abonnement Unibet Coolblue
pi_184076009
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 23:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar wel toestemming geven. Wijsneus.
Ook dat niet, er valt in casu niks te ontruimen. Helder licht.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 30 december 2018 @ 00:00:05 #52
408813 crew  trein2000
pi_184076040
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 23:58 schreef r_one het volgende:

[..]

Ook dat niet, er valt in casu niks te ontruimen. Helder licht.
Ik was bij bonethuggs die het had over het mogen hebben van 2 maanden achterstand. Los van de Casus in de OP.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184076098
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 00:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik was bij bonethuggs die het had over het mogen hebben van 2 maanden achterstand. Los van de Casus in de OP.
Je quootte Karr, die (net als ik) benieuwd was naar de vindplaats in de wetboeken waar dat staat.

En bonethuggs adviseerde TS dus het staat niet los van TS en zijn casus.
  zondag 30 december 2018 @ 00:05:43 #54
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184076195
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 00:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik was bij bonethuggs die het had over het mogen hebben van 2 maanden achterstand. Los van de Casus in de OP.
En al zou je 2 maanden achterstand mogen hebben, je denkt dat die vervallen als je er niet meer woont?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 30 december 2018 @ 00:30:33 #55
408813 crew  trein2000
pi_184076864
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 00:02 schreef r_one het volgende:

[..]

Je quootte Karr, die (net als ik) benieuwd was naar de vindplaats in de wetboeken waar dat staat.

En bonethuggs adviseerde TS dus het staat niet los van TS en zijn casus.
Ik wil mijn Kluwer wel even openslaan. Maar ik denk niet dat ik het ga vinden ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 30 december 2018 @ 00:30:56 #56
408813 crew  trein2000
pi_184076881
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 00:05 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En al zou je 2 maanden achterstand mogen hebben, je denkt dat die vervallen als je er niet meer woont?
Ik weet wel zeker van niet ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184080798
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 18:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat niet mag.
Maar wel handig is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184081534
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 09:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar wel handig is.
Als je een incassoburo achter je aan wilt, dan is dat inderdaad een handige manier.
pi_184084057
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 10:50 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Als je een incassoburo achter je aan wilt, dan is dat inderdaad een handige manier.
Als ze zelf ook nog geld moeten uitkeren gaan ze echt die moeite niet doen.
En incassobureau's mogen niets daar word ik niet bepaald bang van alleen de rechter heeft er iets over te zeggen en dat willen de meeste verhuurders niets.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184095154
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:57 schreef CoolGuy het volgende:
Wat ik niet helemaal snap, even los van hoe de verhuurder dit aanpakt niet netjes is. Ik zie op dat lijstje eigenlijk alleen maar dingen staan die gaan over schoonmaken. TS geeft echter aan dat de woning er 'keurig' bij lag.

Dat strookt niet met elkaar. Als dingen als de oven, droger, ramen etc niet schoon gemaakt zijn, terwijl TS stelt dat de woning er keurig bij lag, dan valt het dus wel mee met hoe keurig die woning erbij lag, of, de verhuurder liegt en die dingen zijn wel brandschoon.

Wat is het TS? Waren die dingen op dat lijstje wel of niet schoon gemaakt? Want even los van dat de manier waarop verhuurder het doet niet heel netjes is, vraag ik me wel even af of verhuurder nu daadwerkelijk 'moet' schoonmaken, of dat hij maar wat roept. In dat eerste geval vind ik het wel logisch dat de borg niet/deels terug betaald wordt.
De woning lag er keurig bij, daar waar het gaat om 'schoonmaken' gaat het dus ook meer om standaard periodieke schoonmaken van de apparatuur. De vaatwasser bijvoorbeeld was op het oog schoon (geen etensresten etc), maar kon wel een periodieke schoonmaakbeurt gebruiken. Hetzelfde geldt voor de andere apparatuur.

Ik ga een e-mail terugsturen waarin ik aangeef dat ik best bereid ben wat te betalen, maar dat het bedrag te hoog is zeker aangezien wij niet de kans hebben gehad de door hem gespotte 'gebreken' zelf op te lossen. Juridisch valt er denk ik inderdaad weinig te halen omdat je voor dit bedrag geen rechtszaak oid aangaat. Ik heb tevens geen rechtsbijstandsverzekering, maar zou indien nodig in een zaak als deze (als het de moeite waard zou zijn) wel zelf kunnen procederen geloof ik.
pi_184095770
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:28 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

De woning lag er keurig bij, daar waar het gaat om 'schoonmaken' gaat het dus ook meer om standaard periodieke schoonmaken van de apparatuur. De vaatwasser bijvoorbeeld was op het oog schoon (geen etensresten etc), maar kon wel een periodieke schoonmaakbeurt gebruiken. Hetzelfde geldt voor de andere apparatuur.

Ik ga een e-mail terugsturen waarin ik aangeef dat ik best bereid ben wat te betalen, maar dat het bedrag te hoog is zeker aangezien wij niet de kans hebben gehad de door hem gespotte 'gebreken' zelf op te lossen. Juridisch valt er denk ik inderdaad weinig te halen omdat je voor dit bedrag geen rechtszaak oid aangaat. Ik heb tevens geen rechtsbijstandsverzekering, maar zou indien nodig in een zaak als deze (als het de moeite waard zou zijn) wel zelf kunnen procederen geloof ik.
Neem eerst even contact op met het juridisch loket. Je hoeft namelijk helemaal niks te betalen.
pi_184098257
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 19:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

Neem eerst even contact op met het juridisch loket. Je hoeft namelijk helemaal niks te betalen.
Thanks! Juridisch gezien inderdaad niet nee, staat ook zo in de algemene voorwaarden van de housing agency die het contract e.d. heeft verzorgd zie ik nu.

Om van het gedoe af te zijn ben ik wel bereid EUR 50 - 75 te betalen, aangezien de verhuurder er kennelijk wel iets van tijd in heeft gestopt. Eerst maar eens op die manier proberen dus, ik wijs hem er wel tegelijkertijd ook op dat er eigenlijk überhaupt geen borg mag worden ingehouden.
pi_184098774
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:38 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Thanks! Juridisch gezien inderdaad niet nee, staat ook zo in de algemene voorwaarden van de housing agency die het contract e.d. heeft verzorgd zie ik nu.

Om van het gedoe af te zijn ben ik wel bereid EUR 50 - 75 te betalen, aangezien de verhuurder er kennelijk wel iets van tijd in heeft gestopt. Eerst maar eens op die manier proberen dus, ik wijs hem er wel tegelijkertijd ook op dat er eigenlijk überhaupt geen borg mag worden ingehouden.
Ik zou beginnen met uitleggen dat jij eigenlijk niks hoeft te betalen omdat hij jou niet de kans heeft gegeven de 'gebreken' zelf op te lossen (verwijs ook naar algemene voorwaarden van de housing agency), maar dat je, omdat hij er nu wel werk/tijd ingestopt heeft, bereid bent om hem ¤50/¤75 te betalen. Mocht hij daar niet akkoord mee gaan, eis je gewoon de gehele borg terug.
pi_184099061
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:38 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Thanks! Juridisch gezien inderdaad niet nee, staat ook zo in de algemene voorwaarden van de housing agency die het contract e.d. heeft verzorgd zie ik nu.

Om van het gedoe af te zijn ben ik wel bereid EUR 50 - 75 te betalen, aangezien de verhuurder er kennelijk wel iets van tijd in heeft gestopt. Eerst maar eens op die manier proberen dus, ik wijs hem er wel tegelijkertijd ook op dat er eigenlijk überhaupt geen borg mag worden ingehouden.
Niet doen.

Dan ga je de onderhandeling in en naai je jezelf.

Betaal helemaal NIKS.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184113678
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:38 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Thanks! Juridisch gezien inderdaad niet nee, staat ook zo in de algemene voorwaarden van de housing agency die het contract e.d. heeft verzorgd zie ik nu.

Om van het gedoe af te zijn ben ik wel bereid EUR 50 - 75 te betalen, aangezien de verhuurder er kennelijk wel iets van tijd in heeft gestopt. Eerst maar eens op die manier proberen dus, ik wijs hem er wel tegelijkertijd ook op dat er eigenlijk überhaupt geen borg mag worden ingehouden.
Je gaat in onderhandeling....das in principe schuld bekennen dat het niet goed was.

Laat hem maar bewijzen dat ie het schoon gemaakt heeft en niet achteraf gaan lopen zeiken en uitgevoerd heeft
pi_184113702
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Niet doen.

Betaal helemaal NIKS.
Het bedrag is reeds ingehouden van de borg. Er valt niets te betalen. TS wil zijn borg terug.
pi_184223859
Nog bedankt voor jullie hulp! Ik heb inmiddels de juridische kant van het verhaal op papier gezet en de verhuurder voorgesteld bij wijze van compromis het in te houden bedrag op EUR 50 te houden. Dat bedrag is voor mij acceptabel en de verhuurder is inmiddels akkoord gegaan.

Eind goed, al goed.
pi_184223898
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 19:30 schreef Lavezzi het volgende:
Nog bedankt voor jullie hulp! Ik heb inmiddels de juridische kant van het verhaal op papier gezet en de verhuurder voorgesteld bij wijze van compromis het in te houden bedrag op EUR 50 te houden. Dat bedrag is voor mij acceptabel en de verhuurder is inmiddels akkoord gegaan.

Eind goed, al goed.
Top en tof dat je nog even een update geeft! :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')