abonnement Unibet Coolblue
pi_184342724
iCarsoft heeft een degelijk uitleesapparaat om de airbagmelding uit te lezen en te resetten. Kost 75 euro en leest alle computers van de E36, e39 en e46

Mocht je in de buurt van alkmaar komen dan wil ik je wel helpen, ik heb zo'n apparaat. Dan kost t je niets
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_184342743
Intervalstand moet ook werken zonder regensensor.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_184343122
Zondag de waterpomp maar eens vervangen bij de 130i.

Goede deal gevonden: 301 Euro voor de Pierburg inclusief Mahle thermostaat en verzending

Prijs zelfde onderdelen dealer: 620 + 120 Euro
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:02:47 #29
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184345333
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:24 schreef pvdplanet het volgende:
Zondag de waterpomp maar eens vervangen bij de 130i.

Goede deal gevonden: 301 Euro voor de Pierburg inclusief Mahle thermostaat en verzending

Prijs zelfde onderdelen dealer: 620 + 120 Euro
Das toch een elektrische pomp; na hoeveel km. vervang je die? :)

Nutteloze kennis:
Als ik mij niet vergis hebben de N52, N53, N54 en N55 allemaal electrische waterpompen, maar de huidige B58 heeft weer een mechanische én een electrische pomp. 6-pitters, benzine.
quote:
The split-cooling approach, which fundamentally changes thermal management, is also completely new. Unlike in the past, there are two separate cooling circuits for the cylinder head and crankcase.At low and medium load, the cylinder wall temperature is not unnecessarily lowered, which brings advantages in the combustion, which has a significant impact both in the WLTP cycle and in the low-load daily routine of most customers.

Another advantage of the always high cylinder wall temperatures is that the engine generates less soot particles in the event of a sudden load jump. On the other hand, the tendency to knock does not increase because the split-cooling approach simultaneously ensures a well-cooled combustion chamber roof.
https://www.bmwblog.com/2(...)ring-388-horsepower/

Begin wel steeds meer te zien in die super eenvoudige elektromotoren, als verbrandingsmotoren zoveel aanvullende meuk nodig hebben om nog mee te kunnen komen qua verbruik/milieu en ander hippie-geneuzel. 😎

[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 12-01-2019 10:33:48 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_184355171
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:02 schreef Hyperdude het volgende:

[..]


110.000km. Ga volgende maand naar Zwitserland en wil geen risico lopen.
Nog geen check-engine lamp maar wel een code dat de pomp op een andere snelheid draait dan binnen de tolerantie.

Op zich een goed idee zo'n electrische pomp, het spaart benzine en de motor is sneller op temperatuur. Maar ze zijn stukken duurder dan de ouderwetse mechanische versie.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 10:27:44 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184355546
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 10:04 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

110.000km. Ga volgende maand naar Zwitserland en wil geen risico lopen.
Nog geen check-engine lamp maar wel een code dat de pomp op een andere snelheid draait dan binnen de tolerantie.

Op zich een goed idee zo'n electrische pomp, het spaart benzine en de motor is sneller op temperatuur. Maar ze zijn stukken duurder dan de ouderwetse mechanische versie.
Alleen vind ik 110K wel een beetje een korte levensduur. Bij mijn oude BMW's kon je pomp, radiator en expansievat wel vervangen bij 150-175K. Had eigenlijk de hoop dat dat niet meer zou moeten.

Goeie vakantie. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_184381589
Sommigen doen er 90000 mee, sommige 170000.



Was een vies klusje, het lukte slechts om de helft van het koelwater af te vangen.
Met een wisser en een sopje was de smeerboel snel opgeruimd.

Duidelijk verschil te horen tussen oude en nieuwe pomp (in ontlucht/testmodus)

Bij nadere inspectie blijkt ook mijn wamtewisselaarpakking lek. Voorkant blok gereinigd en zal 'm asap vervangen
pi_184387886
Je hebt waarschijnlijk de koelvloeistof verkeerd afgetapt?

Er zijn 2 ‘juiste’ manieren:
Manueel, plug bij de radiateur loshalen en opvangen (met slang) en de plug in het blok loshalen en afvangen.

Automatisch, de toevoerslang van de overflow tank loshalen en in een emmer hangen. Dan via het onderhouds ‘truukje’ de pomp aanzetten.

Maarja dat is nu telaat ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_184390614
Kwam er van de week achter dat de nier los zat -O- De nier zelf is nog heel, maar alle 'lipjes' waar hij in klikt in de zwarte grille zijn gebroken. Dacht eerst misschien door de storm (dat het al wat los zat en de storm de laatste druppel was), maar nu ik weet dat praktisch alle lipjes zijn gebroken twijfel ik of het niet gewoon vandalisme is geweest. Maar goed, het is 24 jaar oud plastic dus Joost mag het weten. Zal 'm even met een tiewrapje vastzetten, want zo ziet het er helemaal niet uit. Als ik dan de nieuwe grille binnen heb moet ik ook het gespoten deel demonteren volgens mij, om de grille te vervangen.

Ziet er een beetje mank uit zo :'(
pi_184393349
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Kwam er van de week achter dat de nier los zat -O- De nier zelf is nog heel, maar alle 'lipjes' waar hij in klikt in de zwarte grille zijn gebroken. Dacht eerst misschien door de storm (dat het al wat los zat en de storm de laatste druppel was), maar nu ik weet dat praktisch alle lipjes zijn gebroken twijfel ik of het niet gewoon vandalisme is geweest. Maar goed, het is 24 jaar oud plastic dus Joost mag het weten. Zal 'm even met een tiewrapje vastzetten, want zo ziet het er helemaal niet uit. Als ik dan de nieuwe grille binnen heb moet ik ook het gespoten deel demonteren volgens mij, om de grille te vervangen.

Ziet er een beetje mank uit zo :'(
[ link | afbeelding ]
Een mongooltje :)
Facts don't care about your feelings
pi_184396362
Ik krijg vrijdag een nieuwe turbo op mn 530d :)
pi_184399811
De nier zou ik met wat dotjes Sikaflex 521 vast kitten.

Vandaag de E36 effe laten uitlijnen, -2.45 graden camber rondom en 5 graden caster op de vooras. Perfect voor de Nordschleife :)
  maandag 14 januari 2019 @ 21:53:46 #38
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184405539
Zo weinig camber op zo'n apparaat? Vanwege rwd niet meer nodig? Of hebben de banden niet genoeg grip? :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184414554
Achterzijde en sporing zijn standaard uitlijnwaarden voor een 3.0 M3.
Voorzijde is veel meer camber en caster dan voorgeschreven.

Ik rij 225 rondom, geen breedset zoals velen.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 20:06:34 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184421951
Hoe ziet je banden slijtage eruit?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184422812
Prima, het is een lichte auto (1070 kilo) dus ze hebben weinig te lijden.
Alleen cupvorming op de voorbanden, die wissel ik om met achter zodra de zaagsnede duidelijk voelbaar is (nu 1x gedaan)

Nankang AR1 in mei 2017 gemonteerd, daarna ongeveer 80 ronden Ring gereden.

Zien er nog prima uit.

Voordeel is dat de auto perfect vlak door de bocht gaat iin vergelijk met andere E36's









[ Bericht 39% gewijzigd door pvdplanet op 15-01-2019 20:59:17 ]
  dinsdag 15 januari 2019 @ 21:37:45 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184424046
Ja dat was niet wat ik vroeg eigenlijk, hoe ziet de slijtage eruit. Welke kant is eerder op, binnen of buiten?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184424662
Binnenkant slijt iets sneller, voornamelijk aan de achterzijde. Amper te zien, wel te meten
  woensdag 16 januari 2019 @ 08:13:11 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184429258
Dan ga je dus niet hard genoeg de bocht door :7 ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 15:30:30 #45
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184493299
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_184537893
Vanmiddag de warmtewisselaarpakking van de 130i vervangen. Heb wat hightemp siliconenspul toegevoegd en de boel lijkt vloeistofdicht.

Ik heb vanwege de vettigheid en een onduidelijke leeftijd van het deze onderdelen ook gelijk spanrollen en een nieuwe multiriem besteld.

Ondanks de kmstand van 115000 best wel wat kantenroest op het subframe achter. Dat staat nu in de Fertan en ga het later blank tectyleren.

Op 1 of andere manier is er altijd wat te knutselen een BMW...
  maandag 21 januari 2019 @ 19:27:03 #47
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184538170
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:15 schreef pvdplanet het volgende:
Op 1 of andere manier is er altijd wat te knutselen een BMW...
Mijn ervaringen zijn met een ander merk niet anders. Er gaat altijd wel iets kleins stuk.
Zelfs de lexus die ik bijvoorbeeld nu heb heeft zijn dingetjes

Waarschijnlijk komt dat doordat je een perfectionist bent qua auto's
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_184539178
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:27 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Mijn ervaringen zijn met een ander merk niet anders. Er gaat altijd wel iets kleins stuk.
Zelfs de lexus die ik bijvoorbeeld nu heb heeft zijn dingetjes

Waarschijnlijk komt dat doordat je een perfectionist bent qua auto's
Welke Lexus heb je?
Facts don't care about your feelings
  maandag 21 januari 2019 @ 20:05:59 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184539182
Idd. Heb auto's gezien van een paar maanden oud waarbij de binnenbumper al verroest was :X
Bij mij heeft het subframe ook oppervlakte roest. Was 5 jaar geleden zo, is nu nog zo, geen probleem ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 21 januari 2019 @ 20:08:22 #50
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184539250
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Welke Lexus heb je?
Kleintje, IS200.

Vind het echt een fantastisch ding, alleen die motor mag wel iets meer pit hebben.
Wil als ik het geld en motivatie heb misschien bij CBS een is430 van laten maken.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')