abonnement Unibet Coolblue
pi_184087658
Gisteren heb ik voor de derde keer een bobine moeten vervangen van mijn klassieke Ford Taunus.
Dit gedoe komt ieder jaar terug, maar dit is nu alweer de 3e keer dit jaar, eerst in maart, teon in juli en nu weer een. In deze periode heb ik we zo'n 40 000 km (totaal) gereden. Bij elke bobine wissel heb ik andere bougies geplaatst, vorige jaar heb ik speciale LPG bougies geplaatst maar helaas nu alweer een bobine stuk.

Is er iets wat hier verder op van invloed kan zijn? Accu is goed, auto laad netjes. Verder geen gekke zaken, Storingen zijn na het wissen en vervangen van de bobine niet meer teruggekomen.

Zou het kunnen komen doordat de auto sinds dit jaar op gas rijdt en dit meer vergt van de ontsteking? Of wordt een motor heter van gas? Vorige jaren reed ik veel grote afstanden maar het laatste jaar is het voornamelijk bij korte stukken gebleven. Die 100 euro per jaar is wel overeen te komen maar ik vraag mij af of er iets anders defect is.

Alvast bedankt :7
pi_184089354
is het wel een bobine voor een ontsteking met contactpunten?
  zondag 30 december 2018 @ 16:18:12 #3
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_184089646
Massakabel vervangen.. of er eentje bijplaatsen
pi_184089667
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2018 16:18 schreef Zolderkamer het volgende:
Massakabel vervangen.. of er eentje bijplaatsen
hoezo dat? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zondag 30 december 2018 @ 16:21:09 #5
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_184089700
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 16:19 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

hoezo dat? :?
Slechte massa geeft storingen, die van invloed kunnen zijn.. 9 v/d 10 keer zit er een rotte kabel onder of zijn de punten waar de kabel vast zit rot.. of niet goed vast etc..
pi_184089718
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2018 16:21 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Slechte massa geeft storingen, die van invloed kunnen zijn.. 9 v/d 10 keer zit er een rotte kabel onder of zijn de punten waar de kabel vast zit rot.. of niet goed vast etc..
En waarom zou het probleem dan weg zijn nadat hij de bobine weer vervangen heeft?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zondag 30 december 2018 @ 16:23:10 #7
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_184089735
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 16:22 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

En waarom zou het probleem dan weg zijn nadat hij de bobine weer vervangen heeft?
Omdat de nieuwe bobine langzaam stuk gaat..
  zondag 30 december 2018 @ 16:25:16 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_184089790
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:58 schreef Werkman het volgende:
Storingen zijn na het wissen
Hoe oud is die Taunus? Is het een moderne amerikaanse "klassieker"?
Of gewoon een oude europese?
pi_184090823
Waar koop je de bobines, welk merk. Heb je al electronische ontsteking? Dat werd vroeger vaak ingebouwd in gasauto’s.
.
pi_184093330
Sluit je wel de plus op de plus en de min op de min?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_184098115
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 16:06 schreef Buikboor het volgende:
is het wel een bobine voor een ontsteking met contactpunten?
En hoe zijn de contactpunten en condensator?
Ik lees 40.000 km in een jaar met een taunus, dat vind ik opzich al een prestatie.
Heb je in die tijd de contactpunten en condensator al eens gesteld/vernieuwd?

Indien nee - Gooi die oude bras weg en bouw een electronische ontsteking in.
Als die al een electronische ontsteking heeft, controleer dan inderdaad de massa. en of de bobine wel geschikt is voor de ontsteking/bougies die je gebruikt.
pi_184116394
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2018 16:25 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hoe oud is die Taunus? Is het een moderne amerikaanse "klassieker"?
Of gewoon een oude europese?
Amerikaan is Taurus.
Duitse is Taunus
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  maandag 31 december 2018 @ 11:21:43 #13
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_184116694
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:58 schreef Werkman het volgende:
Gisteren heb ik voor de derde keer een bobine moeten vervangen van mijn klassieke Ford Taunus.
Dit gedoe komt ieder jaar terug, maar dit is nu alweer de 3e keer dit jaar, eerst in maart, teon in juli en nu weer een. In deze periode heb ik we zo'n 40 000 km (totaal) gereden. Bij elke bobine wissel heb ik andere bougies geplaatst, vorige jaar heb ik speciale LPG bougies geplaatst maar helaas nu alweer een bobine stuk.

Is er iets wat hier verder op van invloed kan zijn? Accu is goed, auto laad netjes. Verder geen gekke zaken, Storingen zijn na het wissen en vervangen van de bobine niet meer teruggekomen.

Zou het kunnen komen doordat de auto sinds dit jaar op gas rijdt en dit meer vergt van de ontsteking? Of wordt een motor heter van gas? Vorige jaren reed ik veel grote afstanden maar het laatste jaar is het voornamelijk bij korte stukken gebleven. Die 100 euro per jaar is wel overeen te komen maar ik vraag mij af of er iets anders defect is.

Alvast bedankt :7
Een bobine en storingen wissen bij een klassieke Taunus?
Het zou moeten zijn de bobine en wat wil je wissen bij zo'n auto behalve de voorruit?
Je briljant mooi geschreven KLB topics in aanmerking genomen weet ik niet of ik dit met een flinke korrel zout moet nemen.

(Of sla ik de plank nu wel heel erg mis... ;( )
Graag verwijderen.
  maandag 31 december 2018 @ 11:43:33 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184117115
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 31 december 2018 @ 13:14:08 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184119251
Werkman wl hier blijkbaar niet meer reageren, dus slotje.

Mocht hij weer open moeten mag hij zich melden op het bekende adres.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')