Volgens mij ook. TS heb je en borgsom betaald? Als Je googled nu dit t probleem voor de verhuurder. Als je geweten schoon is zou ik er niks mee doen.quote:Op vrijdag 28 december 2018 11:23 schreef RedFever007 het volgende:
Beetje het risico van het AirBNB vak
wie eist, bewijst…quote:Op vrijdag 28 december 2018 11:18 schreef rottebrabo het volgende:
Hoi, en alvast thnx voor het lezen!
Mijn vriendin en ik zijn het vorige weekend een weekend weg geweest naar Dusseldorf. Hier hebben we gezeten in een AirBnB appartement (studio), gehuurd op naam van mijn vriendin.
Bij aankomst merkten we dat de aanwezige bank (standaard IKEA slaapbank, waarvan een aantal kussens ontbraken) op 1 plek doorzakte. Hier hebben we verder geen aandacht aan besteed, we waren immers voornamelijk in de stad zelf, niet in het appartement. Pas op een later moment (zondag) hebben we geconstateerd dat de bank daadwerkelijk kapot was. Dit hebben we vervolgens bij het uitchecken gemeld (maandag) aan de huurder (via AirBnb, de verhuurder hebben we zelf nooit gezien). We gaven aan dat volgens ons de bank kapot was, en of de verhuurder hier al van op de hoogte was? De verhuurder bedankte ons voor deze melding, en zou hier op een later moment naar kijken.
Dinsdag kregen wij een bericht van de verhuurder. De verhuurder had geconstateerd dat de bank inderdaad kapot is. Hij was hier verbaasd over, omdat de bank in ‘perfecte staat’ verkeerde en deze schade alleen kan komen door ‘grof geweld’. Vervolgens vraagt de verhuurder aan ons een bedrag van ¤1250,- voor (1) het opruimen van de oude bank, (2) de aanschaf en bezorging van een nieuwe bank. Dit doet hij via een dienst van AirBnB, dus niet via een eigen verzekering.
Voor de duidelijkheid, wij zijn ons van geen kwaad bewust en vinden de situatie waarin we nu zitten bijzonder vervelend. De verhuurder heeft geen bewijs geleverd dat wij deze schade hebben veroorzaakt, maar wij hebben ook geen bewijs dat wij het niet hebben gedaan. Tevens speelt de verhuurder dit via AirBnb, en niet via een verzekering. We vragen ons dus af hoe we dit moeten aanpakken.
Mijn concrete vraag is: wat zijn onze mogelijkheden?
Ik heb al even gepraat met mijn rechtsbijstandsverzekering, maar ze kunnen niet echt helpen omdat (1) mijn vriendin niet onder mijn verzekering valt en (2) ik niet het juiste 'pakket' binnen de polis heb. Zij gaven aan dat we het beste contact op kunnen nemen met aansprakelijkheids of reisverzekering. Dit doen we later vandaag, maar ik ben toch benieuwd of er mensen zijn die hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt.
tuurlijk niet. als je een hotelkamer sloopt is het toch ook niet het risico van het hotel-vak?quote:Op vrijdag 28 december 2018 11:23 schreef RedFever007 het volgende:
Beetje het risico van het AirBNB vak
tuurlijk niet. als je de voorwaarden van Airbnb bekijkt dan staat daar heel duidelijk dat geschillen door Airbnb beslecht zullen worden (zie bovenstaande post van me) en dat doen ze vrij simpel. stuur ons foto's van het gesloopte, stuur ons bonnen van wat er stuk is, en we betalen. het artikel waar je zelf aan linkt geeft ook aan da thij prima de bonnen mocht insturen en dat ze die zouden betalen. maar helaas, die had hij niet. gek he dat er dan niet betaald wordt..quote:Op vrijdag 28 december 2018 11:33 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Volgens mij ook. TS heb je en borgsom betaald? Als Je googled nu dit t probleem voor de verhuurder. Als je geweten schoon is zou ik er niks mee doen.
https://www.google.nl/amp(...)-verhuur-wat-nu.html
Hier staat ook nog wel wat. Ie eist bewijst airbag bemiddeld maar is zelf ook verzekerd.
Toch vind ik het wel frappant dat niet AirBnb de schade bij ons verhaalt. De huurder stuurt zelf een betaalverzoek in, zonder foto's, bonnen whatsoever. Hoe denk je daar dan over als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 28 december 2018 11:43 schreef freak1 het volgende:
[..]
Airbnb is idd verzekerd, en Airbnb betaald de schades. en die gaan ze vrolijk verhalen op de huurders. of niet. maar dat is niet het probleem van de verhuurder.
utieindelijk heeft TS verzaakt. heeft schade geconstateerd bij inchecken en dat niet gemeld aan Airbnb.. en heeft daarbij de voorwaarden geschonden.. dus TS staat niet zo sterk nu
Daarom slaap ik nog in gewone hotels daar heb je minder kans op dit gezeikquote:Op vrijdag 28 december 2018 11:50 schreef rottebrabo het volgende:
[..]
Toch vind ik het wel frappant dat niet AirBnb de schade bij ons verhaalt. De huurder stuurt zelf een betaalverzoek in, zonder foto's, bonnen whatsoever. Hoe denk je daar dan over als ik vragen mag?
En idd, achteraf hadden we dit meteen moeten melden bij het zien. Volgende keer AirBnB ga ik sowieso foto's maken bij aankomst. Wel jammer dat het nodig is.
nu volg ik je niet meer. in je post geef je aan dat het vervangen gaat via een dienst van Airbnb.quote:Op vrijdag 28 december 2018 11:50 schreef rottebrabo het volgende:
[..]
Toch vind ik het wel frappant dat niet AirBnb de schade bij ons verhaalt. De huurder stuurt zelf een betaalverzoek in, zonder foto's, bonnen whatsoever. Hoe denk je daar dan over als ik vragen mag?
En idd, achteraf hadden we dit meteen moeten melden bij het zien. Volgende keer AirBnB ga ik sowieso foto's maken bij aankomst. Wel jammer dat het nodig is.
Ik ga in ieder geval niet alle schades melden als ik in een hotelkamer aan kom omdat er heel vaak dingen kapot zijn of ontbreken. Beetje business as usual.quote:Op vrijdag 28 december 2018 11:38 schreef freak1 het volgende:
tuurlijk niet. als je een hotelkamer sloopt is het toch ook niet het risico van het hotel-vak?
Dit. Verder is het natuurlijk niet verwonderlijk dat een woningspeculant je probeert te naaien. Voor de toekomst is het misschien aan te bevelen ver weg te blijven bij partijen die de handel en wandel van dit soort lieden faciliteren.quote:Op vrijdag 28 december 2018 11:37 schreef BoneThugss het volgende:
Zeggen dat hij de vinkentering kan krijgen en verder niks op door doen.
Als iemand schade veroorzaakt wordt de waarde altijd naar beneden gebagatalliseerd.quote:Op vrijdag 28 december 2018 14:57 schreef MaGNeT het volgende:
Even los van de oorzaak, je moet aardig je best doen om bij Ikea een slaapbank van ¤1250 te vinden.
Het zal ook geen nieuwe bank geweest zijn, echt schade wss hooguit ¤250.
Wijs alle modellen van https://m2.ikea.com/nl/nl/cat/slaapbanken-bedbanken-20874/ die in de buurt komen van 1250 anders even aan.quote:Op vrijdag 28 december 2018 15:39 schreef klipper het volgende:
[..]
Als iemand schade veroorzaakt wordt de waarde altijd naar beneden gebagatalliseerd.
Nou, deze bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 28 december 2018 16:20 schreef baskick het volgende:
[..]
Wijs alle modellen van https://m2.ikea.com/nl/nl/cat/slaapbanken-bedbanken-20874/ die in de buurt komen van 1250 anders even aan.
Eentje. De kans dat de betreffende host precies die had is niet zo groot. Daarbij was de slaapbank ongetwijfeld ouder dan splinternieuw. Je snapt vast m'n punt.quote:
En dit.quote:Op vrijdag 28 december 2018 14:47 schreef maily het volgende:
Misschien zijn jullie de zoveelste bij wie hij dit kunstje flikt ... kassaaaaa.
Waarom?quote:Op vrijdag 28 december 2018 12:39 schreef jitzzzze het volgende:
Het feit dat je dit pas meldde bij uitchecken maakt je positie bijzonder zwak. Volgende keer direct melden, desnoods via email.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |