abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184033472
Omwonenden van het Surinameplein zijn rond middernacht opgeschrikt door een plofkraak op een geldautomaat. De automaat werd compleet uit de gevel geblazen.

Diverse omwonenden tipten AT5 over de grote explosie en harde knal die in heel stadsdeel West te horen was. In verband met de plofkraak is een deel van de straat afgezet.

De Explosieven Opruimingsdienst kwam ter plaatse omdat er vermoedelijk nog explosief materiaal aanwezig was. Voor zover bekend zijn er geen aanhoudingen verricht.

Het is al de vijfde plofkraak deze maand. Eerder werd ook al een geldautomaat op de Jan van Galenstraat en een geldautomaat aan het Koningin Wilhelminaplein opgeblazen.
https://www.at5.nl/artike(...)fkraak-surinameplein
https://www.at5.nl/artike(...)fkraak-surinameplein

Hoe lang krijgen we dit soort .....-berichten nog. Schaf die hopeloze dingen af.
pi_184033883
Compositietekening van de verdachte:

pi_184033927
De eerste flappetap was dat die ik gebruikte, in 1984.
I´m back.
pi_184033936
Jan van Galen is wel kut, want die luie Javaan aan de overkant heeft geen pinautomaat in de winkel.
.
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:47:31 #5
286575 Roces18
Chef de party
pi_184033960
kan me niet herinnneren wanneer ik voor het laatst geld heb gepind (ja op vakantie ja) dus ik kan het mij wel herinneren
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:57:27 #6
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_184034239
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:46 schreef Fer het volgende:
Jan van Galen is wel kut, want die luie Javaan aan de overkant heeft geen pinautomaat in de winkel.
Hahaha lol. Moet je weer naar die kloteautomaat in de AH. Wel prima eten bij Wanica.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_184034547
Gemiddelde buit is een ton per keer. Vind je het vreemd dat ze een hele gevel wegblazen.

Bij een geslaagde plofkraak nemen dieven gemiddeld ruim een ton aan cash mee. Met een beetje 'geluk' loopt de opbrengst zelfs in de tonnen. Dat blijkt uit een inventarisatie van tientallen rechtbankuitspraken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)im-een-ton~adcfbe97/

Het verhaal dat ze bijna niks zouden buitmaken is dus een fabeltje.
pi_184034766
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:57 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Hahaha lol. Moet je weer naar die kloteautomaat in de AH. Wel prima eten bij Wanica.
Moeder waarschuwt mij niet te vaak erheen te gaan, ze bang dat ik het figuur van die kerel overneemt, die daar werkt.
.
pi_184200449
En wéér:

Plofkraak maakt indruk op omwonenden: 'Het is echt oorlogstuig'

De ontploffing was volgens de omwonenden enorm hard. 'Ik werd om kwart voor vijf wakker. Mijn bed stond te trillen. Dus de grond trilde gewoon. Het was echt superhard', zegt een buurtbewoner.

'Ik kan me nog herinneren, van heel erg vroeger in de oorlog, toen was er een knal in de haven. Het was zoiets', vertelt een ander. 'Ik weet niet waar ze deze pinautomaat mee hebben opgeblazen, maar het is echt oorlogstuig.'

De ravage door de ontploffing is groot. De ruiten van een keukenwinkel zijn totaal vernield en het logo is van de gevel geblazen. Bewoners van de woningen erboven hoefden in eerste instantie hun huis niet uit, maar toen er later nog een tweede explosief werd gevonden moesten ze alsnog worden ontruimd.

'Iedereen was geschrokken', vertelt een jongen over de ontploffing vanochtend. 'Als je naar buiten keek, zag je dat iedereen zijn lichten aan had. Iedereen werd bang.'

Ook de naastgelegen supermarkt is gedupeerd. 'De deur heeft schade en binnen is er heel veel stof', zegt de eigenaar. 'Dus we moeten weer gaan schoonmaken. Dat doen we elke dag al, maar nu moeten we extreem schoonmaken. Want alles zit helemaal onder het stof. Nu heeft iedereen problemen.'

'Ik vind dat er een klein beetje krachtiger opgetreden moet worden hier in Amsterdam', stelt een ander. 'Want het is te gek voor woorden. Alles kan en alles mag. Ik krijg het gevoel dat je overal moet opletten. Ik ben dat niet gewend hier in Amsterdam.'
https://www.at5.nl/artike(...)-is-echt-oorlogstuig

Er zal wel een lek zitten bij de politie dat ze zo brutaal tewerk gaan de laatste weken.

Wanneer verdwijnen de geldautomaten? Dit is levensgevaarlijk en criminelen komen met tonnen tegelijk weg.
pi_184200945
Is al de 4e in de buurt in twee weken. Pakkans is veel te laag.
En de "gewone" politie mag niet gelijk komen bij gebruik van explosieven en automatische wapens.
pi_184201223
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 17:12 schreef Loekie1 het volgende:
Gemiddelde buit is een ton per keer. Vind je het vreemd dat ze een hele gevel wegblazen.

Bij een geslaagde plofkraak nemen dieven gemiddeld ruim een ton aan cash mee. Met een beetje 'geluk' loopt de opbrengst zelfs in de tonnen. Dat blijkt uit een inventarisatie van tientallen rechtbankuitspraken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)im-een-ton~adcfbe97/

Het verhaal dat ze bijna niks zouden buitmaken is dus een fabeltje.
Een ton per keer? Dan vraag ik me wel af waarom er in de huidige tijd nog zoveel geld in een pinautomaat moet zitten. Ikzelf pin meestal hooguit een paar tientjes (omdat er bij de Turkse groenteboer geen pinapparaat staat of omdat ik iets van Marktplaats ophaal.) Ik kan me niet voorstellen dat anderen wel complete maandsalarissen gaan opnemen, grote dingen worden toch niet meer contant betaald.

Iets van 10.000 of maximaal 20.000 in een automaat zou me dan toch wel genoeg lijken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_184201548
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:50 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Een ton per keer? Dan vraag ik me wel af waarom er in de huidige tijd nog zoveel geld in een pinautomaat moet zitten. Ikzelf pin meestal hooguit een paar tientjes (omdat er bij de Turkse groenteboer geen pinapparaat staat of omdat ik iets van Marktplaats ophaal.) Ik kan me niet voorstellen dat anderen wel complete maandsalarissen gaan opnemen, grote dingen worden toch niet meer contant betaald.

Iets van 10.000 of maximaal 20.000 in een automaat zou me dan toch wel genoeg lijken.
Je denkt dat die dingen elke dag bijgevult woden? Daarnaast ga maar eens naast een PIN in Amsterdam staan, zeker op drukke plekken pint daar iedere minuut wel iemand.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184201571
Wat overigens opvallend is, is dat ze overgeschakeld zijn van gasflessen naar explosiefen, is ook zeker in de grote steden een stuk handiger omdat je veel sneller opereren kan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 16:09:12 #14
186611 Haags
pi_184201603
Helden! _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_184201700
Een plofkraak voor een gemiddelde buit van een ton.

Tja dan heb je hier meer aan.

https://www.1limburg.nl/e(...)dieven-miljoenenslag

Alhoewel ik mij afvraag of een juwelier dit aan horloges in zijn zaak achter vitrines heeft liggen.
pi_184201737
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Helden! _O_
Tot de boel instort en er mensen omkomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 4 januari 2019 @ 16:17:32 #17
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_184201773
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:13 schreef Cherni het volgende:
Een plofkraak voor een gemiddelde buit van een ton.

Tja dan heb je hier meer aan.

https://www.1limburg.nl/e(...)dieven-miljoenenslag

Alhoewel ik mij afvraag of een juwelier dit aan horloges in zijn zaak achter vitrines heeft liggen.
Dat voeg ik mij ook meteen af, het is een onbeduidend klein zaakje..... Lijkt niks voor te stellen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_184201825
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat voeg ik mij ook meteen af, het is een onbeduidend klein zaakje..... Lijkt niks voor te stellen.
Ik dacht gelezen te hebben dat het van een bovenverdieping gestolen was, je moet ook niet vergeten dat veel juweliers naast hun dingen in de zaak ook gewoon handelen in top artikelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184201865
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:50 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Een ton per keer? Dan vraag ik me wel af waarom er in de huidige tijd nog zoveel geld in een pinautomaat moet zitten. Ikzelf pin meestal hooguit een paar tientjes (omdat er bij de Turkse groenteboer geen pinapparaat staat of omdat ik iets van Marktplaats ophaal.) Ik kan me niet voorstellen dat anderen wel complete maandsalarissen gaan opnemen, grote dingen worden toch niet meer contant betaald.

Iets van 10.000 of maximaal 20.000 in een automaat zou me dan toch wel genoeg lijken.
Ligt een beetje aan de coupures, maar een zit tussen de 2 en 3 ton in een automaat, sommige automaten moeten elke of om de dag gevuld worden.
pi_184201899
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:07 schreef raptorix het volgende:
Wat overigens opvallend is, is dat ze overgeschakeld zijn van gasflessen naar explosiefen, is ook zeker in de grote steden een stuk handiger omdat je veel sneller opereren kan.
Dat is omdat een aantal jaar geleden bij elke automaat anti-gas maatregelen zijn geïnstalleerd :)
pi_184201910
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:23 schreef julius123 het volgende:

[..]

Dat is omdat een aantal jaar geleden bij elke automaat anti-gas maatregelen zijn geïnstalleerd :)
Ja daarom zijn ze ook tijdje veel uitgeweken naar Duitsland, daar hadden ze dat niet volgens mij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184202020
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja daarom zijn ze ook tijdje veel uitgeweken naar Duitsland, daar hadden ze dat niet volgens mij.
Klopt
  vrijdag 4 januari 2019 @ 16:36:54 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184202151
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Helden! _O_
Is gewoon een complot van de banken om de cashloze samenleving erdoorheen te drukken. Loopt hier al een BNW topic over? 8-)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 4 januari 2019 @ 20:27:15 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184206521
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:13 schreef Loekie1 het volgende:

De ontploffing was volgens de omwonenden enorm hard. 'Ik werd om kwart voor vijf wakker. Mijn bed stond te trillen. Dus de grond trilde gewoon. Het was echt superhard', zegt een buurtbewoner.

'Ik kan me nog herinneren, van heel erg vroeger in de oorlog, toen was er een knal in de haven. Het was zoiets', vertelt een ander. 'Ik weet niet waar ze deze pinautomaat mee hebben opgeblazen, maar het is echt oorlogstuig.'
Vuurwerk verbieden!!! :(
pi_184344037
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:57 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Hahaha lol. Moet je weer naar die kloteautomaat in de AH. Wel prima eten bij Wanica.
Gvd, dus ik dacht vanmiddag even bestellen en dan naar AH oversteken om wat bier te kopen en geld bij te pinnen voor Wanica. Kun je dus niet meer bijpinnen en verwees ze me naar die kloteautomaat. Maar ik had mijn handen vol. Stond ik daar dus te pinnen met sixpack boven de automaat :|W

Gelukkig kreeg ik vandaag extra veel van Wanica ^O^
.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')