abonnement Unibet Coolblue
pi_184065288
Hallo allemaal, :)

Ik heb het afgelopen jaar mijn propedeuse behaald op een sociale hbo opleiding in Nijmegen en ik wil in het nieuwe schooljaar (2019-2020) beginnen aan een bachelor psychologie. Ik twijfel alleen nog wel tussen de universiteit Utrecht en de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Nou heb ik al gekeken op de sites van de universiteiten en verschillende vergelijkingssites, maar toch twijfel ik nog. Ik ben dus benieuwd of iemand van jullie mij verder kan helpen. Ik heb hieronder voor Nijmegen en Utrecht wat vragen gemaakt over dingen die me nog niet helemaal duidelijk waren en ik zou jullie willen vragen om deze te beantwoorden als je kan. Verder is extra informatie natuurlijk ook altijd welkom!

Psychologie aan Universiteit Utrecht
1. Hoe is de bereikbaarheid met het openbaar vervoer vanaf Utrecht centraal (of specifiek vanaf het oosten van het land)?

2. Hoe ervaar jij de sfeer op de opleiding en specifiek in de klassen?

3. Is het echt zo dat de hele opleiding (op misschien een paar artikeltjes na) in het Nederlands is?

4. Hebben jullie het idee dat er een breed en (bijna) altijd passend onderwijsaanbod is, vooral in het tweede en derde jaar?

5. Hoe ervaar jij de studiebelasting? Is het bijvoorbeeld voor jou mogelijk om nog 1 of 2 dagen per week een bijbaantje te hebben en dan nog een beetje tijd over te hebben voor een sociaal leven en ontspanning?

6. Online vind ik dat de opleiding 12-18 contacturen heeft. Dit is hoger dan in Nijmegen. Ervaren jullie het aantal contacturen als “hoger dan gemiddeld”? Ervaren jullie dit als positief of negatief?

7. Ik hoor soms dat studenten van een universiteit niet alle schoolvakanties hebben. Hoe is dat op deze opleiding?

8. De selectieprocedure begint volgens mij pas bij 600 leerlingen. Weten jullie hoeveel leerlingen zich in andere jaren ongeveer hadden aangemeld?

9. Hoe vind je Utrecht als studentenstad?

10. Ervaar je zelf nog (andere) voordelen of nadelen aan deze opleiding in Utrecht?

Psychologie aan De Radboud Universiteit Nijmegen (Nederlandstalig)
1. Hoe ervaar jij de sfeer op de opleiding en specifiek in de klassen?

2. Ik kan Engels lezen en verstaan op een ruim voldoende niveau, maar het engels schrijven houdt niet over. Dus mijn vraag is of je ook Engelse verslagen en Essays moet schrijven of krijg je alleen lessen en leerstof in het Engels?

3. Hebben jullie het gevoel dat de hoeveelheid en het niveau van het Engels jullie opleiding bemoeilijkt?

4. Hebben jullie het idee dat er een breed en (bijna) altijd passend onderwijsaanbod is, vooral in het tweede en derde jaar?

5. Volgens een vergelijkingssite is het uitvalpercentage, vooral in het tweede en/of derde jaar, een redelijk stuk hoger in Nijmegen dan in Utrecht. Heb jij enig vermoeden waardoor dit komt?

6. Hoe ervaar jij de studiebelasting? Is het bijvoorbeeld voor jou mogelijk om nog 1 of 2 dagen per week een bijbaantje te hebben en dan nog een beetje tijd over te hebben voor een sociaal leven en ontspanning?

7. Online vind ik dat de opleiding 6-12 contacturen heeft. Dit is lager dan in Utrecht. Ervaren jullie het aantal contacturen als “lager dan gemiddeld”? Ervaren jullie dit als positief of negatief?

8. Ik hoor soms dat studenten van een universiteit niet alle schoolvakanties hebben. Hoe is dat op deze opleiding?

9. De selectieprocedure begint volgens mij pas bij 600 leerlingen. Weten jullie hoeveel leerlingen zich in andere jaren ongeveer hadden aangemeld?

10. Weten jullie of je met een HBO Propedeuse, een 9 voor wiskunde A (havo) en een 8 voor Engels (havo) mee mag doen aan de selectieprocedure?

11. Ervaar je zelf nog (andere) voordelen of nadelen aan deze opleiding in Nijmegen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! _O_
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 29 december 2018 @ 18:16:37 #2
408813 crew  trein2000
pi_184065344
Geen psychologie, maar ik kan je iig vertellen dat de bereikbaarheid van Nijmegen vanuit het oosten uitstekend is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184065561
Als je een jongen bent: ga naar Utrecht toe, daar lopen tering veel lekkere chicks rond.

Kwaliteit van het onderwijs is in beide steden gewoon prima, dus gewoon kijken welke uni jij het fijnst vindt. Als je in de buurt van Nijmegen woont en (nog) niet op kamers wil --> Nijmegen. Lange reistijd per dag is gewoon niet chill (heb ik nu zelf ook).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2018 18:28:36 ]
pi_184183963
Kreeg je op Viva niet het gewenste antwoord? https://forum.viva.nl/wer(...)list_messages/434308

Anyway, als je uiteindelijk op kamers wilt zou ik voor Nijmegen kiezen. Utrecht is echt the horror met het vinden van een kamer. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')