abonnement Unibet Coolblue
pi_184190795
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:48 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat wordt niet afgedragen. Simpel omdat elk boekhoudpakket automatisch een kwartaal/maandaangifte genereert aan het einde van die periode.
En wat maakt dan dat volgens jou dat de btw niet wordt afgedragen?
pi_184191195
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:23 schreef Queller het volgende:

[..]

En wat maakt dan dat volgens jou dat de btw niet wordt afgedragen?
Omdat je de btw-aangifte doet over een bepaalde periode op basis van facturen en verkoopbewijzen. De datum is daarbij toonaangevend. Je sluit een periode af, boekhoudkundig, en op basis daarvan bereken je de af te dragen/ontvangen btw, heel simpel.
Je sluit op 31-12 af en alles wat verkocht is voor die datum valt onder de btw van december.

De koper heeft wel een probleem. Als je koffie koopt voor je werknemers en je voert heb op als kantoorkosten in je boekhouding en er staat een btw-tarief op die nog in moet gaan, dan zal de belastingdienst zeggen, ja, ho effe, dat gaat zo maar niet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184191246
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:23 schreef Queller het volgende:

[..]

En wat maakt dan dat volgens jou dat de btw niet wordt afgedragen?
Ik bedoel dat het btw-verschil niet wordt aangegeven, maar volgens het oude tarief. Dus het verschil is pure winst.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 3 januari 2019 @ 22:42:15 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184191261
Er is geen wet die het supermarkten (of ondernemers in het algemeen) verbiedt om prijzen te verhogen voordat de BTW-verhoging ingaat, hoor. Als je dat fraude noemt dan heb je echt ergens niet goed opgelet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184191371
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
Er is geen wet die het supermarkten (of ondernemers in het algemeen) verbiedt om prijzen te verhogen voordat de BTW-verhoging ingaat, hoor. Als je dat fraude noemt dan heb je echt ergens niet goed opgelet.
Dat zeg ik niet. Ik heb het over wat er bij de btw staat. Wacht even, ik pak even de bonnen erbij.

He, ik had toch gelijk in mijn andere topic, ha ha,

hier een bon van juni 2018, btw-tarieven 6 en 21%
hier een bon van vandaag, zelfde btw-tarieven!

Janneke, weet je wel hoe btw-aangiftes werken?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184191397
Hee, hier een bon van gisteren van een andere AH, daar staan ze wel goed op, ik snap er niks van.
Je zult wel zeggen, wat een miereneuker is die Sigaartje, maar dat komt, ik ben een boek aan het schrijven over supermarkten. Veel voorbeelden van folders, slogans, merken, prijzen, prijsschommelingen, worsten voor neushouderen etc. etc.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184191805
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
Er is geen wet die het supermarkten (of ondernemers in het algemeen) verbiedt om prijzen te verhogen voordat de BTW-verhoging ingaat, hoor. Als je dat fraude noemt dan heb je echt ergens niet goed opgelet.
Wacht even, nu zie ik het. De topictitel is niet juist volgens mij, de btw is niet vroegtijdig verhoogd maar de verkoopprijs. Wel een mooie uitdaging voor mij om dat uit te zoeken.

Ja, dan heb je geen poot om op te staan.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184192591
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:48 schreef Sigaartje het volgende:
Janneke, weet je wel hoe btw-aangiftes werken?
Jij zelf ook, hoop ik? Als mijn systeem 9% btw in rekening brengt, dan draagt ik die 9% ook weer af.
pi_184192621
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 00:05 schreef Queller het volgende:

[..]

Jij zelf ook, hoop ik? Als mijn systeem 9% btw in rekening brengt, dan draagt ik die 9% ook weer af.
Yep
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 02:41:14 #35
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184193408
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:48 schreef Sigaartje het volgende:
Janneke, weet je wel hoe btw-aangiftes werken?
Ja, vrij goed. Jij?

Laat mij vooral een bon van de AH zien van 31-12-2018 of eerder waar op staat dat er 9% btw wordt ingehouden, dan praten we verder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184194171
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 23:12 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wacht even, nu zie ik het. De topictitel is niet juist volgens mij, de btw is niet vroegtijdig verhoogd maar de verkoopprijs. Wel een mooie uitdaging voor mij om dat uit te zoeken.

Ja, dan heb je geen poot om op te staan.
^O^ het langs elkaar communiceren is opgelost. TS stelt een potentiele fraude aan de orde. De posters in het topic laten zien dat het niet zo is.
pi_184195107
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 02:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, vrij goed. Jij?

Laat mij vooral een bon van de AH zien van 31-12-2018 of eerder waar op staat dat er 9% btw wordt ingehouden, dan praten we verder.
Nee het is een 6% bon van 2019.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184199306
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:02 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee het is een 6% bon van 2019.
Pics?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184200059
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:02 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee het is een 6% bon van 2019.
Dat is dan een probleem voor de ondernemer, hij moet namelijk wel gewoon 9% afdragen, ookal heeft hij zelf te weinig in rekening gebracht bij de consument. Voordeeltje voor jou dus ;)
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')