abonnement Unibet Coolblue
pi_184028723
Ik heb nu een router staan op de 1e verdieping met wifi. De wifi is te zwak om goed te gamen op de 2e verdieping. Een kabel trekken is ook geen optie. Is er een andere mogelijkheid om fatsoenlijk te kunnen gamen? Extenders ben ik niet zo een fan van.
pi_184028745
Singleplayer gamen
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184028837
Powerline adapter gebruik ik voor verbinding naar zolder, had ook niet z'n zin om kabels te gaan trekken. Werkt als een tiet
pi_184029101
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:46 schreef Ranzbal het volgende:
Powerline adapter gebruik ik voor verbinding naar zolder, had ook niet z'n zin om kabels te gaan trekken. Werkt als een tiet
Dit.

Neem wel een fatsoenlijke. De geadverteerde snelheden haal je nooit. Neem er eentje van een gerenommeerd merk met een zo hoog mogelijke geadverteerde snelheid en niet een geadverteerde snelheid die matched met je internet abo.

Ik trek op zolder via die powerline adapter gewoon de volle 400mbit :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184029222
Iemand een linkje voor een goeie?
pi_184029576
alsnog een kabel trekken. hoezo geen optie.
pi_184029714
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:12 schreef Salvad0R het volgende:
alsnog een kabel trekken. hoezo geen optie.
Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan
  vrijdag 28 december 2018 @ 14:34:41 #8
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_184030254
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:17 schreef Ranzbal het volgende:

[..]

Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan
Powerline adapters kunnen prima werken, maar dat is sterk afhankelijk van de situatie in huis. Het is dus geen zekere oplossing. Een kabel trekken is dat wel.
pi_184031520
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:17 schreef Ranzbal het volgende:

[..]

Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan
omdat kabel is meer beter
  zaterdag 29 december 2018 @ 00:46:09 #11
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_184049673
Gamen en WiFi? Dat is altijd een no-go. Gewoon een kabel trekken, da's altijd mogelijk.

Heb een tijdje op kamers gezeten en er was alleen WiFi. Mocht in eerste instantie ook geen kabel aanleggen. Toch gedaan. Achteraf zijn ze er blij mee geweest, want het verbeterd de ervaring gewoon. WiFi is voor mij nooit een optie geweest voor mijn Desktop (en PS4 trouwens ook niet). Alles hangt aan de kabel, op de mobiele devices na. Heb nu thuis ook meerdere routers (en dus netwerken) liggen. Ook heb ik meerdere WiFi netwerken staan. Gewoon, omdat het kan.
  zaterdag 29 december 2018 @ 01:39:47 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184050720
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:41 schreef Tallie1982 het volgende:
De wifi is te zwak om goed te gamen op de 2e verdieping. Een kabel trekken is ook geen optie. Is er een andere mogelijkheid om fatsoenlijk te kunnen gamen? Extenders ben ik niet zo een fan van.
Gamen op de eerste verdieping.
So we just called him Fred
pi_184058510
Mijn poweradaptor werkt redelijk, met soms wat 'lack'.
Beste is toch een kabel trekken.
  zaterdag 29 december 2018 @ 13:48:29 #14
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_184058713
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:17 schreef Ranzbal het volgende:

[..]

Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan
Omdat je zeker wil zijn dt het werkt en blijft werken ? Kabeltje trekken is zo gepiept en je kan tenminste gebruik maken van je volledige netwerk snelheid, ipv de geknepen snelheid van een powerline adapter.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_184114564
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 13:48 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Omdat je zeker wil zijn dt het werkt en blijft werken ? Kabeltje trekken is zo gepiept en je kan tenminste gebruik maken van je volledige netwerk snelheid, ipv de geknepen snelheid van een powerline adapter.
In het geval van TS (en in mijn geval) is een kabeltje trekken niet zo gepiept, en is dit een prima alternatief, dat gewoon werkt. Verder wordt er aangegeven in de OP dat TS dit nodig heeft om te gamen, dus enorm leuk die volledige snelheid, maar dat lijkt mij geen keiharde eis voor deze setup. Die snelheid komt hoogstwaarschijnlijk dan alleen tot z'n recht bij firmware updates of updates voor je games
  maandag 31 december 2018 @ 09:38:37 #16
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_184114706
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 13:42 schreef gepromoveerT het volgende:
Mijn poweradaptor werkt redelijk, met soms wat 'lack'.
ik neem aan dat je 'lag' bedoelt.......?
  maandag 31 december 2018 @ 12:56:09 #17
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_184118818
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 09:30 schreef Ranzbal het volgende:
Verder wordt er aangegeven in de OP dat TS dit nodig heeft om te gamen, dus enorm leuk die volledige snelheid, maar dat lijkt mij geen keiharde eis voor deze setup.
Juist voor games wil je geen powerline adapter. Games gebruiken over het algemeen UDP voor multiplayer dus packet loss en latency is killing. Bij het gebruik van een powerline adapter heb je geen enkele garantie dat er geen packet loss of latency spikes zijn.

En wat je zelf zegt, games worden steeds groter dus het is wel fijn als je een update met de volle 1000 Mbit naar binnen kan trekken.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 16:29:58 #18
481846 Backpackinglife
Niks toe te voegen!
pi_184142294
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 12:56 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Juist voor games wil je geen powerline adapter. Games gebruiken over het algemeen UDP voor multiplayer dus packet loss en latency is killing. Bij het gebruik van een powerline adapter heb je geen enkele garantie dat er geen packet loss of latency spikes zijn.

En wat je zelf zegt, games worden steeds groter dus het is wel fijn als je een update met de volle 1000 Mbit naar binnen kan trekken.
Het verschil bij zware games merk je ook gewoon. Ook al blijft je vertraging "officieel" hetzelfde merk je toch een licht verschil. Het is miniem, maar wel zwaar irritant. De reden dat mijn pc nu gewoon aan de kabel ligt.
pi_184157487
Ik vind het ondingen, op mijn werk waren er altijd 2 oorzaken van hoge latency en packet loss: slecht ingeregelde wireless access points en powerline adapters. Dat een hele groep printers bijvoorbeeld amper meer reageerde omdat iemand zo snugger was om het hele zaakje achter een set powerlines te hangen. Zeker niet iets wat je als gamer wil.
Nu hebben we wel behoorlijk wat groepen in de meterkast, dat speelt ook nog mee., waar je ze precies inplugt.
Sindsdien trekken we gewoon netjes overal UTP naartoe, als extra bonus kan je zo ook mooi je apparatuur voeden vanuit een centrale PoE switch zonder dat je overal van die stroomadapters moet gebruiken :7
pi_184182953
Ik moet zeggen het werkt prima met die powerline op zolder. Kan gewoon stabiel gamen. Nu wil ik nog internet op een andere slaapkamer ook dmv de uitbreiding. Is dat een beetje stabiel als er dan tegelijk gegamed wordt met die powerlines?

[ Bericht 62% gewijzigd door Tallie1982 op 03-01-2019 16:46:41 ]
  donderdag 3 januari 2019 @ 18:04:19 #21
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_184184836
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:41 schreef Tallie1982 het volgende:
Nu wil ik nog internet op een andere slaapkamer ook dmv de uitbreiding. Is dat een beetje stabiel als er dan tegelijk gegamed wordt met die powerlines?
Powerline adapters zijn een shared medium, dus als je in die slaapkamer zwaar gaat lopen downloaden dan kan dat invloed hebben op je spel. Hetzelfde geldt trouwens voor WiFi.

Een apparaat met een 'smerige' voeding die storing veroorzaakt op je elektriciteitsnet kan ook van invloed zijn. TL balken, goedkope LED verlichting, computers, etc. etc. Ook andere storingsbronnen zijn mogelijk, de babyfoon van de buren, de zend-amateur om de hoek, etc. Da's het grote probleem met die troep, geen enkele garantie dat het morgen nog steeds werkt.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')