abonnement Unibet Coolblue
pi_184019877
Binnenkort gaat onze achtergevel er uit en wordt er een deel bijgebouwd. Ik vroeg de architect of de aannemer evt. niet eerst kon bijbouwen en daarna de achtergevel uitbreken omwille van het feit dat onze woning dan nog steeds gesloten kan worden.

Helaas is dat niet mogelijk omdat er 3 lateien gestoken worden. Dus moet alles er uit en wordt er daarna terug opgebouwd. Die werken worden geraamd op 4 maanden. De architect zei dat we wel kunnen huren voor een half jaar, maar daar hebben we eigenlijk geen budget voor.


Zijn er hier mensen die ook ingrijpende verbouwingen hebben gedaan en blijven wonen zijn in het huis? Wij gaan in de slaapkamer wonen (slapen, eten, wassen), we zullen die tijd ook elk bezoek van familie of vrienden afwijzen omdat het gewoon een beetje gek is op zo’n kamertje.
Helaas kunnen wij ons huis niet afsluiten aangezien er geen deuren en ramen zijn. Hoe zouden jullie dat oplossen?


We wonen in de stad en er is best wel wat passage.
Cindy De Vuyst
pi_184019961
Raar verhaal. A.. 4 maanden is lang... b.. eerst aanbouw doen dan achtergevel kan prima.. ja dan wellicht een weekje lastig zitten maar geen maanden.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_184020039
Ik zou het aan een aannemer vragen ipv een architect
pi_184020086
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:28 schreef einzeinz het volgende:
Hoe zouden jullie dat oplossen?
Waakhond een optie? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 28 december 2018 @ 00:48:17 #5
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184020315
Deur bovenaan trappengat maken, die op slot en je grootste probleem is opgelost.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  vrijdag 28 december 2018 @ 06:07:27 #6
54408 Parzival
Where it happens
pi_184022314
je woonkamer even wat kleiner maken door een tijdelijke wand erin te zetten aan de achterkant.. (bijv van bouwhout)... en alle dure dingen in een opslagruimte zetten...

gaat ook lekker zijn zeg.. 4 maanden een gat van 20m2 in de winter..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_184022625
Persoonlijk had ik het niet gedaan maar goed heb je geen vrienden of familie waar je terecht kan?
pi_184022672
4 maanden voor een uitbouw, is dat niet wat lang? Open gevel voor 4 maanden is beroerd getimed zo in de winter.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 06:07 schreef Parzival het volgende:
je woonkamer even wat kleiner maken door een tijdelijke wand erin te zetten aan de achterkant.. (bijv van bouwhout)... en alle dure dingen in een opslagruimte zetten...

gaat ook lekker zijn zeg.. 4 maanden een gat van 20m2 in de winter..
Dit ja. In combinatie met fel buitenlicht op bewegingssensor, bouwlamp in woonkamer op sensor, eenvoudig akoestisch alarm met bewegingssensor en eventueel een camera die beelden opslaat.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 28 december 2018 @ 08:14:07 #9
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184022842
Eventueel alle overtollige spullen naar een opslag brengen..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184022988
Extra wand met alarm achter de bestaande gevel plaatsen. Kijk ook je verzekeringspolis na, hoe het zit met de dekking tijdens verbouwing/niet-bewoning.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 12:34:24 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184027180
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 06:07 schreef Parzival het volgende:
je woonkamer even wat kleiner maken door een tijdelijke wand erin te zetten aan de achterkant.. (bijv van bouwhout)... en alle dure dingen in een opslagruimte zetten...

gaat ook lekker zijn zeg.. 4 maanden een gat van 20m2 in de winter..
Tja, zoiets zou ik dan ook doen. Paar schijnwerpers op bewegings sensor op tactische plaatsen.
Je kunt natuurlijk ook zoiets als dit overwegen : https://www.bouwatch.nl/?(...)GEAAYAiAAEgIt-vD_BwE

pi_184312078
Aannemer heeft nu geen tijd, nog niet kunnen vragen.
Cindy De Vuyst
  donderdag 10 januari 2019 @ 00:32:55 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184312244
Hey, meneer de aannemer, jij mag mijn huis fiksen, maar je gaat wel zorgen dat de boel veilig en bewoonbaar blijft.

Grgr, einzeinz
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 10 januari 2019 @ 00:52:38 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184312429
Het lijkt me een kleine moeite om bouwhekken te plaatsen, volgens mij moet dat zelfs omdat het dan een bouwplaats is waar hij (en jij!) verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van derden en hij ook voor jouw/jullie veiligheid, omdat hij afspreekt dat jullie daar blijven wonen tijdens de werkzaamheden.

Tevens is het bijna impossibru voor te stellen dat het niet mogelijk is om een underlayment geveltje neer zetten, desnoods om/over het steiger heen, en je kunt een steiger ook heel nice laten infoliën zodat het 95% wind- en waterdicht is.. Tis een kwestie van willen, en misschien wat extra kosten, maar dat ligt aan jouw onderhandelingsskills :P

Waar een wil is, zijn vaak meerdere wegen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 11 januari 2019 @ 12:39:44 #15
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_184336477
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2019 00:32 schreef Sounddragon het volgende:
Hey, meneer de aannemer, jij mag mijn huis fiksen, maar je gaat wel zorgen dat de boel veilig en bewoonbaar blijft.

Grgr, einzeinz
Ja natuurlijk meneer de opdrachtgever. We regelen alles wat jij wilt. De rekening voor extra werkzaamheden wordt gewoon hoger.
Allemaal geen enkel probleem.

Grgr, Beunhaas & Co
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:21:15 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184338466
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:39 schreef Tieten het volgende:

[..]

Ja natuurlijk meneer de opdrachtgever. We regelen alles wat jij wilt. De rekening voor extra werkzaamheden wordt gewoon hoger.
Allemaal geen enkel probleem.

Grgr, Beunhaas & Co
Ja, luistert nou jongeh, azzie wat wil, moet je geld betale.

Als je dit soort fratsen uit gaat halen, is het wel handig als je vooraf effe bedankt wat je allemaal voor je kiezen gaat krijgen.. Als ze je complete gevel eruit trekken is een huis praktisch onbewoonbaar, dat kan allemaal ondervangen worden zoals ik al omschreef, maar dat is uiteraard extra werk, en als je bijdehand bent overleg je dat dus vooraf met de aannemer zodat die zijn planning en offerte daarop kan aanpassen.. Niet eerst die offerte laten maken en dan pas tot de ontdekking komen dat wat jij wilt best een beetje lastig gaat worden in de praktijk.

Iets met bezint eer ge begint ofzo.. dat spreekwoord is niet voor niks in ouderwetsch Neerlandisch, want dat gaat al en paar honderd jaar mee en lijkt me dus niet echt een nieuwe openbaring of wel?

Het is niet onmogelijk, maar je zult wel wat dingetjes moeten roggelen van te voren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184545594
Aangezien er een nieuwe latei moet komen, wordt het een moeilijke zaak. Als er tegenaan gebouwd wordt, dan kunnen ze er nl. niet meer bij.

De boel moet dus open. Werken starten later dit jaar.
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')