abonnement Unibet Coolblue
pi_184081642
Wij hebben sinds kort een kater van 4 jaar in huis, die helaas al gewend was om buiten te komen. Hij gaat nooit ver weg (zo maar net de tuin uit), maar heeft dan de nare gewoonte om dan ergens te gaan liggen tukken en het te vertikken zich even te laten zien als je hem roept. Ik zie hem dan nergens, maar ver weg kan hij niet zijn .

Van onze vorige kat wist ik zijn vaste stekjes en kon ik af en toe even gaan checken, maar van deze kat nig niet.

Nu leek mij een GPS-tracker wel iets, maar er zijn er zoveel, met zoveel prijsverschil, dat ik hier wilde vragen of iemand sowieso zo’n tracker gebruikt, hoe het bevalt, en wat deze kostte, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt!
pi_184081672
Wat heb je zelf al gevonden en waardoor twijfel je tussen al die modellen?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_184081727
Ik vond er eentje van zeg 3 tientjes en eentje van 100 euro. Wat is het verschil vraag ik me dan af?

En nog een vraag aan de gebruikers, raken jullie dieren die bandjes met tracker niet snel kwijt? Onze vorige kat was grootverbruiker van halsbandjes en zeker als er dan zoiets zwaars aan hangt, lijkt het me dat ze snel kwijt raken.
  zondag 30 december 2018 @ 11:09:03 #4
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_184081839
Mijn kat doet dat ook, ik vraag me ook wel eens af waar zijn schuilplek is maar na verloop van tijd komt hij weer thuis, mijn vorige kat bleef soms dagen weg. In het begin maakte ik me druk maar is een eigenschap die (sommige) katten hebben. Ik zou er mee leren leven zeker als het beestje weer thuis komt ipv geld uit te geven aan zo'n tracker. Net zoals Scripta ook al zegt, die halsbandjes raken ze snel kwijt. Komt bij mij regelmatig voor zeker die schooier van mij heeft er al verschillende versleten. Ik heb wel een belletje eraan gehangen. Handig want dan hoor ik waar hij ergens uithangt maar ook tegen het vangen van vogeltjes.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_184083004
Wij hebben een hondenfluitje voor ons drietal. Van jongs af aan op geblazen als het natvoer of andere hapjes tijd was. Dit geluid hoor je best ver en ze komen zelfs uit het bos terug als ze het horen. (wel altijd wat lekkers geven als ze komen anders werkt het snel niet meer)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184084766
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 11:02 schreef Scriptascripta het volgende:

En nog een vraag aan de gebruikers, raken jullie dieren die bandjes met tracker niet snel kwijt?
Dat bandje vind je dan toch wel weer terug lijkt mij.
  zondag 30 december 2018 @ 14:05:30 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184086509
Zelfs de kat mag geen privacy meer hebben anno 2019.

Vergeet je ook niet een paar trackers voor je eventuele partner en kinderen te kopen. Stel je voor dat je ook niet meer weet waar die uithangen.
So we just called him Fred
pi_184086565
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 10:58 schreef Chinless het volgende:
Wat heb je zelf al gevonden en waardoor twijfel je tussen al die modellen?
Zeg vlegel, tweakers is de andere kant op he :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184090774
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:05 schreef FredvZ het volgende:
Zelfs de kat mag geen privacy meer hebben anno 2019.

Vergeet je ook niet een paar trackers voor je eventuele partner en kinderen te kopen. Stel je voor dat je ook niet meer weet waar die uithangen.
Wat is dit nu voor antwoord? Ik heb deze kat pas net, wil zo goed mogelijk voor hem zorgen en jij haalt er een partner/kinderen bij? Die kunnen prima voor zichzelf zorgen, deze kwetsbare kat die net bij mij is (nog) niet!
  maandag 31 december 2018 @ 12:48:07 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184118608
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 17:01 schreef Scriptascripta het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor antwoord? Ik heb deze kat pas net, wil zo goed mogelijk voor hem zorgen en jij haalt er een partner/kinderen bij? Die kunnen prima voor zichzelf zorgen, deze kwetsbare kat die net bij mij is (nog) niet!
Omdat jij niet weet waar de kat is kan hij niet voor zichzelf zorgen :?

Een kat heeft grotere overlevingskansen dan jij en ik. Dus als je al een GPS tracker aan je kat wil hangen omdat je denkt dat er iets met hem kan gebeuren (en jij dat schijnbaar kan voorkomen als je weet waar je kat is) dan moet je dat ook vooral doen met partner en kinderen, die kunnen veel meer overkomen op de momenten dat je niet weet waar ze zijn.
So we just called him Fred
pi_184119665
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 12:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Omdat jij niet weet waar de kat is kan hij niet voor zichzelf zorgen :?

Een kat heeft grotere overlevingskansen dan jij en ik. Dus als je al een GPS tracker aan je kat wil hangen omdat je denkt dat er iets met hem kan gebeuren (en jij dat schijnbaar kan voorkomen als je weet waar je kat is) dan moet je dat ook vooral doen met partner en kinderen, die kunnen veel meer overkomen op de momenten dat je niet weet waar ze zijn.
Een kat die zich niet goed voelt/ gewond is/ ziek is. Wil zich nog wel eens verstoppen. Het is handig als je weet waar zijn vaste verstopplekjes zijn.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')