abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 29 december 2018 @ 23:46:02 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184075616
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 23:45 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Regelmatig betekend in mijn ogen niet elke dag...
Zinloos geklets, dit. Ik reageer niet meer, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_184075641
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 23:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zinloos geklets, dit. Ik reageer niet meer, hoor.
Daar ben je helemaal vrij in. Daag :W
pi_184075652
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 23:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit.
Mijn zwager (van 40) eet iedere avond bij zijn moeder en zij smeert ook zijn ontbijt en lunch en geeft dat mee.
Dat moet iedereen zelf weten.

Maar hij hoeft niet bij mij aan te komen om me te vertellen wat het leven kost. :')
Hij vind dat wel oke blijkbaar ?
pi_184075729
Tijd beter verdelen, door meer te plannen. Dan ben ik wel tevreden. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184075791
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 23:47 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Hij vind dat wel oke blijkbaar ?
Ja. Hij vindt dat wel ‘makkelijk’.

En aangezien zij in de 70 is, vinden wij (die wat verder wonen) het wel prettig dat er iemand eens per dag kijkt of het nog wel goed gaat.

Maar goed: punt is dat hij niets kan zeggen over wat het leven kost. Want hij eet bij zijn moeder. Net als MisterLastName.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 30 december 2018 @ 01:15:00 #56
441859 crew  Lenny77
pi_184077847
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 23:34 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

Voor dat bedrag heb je bij de Lidl:
- 3 halfjes bruin.
- 10 witte bolletjes
- Pot pindakaas
- Blok kaas
- Pak ham
- Gebraden gehakt

Frisdranken drink ik niet bij mij thuis, koffie haal ik bij de Hema a 1,50.
En ik eet regelmatig bij mijn ouders.
Dat is goed voor ontbijt of lunch. Maar als echte hoofdmaaltijd is het niet echt gezond he. Gelukkig eet je regelmatig bij je ouders, daar krijg je dan je groenten enz binnen!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_184079932
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 23:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Tijd beter verdelen, door meer te plannen. Dan ben ik wel tevreden. :)
Tevreden is perfect! Dat doel neem ik ook mee!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184080796
Ik ben zojuist 8 kilo afgevallen in een maand. Niet zo gek als je dagelijks 8 uur door de bergen moet trekken met een zware rugzak 3 weken lang. Cutten hoeft dus al niet meer :')

Helaas ook een hoop spiermassa verloren in 3 maanden waardoor ik net een sateprikker ben. Goede voornemen (of nouja doel), is dus om het sporten weer intensief op te pakken. Maar dat is niet echt iets "nieuws" ofzo, dus weet niet of het geldt als goede voornemen?

Tevens wil ik wat meer tijd investeren in nuttige zaken, wat productiever worden. Ik zit te veel op m'n telefoon op de dag. Ben begonnen met mediteren en yoga, passie gevonden in het buitenland en het helpt om even stil te staan bij dingen.

Wil ook wat meer geld uitgeven. Ik merk dat ik eigenlijk best wel veel heb gewerkt maar weinig met het geld doe. Ja het verdwijnt in aandelen en een spaarrekening, maar verder geef ik niet zoveel uit. Ik ben altijd geneigd om heel zuinig te leven, maar het kan wel wat minder.

Dit jaar begin ik met studeren en krijg ik m'n eigen stekkie in de stad, spannend jaar dus. :)
  zondag 30 december 2018 @ 10:31:31 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184081240
2017: gestopt met roken, huis gekocht
2018: huis verbouwd, promotie op het werk, rugklachten
2019: beginnen met bewegen, stoppen met blowen, verbouwing afmaken, baby'tje maken als ons dat gegund is
Resistance is futile.
  Moderator zondag 30 december 2018 @ 12:53:16 #60
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_184084504
Goede voornemens :')

Neem hier een voorbeeld aan i.p.v. alles te pinpointen op 1 datum.

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 30 december 2018 @ 14:06:42 #61
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184086537
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 22:05 schreef Lenny77 het volgende:
Kom je toe met 50 euro per 2 weken? :o
Vind ik ook wat vreemd. Dan eet/leef je niet al te gezond imo. Maar oke.

Verder niet echt goede voornemens. Gewoon doorgaan met hoe ik nu leef. Als ik dingen wil veranderen dan kan ik dat op elk moment in het jaar doen, heb ik niet speciaal een jaarwisseling voor nodig.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184086622
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:07 schreef Joene het volgende:
Niet echt, proberen de dingen wat positiever te zien zou er één kunnen zijn , glas vaker halfvol dan halfleeg.
Waarom wordt glas half leeg zien altijd als negatief ervaren? Ik bedoel als je glas half leeg is kan je alweer een nieuwe bestellen en dat is toch positief?! Proost!! :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184089001
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2018 14:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom wordt glas half leeg zien altijd als negatief ervaren? Ik bedoel als je glas half leeg is kan je alweer een nieuwe bestellen en dat is toch positief?! Proost!! :+
ik kreeg het als feedback ook in mijn werk en dat vind ik geen leuke feedback om te krijgen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_184089142
Komend jaar 7-8 kg afvallen. Ik kwam met 85 kg uit mn studententijd en heb dat een paar jaar terug naar 72 kg gebracht. Inmiddels weer langzaam naar de 80 gekropen door weinig sporten en relatief slecht eten, maar dat bevalt toch niet zo. :P

Verder komend jaar concrete plannen maken voor een nieuwe woning en eens goed aaankijken wat en hoe ik verder wil qua relatie. Al 5 jaar een vrij stabiele relatie, maar kom toch wel een beetje op een punt van "als dit het is voor de rest van mn leven...". Lijkt me in elk geval de moeite waard om eens goed te overdenken en ook met haar te bespreken. ^O^
pi_184089739
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:53 schreef onlogisch het volgende:
Goede voornemens :')

Neem hier een voorbeeld aan i.p.v. alles te pinpointen op 1 datum.

Dat :') met je goede voornemens triggerde mij om je eens even van repliek te dienen.
Maar na het kijken van je filmpje heb je potverdomme nog gelijk ook.

Al mijn voornemens die ik had begin van het jaar lukte zelden, maar achteraf bekeken ben ik wel ieder jaar er op vooruit gegaan, mentaal, lichamelijk en financieel.
Dat laatste is handig, maar geen noodzaak.

Die motivatie komt bij mij vaak meer als herstel als het wat minder gaat en ik heb geen grote visie van wat ik met mijn leven wil.
Maar korte termijn voornemens zijn niet perse slecht, want als het bij 95% niet lukt om ze vol te houden.
Heb je ook nog 5% van de mensen die het volhouden :) (Dus dat zal waarschijnlijk 1 persoon in dit topic zijn :P
Hell To The Liars
pi_184092131
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:53 schreef onlogisch het volgende:
Goede voornemens :')

Neem hier een voorbeeld aan i.p.v. alles te pinpointen op 1 datum.

Met zo'n thumbnail kan ik dat toch niet serieus nemen. -O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184092180
Euh: afvallen minder drinken. Dat laatste zal wel lukken, dat eerste zien we wel :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 30 december 2018 @ 17:56:54 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184092272
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:53 schreef onlogisch het volgende:
Goede voornemens :')

Neem hier een voorbeeld aan i.p.v. alles te pinpointen op 1 datum.

Bekeken. Niks mis met goede voornemens dus, mits je die term laat slaan op de juiste dingen en het niet geforceerd van 1 januari laat afhangen.

Ik denk dat ik geen ‘(klassieke) goede voornemens’-mens ben. Ik neem me wel dingen voor, ik plan ze, ik voer ze uit. Het lukt of het mislukt, bijstellen kan altijd. Relativeren kan ik vrij goed en mijn motto is iets als ‘het moet wel leuk blijven’.

Ik geloof trouwens niet zo in bepaalde beloningssystemen, tenzij intrinsiek. Ik haal het ook een beetje uit het filmpje: bij mijn voornemens/veranderingen in gewoonten zit meestal de motivatie/beloning inbegrepen. Toen ik ging afvallen en meer ging bewegen wilde ik in mijn vakantie makkelijker tegen de Engelse heuvels op kunnen lopen. Zo geschiedde het. Maar ik merkte elke dag dat ik fitter werd (niet alleen op vakantie) en profiteer er elke dag nog van.

Ik merk dat ik om de zoveel tijd wel weer zo’n periode heb waarin ik meer stilsta bij mijn leven en hoe en met wie ik dat wil invullen. Oud en nieuw is dus eigenlijk een wat geforceerde datum om dat te doen, maar wegens omstandigheden van persoonlijke aard valt het dit jaar samen met zo’n introspectieve periode.
The love you take is equal to the love you make.
pi_184092695
Het moet idd niet perse aan 1 januari en een doel om het doel zijn.
Echter kies ik een jaar, omdat ik hoop dat het na een jaar een gewoonte is geworden en geen strijd meer. Dan is een heel kalenderjaar gewoon een mooi startpunt. Ik oefen er al langer mee, en faal regelmatig. Daarom heb ik een jaarkalender gemaakt met elke dag vijf hokjes om in te kleuren. Op die manier zie ik gewoon de successen die ik heb behaald. Daarnaast maak ik een G-schema over de dagen dat het niet lukt, zodat ik kan ingrijpen en het patroon kan doorbreken.
Ik hoop in 2020 te kunnen zeggen dat bepaalde struggles goede gewoonten zijn geworden in 2019.

En ja, een beloningssysteem vind ik fijn. Niet als motivatie (want mijn doelen wil ik echt heel erg graag behalen), maar omdat ik ook wil leren liever voor mezelf te zijn, stil te staan bij successen en niet alleen te focussen op wat niet lukt. Dus extra aandacht voor het positieve. Door mezelf te belonen geef ik extra aandacht aan wat gelukt is, in plaats van mezelf af te branden. Ik scheld mezelf al de hele dag verrot, dus gun ik mezelf elke week geld voor een cadeau aan het einde van het jaar.
Net zoals ik elke week dat alles gelukt is (alle vijf de doelen voor zeven dagen) mag uitslapen van mezelf op zondag (en als ik vroeg wakker wordt uit gewoonte lekker te lezen in bed in de ochtend). En jep, ik ben kinderachtig. Een verpleegkundige in de kliniek beschreef mijn gelukkige momenten als kleutermomenten (liedjes, knutselen, vrolijke kleuren etc maken me blij) en dat vond ik eerst heel vervelend, nu omarm ik die kinderachtigheid in mezelf.

Zo... dat was een te lang verhaal om te zeggen dat ik gewoon mijn manieren heb voor dingen :')
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 30 december 2018 @ 18:17:53 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184092818
Ik gun je enorm veel momenten van kinderlijke blijheid, CotS!

(Ik zou het je ook gunnen als je het woord ‘falen’ niet meer in je actieve vocabulaire hoefde te hebben.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_184092841
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2018 18:17 schreef Lienekien het volgende:
Ik gun je enorm veel momenten van kinderlijke blijheid, CotS!

(Ik zou het je ook gunnen als je het woord ‘falen’ niet meer in je actieve vocabulaire hoefde te hebben.)
Die blijheid heb ik heel erg veel de laatste tijd, dus dat komt wel goed. Dank je wel! Dat jij ook veel mooie en gelukkige momenten mag hebben!

En op het gebied van falen (etc) wordt aan gewerkt ;) Komt goed (en dat is nou precies de reden van mijn beloninkjes als iets lukt! Stilstaan bij wat goed gaat!).

Dank je wel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184095130
Ik ben zelf ook een voorstander van een beloningssysteem. Niet zo zeer omdat ik dat nodig heb, maar wel omdat het een extra duwtje in de rug geeft. Daarnaast koop ik dan bijv. dingen die ik normaal gesproken niet zo maar zou kopen. Zo is een goed voornemen van mij bijv. om weer wat gezonder te eten en meer te sporten. Als ik dat dan een bepaalde tijd volhoud dan koop ik luxe bodylotion. Of een keer een nieuw leuk sportshirt wat ik normaal te duur vind etc. Zo probeer ik mezelf een beetje te belonen van oke, normaal zou ik dit niet kopen maar je bent goed bezig dus nu wel.
pi_184095422
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:27 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben zelf ook een voorstander van een beloningssysteem. Niet zo zeer omdat ik dat nodig heb, maar wel omdat het een extra duwtje in de rug geeft. Daarnaast koop ik dan bijv. dingen die ik normaal gesproken niet zo maar zou kopen. Zo is een goed voornemen van mij bijv. om weer wat gezonder te eten en meer te sporten. Als ik dat dan een bepaalde tijd volhoud dan koop ik luxe bodylotion. Of een keer een nieuw leuk sportshirt wat ik normaal te duur vind etc. Zo probeer ik mezelf een beetje te belonen van oke, normaal zou ik dit niet kopen maar je bent goed bezig dus nu wel.
Dat inderdaad! Ik geef je groot gelijk!
Zet hem op :* Hopelijk mag je jezelf vaak belonen in 2019
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184114968
Gezonder eten
Meer uren in m'n studie stoppen
Meer zuipen dan nu
pi_184116285
Mijn doel voor 2019 is, vaag gezegd, om meer te gaan leven.

In 2017 en 2018 heb ik voornamelijk gewerkt aan het leggen van een fundering onder mijn (zelfstandige) leven : koopwoning, vast contract, auto. Maar het daadwerkelijk ervaren van het leven is er behoorlijk bij ingeschoten. Geld is voornamelijk opgegaan aan inrichting van mijn huis, maar echt ervaringen heb ik nauwelijks opgedaan.

En dan bedoel ik typische geniet momenten / ervaringen zoals in Oostenrijk op een besneeuwde bergtop staan tijdens wintersport, of op een zwoele zomeravond door een mooi oud Italiaans stadje lopen. Ik heb het leven veilig van achter glas / laptop bekeken en vaak gedacht : daar zou ik graag bij willen zijn / heen willen gaan (tour de France). Maar nooit gedaan. Veel avonden thuis doorgebracht, ook om ''geld te besparen''.

Dat wil ik graag veranderen in 2019. Net als mijn liefdesleven, daar wil ik weer in gaan investeren :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')