-cooling approach, which fundamentally changes thermal management, is also completely new. Unlike in the past, there are two separate cooling circuits for the cylinder head and crankcase.At low and medium load, the cylinder wall temperature is not unnecessarily lowered, which brings advantages in the combustion, which has a significant impact both in the WLTP cycle and in the low-load daily routine of most customers.
Another advantage of the always high cylinder wall temperatures is that the engine generates less soot particles in the event of a sudden load jump. On the other hand, the tendency to knock does not increase because the split-cooling approach simultaneously ensures a well-cooled combustion chamber roof.
https://www.bmwblog.com/2(...)ring-388-horsepower/Begin wel steeds meer te zien in die super eenvoudige elektromotoren, als verbrandingsmotoren zoveel aanvullende meuk nodig hebben om nog mee te kunnen komen qua verbruik/milieu en ander hippie-geneuzel. 😎
[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 12-01-2019 10:33:48 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?