abonnement Unibet Coolblue
pi_184057057
In Belgie
- betaal je voor je ziektekostenverzekering 20 euro per maand
- betaal je 700 euro per jaar aan collegegeld
- betaal je een paar tientjes per maand wegenbelasting voor een diesel
- krijg je meer kinderbijslag

Dit kunnen ze betalen omdat ze minder uitgeven aan AOW.

Bij ons gaat ons vermogen naar de AOW. De Nederlandse ouderen zijn de rijkste mensen ter wereld. Maar 2% van de ouderen zit onder de armoedegrens terwijl dit bij kinderen rond de 15% is.

Ik stel het volgende voor.

80% van de AOW wordt een vaste vergoeding voor alle AOW gerechtigden. 10% wordt inkomensafhankelijk en 10% wordt vermogensafhankelijk. Dus stel je hebt een hoog inkomen uit pensioen en je hebt een groot vermogen, dan krijg je 80% van de maximale AOW. Als je geen eigen vermogen hebt maar wel een hoog inkomen uit pensioen, krijg je 90%. Zo kunnen we ongeveer 5 miljard per jaar besparen.

Volgende voorstel.
Ziektekostenverzekering wordt 50 euro per maand. Je betaalt 30% van de zorgkosten totdat je maxjmaal 1500 euro hebt betaald. Daarboven hoef je niks meer te betalen.

De verhoogde rente op studieleningen wordt teruggedraaid. Dit is natuurlijk een schandalige verhoging. De gemiddelde leeftijd van de politici is hoog. Dus ze schuiven de rekening liever door naar de volgende generaties in plaats van naar zichzelf.

Alle woningcorporaties worden verplicht een afgeschreven cv ketel te vervangen door een hybride warmtepomp.

Zoals het nu gaat, gaat het niet langer. Onze politici moeten dit begrijpen. Het aantal ouderen blijft toenemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 29-12-2018 13:39:59 ]
  zaterdag 29 december 2018 @ 12:51:09 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184057121
En dan de staatsschuld sky high laten gaan?
So we just called him Fred
pi_184057463
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 12:48 schreef polderturk het volgende:
Volgende voorstel.
Ziektekostenverzekering wordt 50 euro per maand. Je betaalt 30% van de zorgkosten totdat je maxjmaal 1500 euro hebt betaald. Daarboven hoef je niks meer te betalen.
Kosten in de zorg verlagen doe je niet door een beetje aan de verhoudingen van de huidige verzekering te sleutelen. Daarvoor heb je een ander stelsel nodig. Doe eerst eens onderzoek naar het Belgische stelsel, voordat je een dergelijk topic opent.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 12:48 schreef polderturk het volgende:
Alle woningcorporaties worden verplicht een afgeschreven cv ketel te vervangen door een hybride warmtepomp.
Gaat nog leuk worden de eerste de beste strenge winter. ;(

De rest van de punten laat ik voorlopig nog even open voor de andere forumleden.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184057941
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 12:48 schreef polderturk het volgende:
In Belgie
- betaal je voor je ziektekostenverzekering 20 euro per maand
- betaal je 700 euro per jaar aan collegegeld
- betaal je een paar tientjes per maand wegenbelasting voor een diesel
- krijg je meer kinderbijslag

Dit kunnen ze betalen omdat ze minder uitgeven aan AOW.

Bij ons gaat ons vermogen naar de AOW. De Nederlandse ouderen zijn de rijkste mensen ter wereld. Maar 2% van de ouderen zit onder de armoedegrens terwijl dit bij kinderen rond de 15% is.

Ik stel het volgende voor.

80% van de AOW wordt een vaste vergoeding voor alle AOW gerechtigden. 10% wordt inkomensafhankelijk en 10% wordt vermogensafhankelijk. Dus stel je hebt een hoog inkomen uit pensioen en je hebt een groot vermogen, dan krijg je 80% van de maximale AOW. Als je geen eigen vermogen hebt maar wel een hoov inkomen uit pensioen, krijg je 90%. Zo kunnen we ongeveer 5 miljard per jaar besparen.

Volgende voorstel.
Ziektekostenverzekering wordt 50 euro per maand. Je betaalt 30% van de zorgkosten totdat je maxjmaal 1500 euro hebt betaald. Daarboven hoef je niks meer te betalen.

De verhoogde rente op studieleningen wordt teruggedraaid. Dit is natuurlijk een schandalige verhoging. De gemiddelde leeftijd van de politici is hoog. Dus ze schuiven de rekening liever door naar de volgende generaties in plaats van naar zichzelf.

Alle woningcorporaties worden verplicht een afgeschreven cv ketel te vervangen door een hybride warmtepomp.

Zoals het nu gaat, gaat het niet langer. Onze politici moeten dit begrijpen. Het aantal ouderen blijft toenemen.
ik stel voor dat iedereen op aarde 2000 euro p/m netto krijgt Dan is het armoede probleem zo weg.
zorg moet gratis worden
onderwijs moet gratis worden
Voedsel, onderdak en water moet ook gratis worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 29 december 2018 @ 13:53:58 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184058872
België heeft zo'n beetje de hoogste loonbelastingen ter wereld en een gigantische staatsschuld, doe dus maar niet.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184059160
De kosten van de gezondheidszorg liggen op meer dan 10% van het BNP, oftewel meer dan $5000/(persoon*jaar).

In vergelijking met hele arme landen waar ze weinig zorg krijgen, denk China, krijg je er zo’n 5 a 10 jaar aan levensverwachting voor terug.

Simpel sommetje. $5000 per jaar, voor zeg 75 jaar (levensverwachting), met 2% rente, komt neer op $860.000.

Bij 4% rente zit je boven de $2 miljoen.

In plaats van het geld aan mannen en vrouwen in witte jassen te geven, die je tzt gaan vertellen dat je iets vreselijks hebt waar niets meer aan te doen is (als biomedisch wetenschapper verbaas ik me er over hoe weinig we in R&D stoppen, en hoe laat artsen ingrijpen in een ziekteproces - veel te laat; weefsel dat kapot is, lap je meestal niet meer op), kun je dat geld veel beter op de bank zetten.

Kun je na je pensioen een cruise maken totdat je er bij neervalt. Letterlijk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_184059178
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 13:53 schreef -XOR- het volgende:
België heeft zo'n beetje de hoogste loonbelastingen ter wereld en een gigantische staatsschuld, doe dus maar niet.
En ook nog eens verrotte wegen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 29 december 2018 @ 15:32:05 #8
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_184061643
Belgie :')
#KICKOUTZP
pi_184061722
De maatregelen die ik voorstel hoeven niks extra's te kosten. Het gaat om een herverdeling zodat de werkende middenklasse minder belast wordt.
pi_184063437
Snap niet dat je België als voorbeeld ziet voor Nederland. Eerder andersom namelijk. Alles in Nederland is zo wat beter geregeld dan bij de zuiderburen.
pi_184066974
Je weet dat Nederland het beste zorgstelsel ter wereld heeft?
  zaterdag 29 december 2018 @ 21:48:00 #12
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_184071787
Je AOW-plan zie ik wel wat in, maar je zorgverzekeringplan legt de lasten van de zorg m.i. veel te veel bij de chronisch zieken. Dat is niet goed voor de solidariteit in de samenleving.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_184072745
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 21:48 schreef Kaji het volgende:
Je AOW-plan zie ik wel wat in, maar je zorgverzekeringplan legt de lasten van de zorg m.i. veel te veel bij de chronisch zieken. Dat is niet goed voor de solidariteit in de samenleving.
Chronisch zieken betalen maximaal 2100 bij mijn plan (600 (premies) + 1500 (eigen risico bij 5000 euro aan kosten)).

Nu betalen ze 1440 (premies) + 380 eigen risico) = 1820 euro.

Dat is maar een stijging van 280 euro. Dus zoveel gaan ze er niet op achteruit. Het huidige systeem is extreem oneerlijk voor mensen die nauwelijks gebruik maken van zorg.
  zaterdag 29 december 2018 @ 22:26:24 #14
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_184072994
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 22:18 schreef polderturk het volgende:

[..]

Chronisch zieken betalen maximaal 2100 bij mijn plan (600 (premies) + 1500 (eigen risico bij 5000 euro aan kosten)).

Nu betalen ze 1440 (premies) + 380 eigen risico) = 1820 euro.

Dat is maar een stijging van 280 euro. Dus zoveel gaan ze er niet op achteruit. Het huidige systeem is extreem oneerlijk voor mensen die nauwelijks gebruik maken van zorg.
Ik snap je punt, maar ik vind het juist oneerlijk om chronisch zieken (veel) meer te belasten voor zorg, aangezien ze er niet voor hebben gekozen om ziek te zijn en gewoonlijk niet erg vermogende burgers zijn. Denk ook dat je hierdoor te veel een 'ieder voor zich' mentaliteit stimuleert, die uiteindelijk veel schade aan de samenleving berokkent.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_184073269
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 22:26 schreef Kaji het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar ik vind het juist oneerlijk om chronisch zieken (veel) meer te belasten voor zorg, aangezien ze er niet voor hebben gekozen om ziek te zijn en gewoonlijk niet erg vermogende burgers zijn. Denk ook dat je hierdoor te veel een 'ieder voor zich' mentaliteit stimuleert, die uiteindelijk veel schade aan de samenleving berokkent.
In Belgie hebben ze een soortgelijk systeem. Daar hebben ze ook niet een 'ieder voor zich' mentaliteit. Chronisch zieken worden er niet veel slechter van. Het stimuleert misschien ook om gezonder te leven.

En veel mensen kunnen er wel wat aan doen. Sommige mensen roken en eten te veel.
  zaterdag 29 december 2018 @ 22:55:47 #16
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_184073994
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 22:34 schreef polderturk het volgende:

[..]

In Belgie hebben ze een soortgelijk systeem. Daar hebben ze ook niet een 'ieder voor zich' mentaliteit. Chronisch zieken worden er niet veel slechter van. Het stimuleert misschien ook om gezonder te leven.

En veel mensen kunnen er wel wat aan doen. Sommige mensen roken en eten te veel.
In België is er denk ik wel minder solidariteit dan in Nederland en ik denk niet dat mensen daar gezonder leven (ze hebben dan ook lekkerder eten en bier). Ongezond eten en roken/alcohol kan denk ik beter bestreden worden door betere medische begeleiding dan door hogere kosten voor zorg.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_184074754
Is het erg om de staatsschuld heel hoog te hebben ?
pi_184074755
Vergeet niet dat je meer belasting betaalt. Van 3500¤ bruto hou je 2100 netto over
pi_184074800
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 23:17 schreef mrPanerai het volgende:
Vergeet niet dat je meer belasting betaalt. Van 3500¤ bruto hou je 2100 netto over
Dat is heel netjes toch ?
In nederland betaal je al gauw 50 procent inkomstenbelasting met zo'n loon.
pi_184074866
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 23:17 schreef mrPanerai het volgende:
Vergeet niet dat je meer belasting betaalt. Van 3500¤ bruto hou je 2100 netto over
Als je twee kinderen hebt, vang je 300 per maand kinderbijslag. Als je 4 kinderen heb vang je 600 euro.en korting op loonbelasting. Ook zijn huizen daar goedkoper.
  zaterdag 29 december 2018 @ 23:22:02 #21
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_184074920
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 23:20 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als je twee kinderen hebt, vang je 300 per maand kinderbijslag. Als je 4 kinderen heb vang je 600 euro.en korting op loonbelasting. Ook zijn huizen daar goedkoper.
Wanneer kunnen we Vlaamse_Turk verwelkomen op FOK! ;)
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_184075248
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 23:22 schreef Kaji het volgende:

[..]

Wanneer kunnen we Vlaamse_Turk verwelkomen op FOK! ;)
Ik blijf altijd een Nederlander, zelfs als ik naar Vlaanderen verhuis :)

Ik blijf gewoon in Nederland hoor.
Nederland is prima, maar we moeten wel naar verbetering streven.

Hier en daar wat finetunen.
pi_184075289
Straks een Gulden Draak of een Duvel pakken. Die Belgen maken wel beter bier.
  zaterdag 29 december 2018 @ 23:40:07 #24
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_184075438
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 14:02 schreef Lyrebird het volgende:
De kosten van de gezondheidszorg liggen op meer dan 10% van het BNP, oftewel meer dan $5000/(persoon*jaar).

In vergelijking met hele arme landen waar ze weinig zorg krijgen, denk China, krijg je er zo’n 5 a 10 jaar aan levensverwachting voor terug.

Simpel sommetje. $5000 per jaar, voor zeg 75 jaar (levensverwachting), met 2% rente, komt neer op $860.000.

Bij 4% rente zit je boven de $2 miljoen.

In plaats van het geld aan mannen en vrouwen in witte jassen te geven, die je tzt gaan vertellen dat je iets vreselijks hebt waar niets meer aan te doen is (als biomedisch wetenschapper verbaas ik me er over hoe weinig we in R&D stoppen, en hoe laat artsen ingrijpen in een ziekteproces - veel te laat; weefsel dat kapot is, lap je meestal niet meer op), kun je dat geld veel beter op de bank zetten.

Kun je na je pensioen een cruise maken totdat je er bij neervalt. Letterlijk.
Oeh, lekker nuchtere benadering! Deze uitleg ga ik van je lenen :Y .
pi_184076832
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 14:02 schreef Lyrebird het volgende:
De kosten van de gezondheidszorg liggen op meer dan 10% van het BNP, oftewel meer dan $5000/(persoon*jaar).

In vergelijking met hele arme landen waar ze weinig zorg krijgen, denk China, krijg je er zo’n 5 a 10 jaar aan levensverwachting voor terug.

Simpel sommetje. $5000 per jaar, voor zeg 75 jaar (levensverwachting), met 2% rente, komt neer op $860.000.

Bij 4% rente zit je boven de $2 miljoen.

Rente?

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')